Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?

Vierailija
14.08.2018 |

Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.

Kommentit (265)

Vierailija
62/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?

En minä ainakaan. Kiinassa on diktatuuri, mutta ei minulla ole mitään kansaa, kulttuuria ym vastaan. Ja mitä enemmän kiinalaiset näkevät muuta maailmaa, sitä pikemmin he haluavat tehdä kotimaastaan vapaan maan, jossa ei enää ole yksipuoluejärjestelmä.

Miksi ihmeessä haluaisivat? Eihän rikkauksia haluta koko kansalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään.

Tuovat sen verran rahaa tänne että tervetuloa vaan!

Vierailija
64/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?

Mulla on. 2 miestä tosi kivoja ja asiallisia, useampi nainen, en ole saanut kontaktia, tehdään vähän eri hommia kylläkin. Kaikki on hyviä maineestaan talossa, eli asiantuntevia ja tehokkaita. Erikoisasiantuntija on nämä kiinalaiset.

Vierailija
65/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään.

Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.

Lähtiskö oma mummo/lapsi kun ladottais tarpeeksi rahaa tiskiin?

Vierailija
66/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime kesänä ulkoilmaklubilla joraamassa, nuori aasialainen pariskunta osoitti mua sormella ja nauroi. En tiedä olivatko kiinalaisia, mutta olen lukenut että Kiinassa tehdään niin. Melko ärsyttävää.

Jorasit varmasti todella huonosti joten kyllähän sille nauraa naapurin Erkkikin kun läskiLiisa hytkyy ympäriinsä. xD Suosittelen menemään työväenopiston tanssikurssille!!

Vierailija
67/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?

Mulla on. 2 miestä tosi kivoja ja asiallisia, useampi nainen, en ole saanut kontaktia, tehdään vähän eri hommia kylläkin. Kaikki on hyviä maineestaan talossa, eli asiantuntevia ja tehokkaita. Erikoisasiantuntija on nämä kiinalaiset.

Osaavatko suomea?

Vierailija
68/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen ja kohtelias, mutta vähän "saippuainen" eli häntä ei pystynyt lukemaan niin hyvin kuin suomalaista. Pokerinaama siis tai ilmeet erilaisia. Itsepäinen, ei "ymmärtänyt" jos oli eri mieltä. Vapaa-ajalla häntä kiinnostivat vain Kiinan tapahtumat.

Vierailija
69/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen ja kohtelias, mutta vähän "saippuainen" eli häntä ei pystynyt lukemaan niin hyvin kuin suomalaista. Pokerinaama siis tai ilmeet erilaisia. Itsepäinen, ei "ymmärtänyt" jos oli eri mieltä. Vapaa-ajalla häntä kiinnostivat vain Kiinan tapahtumat.

Naiset duunissa ylikohteliaita ja esimiehiin päin mielisteleviä. Ihmisinä kylmiä ja kovia.

Vierailija
70/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Pitääkö paikkansa, että kiinalaiset eivät koskaan sano suoraan "ei"?

Vierailija
71/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään.

Raha raha raha raha. Millään muulla ei ole merkitystä sulle eikä Suomen poliittiselle ja taloudelliselle päätöksenteolle.

Lähtisi. Raha ratkaisee.

M54

Vierailija
72/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Pitääkö paikkansa, että kiinalaiset eivät koskaan sano suoraan "ei"?

Itse asiassa se voisi selittää sen tunteen mikä tuli kun olimme eri mieltä jostain asiasta :) Tämä kollega oli siis mies.

Ja on ihan hyvä strategia olla sanomatta ei. Vastaa jotain muuta ja tuo esille eri näkökulmia, niin oma ehdotus saa jalansijaa. Sellaista tanssiahan se neuvottelu yleensä on.

Vierailija
73/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi näillä on aina keksityt englanninkieliset nimet? Se on niin huvittavaa :D

Vierailija
74/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi näillä on aina keksityt englanninkieliset nimet? Se on niin huvittavaa :D

Ja aivan ihme nimiä - ihan pokalla joku julkisuuden oma fanituskohde :D

Vierailija
75/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään.

Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?

Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.

Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.

Vierailija
76/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan ihme nimiä - ihan pokalla joku julkisuuden oma fanituskohde :D

Miksi se oma nimi ei kelpaa? Toi nimijuttukin kertoo noiden jotenkin valheellisesta tavasta elää.

Vierailija
77/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä huvittavaa, kuinka media puhuu kiinalaisten turistiryntäyksestä SUOMEEN, vaikka tosiasia on se, että Suomi on VÄHITEN vierailtu Pohjoismaa myös kiinalalaisturistien joukossa. Kuten lähes kaikkien muidenkin, Japani on ainoa poikkeus.

Kiinalaiset turistiryhmät kiertävät usein kaikki Pohjoismaat samalla matkalla, ja Suomessa viettävät kaikista vähiten öitä.

Vierailija
78/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä yhtään.

Vertaat normaalia turismia täysin absurdiin ihmiskauppatilanteeseen, mitä silläkin luulet saavuttavasi?

Edelleen, turistit kaikista maista ovat tervetulleita tänne.

Katsos: Mooses on Mooses mutta bisnes on bisnes.

Niin. Olet niin vanhanaikainen ettet edes ymmärrä eettisyyttä tai vastuullisuutta turiissa tai liiketoiminnassa ylipäätään.

Vierailija
79/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä huvittavaa, kuinka media puhuu kiinalaisten turistiryntäyksestä SUOMEEN, vaikka tosiasia on se, että Suomi on VÄHITEN vierailtu Pohjoismaa myös kiinalalaisturistien joukossa. Kuten lähes kaikkien muidenkin, Japani on ainoa poikkeus.

Kiinalaiset turistiryhmät kiertävät usein kaikki Pohjoismaat samalla matkalla, ja Suomessa viettävät kaikista vähiten öitä.

Ei haittaa!

Vierailija
80/265 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kiinalaisten turistien ominaisuuksiin kuuluu siisteys, hiljaisuus (ok, toki ne papattaa isossa joukossa, mutta ei juo viinaa tai  sekoile), kohteliaisuus ja luonnon kunnioittaminen. Lapissa ainakin noin.

Tosin joukkoon mahtuu aina joku huoleton heppu, joka eksyy metsiin ja joka on pakko hakea porukalla pois.

Taidat sekoittaa japanilaisturisteihin. Kiinalaiset ovat vitsaus monella tavalla. Eivät todellakaan kunnioita luontoa, ovat töykeitä ja äänekkäitä, sinkoilevat sinne tänne kyynärpäät heiluen kuin päättömät kanat koska Kiinassa vahvin voittaa. Ovat yhtä epäpidettyjä ulkomaillakin, Japanissa jotkut hotellit eivät suostu ottamaan edes vastaan huonon käytöksen ja sikailun vuoksi. Tokiossa ollessa kyllä huomasi sen kontrastin japanilaisten ja kiinalaisturistien välillä, meno on kuin suomalaisilla Tallinnassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan