Ärsyttääkö muita kiinalaisten (turistien) tulo Suomeen?
Kokemuksia? Itse olen kohdannut ainoastaan epäkohteliaita yksilöitä.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on paljon rahaa, mutta ovat käytöstavoiltaan ihan täyttä saastaa. Amerikassa nuo on täysiä sikoja.
Millä tavoin ovat sikoja? Mistä se raha tulee noille?
Raha tulee siitä että miljardi työläistä tekee tuotteita jota tyhmät eurooppalaiset ja jenkit ostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä on paljon rahaa, mutta ovat käytöstavoiltaan ihan täyttä saastaa. Amerikassa nuo on täysiä sikoja.
Millä tavoin ovat sikoja? Mistä se raha tulee noille?
Raha tulee niille teollisuudesta, kiinassa on liikkeellä ihan tajuton määrä rahaa nykyään.
Totta. Suomikin teettää kaikki komponenttinsa ja muut romunsa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuovat rahaa Suomeen, mennessäni ohi Espalla louis Vuitton niin siellä näkee kiinalaisia. Eivät juopottele ei sikaile.
Pääseekö ne sinne suomessa? Esim. pariisissa niitä ei päästetä moniin merkkiliikkeisiin.
Hmmm. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että pelkäävät kopiointia. Eli asiakkaaksi tekeytyvä tsekkaa uudet mallit, jos pystyy, niin kuvaa ja ne menevät feikkiteollisuuteen.
Mutta jos ajattelet, ettei kiinalaiset osta kalliita merkkituotteita, olet täysin väärässä. Esim. Shanghaissa on varmaan kymmenen LV liikettä. Ei niissä turistit pyöri (koska hinnat ovat kalliimpia kuin länsimaissa), vaan kiinalaiset rikkaat. Turistit pyörii siellä feikkimarkkinoilla, jossa taas kiinalaisia ei ole kuin myyjinä.
Itsekkyys, raha, ahneus, siivottomuus. Keskiluokka paisuu...
Vierailija kirjoitti:
Mua on kyllä vähän ihmetyttänyt yksi kiinalaisten tapa Euroopan turistikaupungeissa ja se on se, että kaikesta, aivan kaikesta otetaan kuvia. Tuntuu, etteivät he edes katso mistä kuvan ottavat, kunhan ottavat kuvan ja sitten parkkeeraavat ryhminä taas räpsimään kuvia seuraavasta kohteesta. Siis en voi käsittää, miten museon joka taulusta on pakko ottaa joku huono kännykkäräpsäys. Kuka niitä jaksaa katsoa myöhemmin, tuskin itsekään? Kaikki matkaajat ei ole samanlaisia, ymmärrän, mutta tuntuu että heille loma on vain joku suoritus, ei nautinto irti arjesta.
Eikö hesarissa tai ylellä ollut tässä kesällä juttua siitä miten kiinalaisturistit ottavat esim. lapsista kuvia, kysymättä ja joskus jopa kädestä repivät kuvaan kanssaan. Lisäksi napsivat esim. kaupan kassalla myyjästä kuvia. Vähän ärsyttävä ajatus, että olet turistikaupungin asukkaana jokin "nähtävyys" jota toljotetaan sitten siellä kotona niitä kuvia selatessa.
Olin viime kesänä ulkoilmaklubilla joraamassa, nuori aasialainen pariskunta osoitti mua sormella ja nauroi. En tiedä olivatko kiinalaisia, mutta olen lukenut että Kiinassa tehdään niin. Melko ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuovat rahaa Suomeen, mennessäni ohi Espalla louis Vuitton niin siellä näkee kiinalaisia. Eivät juopottele ei sikaile.
Pääseekö ne sinne suomessa? Esim. pariisissa niitä ei päästetä moniin merkkiliikkeisiin.
Hmmm. Tämä todennäköisesti johtuu siitä, että pelkäävät kopiointia. Eli asiakkaaksi tekeytyvä tsekkaa uudet mallit, jos pystyy, niin kuvaa ja ne menevät feikkiteollisuuteen.
Mutta jos ajattelet, ettei kiinalaiset osta kalliita merkkituotteita, olet täysin väärässä. Esim. Shanghaissa on varmaan kymmenen LV liikettä. Ei niissä turistit pyöri (koska hinnat ovat kalliimpia kuin länsimaissa), vaan kiinalaiset rikkaat. Turistit pyörii siellä feikkimarkkinoilla, jossa taas kiinalaisia ei ole kuin myyjinä.
Tiedän kyllä, että kiinalaiset on nykyään ykkösiä merkkituotevillityksessä.
Mietin vaan, ettei niitä päästetä moniin liikkeisiin, ne yleensä kerjää, että joku paikallinen käy ostamassa niille tavaraa liikkeistä. Osassa merkkiliikkeitä on sellaisia jonoja, että vain tietty määrä kiinalaisia pääsee niihin.
En usko, että ne pelkää kopiointia, koska feikkimarkkinat pyörii sillä, että kiinalaiset tehtaat, joissa teetetään kaikki (vain laput ommellaan ranskassa, italiassa), tekee esim. 10.000 erästä 20.000 kappaletta, josta tuo toinen puoli myydään sitten feikkimarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomeen tulee rahaa kun Vuittonin kaupassa käydään?
Suomeen on muuttanut myös paljon työntekijöitä Kiinasta. Itsellä ei ole kokemuksia heistä työkavereina, onko muilla?
Vierailija kirjoitti:
Olin viime kesänä ulkoilmaklubilla joraamassa, nuori aasialainen pariskunta osoitti mua sormella ja nauroi. En tiedä olivatko kiinalaisia, mutta olen lukenut että Kiinassa tehdään niin. Melko ärsyttävää.
Kiinalaiset osoittavat sormella ja japanilaiset ja muut vaan tirskuvat. Senkin kyllä huomaa. Ilmeisesti me perunanenäiset isot suomalaiset ollaan hivenen naurettavan näköisiä. En jaksaisi välittää.
Vierailija kirjoitti:
Mua on kyllä vähän ihmetyttänyt yksi kiinalaisten tapa Euroopan turistikaupungeissa ja se on se, että kaikesta, aivan kaikesta otetaan kuvia. Tuntuu, etteivät he edes katso mistä kuvan ottavat, kunhan ottavat kuvan ja sitten parkkeeraavat ryhminä taas räpsimään kuvia seuraavasta kohteesta. Siis en voi käsittää, miten museon joka taulusta on pakko ottaa joku huono kännykkäräpsäys. Kuka niitä jaksaa katsoa myöhemmin, tuskin itsekään? Kaikki matkaajat ei ole samanlaisia, ymmärrän, mutta tuntuu että heille loma on vain joku suoritus, ei nautinto irti arjesta.
Suomennetaanpa vajakille suomalaiselle miksi kiinalaiset ottavat paljon kuvia. Yksinkertaisesti siksi koska Suomessa on erilaisempaa kuin Kiinassa ja jokainen pienikin asia on hyvä tallentaa kuviksi kamerohin ja muistellamatkaa myöhemmin. Miksi suomalaiset kiroilevat niin paljon? En vaan ymmärrä miksi olette niin ärsyttäviä ja kiroilette koko ajan. Eikö teillä ole käytöstapoja?
Vierailija kirjoitti:
Joo, aasialaiset on ykkösiä rasismissa, en epäile yhtään etteikö ne naureskelisi.
Jos turvatarkastuksessa näkyy kiinslaispoppoo meen satavarmasti toiseen jonoon vaikka ois kolme kertaa pidempi. Nää saa AINA hässäkän aikaiseks. Mitään kieltä paitsi kiinaa ei puhuta, mut kun tarpeeks monta kertaa toistaa niin varmasti Suomen rullivirkailija ymmärtää vaikka kiinaa... Ja ne jankkaa vaikka kaks tuntia. Huoh.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, että kiinalaiset on nykyään ykkösiä merkkituotevillityksessä.
Mietin vaan, ettei niitä päästetä moniin liikkeisiin, ne yleensä kerjää, että joku paikallinen käy ostamassa niille tavaraa liikkeistä. Osassa merkkiliikkeitä on sellaisia jonoja, että vain tietty määrä kiinalaisia pääsee niihin.
En usko, että ne pelkää kopiointia, koska feikkimarkkinat pyörii sillä, että kiinalaiset tehtaat, joissa teetetään kaikki (vain laput ommellaan ranskassa, italiassa), tekee esim. 10.000 erästä 20.000 kappaletta, josta tuo toinen puoli myydään sitten feikkimarkkinoilla.
Kiinalaiset ja eettisyys :D
Ei häiritse. Ovat hiljaisia ja kohteliaita. Enemmän ärsyttää lähi-idän interreilaajapojat, joita täällä Itäkeskuksessa näkyy etenkin fattan lähellä. Sen jälkeen sitten viipottavat rahalähetysfirmaan pistämään vanhemmille rahalähetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hesarissa tai ylellä ollut tässä kesällä juttua siitä miten kiinalaisturistit ottavat esim. lapsista kuvia, kysymättä ja joskus jopa kädestä repivät kuvaan kanssaan. Lisäksi napsivat esim. kaupan kassalla myyjästä kuvia. Vähän ärsyttävä ajatus, että olet turistikaupungin asukkaana jokin "nähtävyys" jota toljotetaan sitten siellä kotona niitä kuvia selatessa.
Turistien päällekäyvä valokuvaustyyli hämmästyttää Helsingissä, lapsia jopa aseteltu väkisin poseerauksiin – ”Aasialaiset matkailijat ovat hyvin innoissaan sinisistä silmistä ja vaaleasta tukasta”
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kiinalaisten turistien ominaisuuksiin kuuluu siisteys, hiljaisuus (ok, toki ne papattaa isossa joukossa, mutta ei juo viinaa tai sekoile), kohteliaisuus ja luonnon kunnioittaminen. Lapissa ainakin noin.
Tosin joukkoon mahtuu aina joku huoleton heppu, joka eksyy metsiin ja joka on pakko hakea porukalla pois.[/
Olen kyllä nähnyt ko turistien aikamoista porsastelua esim hotellien aamiaispöydissä sekä Suomessa että muualla Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä tosiaan on, että kaikki inhoavat kiinalaisia?
En minä ainakaan. Kiinassa on diktatuuri, mutta ei minulla ole mitään kansaa, kulttuuria ym vastaan. Ja mitä enemmän kiinalaiset näkevät muuta maailmaa, sitä pikemmin he haluavat tehdä kotimaastaan vapaan maan, jossa ei enää ole yksipuoluejärjestelmä.
Onko kenelläkään kiinalaista puolisoa? Miten sujuu?
Hiljaisuus? Lapissa? Missä Lapissa sinä olet?