Syötkö Diapamia tai vastaavaa?
Arki kaatuu välillä niskaan ja jaksaminen on ihan rajoilla. Auttaako Diapam, jotta olo hieman rahoittuisi?
Syötkö sinä jotain vastaavaa ja minkä vuoksi?
Kommentit (87)
Ahdistuneisuushäiriössä ei todellakaan ole kysymys mistään tavallisesta elämään kuuluvasta huonosta olosta. Se olo on niin kamala, että ei ole sanoja kuvaamaan. Eikä sitä voi edes kuvitella, jos ei ole itse kokenut. Eli parempi pitää niiden suu kiinni, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. Aivan sama kuin sanoisi potilaalle, jolla on jalka poikki, että kuuluu elämään kestää valtavaa kipua ja särkylääke ei ole tarpeen. Miettisitte joskus ennen kuin avaatte suunne.
Vierailija kirjoitti:
Järkkyä miten porukat vetää nappeja ! Onko nää kaikki ihan tarpeellisia?
Minusta järkyttävää lähinnä jos on ssri-lääkitys päällä kuten mielialalääkitys, ja sen lisäksi vedetään rauhoittavia eli benzoja, koska nuo lääkkeet on aivan eri tarkoitusiin niin en ymmärrä miksi lääkärit määrää molempia yhteen vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuushäiriöiden ensisijainen lääke Käypä hoito -suosituksessa on SSRI:t.
USA on tunnetusti Suomea edellä lääketieteessä noin 10 vuoden verran (niillä on miljardeja tutkimusrahaa ja resursseja riittää joten siksi), ja minulle sanottiin siellä että ehdottomasti ei mitään ssri-lääkkeitä ahdistuneisuushäiriöön. Opiskelin ja työskentelin siellä vuosia sitten, eli anti-anxiety-lääkkeitä ahdistukseen ja paniikkiin, ja anti-depressant-lääkkeitä masennukseen. Sain siis lorazepam:t ahdistuneisuushäiriöön joka aiheutui siitä kun kaukana Suomessa tapahtui minusta riippumattomia asioita, mm. perheenjäsen sairastui ym.
Sain selkäkipuun Tramal 50mg ja sen jälkeen halusin halata kaikkia vastaantulijoita, vaikka olen ujoista ujoin henkilö maan päällä. Ei kiva, mutta selkäkipuun auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Sain selkäkipuun Tramal 50mg ja sen jälkeen halusin halata kaikkia vastaantulijoita, vaikka olen ujoista ujoin henkilö maan päällä. Ei kiva, mutta selkäkipuun auttoi.
Haitanneeko tuo.
Tunteettomuus ei vaikuta persoonallisuuteen, muutenhan kaikki ihmiset tappaisivat toisiaan tuolla kadulla. Persoonallisuus syntyy lapsuudesta koittuina asioina ja siihen miten sen aikainen älykkyys on niitä käsitellyt aina 20 vuotiaaksi asti kun aivot lopettavat kehityksensä. Hyvää päivän jatkoa!