Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö Diapamia tai vastaavaa?

Kaarihetki
14.08.2018 |

Arki kaatuu välillä niskaan ja jaksaminen on ihan rajoilla. Auttaako Diapam, jotta olo hieman rahoittuisi?
Syötkö sinä jotain vastaavaa ja minkä vuoksi?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pari 5mg tablettia kuukaudessa, 2,5-5mg kerrallaan ja jo se saa olon sellaiseksi kuin liikkuisi veden alla. Reagoin todella voimakkaasti kaikkiin lääkkeisiin ja käytän harvoin, ja kuten joku jo mainitsikin niin jo se tuo huomattavan helpotuksen että tietää että lääkettä on kaapissa jos tarvitsee.

On todella väärinkäytetty lääke ja jotkut myyvät omat nappinsa katukaupassa eteenpäin. Kyllä sitä silti määrätään jos hyvä syy löytyy, ei välttämättä ole se ensimmäinen vaihtoehto mitä tarjotaan.

Vierailija
22/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kysyä, että mikä teillä lääkkeenkäyttäjillä on ikä? Jotka siis vedätte ihan päivittäin?

Olen satunnaiskäyttäjä, eli bentsoa paniikkikohtauksiin, ja ikäni on 44v. Olen työelämässä, vaativa ja stressaava työ mutta josta silti pidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis pakko, mutta ei ikinä alkoholia samalla, siitä nimittäin lähtee järki.

Jaahas alapeukkuja. Vittu että mä vihaan teitä sekakäyttäjiä. Kuulutte kaikki hullujenhuoneelle.

Onpas asiallista haastelua sinulta. Alapeukut tuli siitä että on melko eri asia ottaako 2,5mg diapamia ja viinilasillisen, kuin että ottaa puoli liuskaa ja viinapullon. Ensimmäinen tekee rentoutuneen olon eikä aiheuta vaaraa tai käytöshäiriöitä, jälkimmäinen aiheuttaa sekopäistä riehumista, muistinmenetyksen ja jopa kuolemaan johtavan hengityslaman.

Vierailija
24/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas alapeukkuja. Vittu että mä vihaan teitä sekakäyttäjiä. Kuulutte kaikki hullujenhuoneelle.

Alapeukutin koska viestisi ei ole oikeastaan totta. Jotut ihmiset joutuvat syömään näitä lääkkeitä vuosia tai vuosikymmeniä, eikä ole mitään lääketieteellistä syytä kieltää heiltä kategorisesti alkoholinkäyttöä. He eivät sekoile tavallista enempää juodessaan tai mitään.

Varsinainen seka-viihdekäyttö onkin sitten ihan eri juttu, siinä otetaan bentsoja vähän eri määriä ja silloin alkaa jo yhteisvaikutuksia tulla. Ellei sitten ole jo järkyttävät toleranssit, olen ollut kerran juhlissa jossa naisihminen napsi bentsoja kuin karkkeja, joi pullon tequilaa, ja minä olin koko ajan varuillani että kohta tarvitaan kyllä ambulanssia. Mutta ei tuntunut vaikuttavan kauheasti, rauhassa ja hereillä istuksi sohvalla ja vaikutti porukan selväpäisimmältä. 

Vierailija
25/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xanoria syön illalla ennen nukkumaan menoa. Lisäksi on kyllä ssri-lääkkeet ja Lyrica joten kolmen lääkkkeen kombolla mennään.

Mitäh!?? Taidat olla aika zombie tuolla konbolla, ja oma persoonallisuus mennyttä?

Ei nuo mitään persoonallisuutta vie. Omalla miehellä erittiän vaikea unettomuus + krooninen ahdistusvoittoinen masennus ja on syönyt vuosia komboa Rivatril (bentso), Mirtazapin (SNRI-masennuslääke), jokin kolmas erityyppinen masennuslääke jonka nimeä en nyt muista, tarvittaessa Ketipinor jos oireet joskus tavallista pahempia. Ihan lääkitystä aloittaessa oli ehkä tavallista poissaolevampi mutta pian palasi taas entiseksi itsekseen, paitsi paljon vähemmän väsyneeksi ja ahdistuneeksi.

Mitä nämä suomalaislääkärit oikein määräilee?

Eihän masennukseen saisi antaa Rivatrilia, joka on epilepsialääke ja sitä käytetään korkeintaan paniikkikohtauksiin?

Ketipinor on suoraan helvetistä, sain pysyvän hermostovaurion ja korvaan tinnituksen otettuani sitä muutaman päivän ajan! Väittivät että minulla ahdistuneisuushäiriö vaikka minulla oli ollut jännityskohtauksia ja muutama paniikkikohtaus, eli tuo oli aivan väärä lääke siihen. Ikävä kokeilu, vasta sen jälkeen sain Opamoxit, mutta vahinko oli jo ehtinyt tapahtua. Minulla oli ollut Opamox-vastine aiemmin, USAssa opiskellessani. Jenkkilääkärit vaikuttavat olevan paljon paremmin perillä paniikki-, ahdistus- ja masennustapauksissa.

Vierailija
26/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yks yli 40v rikas ruotsalaisbloggaaja-mamma mainostanut blogissaan aina ottavansa opamoksit viinilasillisen kanssa ennen lentoa koska kärsi lentopelosta. Yllätyin, mutta olen saanut kuulla todella monelta tutulta pitkin maailmaa että on ihan yleinen käytäntö.

Vierailija
27/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikeepperiä päivittäin. Rauhoittaa mukavasti.

T. Piffiläinen

P a s k a a jauhat, erikeepperi ei toimi mitenkään.

Vierailija
28/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas asiallista haastelua sinulta. Alapeukut tuli siitä että on melko eri asia ottaako 2,5mg diapamia ja viinilasillisen, kuin että ottaa puoli liuskaa ja viinapullon. Ensimmäinen tekee rentoutuneen olon eikä aiheuta vaaraa tai käytöshäiriöitä, jälkimmäinen aiheuttaa sekopäistä riehumista, muistinmenetyksen ja jopa kuolemaan johtavan hengityslaman.

Oletko mahdollisesti Eeva Vekki?

Vierailija
29/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xanoria syön illalla ennen nukkumaan menoa. Lisäksi on kyllä ssri-lääkkeet ja Lyrica joten kolmen lääkkkeen kombolla mennään.

Mitäh!?? Taidat olla aika zombie tuolla konbolla, ja oma persoonallisuus mennyttä?

Ei nuo mitään persoonallisuutta vie. Omalla miehellä erittiän vaikea unettomuus + krooninen ahdistusvoittoinen masennus ja on syönyt vuosia komboa Rivatril (bentso), Mirtazapin (SNRI-masennuslääke), jokin kolmas erityyppinen masennuslääke jonka nimeä en nyt muista, tarvittaessa Ketipinor jos oireet joskus tavallista pahempia. Ihan lääkitystä aloittaessa oli ehkä tavallista poissaolevampi mutta pian palasi taas entiseksi itsekseen, paitsi paljon vähemmän väsyneeksi ja ahdistuneeksi.

Mitä nämä suomalaislääkärit oikein määräilee?

Eihän masennukseen saisi antaa Rivatrilia, joka on epilepsialääke ja sitä käytetään korkeintaan paniikkikohtauksiin?

Ketipinor on suoraan helvetistä, sain pysyvän hermostovaurion ja korvaan tinnituksen otettuani sitä muutaman päivän ajan! Väittivät että minulla ahdistuneisuushäiriö vaikka minulla oli ollut jännityskohtauksia ja muutama paniikkikohtaus, eli tuo oli aivan väärä lääke siihen. Ikävä kokeilu, vasta sen jälkeen sain Opamoxit, mutta vahinko oli jo ehtinyt tapahtua. Minulla oli ollut Opamox-vastine aiemmin, USAssa opiskellessani. Jenkkilääkärit vaikuttavat olevan paljon paremmin perillä paniikki-, ahdistus- ja masennustapauksissa.

Rivatril on erittäin pitkävaikutteinen bentso, joka toimii toki myös epilepsiaan, mutta on hyvä lääke ihmiselle jolla on jatkuvasti ilman lääkitystä hermosto niin ylikierroksilla että estää nukkumisen ja aiheuttaa levottoman ahdistuksen oloa. Mieheäni lähinnä lohdutti lääkitystä aloittaessa ajatus, että näitä annetaan lapsillekin epilepsiaan, ei siis voi olla kovin vaarallinen aine.

Ketipinor on erittäin hyvä lääke silloin jos jostain syystä ei peruslääkitys auta, Mieheni ottaa ehkä muutaman kerran vuodessa sellaisen, koska jos esim. on paha stressi töissä niin sitten peruslääkitys ei riitä auttamaan uneen ja on parempi ottaa 1 ketipinor kuin alkaa lisätä rivatrilannosta.

Vierailija
30/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diapamia löytyy, yleensä erityisen stressaaviin tilanteisiin. Olen tällainen sosiaalisesti tumpelo tyyppi eli saatan herkästikin panikoida. Joskus otan myös iltaisin, jos tuntuu siltä että päässä vain pyörii ajatukset ja vaikka miten väsyttäisi, ei tule uni. Auttaa siihenkin, rauhoittaa ajatuksia, ja lopulta onnistun nukahtamaan.

Ota mieluummin Imovane-nukahtamislääke, ei ole yhtä koukuttava.

Imovane ei auta mitään oikeasti unettomalle, varsinkin jos on ahdistunut myös. Imovane on "terveille" unettomille, joilla nyt vähän on uni hukassa mutta ei muuta ongelmaa. 

Diapam on hyvä unilääke jos ahdistaa, se vie ikävät ajatukset pois ja rentouttaa. Käytän satunnaisesti ahdistukseen iltaisin. Nykyään hyvin harvoin. 

Vierailija
31/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diapamia löytyy, yleensä erityisen stressaaviin tilanteisiin. Olen tällainen sosiaalisesti tumpelo tyyppi eli saatan herkästikin panikoida. Joskus otan myös iltaisin, jos tuntuu siltä että päässä vain pyörii ajatukset ja vaikka miten väsyttäisi, ei tule uni. Auttaa siihenkin, rauhoittaa ajatuksia, ja lopulta onnistun nukahtamaan.

Ota mieluummin Imovane-nukahtamislääke, ei ole yhtä koukuttava.

Imovane ei auta mitään oikeasti unettomalle, varsinkin jos on ahdistunut myös. Imovane on "terveille" unettomille, joilla nyt vähän on uni hukassa mutta ei muuta ongelmaa. 

Diapam on hyvä unilääke jos ahdistaa, se vie ikävät ajatukset pois ja rentouttaa. Käytän satunnaisesti ahdistukseen iltaisin. Nykyään hyvin harvoin. 

Jep, kokemuksesta voin kerto mitä käy kun pahasti ahdistunut ja levoton ottaa Imovanen, Zopinoxin tai vastaavan nukahtaakseen: nukahtaa, nukkuu tunnin ja herää sitten taas ahdistuneena kykenemättä nukkumaan. Pitkävaikutteinen rauhoittava lääke on tällöin se toimiva ratkaisu, ei nukahtamislääke.

Vierailija
32/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikeepperiä päivittäin. Rauhoittaa mukavasti.

T. Piffiläinen

P a s k a a jauhat, erikeepperi ei toimi mitenkään.

Toimii subun kanssa.

T. Piffiläinen

Ei toimi.

Vierailija
33/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin vuosia Opamox 15mg x 3, kunnes totuin niihin, jäin koukkuun ja aloin kiskomaan hurjia määriä kaikkia mahdollisia bentsoja kadulta ja eri lääkäreiltä. Vierottauduin a-klinikan kautta yli vuoden kesrävän diapam-apteekkisopparin avulla. Näin ei toki käy kaikille, mutta kerroinpahan oman kokemukseni. Ja joo. Kyllä ne tiettyyn pisteeseen asti auttoi, todell hyvvin. Sitten ne ei enää toimineetkaan, vaikka koura kaupalla söi.

Vierailija
34/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan iltaisin yhden Klotriptylin (12,5 mg) hankalasta elämäntilanteesta johtuvaan unettomuuteen pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Antaa hyvän yöunen ja ehkä tasoittaa ja rauhoittaa oloa muutenkin. Olen kyllä sitä mieltä, että mitä vähemmillä lääkkeillä pärjää, sitä parempi. Mutta tarpeeseen toki kannattaa hakea sopiva lääke, yritä vain löytää sellainen lääkäri joka myöskään ei ylilääkitse, meillä työterveyslääkäri määrää aikamoisia hevoskuureja. Terveyskeskuksissa monilta saa ruinata asialliseenkin vaivaan.

Vierailija
35/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit yleensä nielaisen

Vierailija
36/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Vittuako se teille kuuluu.

Älä syö lääkkeitä hyvä ihminen!

Vierailija
37/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ne muussin kera.

T. Piffiläinen

Vierailija
38/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ne muussin kera.

T. Piffiläinen

Ja juon erikeepperin kanssa.

T. Piffiläinen

Vierailija
39/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxepamia söin. Sivuvaikutuksena päänsärky ja ärtyisyys joka muistutti alkuperäistä vaivaa. Pahinta kuitenkin lihominen.

Vierailija
40/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön pari 5mg tablettia kuukaudessa, 2,5-5mg kerrallaan ja jo se saa olon sellaiseksi kuin liikkuisi veden alla. Reagoin todella voimakkaasti kaikkiin lääkkeisiin ja käytän harvoin, ja kuten joku jo mainitsikin niin jo se tuo huomattavan helpotuksen että tietää että lääkettä on kaapissa jos tarvitsee.

On todella väärinkäytetty lääke ja jotkut myyvät omat nappinsa katukaupassa eteenpäin. Kyllä sitä silti määrätään jos hyvä syy löytyy, ei välttämättä ole se ensimmäinen vaihtoehto mitä tarjotaan.

Ei todellakaan määrätä. Itsellä katkesi hoitokontaktit, kun en enää uskaltanut vastaanotoille mennä. Lääkettä tai terapiaa ei saa kun lääkäri niin on määrännyt, että yksin pitää itse itsensä parantaa jos terveeksi haluaa.