Syötkö Diapamia tai vastaavaa?
Arki kaatuu välillä niskaan ja jaksaminen on ihan rajoilla. Auttaako Diapam, jotta olo hieman rahoittuisi?
Syötkö sinä jotain vastaavaa ja minkä vuoksi?
Kommentit (87)
Kyllähän bentsoista voi olla hyötyä jos niitä käyttää silloin tällöin mutta ei niitä noin vaan määrätä, eikä nykyään aina edes niille jotka niitä oikeasti tarvitsisivat. Usein tilalle tyrkytetään joka vaivaan ssri-lääkkeitä.
Xanoria syön illalla ennen nukkumaan menoa. Lisäksi on kyllä ssri-lääkkeet ja Lyrica joten kolmen lääkkkeen kombolla mennään.
Opamoxia olen syönyt jo vuosia. Ja kyllä siitä apua on ollut.
Temestaa tarvittaessa. Onneksi ei usein tarvitse, koska on muu lääkitys kunnossa.
Bentsot on ihan hyviä lääkkeitä satunnaisessa käytössä.
Temestaa syön. Ahdistukseen ja rauhattomuuteen. Toimii.
Tosin sitä sai aika kauan kinuta.
Usein muuten auttaa jo sekin, että on bentsoja kaapissa, mutta ei käytä niitä. Se tietoisuus, että apua on saatavilla, poistaa ahdistusta.
Diapamia 2.5-5mg ennen jännittävää tilannetta, esim työkokous tai treffit.
Diapamia löytyy, yleensä erityisen stressaaviin tilanteisiin. Olen tällainen sosiaalisesti tumpelo tyyppi eli saatan herkästikin panikoida. Joskus otan myös iltaisin, jos tuntuu siltä että päässä vain pyörii ajatukset ja vaikka miten väsyttäisi, ei tule uni. Auttaa siihenkin, rauhoittaa ajatuksia, ja lopulta onnistun nukahtamaan.
Tutun kuuloisia ongelmia, samanlaisiin itsekin kaipaisin apua. Miten vaikeaa lääkäriltä on ollut saada sitten reseptiä? Siihen taitaa vaikuttaa niin itse lääkäri kuin tuttu potilassuhde.
Vierailija kirjoitti:
Xanoria syön illalla ennen nukkumaan menoa. Lisäksi on kyllä ssri-lääkkeet ja Lyrica joten kolmen lääkkkeen kombolla mennään.
Mitäh!?? Taidat olla aika zombie tuolla konbolla, ja oma persoonallisuus mennyttä?
En enää, mutta opiskeluaikana käytin sukulaislääkettä toista bentsoa paniikkihäiriöön ja sosiaaliseen fobiaan tarvittaessa. En olisi varmasti pystynyt opiskelemaan ollenkaan ilman lääkettä, pelko olisi estänyt. Olen tyytyväinen että lääkeapu oli olemassa, sain hoidettua opintoni, ja myöhemmällä iällä tuli sitten itsevarmuutta sen verran etten enää tarvitse mitään lääkkeitä vaikka pitäisi esiintyä tms.
Kaarihetki kirjoitti:
Arki kaatuu välillä niskaan ja jaksaminen on ihan rajoilla. Auttaako Diapam, jotta olo hieman rahoittuisi?
Syötkö sinä jotain vastaavaa ja minkä vuoksi?
Opamoxia paniikkihäiriöön, aina kohtauksen alkaessa. Noin 5 kohtausta vuodessa, eli ei mene paljon.
Xanor:han on Jenkkien Xanax, eli maailmanmarkkinoiden kovin rauhoittava. Ihme että sitä määrätään Suomessa, koska yleisimmät ovat Opamox ja Diapam jotka eivät aiheuta samanlaista riippuvuutta. Mistä olet saanut tuota? Kadulta??
Vierailija kirjoitti:
Diapamia löytyy, yleensä erityisen stressaaviin tilanteisiin. Olen tällainen sosiaalisesti tumpelo tyyppi eli saatan herkästikin panikoida. Joskus otan myös iltaisin, jos tuntuu siltä että päässä vain pyörii ajatukset ja vaikka miten väsyttäisi, ei tule uni. Auttaa siihenkin, rauhoittaa ajatuksia, ja lopulta onnistun nukahtamaan.
Ota mieluummin Imovane-nukahtamislääke, ei ole yhtä koukuttava.
Jos olis pakko, mutta ei ikinä alkoholia samalla, siitä nimittäin lähtee järki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh!?? Taidat olla aika zombie tuolla konbolla, ja oma persoonallisuus mennyttä?
Ei nuo mitään persoonallisuutta vie. Omalla miehellä erittiän vaikea unettomuus + krooninen ahdistusvoittoinen masennus ja on syönyt vuosia komboa Rivatril (bentso), Mirtazapin (SNRI-masennuslääke), jokin kolmas erityyppinen masennuslääke jonka nimeä en nyt muista, tarvittaessa Ketipinor jos oireet joskus tavallista pahempia. Ihan lääkitystä aloittaessa oli ehkä tavallista poissaolevampi mutta pian palasi taas entiseksi itsekseen, paitsi paljon vähemmän väsyneeksi ja ahdistuneeksi.
Kiinnostaisi kysyä, että mikä teillä lääkkeenkäyttäjillä on ikä? Jotka siis vedätte ihan päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas alapeukkuja. Vittu että mä vihaan teitä sekakäyttäjiä. Kuulutte kaikki hullujenhuoneelle.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä jos vetää muita kuin hoidollisia annoksia kuten viihdekäyttäjät tekee. Normi jännityksen, paniikkihäiriön, unettomuuden tms hoitoon määrätty annos ei käytännössä tee alkoholin kanssa yhtään mitään. Itse söin noita opiskeluaikana ja ihan juhlin siinä missä muutkin, kosteasti. Ei vaikuttanut mitään erikoista alkoholin kanssa. Toki ei pidä juoda itseään sammumiseen asti koska siinä vaiheessa rauhoittava lääkekin voi olla lisäsysäys kuoleman suuntaan kun lamaannutttaa lisää, mutta ei niin kenenkään ole koskaan hyvä juoda muutenkaan.
Koen olevani sellaisen tarpeessa mutta en viitsi ottaa asiaa puheeksi psykiatrin kanssa koska sitten olisin automaattisesti joku väärinkäyttäjä 😞