Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö Diapamia tai vastaavaa?

Kaarihetki
14.08.2018 |

Arki kaatuu välillä niskaan ja jaksaminen on ihan rajoilla. Auttaako Diapam, jotta olo hieman rahoittuisi?
Syötkö sinä jotain vastaavaa ja minkä vuoksi?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsojen koukuttumisriskiä ja sekakäyttöä alkoholin kanssa mielestäni liioitellaan.

Jos ottaa satunnaisesti diapamia 5mg ja/tai viinilasin tai pari niin ei siitä mitää addiktiota tai haittaa synny..

hankalinta on vain saada reseptiä, itse saan nettitutulta omat pillerini.

Vierailija
42/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot on hyviä krapulaan, niillähän katkollakin alkoholin vieroitusoireita lääkitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi järkevää miettiä mikä siinä arjessa on niin hankalaa ja mitä sille voi tehdä, ei ne lääkkeet vaan muuta itsestään asioita, vaikka käyttäisit heroiinia, niin hetken päästä asiat taas vaan kaatuvat niskaan entistä pahemmin...

Vierailija
44/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita joihin ei voi itse vaikuttaa, mutta niiden kanssa on vaan elettävä. Siksi haen tähän hetkeen jotain, jolla jaksaisin pahimman ylitse. Työt on kuitenkin hoidettava, pitäisi saada öisin nukuttua ilman ahdistusta, päästävä hetkeksi pakoon arkea.

Vierailija
45/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamia otan yhden lennolle, joskus otan propralia jos ahdistaa stressi tai pitää esiintyä

Vierailija
46/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yks yli 40v rikas ruotsalaisbloggaaja-mamma mainostanut blogissaan aina ottavansa opamoksit viinilasillisen kanssa ennen lentoa koska kärsi lentopelosta. Yllätyin, mutta olen saanut kuulla todella monelta tutulta pitkin maailmaa että on ihan yleinen käytäntö.

Teen samoin. Ihan normijuttu, ja tämä ei sinällään mene "sekakäyttöön" , vaikutus on sen verran minimaalinen ja satunnainen. Mutta en halua ottaa enempää diapameja (siis ilman viiniä) koska tulee ikävän lötkö olo.

Vierailija
47/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor kovin, vai? Et ole varmaankaan Dormicumia sitten syönyt koskaan.

Vierailija
48/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan iltaisin yhden Klotriptylin (12,5 mg) hankalasta elämäntilanteesta johtuvaan unettomuuteen pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Antaa hyvän yöunen ja ehkä tasoittaa ja rauhoittaa oloa muutenkin. Olen kyllä sitä mieltä, että mitä vähemmillä lääkkeillä pärjää, sitä parempi. Mutta tarpeeseen toki kannattaa hakea sopiva lääke, yritä vain löytää sellainen lääkäri joka myöskään ei ylilääkitse, meillä työterveyslääkäri määrää aikamoisia hevoskuureja. Terveyskeskuksissa monilta saa ruinata asialliseenkin vaivaan.

MInä sain noita migreenin estoon, olisin vaan nukkunut päivät pitkät, ja meinasin nukahdella töissäkin, joten oli pakko lopettaa.

Vierailija
49/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi järkevää miettiä mikä siinä arjessa on niin hankalaa ja mitä sille voi tehdä, ei ne lääkkeet vaan muuta itsestään asioita, vaikka käyttäisit heroiinia, niin hetken päästä asiat taas vaan kaatuvat niskaan entistä pahemmin...

Ei tietenkään, mutta ne auttaa selviämään pahimmista paikoista yli. Nykymaailmassa ihan tavallinen elämä voi olla tosi stressaavaa  erityisesti ahdistukseen taipuvaisille ihmisille. 

Itselläni ahdistus aiheuttaa lisää ahdistusta ja saan 2,5 - 5mg diapamilla sen kierteen heti katkaistua. Tulee otettua noin kerran kuussa. Helpompi niitä ongelmiakin on ratkoa kun on rauhallinen olo eikä itke jossain sängyn pohjalla ja mieti kuolemaa.

Vierailija
50/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xanor kovin, vai? Et ole varmaankaan Dormicumia sitten syönyt koskaan.

Nevähööd pilleri tuo.

Vierailija
51/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox, Tenox ja Librax kuuluvat päivittäisannokseeni.  Tätä mennyt nyt n. kolmetoista vuotta. Dokaamaankiin aloin tässä sivussa. Puhdas sekakäyttäjä siis. En vain suostu millään myöntämään sitä itselleni, torjunta on liian vahva.

Todellakin haluaisin lopettaa kaikki... keskushermosto ei ole kunnossa; mukaanlukien muistin ja tasapainon.

Vierailija
52/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oxepamia söin. Sivuvaikutuksena päänsärky ja ärtyisyys joka muistutti alkuperäistä vaivaa. Pahinta kuitenkin lihominen.

Miten niin lihoo? MIelialalääkket lihottaa, mutta huippumallithan käyttää noita benzoja nimenoman jotta pysyisivät laihoina!

Vierailija
53/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opamox, Tenox ja Librax kuuluvat päivittäisannokseeni.  Tätä mennyt nyt n. kolmetoista vuotta. Dokaamaankiin aloin tässä sivussa. Puhdas sekakäyttäjä siis. En vain suostu millään myöntämään sitä itselleni, torjunta on liian vahva.

Todellakin haluaisin lopettaa kaikki... keskushermosto ei ole kunnossa; mukaanlukien muistin ja tasapainon.

Librax on hyvä lääke, rentouttaa jännitysvatsan.

Vierailija
54/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata viisastella jos ei tiedä mitä muut kokevat. Olen naispuolinen 35v jolla oli ura kovassa nousussa, mutta johtotason työkaverit miehiä jotka harrastivat hyvävelisysteemiä rekryissään ja minua yritettiin sysätä syrjään todella ikävään tyyliin vaikka olin pätevämpi työssäni kuin kukaan noista miehistä, ja samalla kuin muiden palkkoja nostettiin melkein tuplasti(!) niin minulle annettiin kiusantekona vain 15 euron korotus kuussa.

Aloin saada ahdistuskohtauksia paineiden takia, sydän tykytti, myöhemmin paniikkikohtauksia ja sitten työuupumus stressin takia joka lamaannutti välillä minut kokonaan ja teki välillä raajatkin tunnottomiksi. Heräsin tuohon tuntemukseen myös öisin, ja näin painajaisia. Minulla ei ole koskaan ollut mitään suuria ongelmia elämässäni joten terapiasta ei ollut apua. Opamoxeilla pääsin pahimman yli, ne auttoivat aina kun ajatukset kulkivat liian kovaa ja keho tärisi ja sydän hakkasi. Sitten pääsin takaisin raiteilleni vuoden sisään, vaikka välillä tuntui siltä että tuleeko minusta enää koskaan normaali oma itseni :(

Vierailija
55/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö.

Minulla on diagnosoitu ahdistuneisuushäiriö ja olen mt-syistä työkyvyttömyyseläkkeellä. Bentsot ovat kuitenkin ihan viimeinen asia, mitä haluan, eivät sovi minulle (joskus tietämättäni niitä on minulle osastohoidossa syötetty). Suvussani on Alzheimerin tautia ja bentsoilla on siihen yhteys. Pitkäaiksisessa käytössä bentsot laskevat myös kognitiviisia kykyjä, älykkyysosamäärää, ja koska olen jo nyt lähes debiili, ei ole varaa laskea tästä.

Kokeile vaikka tietoisuustaitoja ensin, ap. Mielenterveystalon sivuilta löytyy myös ahdistuksen omahoito-opas (toimii oikeesti, kun vaan jaksaa paneutua).

Vierailija
56/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa Suomesta nykyään, lääkärit lopettivat määräämisen riippuvuuden pelossa. Ikäänkuin riippuvuudesta ei pääsisi eroon, jos niin kävisi. Niitä voi käyttää oikeinkin.

Vierailija
57/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yks yli 40v rikas ruotsalaisbloggaaja-mamma mainostanut blogissaan aina ottavansa opamoksit viinilasillisen kanssa ennen lentoa koska kärsi lentopelosta. Yllätyin, mutta olen saanut kuulla todella monelta tutulta pitkin maailmaa että on ihan yleinen käytäntö.

Teen samoin. Ihan normijuttu, ja tämä ei sinällään mene "sekakäyttöön" , vaikutus on sen verran minimaalinen ja satunnainen. Mutta en halua ottaa enempää diapameja (siis ilman viiniä) koska tulee ikävän lötkö olo.

Ymmärrän tarpeen itsepetokseen, mutta kyllä sinä olet sekakäyttäjä. Jos otat sekaisin alkoholia ja rauhoittavia, se on sekakäyttöä. Se on objektiivinen totuus. Voit soittaa A-klinikalle ja kysyä alan asiantuntijoiden mielipidettä. Tuon he sanovat sinulle.

Vierailija
58/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä bentsot koukuttaa vuosia käytettynä. Tuttava syö yli määrätyn annoksen ja aina on bentsot loppu. On hidas ja jähmeä jotenkin puheeltaan ja käyttää vielä alkoa päälle. Ei hjuva. On kuitenkin työelämässä eli ei syrjäytynyt tms

Vierailija
59/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata viisastella jos ei tiedä mitä muut kokevat. Olen naispuolinen 35v jolla oli ura kovassa nousussa, mutta johtotason työkaverit miehiä jotka harrastivat hyvävelisysteemiä rekryissään ja minua yritettiin sysätä syrjään todella ikävään tyyliin vaikka olin pätevämpi työssäni kuin kukaan noista miehistä, ja samalla kuin muiden palkkoja nostettiin melkein tuplasti(!) niin minulle annettiin kiusantekona vain 15 euron korotus kuussa.

Aloin saada ahdistuskohtauksia paineiden takia, sydän tykytti, myöhemmin paniikkikohtauksia ja sitten työuupumus stressin takia joka lamaannutti välillä minut kokonaan ja teki välillä raajatkin tunnottomiksi. Heräsin tuohon tuntemukseen myös öisin, ja näin painajaisia. Minulla ei ole koskaan ollut mitään suuria ongelmia elämässäni joten terapiasta ei ollut apua. Opamoxeilla pääsin pahimman yli, ne auttoivat aina kun ajatukset kulkivat liian kovaa ja keho tärisi ja sydän hakkasi. Sitten pääsin takaisin raiteilleni vuoden sisään, vaikka välillä tuntui siltä että tuleeko minusta enää koskaan normaali oma itseni :(

I feel you! Olen ollut hyvin samankaltaisessa tilanteessa miesvaltaisella alalla johtajana. Noita fyysisiä oireita tuli minullekin ja lääkkeillä pääsin pahimman yli. Paljon olen oppinut. En ehkä koskaan enää palaa sille alalle. Ne taistelut on taisteltu ja keskityn nyt elämässä asioihin, jotka tuottavat parempaa mieltä ja iloa.

Vierailija
60/87 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamia käytän ahdistuskohtauksiin, jotka eivät mene ohi siivoamalla, suihkussakäynnillä tai kävelylenkillä. Tenoxia käytän unettomuuteen mutta vain silloin tällöin enkä ikinä yli viikkoa putkeen. Jos unettomuuteen liittyy voimakasta ahdistusta, otan Insominia. Dormicumia olen käyttänyt hammaslääkärissä, siellä on mennyt sen avulla tosi hyvin, kun ennen en pystynyt kammon takia käymään. Joskus käytin esiintymisjännitykseen Opamoxia, mutta nyt riittää beetasalpaaja ja ajatus siitä, että moni muukin jännittää.

Bentsodiatsepaamit parantavat elämänlaatuani, mutta suhtaudun niihin asianmukaisella kunnioituksella: Tiedän että voivat koukuttaa ja niihin voi kehittyä toleranssi. Siksi en käytä niitä huvikseni tai suuria määriä. Käytän niitä mieluummin kuin antipsykootteja, koska tiedän kolmen kokeilukerran jälkeen, että niiden haittavaikutukset ovat merkittävästi suurempia kuin kohtauslääkkeiden. Onneksi omat lääkärini ovat ymmärtäneet asian kun olen sen heille kertonut.