Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ruma sukunimi

Vierailija
14.08.2018 |

Mitä tekisitte?

Häät tulossa. Sukunimiasia mietityttää. Miehelläni on mielestäni aika ruma ja tavis sukunimi. En halua sanoa tässä oikeita nimiämme, mutta miehen sukunimeä vastaava olisi esimerkiksi Pöntinen. Minulla on myös tavallinen, ei mikään maailman mahtavin sukunimi, mutta kuitenkin ainakin omaan korvaani huomattavasti mieheni nimeä miellyttävämpi. Tyyliin Laakso.

Minusta olisi ihanaa, kun miehelläni, minulla ja toivottavasti tulevilla lapsillamme olisi kaikilla sama sukunimi. En kuitenkaan millään haluaisi olla "Pöntinen"! Mies ei halua muuttaa omaa nimeään, mutta ei myöskään vaadi minua ottamaan omaansa. Eli joko pidämme omamme, tai minä otan hänen. Eihän se omien nimien pito mitenkään huono vaihtoehto ole, mutta yhteinen nimi vaan jotenkin ihanalla tavalla sinetöisi perheen. En myöskään haluaisi olla eriniminen kuin lapseni.

Mitä tekisitte? Tottuuko sellaiseen nimeen, josta aluksi ei tykkää? Entä jos pidämme omat nimemme, mikä sukunimi lapsille tulee?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä kaikilla pitää olla sama sukunimi? Mitä iloa tässä on käytännössä? 

Seurustelin italialaisen kanssa jonkun aikaan ja hänen äidillään oli eri sukunimi muusta perheestä eikä mitään ongelmaa ollut. Ainakin siihen aikaan äiti pitää oman sukunimen ja lapset ottavat isän sukunimen. En tiedä nykykäytäntöä. 

Mistä tulee, että kaikilla pitää välttämättä olla sama sukunimi? Posti tulee kotiin sukunimestä huolimatta. 

Vierailija
82/83 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa Euroopan maissa naiset pitää ihan oman sukunimensä. He eivät edes voisi ottaa miehen sukunimeä. Esimerkkinä tästä Italia ja Espanja. Muista maista en tiedä.

Espanjalaisilla on ihan oma älytön systeeminsä. Siellä lapsi saa aina molempien vanhempien sukunimen ja vielä sen lisäksi isovanhempien sukunimet.

Tulee sellainen sukunimimonsteri!

Eihän saa mitään isovanhempien sukunimiä, vaan heillä on kaksi sukunimeä. Yksi isältä, toinen äidiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tuo nimiasia menikään Niinistön ja Haukion tapauksessa? Entä heidän lapsensa? 🦧

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän