Mistä rohkeutta muutoksiin (työ, opiskelu)? Kaikki ahdistaa.
Olen ajautunut ahdistavaan tilanteeseen, enkä enää tiedä, mitä tehdä. Töissä on ahdistava tilanne ja omaan elämään liittyvät asiat stressaavat.
Töissä on ollut jo pitkään epävarma tilanne. Jatkoni on koko ajan epävarmaa. Työt jatkuvat parin kuukauden pätkissä. Tällä hetkellä olen ollut kuukauden työtön, mutta kävin tekemässä muutaman päivän sijaisuuden töissä ja kuulemma jotain voisi löytyä minulle vielä. En vain tiedä, miten kauan voin odottaa, jos mahdollisesti töitä löytyisi. Haluaisin jatkaa tuossa työpaikassa, mutta tuntuu kuin roikkuisin löysässä hirressä. Tuntuu, etten voi oikein suunnitella tulevaa. Kaikki on niin epävarmaa.
Elämäni tuntuu pysähtyneen paikoilleen. Jatkuva epävarmuus on vaikuttanut itsetuntooni ja välillä tosissaan inhoan itseäni. En ole edes hakenut uusia työpaikkoja. Pelkään muutoksia ja en uskalla tehdä mitään uutta. Välillä mietin, että lähtisin opiskelemaan jotain ihan muuta alaa. Mutta ahdistaa ajatus kouluun palaamisesta enkä edes tiedä, mitä lähtisin opiskelemaan. Kaikki muut ovat menneet elämässään eteenpäin. Kaikilla ikäisilläni on hienot talot, asuntolainat ja hyvät työpaikat. Minulla ei ole elämässäni mitään vakituista.
En todellakaan tiedä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Kaikki tuntuu vaikealta. En osaa tehdä mitään päätöksiä ja olen kai masentunutkin. Koen olevani hyödytön ja turha ihminen. Haluaisin jotain muutosta elämääni, mutta en uskalla lähteä opiskelemaan enkä miettiä uusia työpaikkoja.
Ajattelin kirjoittaa tänne, jos saisin jotain uusia näkökulmia ja neuvoja tilanteeseeni.
Onneks mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja alle nelikymmpinenkin vielä. Ei tartte miettiä työkkärin hyppyytyksiä. Nyt sitten menen opiskelemaan ja töihin jos siltä tuntuu.