Naiset, miksi ajatte pikkuautoilla?
Suurin osa pienten autojen kuljettajista on nuoria naisia. Naiset, minkä takia ajatte pikkuautoilla?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja ajan työkseni kuorma-autoa. Vapaa-ajalla ajan bemarilla.
On naisellisempaa ajaa pienellä autolla. Aja sinä vain sillä pill'unjatkeellasi.
Ajankin. 😍😘
Epänainen "antaa takaisin" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle auto on ehkä tärkeämpi. Tai ainakin minun mieheni kokee, että elämässä pyritään tietylle tasolle, jossa noin nelikymppisenä pitää olla. Siihen kuuluu perhe, talo ja hieno auto.
Itselleni auto on sähkövatkaimeen verrattava hyödyke. Kyllä se tarvitaan ja toimia pitää, mutta ei herätä mitään intohimoja.
Mulle auto on tärkeä, koska ajan paljon. Ajomukavuus, tehokkuus, hiljaisuus ja muut herkut pitkillä ajomatkoilla.
On munki pikku auto tärkee, eikä se romise tai kolise?
On ajomukavuutta, tehokkuutta, ilmastointi, lämpiävät penkit yms yms.
Tarviiko sen ison auton siihen, että siellä mahtuu joogaamaan ajon aikana samalla?
En aja kovin paljon. Alle 10.000 vuodessa kotinurkilla. Iso auto tuntuisi liioittelulta. Raha myös syynä, isot autot on kalliita ostaa ja pitää. Ja hankalia parkkeerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle auto on ehkä tärkeämpi. Tai ainakin minun mieheni kokee, että elämässä pyritään tietylle tasolle, jossa noin nelikymppisenä pitää olla. Siihen kuuluu perhe, talo ja hieno auto.
Itselleni auto on sähkövatkaimeen verrattava hyödyke. Kyllä se tarvitaan ja toimia pitää, mutta ei herätä mitään intohimoja.
No, kun naisen ei tarvitse ajatella sitä perheen turvallisuutta ja auton käytännölisyyttä kun miehet edelleen lähes aina ajaa esim. ne perheen loma- ja yms matkat. Naisena sinulle on ihan sama millä kipolla niitä lapsiasi kuljetat?
Naiset ajaa sen verran paremmin, ettei tartte koko ajan miettiä, koska olen kolarissa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
En aja kovin paljon. Alle 10.000 vuodessa kotinurkilla. Iso auto tuntuisi liioittelulta. Raha myös syynä, isot autot on kalliita ostaa ja pitää. Ja hankalia parkkeerata.
Pikku autolla helppo hurauttaa akkaparkki. 😋
Mikä nyt on se "pikku auto", kolme ovinenko?
-nuorilla naisilla ei ole vielä lapsia, joten ei tarvetta isommalle autolle
-nuorilla ei ole niin paljon rahaa, että sitä kannattaisi laittaa autoon
-nuoret asuvat todennäköisesti kaupungissa ja ajavat suht vähän kilometrejä vuodessa
Keski-ikäisten perheenäitien tai paljon ajavien autontarve onkin sitten asia erikseen. Nyt puhuttiin niistä nuorista naisista joilla on pikkuauto.
Mulla on Hyundai ix35, ei siis pieni eikä jättiläinen. Pienempään en silti lähtisi vaihtamaan, ihan ajomukavuuden ja turvallisuuden vuoksi. En tykkää istua autossa niin, että persaus tuntuu laahaavan maata enkä halua edes ajatella mikä ero esim. nokkakolarissa olisi vaikkapa oman autoni ja jonkun pikkufiatin välillä.
Minä olen iso mies ja ajan pienellä autolla. Ketterä ja varma menopeli. Halpa. Olen ajanut myös todella isoilla autoilla ja miehekkäillä autoilla. Pienestä itsetunnon ja peniksen jatkeesta joutuu maksamaan kovaa hintaa. Autoteollisuuden kusetusta. Osalle miehistä olisi tietysti henkisesti mahdotonta ajaa pienemmällä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun naisen ei tarvitse ajatella sitä perheen turvallisuutta ja auton käytännölisyyttä kun miehet edelleen lähes aina ajaa esim. ne perheen loma- ja yms matkat. Naisena sinulle on ihan sama millä kipolla niitä lapsiasi kuljetat?
Kyllä mun pikku autosta löytyy turvavarusteet.
On airbageja pitki autoa, vararengas, varotuskolmio, ensiapulaukku, renkaan vaihto vermeet, heijastin liivit, turvavyöt. Yms.
Vm 2002.
Kyllähän nuo jo auttaa, kun esim. rekka ajaa kylkeen.
Vaunut, rattaat, yms perheet tavarat mahtuu oikein oivallisesti kyytiin, kun lähdetään esim. viikoksi lappiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ajaa sen verran paremmin, ettei tartte koko ajan miettiä, koska olen kolarissa.
t.kristallikissa
Jaa kas, mutta kun sinä et olekaan yksin siellä liikenteessä. Tämähän pitäisi sinulle olla tuttu ajatus; kaikki on jonkun muun syytä, vai otatko muka liikenteessä itse vastuun?
Miksi ajaisin isolla autolla? Ei lapsia, eli takapenkkikin on käytännössä turha :D
Vierailija kirjoitti:
Olen pieni ihminen. Mahdun hyvin pieneen autoon.
Minä olen myös pieni nainen, enkä haluaisi ajaa pienellä autolla. Isommasta näkee esim. paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut tarvitsevani suurempaa autoa mihinkään. Näppärä kaupungissa, lapset mahtuu kyytiin, kuluttaa vähän, maksoi noin kolmanneksen siitä mitä suuret autot.
Terveisin CitroenC3-nainen
Samasta syystä minäkin. Turha pistää rahaa kahteen isoon autoon, kun pärjää hyvin iso auto ja pieni auto -yhdistelmällä. Niin stereotyyppistä ja kliseistä kuin se nyt onkin. Jos pidempää matkaa pitää ajaa, niin kyllä minäkin sitten sen perheen isomman auton otan alle, mutta nää työmatkat, kauppareissut, harrastusreissut ja -kuskaukset jne menee pienelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja ajan työkseni kuorma-autoa. Vapaa-ajalla ajan bemarilla.
On naisellisempaa ajaa pienellä autolla. Aja sinä vain sillä pill'unjatkeellasi.
Jos haluaa turvallisuutta, ajomukavutta, jne kyseessä on auttamatta jatke teidän kateellisten ja katkerien mielestä kun resurssit ei riitä kun siihen fiestaan? :D
T. nainen joka ajaa jatkeella
No tolla itsetunnolla selvästikin sitä jatketta tarvitset. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissa
Mutta siellä liikenteessä on niitä miehiäkin :D
Naiset ajaa sillä minkä mies antaa. Pienemmät on halvempia ja pellit paukkuu vähemmän. Isommissa kolareissa tosin henki lähtee.
Olen 5-kymppinen toimitusjohtaja, perheellinen nainen. Palkka on ihan kohtuullinen mutta ajelen keskikokoisella parin tonnin autolla. Miehellä on isompi auto koska hän tuntuu tykkäävän sellaisesta. Asun hyvin ja panostan lapsiin sekä mökkeilyyn. Nyt olen katsellut uudempaa (käytettyä) autoa vain siksi kun nykyinen alkaa vedellä viimeisiään. Tuskin ostan isoa, esim A-mersu voisi sopia tai C, pitää varmaan käydä testailemassa. Hyvä auto on mielestäni sellainen johon ei mene liikaa rahaa, joka toimii, on mukava ajaa kaikilla keleillä ja on kätevä pysäköidä.
Ei tule niin isoa menetystä kun "nuorisojoukko" polttaa sen.
Asian ydin.