Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, miksi ajatte pikkuautoilla?

Vierailija
14.08.2018 |

Suurin osa pienten autojen kuljettajista on nuoria naisia. Naiset, minkä takia ajatte pikkuautoilla?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nuorilla naisilla ei ole varaa isoon autoon, niin pakko ajaa sillä pakasterasialla minkä isi tai poikaystävä on antanut käyttöön/lainaan.

Mulla kaks autoa, toinen on iso ja sporttinen missä on vääntöä (bensa).

Toinen on pieni, laiska ja diisseli. (Kuitenki 5 ovinen).

Ja mä ajan sillä pienellä autolla.

Se on paljo mukavampi, vähä ruokasempi, kummassaki löytyy samat varustelut.

Mä en tee sillä mun sporttisella isolla vauhtihirmulla mitään. (Siksi mun mies ajelee sillä).

Vierailija
82/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pienten autojen kuljettajista on nuoria naisia. Naiset, minkä takia ajatte pikkuautoilla?

Vähän kuluttavalla autolla ajaessa jää enemmän rahaa osakesijoituksiin. Mulle sopii että mua pidetään köyhänä niin  pysyvät nuo työttömät elättäjää hakevat miehet kauempana. Jos tarvitsen satunnaisesti isompaa autoa, vuokraan pakun.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa siitä että näyttää varakkaalta. Sillä tavalla saa vain ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle auto on ehkä tärkeämpi. Tai ainakin minun mieheni kokee, että elämässä pyritään tietylle tasolle, jossa noin nelikymppisenä pitää olla. Siihen kuuluu perhe, talo ja hieno auto.

Itselleni auto on sähkövatkaimeen verrattava hyödyke. Kyllä se tarvitaan ja toimia pitää, mutta ei herätä mitään intohimoja.

No, kun naisen ei tarvitse ajatella sitä perheen turvallisuutta ja auton käytännölisyyttä kun miehet edelleen lähes aina ajaa esim. ne perheen loma- ja yms matkat. Naisena sinulle on ihan sama millä kipolla niitä lapsiasi kuljetat?

Kyllä mun pikku autosta löytyy turvavarusteet.

On airbageja pitki autoa, vararengas, varotuskolmio, ensiapulaukku, renkaan vaihto vermeet, heijastin liivit, turvavyöt. Yms.

Vm 2002.

Kyllähän nuo jo auttaa, kun esim. rekka ajaa kylkeen.

Vaunut, rattaat, yms perheet tavarat mahtuu oikein oivallisesti kyytiin, kun lähdetään esim. viikoksi lappiin :D

Mikä auto on 100% varma, että sillä selviää kun rekka ajaa kylkeen?

P.s.

En aatellu ajella rekkojen eteen kolmioiden takaa saati päin punaisia.

Osaan liikennesäännöt, niin oletan myös rekkakuskien osaavan ne (kerran ammatikseen ajavat).

Ajoin ennen päivittäin yli 100km matkoja ja täytyy sanoa, että useiten ne oli juurikin ne rekkakuskit, jotka puhelin korvalla siellä ratin takana roikkuivat. Varsinkin talvella oli tosi turvallinen fiilis ajella, kun tuon tiedosti..

Me ilmeisestikkin asutaan erisuunnilla, kun itse ajelen päivittäin (aamuyöstä ja illasta) 100km niin rekkakuskit jopa näyttää vilkkua milloin heistä voi mennä ohi, koska näkevät pidemmälle.

Ja rekan ja henkilöauton törmäyksessä 100km/h voit vaa rukoilla jumalaa et selviät siel sun isossa autossa.

Vierailija
84/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle auto on ehkä tärkeämpi. Tai ainakin minun mieheni kokee, että elämässä pyritään tietylle tasolle, jossa noin nelikymppisenä pitää olla. Siihen kuuluu perhe, talo ja hieno auto.

Itselleni auto on sähkövatkaimeen verrattava hyödyke. Kyllä se tarvitaan ja toimia pitää, mutta ei herätä mitään intohimoja.

Mulle auto on tärkeä, koska ajan paljon. Ajomukavuus, tehokkuus, hiljaisuus ja muut herkut pitkillä ajomatkoilla.

On munki pikku auto tärkee, eikä se romise tai kolise?

On ajomukavuutta, tehokkuutta, ilmastointi, lämpiävät penkit yms yms.

Tarviiko sen ison auton siihen, että siellä mahtuu joogaamaan ajon aikana samalla?

Tarvitsee olla, iso ja raskas. En haluaisi kolaroida hirven kanssa esim. Toyota Aygolla.

Joo ei mullakaa kiinnostas kyl ferrarir tai lambol ajaa hirven päälle.

Katellaan sitten kun pääset ajokortti-ikään että millä ajelet.

Menikö tunteisiin?

Mul on ajokortti ja auto ja ihan liikentees ajelen.

Vierailija
85/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo ei mullakaa kiinnostas kyl ferrarir tai lambol ajaa hirven päälle."

Tai oikeastaan alle... :'D

Vierailija
86/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska autoiluun on tyhmää laittaa ylimääräistä rahaa, rahan voi käyttää paljon paremminkin.

Ja koska pidän kalliilla autolla ajavia vähän tyhminä, ellei kyse ole niin rikkaasta ihmisestä ettei se kallis auto hänen tuloillaan vaikuta mihinkään. Mutta enemmistö ajaa kalliimmalla autolla kun heillä on oikeasti varaa, ostetaan auto osamaksulla ja muuta yhtä noloa.

Noloa olisi käyttää omaa rahaa käyttöesineeseen, kun sen voi sijoittaa järkevämminkin. Se, että vietän enemmän aikaa autossa, kuin kotona tekee autossa paremman "sijoituksen" kuin asunnosta, joihin ihmiset käyttää hölmöinä yli puolet tuloistaa, eikä heillä jää mitään säästöön.

Asunnosta saa myydessä lähes aina vähintään omansa pois, auton arvo taas laskee kun lehmän häntä. Autoa huonompaa sijoituskohdetta ei olekaan. Kukaan ei tarvitse ylihintaista autoa, vaikka moni tarvitsee auton käydäkseen töissä.

Jos auton joutuu ostamaan osamaksulla, auto on liian kallis tuloihin nähden.

Vierailija
87/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle auto on tärkeä, koska ajan paljon. Ajomukavuus, tehokkuus, hiljaisuus ja muut herkut pitkillä ajomatkoilla.

On munki pikku auto tärkee, eikä se romise tai kolise?

On ajomukavuutta, tehokkuutta, ilmastointi, lämpiävät penkit yms yms.

Tarviiko sen ison auton siihen, että siellä mahtuu joogaamaan ajon aikana samalla?

Tarvitsee olla, iso ja raskas. En haluaisi kolaroida hirven kanssa esim. Toyota Aygolla.

Joo ei mullakaa kiinnostas kyl ferrarir tai lambol ajaa hirven päälle.

Katellaan sitten kun pääset ajokortti-ikään että millä ajelet.

Menikö tunteisiin?

Mul on ajokortti ja auto ja ihan liikentees ajelen.

Ei, pupuseni, ei mennyt. Ulosantisi antaa olettaa, että olet korkeintaan 15. Siksi kommenttini.

Vierailija
88/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva yleistys. En aja pikkuautolla.

N30

Vierailija
89/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva yleistys. En aja pikkuautolla.

N30

Eiku sori! Kesäisin ajan silloin tällöin kuplalla. En siksi että se on pieni, vaan siksi koska siinä on tunnelmaa ja se on ihan paras auto leikkiä hiekkateillä.

N30

Vierailija
90/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajan lähinnä kaupungissa, missä joutuu usein parkkeeraamaan ahtaasti. Lisäksi vuokraan 70-luvulla rakennettua autotallia, johon ei oikeasti mahtuisi omaa pikkuautoani isompi auto. Nytkin joudun ajamaan pelkääjän puolen parin cm päähän seinästä, niin kuskin puolelle jää tilaa oven avaamiseen noin 30cm.

Haluaisin kyllä isomman auton, mutta ei sellainen olisi järkevä tässä tilanteessa.

Vierailija
91/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska autoiluun on tyhmää laittaa ylimääräistä rahaa, rahan voi käyttää paljon paremminkin.

Ja koska pidän kalliilla autolla ajavia vähän tyhminä, ellei kyse ole niin rikkaasta ihmisestä ettei se kallis auto hänen tuloillaan vaikuta mihinkään. Mutta enemmistö ajaa kalliimmalla autolla kun heillä on oikeasti varaa, ostetaan auto osamaksulla ja muuta yhtä noloa.

Noloa olisi käyttää omaa rahaa käyttöesineeseen, kun sen voi sijoittaa järkevämminkin. Se, että vietän enemmän aikaa autossa, kuin kotona tekee autossa paremman "sijoituksen" kuin asunnosta, joihin ihmiset käyttää hölmöinä yli puolet tuloistaa, eikä heillä jää mitään säästöön.

Asunnosta saa myydessä lähes aina vähintään omansa pois, auton arvo taas laskee kun lehmän häntä. Autoa huonompaa sijoituskohdetta ei olekaan. Kukaan ei tarvitse ylihintaista autoa, vaikka moni tarvitsee auton käydäkseen töissä.

Mun pääomat tuottavat paremmin osakkeissa sen 4v aikana jota autoa osissa makselen. Ja mitä luultavammin auto menee vaihtoon kolmen vuoden sisällä joten typerää ois laittaa rahaa moiseen kulutushyödykkeeseen. Rahoituskorko 1%, osakkeiden tuotto 5-6% vuodessa tällä hetkellä joten ois silkkaa tyhmyyttä laittaa pääomat autoon kiinni.

Vierailija
92/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa kuin yhteen vanhaan pikkuautoon, eikä olla enää edes nuoria. Harkitsen vakavasti jo siitäkin luopumista. Tosin kottero ostettu käteisellä ja palvellut hyvin. Molemmat käy töissä ja minun ansiotasoni on joidenkin mielestä jopa hyvä. Toimin insinöörinä (, jotka joskus olivat arvostettuja, mutta nykyään vain rividuunareita) ja silti en kunnolla pysty elättämään perhettäni, saatika että olisi varaa johonkin uuteen tehokkaaseen autoon.

Vierailija
93/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pääomat tuottavat paremmin osakkeissa sen 4v aikana jota autoa osissa makselen. Ja mitä luultavammin auto menee vaihtoon kolmen vuoden sisällä joten typerää ois laittaa rahaa moiseen kulutushyödykkeeseen. Rahoituskorko 1%, osakkeiden tuotto 5-6% vuodessa tällä hetkellä joten ois silkkaa tyhmyyttä laittaa pääomat autoon kiinni.

Aina on tyhmää laittaa paljon rahaa autoon, auton arvo alenee niin rajusti ja nopeasti.

Vierailija
94/123 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kia Rio on näppärä ja hyvännäköinen "pakasterasia", joka sopii erinomaisesti kaupunkiympäristöön 👍 Helppo peruuttaa vaikka miten ahtaaseen paikkaan eikä vie kauheasti bensaa. Olen ylpeä autostani 😎

Vierailija
95/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä. Asun haja-asutusalueella. Volvo S 70 vaihtui Fiat Puntoon, koska työmatkat ( 50km) jäi pois. Tarvitsen autoa n. 1 krt/vk. Pieniruokainen ja edullinen ylläpitää. Kauppaostokset ja tarvittaessa kissani mahtuu hyvin kyytiin. Helppo parkkeerata ja koostaan huolimatta mukava ajaa.

Vierailija
96/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkku on ollut ihan riittävä mulle, miksi hankkisin pakua kun en sellaista tarvitse?

Vierailija
97/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena naisena ei ollut varaa autoon lainkaan =)

Tällä hetkellä ajan Subarun maasturilla koska sillä pääsen sinne minne pitääkin. Moottoritiellä ei edukseen mutta enemmän mä metsäteitä ajelenkin.

Auto on vain kulkuväline ja hankin pienen kotteron kun mun ei tarvi enää metsäteillä ajella. Mun egoni mahtuu sellaiseenkin.

Vierailija
98/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaisett ei tykkkää halllitsemattomistaa tilanyeista muttta jännityksestäää tietysssä tilasssa kylllä.

Vierailija
99/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut millä autoilla kukakin ajaa, koska ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos itse hankkisin auton, sama juttu, siinä painaisi ihan muut asiat kuin koko. 

Vierailija
100/123 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuonti-Hummer. Tule ap oman autosi kanssa, pusketaan niitä vastakkain ja sit katsotaan miten liiskast mun ”naisellisen pikku kotteron”. Nytpä lähden pikku kauppakassillani kruisaamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä