Oletko ollut tyytyväinen siihen, että hankit korkeakoulututkinnon?
Oletko kokenut tutkinnosta olleen sinulle hyötyä? Mikä tutkinto sinulla on?
Kommentit (60)
Kyllä - ei siitä nyt mitään hirveää palkallista hyötyä ole ollut, mutta opiskelu oli mukavaa ja mielenkiintoista ja sinänsä saamistani tiedoista on ollut hyötyä.
Juu. Vaikka tunnen olevani täysin ylikoulutettu nykyisiin hommiini, niin en silti ilman tutkintoa olisi päässyt niihin.
- DI
En, ei ollut hyötyä. Onneksi on myös toinen tutkinto, jolla saa töitä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - ei siitä nyt mitään hirveää palkallista hyötyä ole ollut, mutta opiskelu oli mukavaa ja mielenkiintoista ja sinänsä saamistani tiedoista on ollut hyötyä.
Mikä tutkinto on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
En, ei ollut hyötyä. Onneksi on myös toinen tutkinto, jolla saa töitä
Mitä tutkintoja sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaika oli hemmetin hauskaa etenkin alkuun. Suurin hyöty oli yliopistosta oli kyllä ajattelun kehittymisessä. Töissäni ei ole kyllä tarvinnut varsinaisesti lukemiani asioita, mutta tutkinnosta on hyötyä hommia hakiessa. Lisäksi opittua on kyllä voinut hyödyntää vaikka se ei siis suoraan tuekaan sitä mitä teen.
FM
Tämän voin allekirjoittaa, vaihtamalla vaan allekirjoitukseksi DI. Olen päässyt tosi mielenkiintoisiin töihin, jotka eivät juurikaan liity opiskelemaani alaan tai edes suoraan tekniikkaan.
Kyllä, elämä on paljon mielenkiintoisempaa näillä tiedoilla ja taidoilla.
Olen, kansainvälistä kauppaa opiskelin ja tuolla tutkinnolla työllistyy yllättävän helposti (globaalilla tasolla) ja yllättävän monipuolisiin tehtäviin, eikä tutkinto ollut edes kovin haastava suorittaa. Palkassakaan ei valittamista. ;)
Olen tehnyt 'urani' samassa työpaikassa, jossa aloitin ylioppilaspohjaisena. Siinä sivussa olen kouluttautunut tuolla alalla. Ensin keskiasteen tutkinto, sitten kandi yliopistossa sekä maisteri. Ensimmäinen tutkinto poiki vakipaikan, toinen sekä kolmas ylennyksen. Opiskelemaani olen voinut hyödyntää (ja työpaikka hyötynyt) täysimittaisesti, koska on juuri sen alan osaaminen kysymyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, elämä on paljon mielenkiintoisempaa näillä tiedoilla ja taidoilla.
Tutkintosi?
age is just a number kirjoitti:
Olen, kansainvälistä kauppaa opiskelin ja tuolla tutkinnolla työllistyy yllättävän helposti (globaalilla tasolla) ja yllättävän monipuolisiin tehtäviin, eikä tutkinto ollut edes kovin haastava suorittaa. Palkassakaan ei valittamista. ;)
Oletko tradenomi vai kauppatieteiden maisteri? Olen luullut tuollaisista paikoista olevan äärettömän kova kilpailu.
Olen FM. Ei sikäli hyötyä että olen duunarihommissa, joita voisin tehdä ilman tutkintoakin. Mutta rakastin opiskelua, ja toivottavasti voin hyödyntää opintoja vielä jotenkin.
No ei se oikein kannattanut, tosin omien valintojen takia. Sain pitkän koulutuksen loppuun ja hyvä työpaikkakin löytyi. Mutta sitten kolmikymppisenä tuli perheenperustaminen ajankohtaiseksi, ja siihen tyssäsi uran eteneminen kun en halunnut tehdä pitkiä päiviä tai matkustaa paljon. Olen siis nainen. Töissä edelleen osa-aikaisena (oma valinta) ja vakituinen työ, mutta ei juuri etenemismahdollisuuksia juuri lasten takia, en vain halua olla toimistolla iltapuuhien aikaan.
Olen FM ja YTM. Minulla on mukava työ, jossa työllisyys on erinomainen (työvoimapula-ala). Palkka on ok ja päälle lukuisat tuttavuudet, ystävyydet ja aviomies, joita ei ilman koulutusta olisi. Onnistunut siirtymä duunaritaustalla ylempään keskiluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei se oikein kannattanut, tosin omien valintojen takia. Sain pitkän koulutuksen loppuun ja hyvä työpaikkakin löytyi. Mutta sitten kolmikymppisenä tuli perheenperustaminen ajankohtaiseksi, ja siihen tyssäsi uran eteneminen kun en halunnut tehdä pitkiä päiviä tai matkustaa paljon. Olen siis nainen. Töissä edelleen osa-aikaisena (oma valinta) ja vakituinen työ, mutta ei juuri etenemismahdollisuuksia juuri lasten takia, en vain halua olla toimistolla iltapuuhien aikaan.
Mikä tutkinto?
Vierailija kirjoitti:
Olen FM ja YTM. Minulla on mukava työ, jossa työllisyys on erinomainen (työvoimapula-ala). Palkka on ok ja päälle lukuisat tuttavuudet, ystävyydet ja aviomies, joita ei ilman koulutusta olisi. Onnistunut siirtymä duunaritaustalla ylempään keskiluokkaan.
Millä alalla työskentelet?
FT, on hyötyä, en olisi muuten tutkimushommissa kuten olen nyt. Jos olisin jäänyt FM-tutkintoon, en ole ihan varma mihin olisin päätynyt.
Tutkinto on hieno ja hyvillä arvosanoilla suoritettu. Alan heikko työtilanne on ongelma, itse sinnittelen pätkätöillä. Jos tällä tietämyksellä lähtisin opiskelemaan, valitsisin eri alan. Sellaisen, jolla on paremmat työnäkymät.
T: FM, opettaja
Kyllä. Opin paljon erilaisista asioista niin, että pystyn nyt pyörittämään omaa yritystäni. Totta kai tätä voisi tehdä ilman koulutustakin, mutta minä en voisi. Opiskeluaikana opin visuaalisemmaksi, hiomaan palveluja, markkinoinnista yms niin, etten tarvitse siihen kalliita ulkopuolisia. Vaikka tutkinto olikin ihan toiselta alalta (kulttuuri), voin hyödyntää kaikkea oppimaani.
Opiskeluaika oli hemmetin hauskaa etenkin alkuun. Suurin hyöty oli yliopistosta oli kyllä ajattelun kehittymisessä. Töissäni ei ole kyllä tarvinnut varsinaisesti lukemiani asioita, mutta tutkinnosta on hyötyä hommia hakiessa. Lisäksi opittua on kyllä voinut hyödyntää vaikka se ei siis suoraan tuekaan sitä mitä teen.
FM