Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi paska. Sainpahan taas kielteisen vastauksen työhaastattelun jälkeen :(

Vierailija
17.07.2008 |

Kävin eilen työhaastattelussa ja tuo paikka olisi ollut täydellinen (kyse oli lastenhoitajan paikasta yhdessä perheessä) ja varsinkin se vanhempi lapsi oli ihana ja me tultiin heti juttuun. Ja kun selitin tuossa sähköpostissani stoorini, perheen äidin mielestä olin paras hakija siihen mennessä. Mutta enpähän sitten näköjään ollutkaan, koska paikka meni toiselle.

Alkaa pilkku hiljaa kyrsimään nuo ainaiset kielteiset vastaukset tai täys hiljaisuus, kun on lähettänyt hakemuksen.

Elämä on kyllä koulinut sen verta pahasti viimeisten neljän vuoden aikana, että suhtaudun nykyisin joka helvetin asiaan negatiivisesti, koska vaikka kuinka yrittäisi ja yrittäisi, se ei onnistu. Olkoot kyse sitten opiskelupaikasta tai työpaikan saannista.

Viimeisten neljän vuoden aikana olen ollut pelkästään työttömänä ja olen hakenut joka kevät ja syksy opiskelemaan. Lukion jälkeen olin vuoden kahdessa eri perheessä lastenhoitajana, sen jälkeen olin hetken työttömänä ja sen jälkeen olin pari kuukautta puhelinmyyjänä, mutten saanut kuin pari lehteä kaupaksi ja ansaitsin peräti hulppeat viisi euroa. Olin liian kiltti tuohon hommaan.. Ja sen jälkeen jaoin kuukauden mainoksia. Olin myös neljä kuukautta päiväkodissa työharjoittelijana.

Mitään koulutusta mulla ei ole.

MUTTA olen siis hakenut opiskelemaan. Olen hakenut:

2 kertaa ammattikorkean sosionomilinjalle, kummallakaan kerralla hakijoita oli liian vähän. Hain ekan kerran jo heti lukion jälkeen ja tokan kerran pari vuotta myöhemmin.

3 kertaa ammattikorkean "vanhuslinjalle" (en muista tuon nimeä), mutta taaskin hakijoita oli liian vähän.

4 kertaa lähihoitajalinjalle ja joka kerta olen saanut hyvät pisteet, kun olen tilannut nuo tulokset testien jälkeen.

2 kertaa koulunkäyntilinjalle, en päässyt, koska mulla ei ole alan työkokemusta.

Kerran kätilölinjalle. En päässyt.

Kerran puutarhurilinjalle. En päässyt.

Olen hakenut ties kuinka monta kertaa Cittarin ja Lidlin myyjäksi, en ole päässyt, koska hakijoita on ollut liikaa ja paikkoja on ollut pelkästään 1-4.

Olen hakenut siivoojaksi ties kuinka monta kertaa. En ole päässyt, koska ei ole koulutusta.

Puhelinmyyjäksi en edes viitsi hakea, koska tuo yksi kerta riitti.

Henkilökohtaiseksi avustajaksi olen hakenut pari kertaa, mutta kun ei ole sitä koulutusta.. niin ei ole tärpännyt.

Ja joo, tiedän. Mä olen luuseri Isolla ÄLLÄLLÄ.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako tässä edes neuvoa mitään, kun heti olet hyökkäyskannalla?

Uskon, että harmittaa ja masentaakin ainainen kielteinen vastaus. Mutta mielestäni sinun kannattaisi soittaa paikkoihin (kuten tuohon lastenhoitopaikkaan) perään ja kysyä miksei sinua valoittu. Saattaisit saada kullan arvoisia vastauksia, joita et ole itse tullut ajatelleeksi (älä vaan rupea kuitenkaan inttämään vastaan).

Nyt haet vielä kerran joka ikiseen kiinnostavaan opiskelupaikkaan kaupungissasi ja lähikaupungeissa. Kieltämättä kummallista, ettei noilla papereillasi pääse opiskelemaan. Voisit mielestäni myös soittaa ja kysyä sitäkin jälkeenpäin.

Tsemppiä!!

Vierailija
82/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sosionomikoulutukseen ole ollut tarpeeksi hakijoita?

Kyllä minun kokemuksen mukaan hakijoita on yleensä moninkertainen määrä aloituspaikkoihin verrattuna....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sosionomikoulutukseen ole ollut tarpeeksi hakijoita?

Kyllä minun kokemuksen mukaan hakijoita on yleensä moninkertainen määrä aloituspaikkoihin verrattuna....

on isosta kaupungista. Luulis olevan tunkua opiskelemaan.

Vierailija
84/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meinas katkeruus voittaa, kun aina oli vastauksena joko syvä hiljaisuus tai "valitettavasti valintamme ei osunut teihin". No aikansa kun yrittää, sitten onnistikin niin, etten parempaa paikkaa varmaan olisi voinut saadakaan:)

Eipä sillä, ap on varmaankin Porvoosta.

Vierailija
85/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jokunen vastausviesteistä on hänen itsensä kirjoittama. Hän kirjoittaa odotettavalla tavalla, mikä osoittaa hänet provoksi. Alkuperäisasetelma on näppärä, mutta vastailut ketjun jatkossa ovat liian läpinäkyviä. Olen ilonpilaaja (ja tutkin päivätyökseni keskusteludynamiikkaa, vuoronvaihtelua ym.), kun kirjoitin tämän viestin. No, enhän ollut ainoa, joka aloituksen provoksi havaitsi.

Vierailija
86/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei automatic tarkoita että siihen pääsee. Siihen voi olla useita kymmeniä hakijoita.

Vierailija
87/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan haettu LASTENHOITJAA jo kuukausikaupalla, mutta ei tunnu ketään kiinnostavan!

Palkkaa pitäis suunnilleen maksaa 20€ pimeenä että joku tulis lapsia hoitamaan.

Kerro mistä oot, jos vaikka olisit meidän löytö!

Vierailija
88/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oloinen ihminen. jos suullinen ulosanti on samaa tasoa kuin kirjallinen, niin ei ihme, ettei ura ole urjennut.

Vierailija
89/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan haettu LASTENHOITJAA jo kuukausikaupalla, mutta ei tunnu ketään kiinnostavan!

Palkkaa pitäis suunnilleen maksaa 20€ pimeenä että joku tulis lapsia hoitamaan.

Kerro mistä oot, jos vaikka olisit meidän löytö!

Vierailija
90/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinkin monet pettymykset helposti tekee ihmisestä katkeran. Av:lla joillakin vastaajilla tuntuu usein olevan taipumusta tuoda enemmän esiin omaa erinomaisuuttaan kuin auttaa muita. Sitten pitäis olla vaan kiitollista ja nöyrää. En epäile, etteikö ap voisi olla työntekijänä vaikka kuinka hyvä, teettekö tosiaan päätelmiä jonkun ihmisen kyvystä tehdä tiettyä työtä parin viestin perusteella?

Tuolla edellä joku väitti, että siivoojiksi pääsee ilman koulutusta, ei muuten pidä paikkaansa. Varsin moni paikka edellyttää alan koulutusta/kokemusta, joten ei sinne siivoojaksi vaan ilmoittauduta (no ehkä jossain Hgissä voi toimia, en tiedä).

Ap:lle vois suositella jotain työkkärin koulutusta, on kyllä voitu suositella jo aiemminkin. Jos omasta kylästä ei sopivaa löydy, kannattaa hakee toiselle paikkakunnalle, voi olla että asuminenkin järjestyy johonkin asuntolaan.

Vierailija
91/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu- ja päiväsiivousta, 2 paikkaa, Hansalaiset Oy, Espoo

Haemme siivoustyöntekijöitä Espooseen. Mahdollisuus myös yhdistellä kohteita tarvittavan tuntimäärän mukaan.

Jos olet reipas ja työtä pelkäämätön, ota yhteyttä työhönottoomme ja tule töihin taloon, jossa työnteko on Siistiä!

Lisäksi voit käydä täyttämässä sähköisen työnhakukaavakkeemme ja katsella paikkoja muilta alueilta internet- sivuillamme http://www.hansalaiset.fi

Hansalaiset on Etelä-Suomen, Pirkanmaan ja Varsinais-Suomen alueella toimiva kokonaisvaltaisiin siivous- toimitilapalveluratkaisuiden tuottamiseen erikoistunut yritys. Meitä Hansalaisia on jo yli 300 henkeä ja kasvumme jatkuu. Markkinoilla meidät tunnetaan aidosti nuorekkaana ja kehittyvänä toimijana sekä palveluidemme korkeasta laadusta.

WWW-osoite http://www.hansalaiset.fi

Yhteystiedot Työhönotto Arkisin klo 8-16 Puhelin 010 400 6710 rekry@hansalaiset.fi

Työpaikan osoite 02200 ESPOO

Palkkaus henkilökohtainen

Työkokemus ei lainkaan - 1v

Työ alkaa sopimuksen mukaan

Työaika muu osa-aikatyö, 2-7,5 tuntia/päivä

Työn kesto yli 12 kuukautta

Haku päättyy 29.07.2008

Ilmoitus jätetty 15.07.2008

Ilmoitusnumero 7020499

Vierailija
92/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman koulutusta. Monet yksityiset firmat ottavat siivojan ilman koulutusta. Yritys jossa työskentelen palkkasi 6 kk sitten siivoojan jolla ei ole mitään koulutusta, korkeintaan elämänkoulu.

Hyvin osaa siivota ilman kouluja ja hyvää jälkee tekeekin.

Vierailija
93/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa mollin sivuja, vaikka kuinka moneen pääsee ilman koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme