Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi paska. Sainpahan taas kielteisen vastauksen työhaastattelun jälkeen :(

Vierailija
17.07.2008 |

Kävin eilen työhaastattelussa ja tuo paikka olisi ollut täydellinen (kyse oli lastenhoitajan paikasta yhdessä perheessä) ja varsinkin se vanhempi lapsi oli ihana ja me tultiin heti juttuun. Ja kun selitin tuossa sähköpostissani stoorini, perheen äidin mielestä olin paras hakija siihen mennessä. Mutta enpähän sitten näköjään ollutkaan, koska paikka meni toiselle.

Alkaa pilkku hiljaa kyrsimään nuo ainaiset kielteiset vastaukset tai täys hiljaisuus, kun on lähettänyt hakemuksen.

Elämä on kyllä koulinut sen verta pahasti viimeisten neljän vuoden aikana, että suhtaudun nykyisin joka helvetin asiaan negatiivisesti, koska vaikka kuinka yrittäisi ja yrittäisi, se ei onnistu. Olkoot kyse sitten opiskelupaikasta tai työpaikan saannista.

Viimeisten neljän vuoden aikana olen ollut pelkästään työttömänä ja olen hakenut joka kevät ja syksy opiskelemaan. Lukion jälkeen olin vuoden kahdessa eri perheessä lastenhoitajana, sen jälkeen olin hetken työttömänä ja sen jälkeen olin pari kuukautta puhelinmyyjänä, mutten saanut kuin pari lehteä kaupaksi ja ansaitsin peräti hulppeat viisi euroa. Olin liian kiltti tuohon hommaan.. Ja sen jälkeen jaoin kuukauden mainoksia. Olin myös neljä kuukautta päiväkodissa työharjoittelijana.

Mitään koulutusta mulla ei ole.

MUTTA olen siis hakenut opiskelemaan. Olen hakenut:

2 kertaa ammattikorkean sosionomilinjalle, kummallakaan kerralla hakijoita oli liian vähän. Hain ekan kerran jo heti lukion jälkeen ja tokan kerran pari vuotta myöhemmin.

3 kertaa ammattikorkean "vanhuslinjalle" (en muista tuon nimeä), mutta taaskin hakijoita oli liian vähän.

4 kertaa lähihoitajalinjalle ja joka kerta olen saanut hyvät pisteet, kun olen tilannut nuo tulokset testien jälkeen.

2 kertaa koulunkäyntilinjalle, en päässyt, koska mulla ei ole alan työkokemusta.

Kerran kätilölinjalle. En päässyt.

Kerran puutarhurilinjalle. En päässyt.

Olen hakenut ties kuinka monta kertaa Cittarin ja Lidlin myyjäksi, en ole päässyt, koska hakijoita on ollut liikaa ja paikkoja on ollut pelkästään 1-4.

Olen hakenut siivoojaksi ties kuinka monta kertaa. En ole päässyt, koska ei ole koulutusta.

Puhelinmyyjäksi en edes viitsi hakea, koska tuo yksi kerta riitti.

Henkilökohtaiseksi avustajaksi olen hakenut pari kertaa, mutta kun ei ole sitä koulutusta.. niin ei ole tärpännyt.

Ja joo, tiedän. Mä olen luuseri Isolla ÄLLÄLLÄ.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei todellakaan ole kokemusta siitä, että kohtaa pettymyksen kerta toisensa jälkeen ja mitään onnistumisia ei ole. Totta helvetissä siinä rupeaa tulemaan jo negatiiviseksi ja menettämään uskon. Jauha sitten paskaa, kun olet itse kokenut saman! Mutta eihän sitä voi vaatia, jos on kauhalla annettu perkele.

Vierailija
62/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jokaisen hakemani työpaikan jo nuoresta tytöstä lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajilla on onneksi vapaus olla ottamatta sellaista ihmistä töihin.

Vierailija
64/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä aika herkästi menet puolustuskannalle, kun toimintaasi vähääkään kyseenalaistetaan. Mieti asiaa työnantajansilmin: jos minulla on kaksi "hyvää" kandidaattia, niin kyllä mina valitsen sen, jonka kanssa kommunikaatio sujuu hyvin. Voihan olla, että sinun tulkintasi haasttattelun "hyvin" menemisestä oli väärä. Oletkohan kuitenkaan sovelias lastenhoitajaksi, sillä pelkkä lapsista "pitäminen" ei riitä. Sinun täytyy myös pystyä ottamaan ohjeita/neuvoja vastaan ilman että vetäiset herneet nenään. Kannattaisi varmaan laajentaa seka työpaikan että koulun hakualuetta. Ilmeisesti asut kuitenkin jossain pienehkössä kaupungissa. Voihan olla, etta työnhakijoita on vain niin paljon enemmän kun työpaikkoja sinun nykyisessa kotikaupungissa. Vihjeenä vain, että jos joku on sinua ylä-asteella sanonut hyväksi kuuntelijaksi, niin siihen lausuntoon ei nyt välttamatta kannata sokeasti uskoa.

Vierailija
65/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelee ainakin ihan samalla intensiteetillä kuin pieni uhmis.

Vierailija
66/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olet tässä ketjussa epämiellyttävän aggressiivinen, ja koska voimme tehdä sinusta päätelmiä vain tämän ketjun perusteella, väistämätön johtopäätös on se, että sillä voi hyvinkin olla jotain tekemistä sen kanssa ettet ole päässyt töihin.

Voihan olla, että olet luotu lastenhoitajaksi, mutta et ole vain onnistunut aikaansaamaan sitä vaikutelmaa itsestäsi omalla kommunikoinnillasi täällä.

Jos sinulla on sama kommunikointiongelma työhaastatteluissa, niin sinulla on paljon miettimistä ja kehittymistä.

Ei se tarkoita, että olet kärpäsen paska meressä tai mitätön ihminen. Se tarkoittaa, että ehkä et ole niin täydellinen kuin luulet. Meistä jokaisen on ihan terveellistä tajuta se joskus, sillä miten muuten voisimme kasvaa ja kehittyä.

Vierailija
67/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä nyt hyvä mieli? HÄH saamarin ämmät. Kyllä tämä on ihan sopivan kokoinen kaupunki, tuo sosionomilinja oli kämäsessä pikku kaupungissa.

Ja miten niin en sovellu alalle? Jos kerta olen ollut lastenvahtina 9 vuotiaasta lähtien, hoitanut 0-10 vuotiaita lapsia. Käynyt MLL:n lastenvahtikurssin ja toiminut MLL:n lastenhoitoringin vahtina.

Mutta hyvä on, näköjään musta ei ole mihinkään. Mä olen pelkkä mitättömyys, pelkkä kärpäsen paska meressä.

Vierailija
68/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaisella postituslistalla kehotetaan kaikkia hylkimään sinua.

Vierailija
69/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi nyt hakea töitä MLL:stä, jos kerran olet siellä ennenkin hyvin pärjännyt?

Vierailija
70/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä nyt hyvä mieli? HÄH saamarin ämmät. Kyllä tämä on ihan sopivan kokoinen kaupunki, tuo sosionomilinja oli kämäsessä pikku kaupungissa.

Ja miten niin en sovellu alalle? Jos kerta olen ollut lastenvahtina 9 vuotiaasta lähtien, hoitanut 0-10 vuotiaita lapsia. Käynyt MLL:n lastenvahtikurssin ja toiminut MLL:n lastenhoitoringin vahtina.

Mutta hyvä on, näköjään musta ei ole mihinkään. Mä olen pelkkä mitättömyys, pelkkä kärpäsen paska meressä.

Vierailija
71/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa koittaa!

Vierailija
72/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa perheessä 7 kuukautta ja toisessa 5 kuukautta. Kysynpä vaan.

Ja en, en luulekkaan olevani mikään täydellinen ihminen. Sitä ei ole kukaan, ei edes tavis av-mamma, joka niin väittää.

Vierailija
73/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kysyä niin miksi nämä työsuhteet loppuivat muutamaan kuukauteen?

Vierailija
74/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tällä käytöksellä olisi kyllä meillä pysynyt noin kauaa.

Ja mitenköhän mä pystyin olemaan KAHDESSA eri perheessä LASTENHOITAJANA????

Vierailija
75/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kysyä niin miksi nämä työsuhteet loppuivat muutamaan kuukauteen?

Mutta sanotaanko nyt niin, että toinen perhe muutti ulkomaille perheen isän työn takia ja toinen työ olikin vaan noin lyhyt aikainen, kun lapsi oli pieni ja äiti opiskeli.

Vierailija
76/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan vaan vienona vinkkinä: jos et halua keskustella siitä niin ei kannata tehdä avauksia aiheesta.

Vierailija
77/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sen jälkeen vielä saanut itselleen opiskelupaikkaa? Paperit eivät ole mitenkään loistokkaat, mutta kyllä noilla nyt johonkin amikseen pitäisi päästä.

Asenteesi on harvinaisen negatiivinen ja hyökkäävä, toivottavasti kasvat aikuiseksi.

Vierailija
78/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia vastauksia en jaksanut lukea joten en tiedä onko sinulle tämmöistä vielä ehdotettu...

Voisit ottaa selvää mihin koulutukseen on helppo päästä ja hakisit siihen.

Usein työn saamiseen vaikuttaa paljon se onko henkilöllä mitään koulutusta. Jos sulla on edes joku koulutus helpottuu työpaikan löytäminen vaikka hakisit töitä ihan eri alalta. Ainakin työnantaja näkisi että olet suorittanut jonkin koulutuksen loppuun asti. Ja se on tänä päivänä jo paljon kun varsinkin nuoret ihmiset ovat hyvin lyhytjännitteisiä ja luovuttavat helposti pienistäkin vastoinkäymisistä. Sinun vastoinkäymisiäsi en tässä vähättele, puhun vaan asioista yleisesti :)

Näin kesällä ja vielä syksylläkin kannattaa soitella kouluihin ja kysellä vapaita opiskelupaikkoja, ainakin ammattikouluissa niitä yleensä on joillakin linjoilla.

Vierailija
79/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sitä av-kiusaamista oikein parhaimmillaan, tuliks hyvä olo osallistujille?

Totta kai ap hermostuu, te olette nimittäin todella ilkeitä, ja ette edes itse sitä huomaa vaan kaikki vika on ap:ssä, ei teissä!

Hankkikaa ämmät elämä ja lopettakaa toisten kiusaaminen!

Vierailija
80/93 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

räyhääjää töihin. Aika hyvin näkee ihmisestä millainen hän on, vaikka yrittää esittää toista kun on.

Jos ap ei siivoojaksi pääse, niin jotain on aika pahasti vialla. Siivoojaksi pääsee ilman koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän