Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi paska. Sainpahan taas kielteisen vastauksen työhaastattelun jälkeen :(

Vierailija
17.07.2008 |

Kävin eilen työhaastattelussa ja tuo paikka olisi ollut täydellinen (kyse oli lastenhoitajan paikasta yhdessä perheessä) ja varsinkin se vanhempi lapsi oli ihana ja me tultiin heti juttuun. Ja kun selitin tuossa sähköpostissani stoorini, perheen äidin mielestä olin paras hakija siihen mennessä. Mutta enpähän sitten näköjään ollutkaan, koska paikka meni toiselle.

Alkaa pilkku hiljaa kyrsimään nuo ainaiset kielteiset vastaukset tai täys hiljaisuus, kun on lähettänyt hakemuksen.

Elämä on kyllä koulinut sen verta pahasti viimeisten neljän vuoden aikana, että suhtaudun nykyisin joka helvetin asiaan negatiivisesti, koska vaikka kuinka yrittäisi ja yrittäisi, se ei onnistu. Olkoot kyse sitten opiskelupaikasta tai työpaikan saannista.

Viimeisten neljän vuoden aikana olen ollut pelkästään työttömänä ja olen hakenut joka kevät ja syksy opiskelemaan. Lukion jälkeen olin vuoden kahdessa eri perheessä lastenhoitajana, sen jälkeen olin hetken työttömänä ja sen jälkeen olin pari kuukautta puhelinmyyjänä, mutten saanut kuin pari lehteä kaupaksi ja ansaitsin peräti hulppeat viisi euroa. Olin liian kiltti tuohon hommaan.. Ja sen jälkeen jaoin kuukauden mainoksia. Olin myös neljä kuukautta päiväkodissa työharjoittelijana.

Mitään koulutusta mulla ei ole.

MUTTA olen siis hakenut opiskelemaan. Olen hakenut:

2 kertaa ammattikorkean sosionomilinjalle, kummallakaan kerralla hakijoita oli liian vähän. Hain ekan kerran jo heti lukion jälkeen ja tokan kerran pari vuotta myöhemmin.

3 kertaa ammattikorkean "vanhuslinjalle" (en muista tuon nimeä), mutta taaskin hakijoita oli liian vähän.

4 kertaa lähihoitajalinjalle ja joka kerta olen saanut hyvät pisteet, kun olen tilannut nuo tulokset testien jälkeen.

2 kertaa koulunkäyntilinjalle, en päässyt, koska mulla ei ole alan työkokemusta.

Kerran kätilölinjalle. En päässyt.

Kerran puutarhurilinjalle. En päässyt.

Olen hakenut ties kuinka monta kertaa Cittarin ja Lidlin myyjäksi, en ole päässyt, koska hakijoita on ollut liikaa ja paikkoja on ollut pelkästään 1-4.

Olen hakenut siivoojaksi ties kuinka monta kertaa. En ole päässyt, koska ei ole koulutusta.

Puhelinmyyjäksi en edes viitsi hakea, koska tuo yksi kerta riitti.

Henkilökohtaiseksi avustajaksi olen hakenut pari kertaa, mutta kun ei ole sitä koulutusta.. niin ei ole tärpännyt.

Ja joo, tiedän. Mä olen luuseri Isolla ÄLLÄLLÄ.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti sellainen? Auttaisiko jokin koulutus?

Vierailija
2/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kautta sais mitään harjoittelupaikkaa? Oppisopimuksella jonnekin?

Ainakin täälläpäin on kyllä ihan hyvät mahikset päästä henkilökohtaiseksi avustajaksi tai siivoomaan ilman koulutustakin, koska hakijoita ei oikein ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kyllä siitä huolimatta löytää paikan, mutta ne on kiven alla. Eli työkkärin eukot oli oikeassa :(

Vierailija
4/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tyylinen ihminen olet?

Mietin vaan, jos haet lastenhoitajaksi, niin persoona vaikuttaa tosi paljon! Oletko siisti ja asiallinen mutta avoin ja reipas?

Oletko koittanut laittaa avoimia hakemuksia?

Onko hakemuksesi ja CV kunnossa, mielenkiintoiset ja asialliset?

Vierailija
5/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä tyylinen ihminen olet?

Mietin vaan, jos haet lastenhoitajaksi, niin persoona vaikuttaa tosi paljon! Oletko siisti ja asiallinen mutta avoin ja reipas?

Oletko koittanut laittaa avoimia hakemuksia?

Onko hakemuksesi ja CV kunnossa, mielenkiintoiset ja asialliset?

Ja toisekseen. RAKASTAN lapsia ja olen aina halunnut työskennellä lasten parissa (vanhukset kiinnostaa myös, samoin kätilön ja floristin/puutarhurin ammatit). Olen ollut lastenvahtina 9 vuotiaasta. Tulen lasten hyvin toimeen, olen niiden kanssa samalla aaltopituudella. Eikä kukaan lapsi ole koskaan vierastanut mua, vaikka muuten vierastaisikin jne. jne. jne.

Vierailija
6/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos mä tiedän. Jos niitä hakijoita on useampi, niin kaitpa ne sitten arpoo tai jotain.

Vierailija
7/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos mä tiedän. Jos niitä hakijoita on useampi, niin kaitpa ne sitten arpoo tai jotain.

Vierailija
8/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma yrittaisin viela kouluun koska jos sulla on 4 vuoden tauko niin koulutuksesta saisit uutta puhtia tyonhakuun. millaset lukion paperit sulla on ? enta kiinnostaisiko lasten sairaanhoitaja ? jos sulla on huonot lukion paperit niin entas jos yrittaisit korottaa arvosanoja. vapaaehtoistyo ? sielta saisit kokemusta jonka laittaa cv:hen.

Vierailija
9/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa tietää, oletko sinä juuri hänen etsimänsä henkilö.

Vierailija
10/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin puolustuskannalle menit.

Ei ollut tarkoitus olla töykeä, pohdiskelin vaan omalta kohdaltani, kun olen itse palkannut lastenhoitajan sekä eläintenhoitajan kotiimme, sekä itse ollut työttömänä työnhakijana 3kk kotiäitiyden jälkeen ja ravannut useissa haastatteluissa.

Itse koin että hakemukseni parani kerta kerralta, alkuperäinen hakemukseni oli naurettavan huono, vaikka se silloin tuntui hyvältä.

Samoin haastattelukokemus teki paljon, ja sitten lopulta sainkin sellaisen työmahdollisuuden, etten olisi koskaan uskonut!

Siksi kyselin:)

Että olisiko sinussa jokin piirre, mikä ei herätä aikuisessa luottamusta, vaikka lapsille oletkin pop?

Vierailija
11/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja tuskin arvotaan, tietty sinua kiukuttaa kun aina menee penkin alle, mutta voisitko esim luetuttaa ne paperisi muutamalla kaverillasi? Jos heillä olisi jotain sanottavaa niihin?

Tai jos tosiaan paperit on hyvät (eli pääset helposti haastatteluihin) niin koitapa miettiä kovasti sellaisia markkinointilauseita, että todella saat vakuutettua työnantajan itsestäsi ja taidoistasi sekä siitä, että olet todella motivoitunut. Huolellinen valmistautuminen ja se, että kyselet aktiivisesti ja olet älyttömän innoissasi ja jopa jännittynyt, vaikuttaa olevan työmarkkinoilla se avain.

Vierailija
12/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tuo lasten sairaanhoitaja on joskus käynyt mielessä. Olen hakenut viimeeksi nyt tänä keväänä pariin kouluun.

Sain yo-kokeista: Äikkä C, reaali C, ruotsi A (tämä aine ei kiinnostanut pätkääkään eikä kiinnosta vieläkään, olen unohtanut ruotsin kokonaan kuudessa vuodessa) ja englanti B (englanti on kylläkin parantunut hirmusti viime vuosina, jos nyt menisin kirjoittamaan enkun, niin saisin varmasti ämmän).

Lukion päättötodistus oli hyvä 7-8 melkein kaikki (ruotsi 5, hissa 6 (aine ei vaan kiinnostanut)) ja pari 9 (ussa, maantieto ja bilsa).

Vierailija
13/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule enää vois vähempää kiinnostaa mikään, kun vaikka teet kuinka parhaasi jne. niin saat vaan pelkkiä kielteisiä vastauksia tai sitten et saa mitään vastausta.

Vierailija
14/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa kyllä oudolta.

Ainakin lähihoitajaksi pääset helposti huonommillakin papruilla täällä turun suunnalla.

Vierailija
15/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissäkin voit kokeilla soveltuvuuttasi:

http://www.mol.fi/avo/urasuunnittelu/

Vierailija
16/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään vikaa. Mutta kun just esim. siivoojaksi tarvitaan nykyisin se saamarin koulutus. Ja ne, joilla on siistijän vai mikä hitto se nyt onkaan, on etusijalla, jos sulla ei ole koulutusta, niin sä saatat ehkä päästä haastatteluun, jos muitakaan ei ole tarjolla..

Vierailija
17/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulos oli:

kätilö, lastenhoitaja, psykologi (ei kyllä kiinnosta), pastori (vielä vähemmän kiinnostaa), lentoemäntä (muuten kyllä kiinnostaisi, mutta mulla on sikahuono näkö) ja pari muuta, mitä en nyt muista.

Vierailija
18/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista siellä eilisessä haastattelussa oli? Miten olit pukeutunut? Mitä kysyttiin? mitä vastasit? Millainen tunnelma oli?

Vierailija
19/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tyopaikkoja usein tarjolla, ehka voisi laajentaa hakualuetta ellei paikkoja ole useinkaan. samoin koulun suhteen, ympari suomea vaan hakemaan niin luulisi nyt jostain loytyvan kiinnostavan opiskelupaikan.

Vierailija
20/93 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakijoita on perhana 150 ja paikkoja on pelkästään 20!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme