Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulupuku olisi niin kätevä

Koulupuvut käyttöön
13.08.2018 |

Taas tuli mietittyä, mitä pistää lapsille päälle kouluun. Olisi niin kätevää, että Suomessakin käytettäisiin koulupukuja.

Tuttu perhe kertoi, että Englannissa lasten koulussa koulupuku maksoi alle 50 puntaa. Pojilla pitkät housut tai shortsit, paita (polo shirt, mikä se on suomeksi) koulun logolla, college-paita samoin koulun logolla ja mustat sukat. Lisäksi tarvitaan mustat nahkakengät, jotka kuulemma maksavat 40-50 puntaa. Kenkiä kuluu parit vuodessa, koulupukuja menee kolme settiä lukuvuodessa.

Tytöillä on joko ruutumekko ja valkoiset sukat tai samanlainen paita kuin pojilla, liivari, cardigan (villatakki? samaa materiaalia kuin collegepaita) ja valkoiset sukat. Mustat nahkakengät. Hinta sama kuin pojilla. Tytöt voivat käyttää myös poikien asua, jos hameet eivät miellytä.

Värit päättää koulu. Usein housut ovat harmaat, paita valkoinen ja college tai cardigan kirkasvärinen.

Ovat kuulemma lasten mielestä mukavat päällä. Vanhempien mielestä laatu on hintaan nähden hyvä. Syynä on kai se, että kouluvaatekaupat teettävät noita isot sarjat, joten hinta saadaan kohtuulliseksi.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykitän täysillä.

Ai laskiämpärisi pihalle vai ??

Vierailija
182/185 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi olla hyvä ja perustella kantansa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulupuvut käyttöön kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset? Meillä ainakin muksut ihan itse päättävät mitä laittavat päälle. 

Tätä kommenttia epäilen ihan "hieman" vääristellyksi... Voisin melkeinpä vannoa, että lapsukaisillanne on ne tietyt merkkivaatteet (mitkä nyt ovat muotia/mitä muutkin käyttävät) kännykäksikin kelpaa vain se "oikea" merkki. Eli lapsukaisesi EIVÄT pue päälleen mitä ITSE haluaisivat.

Vierailija
184/185 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuusko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset? Meillä ainakin muksut ihan itse päättävät mitä laittavat päälle. 

Tätä kommenttia epäilen ihan "hieman" vääristellyksi... Voisin melkeinpä vannoa, että lapsukaisillanne on ne tietyt merkkivaatteet (mitkä nyt ovat muotia/mitä muutkin käyttävät) kännykäksikin kelpaa vain se "oikea" merkki. Eli lapsukaisesi EIVÄT pue päälleen mitä ITSE haluaisivat.

Höpöhöpö.

Vierailija
185/185 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuusko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi suostuu käyttämään vain Adidaksen vaatteita. Perustelee tätä sillä että on ainoa merkki jonka laatuun voi nykyään enää luottaa. Muutenkin syynää vaatteet kaupassa aina tarkasti läpi, tutkii saumat ja kokeilee kangasmateriaalia. Itse sivusta seuraajana vaikeaa ymmärtää koko touhua, minulle vaate on vain vaate kunhan on nyt edes jotain päälle pantavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä