Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE!! Mulla on 1kg jauhelihapaketti, paljonko siitä pitää laittaa pastakastikkeeseen jotta riittää viidelle ihmiselle?

Vierailija
13.08.2018 |

Kastikkeeseen tulee jauhelihan lisäksi myös 500g painava purkillinen Dolmio-tomaattisoosia.
Kaikki jotka pitäisi ruokkia tarvitsevat ihan aikuisen ihmisen annoksen.
Kuinka paljon jauhelihaa siis laitan?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee koko määrästä kastiketta, onpahan sitten huomiseksikin valmis ruoka.

Kilo lihaa ja 500 gr tomaattia on varsin outo ruokalaji, josta tuskin riittää kahdeksi päiväksi. Tomaattihan se on, joka pastalle maun antaa. Tupla-annokseen tarvittaisiin toinen purkki soosia tai ainakin kasviksia, joilla jatkaa kastiketta.

Eikä ole outo.

No on todella outo. Mä teen erittäin lihaisaa ja täyttävää lasagnea, jossa kilo tomaattikastiketta, 500 gr juustokastiketta ja 800 grammaa lihaa.

Vierailija
22/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400g tulee normaali 4:n annos. 500g tomaattisössöö voi jäädä vähäksi jos käytät koko paketin.

Meitä on neljä, mies ja kaksi teinipoikaa, ja minä.

Meillä menee 700 g kerralla. Minä syön siitä 100 g.

Minusta tulee tässä muutaman vuoden sisällä kolmen teinipojan äiti, ja olen jo nyt opetellut jatkamaan jauhelihaa kasviksilla. Vatsallekin parempi, että ahmii siinä samalla muuta.

Ahmiminen ei ole suinkaan vatsalle hyväksi.

Ei niin. Siksi kannattaa korvata ainakin osa lihasta kasviksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaikki. Mitään järkeä jättää pientä palaa jauhelihaa käyttämättä, kun 700g menee ruokaan kuitenkin.

Vierailija
24/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee koko määrästä kastiketta, onpahan sitten huomiseksikin valmis ruoka.

Kilo lihaa ja 500 gr tomaattia on varsin outo ruokalaji, josta tuskin riittää kahdeksi päiväksi. Tomaattihan se on, joka pastalle maun antaa. Tupla-annokseen tarvittaisiin toinen purkki soosia tai ainakin kasviksia, joilla jatkaa kastiketta.

Eikä ole outo.

No on todella outo. Mä teen erittäin lihaisaa ja täyttävää lasagnea, jossa kilo tomaattikastiketta, 500 gr juustokastiketta ja 800 grammaa lihaa.

Toi on outo.

Vierailija
25/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et laita kastikkeeseen mitään muuta niin laittaisin 700-800 g. Jos rakastat mukaan porkkanaa, selleriä tai kesäkurpitsaa niin riittää 500 g jauhelihaa. Tosin soosia on liian vähän, tekisin ruskean kastikkeen jota maustaisin tomaattipyreellä tai ketsupilla.

Vierailija
26/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400g tulee normaali 4:n annos. 500g tomaattisössöö voi jäädä vähäksi jos käytät koko paketin.

Minusta tulee tässä muutaman vuoden sisällä kolmen teinipojan äiti, ja olen jo nyt opetellut jatkamaan jauhelihaa kasviksilla. Vatsallekin parempi, että ahmii siinä samalla muuta.

Niin minäkin teen. Otin vain kantaa siihen, paljon ihmiset syövät lihaa.

Kun meillä on pihvejä, niin lihaa tarvitaan 1,5 kg.

Kun kanafileitä, niin 1,2 kg.

Edellinen

Vierailija
27/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et laita kastikkeeseen mitään muuta niin laittaisin 700-800 g. Jos rakastat mukaan porkkanaa, selleriä tai kesäkurpitsaa niin riittää 500 g jauhelihaa. Tosin soosia on liian vähän, tekisin ruskean kastikkeen jota maustaisin tomaattipyreellä tai ketsupilla.

Aivan järkkyä!

Vierailija
28/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkkyä!

Niin mikä on järkkyä? Kasviksilla saa helposti jatkettua kastiketta, jolloin 100 jauhelihaa per nenä riittää. Jos ei kasviksia ole, niin sitten tarvitaan enemmän jauhelihaa, ellei vatsaa halua sitten täyttää suurimmaksi osaksi spagetilla. Simple.

Vierailija
29/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kilosta jauhelihaa syö 2 aikuista ja 2 lasta. Tätä jeesustelee sata palstalle kirjoittajaa. En jaksa vastata, kerroin nyt vain totuuden. Se oli siinä.

Vierailija
30/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo edellinen puhui juurikin sen muun kuin lihan ahmimisesta.

Vierailija
31/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on myös neljä, kaksi aikuista, kaksi teini-ikäistä ja menee 200 grammaa kerralla. Kilon paketista tulee siis lihat viiteen ruokailuun.

Puolet lautasesta täytetään salaatilla, siinä on usein palkokasveja tai pähkinöitä mukana.

Joku tolkku pitää olla.

Vierailija
32/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva määrä punaista lihaa on semmoiset 300-500 gr viikossa, eli reilusti alle sata grammaa päivässä. Joka päivähän ei tietenkään punaista lihaa syödäkään.

Vierailija
33/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan 5-henkiselle perheelle (3 miestä) puoli kiloa jauhelihaa, 3 porkkanaa raastettuna, nyrkin kokoinen pala juuriselleriä raastettuna, 1 palsternakka raastettuna, 1-2 sipulia pilkottuna, 3-4 valkosipulin kynttä puserrettuna, 2 prk tomaattimurskaa ja 1 pullo tomaattikastiketta (ei siis ketsuppia), muutama aurinkokuivattu tomaatti, kuivattua basilikaa ja timjamia, 2 lihaliemikuutiota/fondia, pari dl punaviiniä ja hiukan vettä. Annan muhia pari-kolme tuntia. Lopuksi loraus oliiviöljyä ja kyllä on herkkua. Jos jotain jää, niin pakkaseen, on lämmitettynä vielä parempaa.

Vierailija
34/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkkyä!

Niin mikä on järkkyä? Kasviksilla saa helposti jatkettua kastiketta, jolloin 100 jauhelihaa per nenä riittää. Jos ei kasviksia ole, niin sitten tarvitaan enemmän jauhelihaa, ellei vatsaa halua sitten täyttää suurimmaksi osaksi spagetilla. Simple.

Joo, ruskeaa kastiketta ja ketsuppia :)

Vierailija
35/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva määrä punaista lihaa on semmoiset 300-500 gr viikossa, eli reilusti alle sata grammaa päivässä. Joka päivähän ei tietenkään punaista lihaa syödäkään.

No just näin. Etenkin kun nykyään tiedossa on mitkä riskit liittyy liialliseen lihankulutukseen, niin on laiskuudesta johtuvaa lastensa terveyden laiminlyömistä laittaa sitä ruokaan täysin tarpeettomia määriä.

Vierailija
36/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuule ala neuvomaan kenenkään syömisiä.

Vierailija
37/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Etenkin kun nykyään tiedossa on mitkä riskit liittyy liialliseen lihankulutukseen, niin on laiskuudesta johtuvaa lastensa terveyden laiminlyömistä laittaa sitä ruokaan täysin tarpeettomia määriä.

Kerrotko ne riskit ja mistä olet nämä "tiedot" saanut?

Vierailija
38/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo edellinen puhui juurikin sen muun kuin lihan ahmimisesta.

Minä olen se, joka puhui ahmimisesta. Mielestäni on ahmimista, jos 4-5 henkeä vetää kilon lihaa yhdellä aterialla. Se on haitallista, ja siinä tulee puolet punaisen lihan viikkokiintiöstä täyteen yhdellä aterialla.

Jos on pakko ahmia, niin parempi ahmia kasviksia.

Vierailija
39/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuule ala neuvomaan kenenkään syömisiä.

Ap nimenomaan pyysi neuvoja. Mistä oletit tässä ketjussa puhuttavan?

Vierailija
40/80 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun syödään 2 kertaa viikossa kalaa, 2 krt kanaa ja 1 krt kasvisruokaa niin siinä parina lihapäivänä voi jauhelihakastikkeeseen laittaa lihaa niin että nälkä lähtee ilman että tarvitsee hintsuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän