KIIRE!! Mulla on 1kg jauhelihapaketti, paljonko siitä pitää laittaa pastakastikkeeseen jotta riittää viidelle ihmiselle?
Kastikkeeseen tulee jauhelihan lisäksi myös 500g painava purkillinen Dolmio-tomaattisoosia.
Kaikki jotka pitäisi ruokkia tarvitsevat ihan aikuisen ihmisen annoksen.
Kuinka paljon jauhelihaa siis laitan?
Kommentit (80)
400g tulee normaali 4:n annos. 500g tomaattisössöö voi jäädä vähäksi jos käytät koko paketin.
100g per syöjä on hyvä nyrkkisääntö.
Joo 500g jauhelihaa on aika passeli viidelle hengelle
Jos tuossa on tosiaan käytettävissä olevat ainekset, niin puoli pakettia lihaa.
Laita se kaikki jauheliha, niin riittää hyvin kaikille. Ei jää kukaan nälkäiseksi.
Tee koko määrästä kastiketta, onpahan sitten huomiseksikin valmis ruoka.
Pyöräytä loput 500g pihveiksi niin voi nakerrella niitä jos jää nälkä. :p
Minä laittaisin kaikki jauhelihat, ei pidä pihistellä.
Vierailija kirjoitti:
400g tulee normaali 4:n annos. 500g tomaattisössöö voi jäädä vähäksi jos käytät koko paketin.
Meitä on neljä, mies ja kaksi teinipoikaa, ja minä.
Meillä menee 700 g kerralla. Minä syön siitä 100 g.
Vierailija kirjoitti:
Kilo lihaa ja 500 gr tomaattia on varsin outo ruokalaji, josta tuskin riittää kahdeksi päiväksi. Tomaattihan se on, joka pastalle maun antaa. Tupla-annokseen tarvittaisiin toinen purkki soosia tai ainakin kasviksia, joilla jatkaa kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
100g per syöjä on hyvä nyrkkisääntö.
Älä nyt naurata!
Puolet ja sekaan raastettua porkkanaa pari kolme desiä tai enemmänkin. Tai punaisia linssejä, tai sekä että. Voi myös laittaa purkillisen murskattuja tomaatteja. Siitä tulee n 10 annosta, josta voi pakastaa puolet/loput tai säästää jääkapissa parikin päivää. Itse teksin lopusta lihamurekeen, johon tulee mukaan kasviksia täytteeksi.
Punaiset linssit valmistuvat todella nopeasti, ja sopivat minusta hyvin jauhelihan kanssa. Lihan kulutusta voi täten vähentää, ja linsseistä saa proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo lihaa ja 500 gr tomaattia on varsin outo ruokalaji, josta tuskin riittää kahdeksi päiväksi. Tomaattihan se on, joka pastalle maun antaa. Tupla-annokseen tarvittaisiin toinen purkki soosia tai ainakin kasviksia, joilla jatkaa kastiketta.
Eikä ole outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tulee tässä muutaman vuoden sisällä kolmen teinipojan äiti, ja olen jo nyt opetellut jatkamaan jauhelihaa kasviksilla. Vatsallekin parempi, että ahmii siinä samalla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen iso mies ja tein juuri tuolla suhteella 4 annosta tasan eikä jäänyt nälkä. Loput 3 meni pakastimeen. En lisäisi lihan määrää paljoa tai kastikkeen koostumus on ihan jotain muuta kuin pitäisi ellei lisää myös toista purkillista tomattimössöö.
Muusi kirjoitti:
Puolet ja sekaan raastettua porkkanaa pari kolme desiä tai enemmänkin. Tai punaisia linssejä, tai sekä että. Voi myös laittaa purkillisen murskattuja tomaatteja. Siitä tulee n 10 annosta, josta voi pakastaa puolet/loput tai säästää jääkapissa parikin päivää. Itse teksin lopusta lihamurekeen, johon tulee mukaan kasviksia täytteeksi.
Punaiset linssit valmistuvat todella nopeasti, ja sopivat minusta hyvin jauhelihan kanssa. Lihan kulutusta voi täten vähentää, ja linsseistä saa proteiinia.
Suksi nyt kuuseen niitten linssies kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tulee tässä muutaman vuoden sisällä kolmen teinipojan äiti, ja olen jo nyt opetellut jatkamaan jauhelihaa kasviksilla. Vatsallekin parempi, että ahmii siinä samalla muuta.
Ahmiminen ei ole suinkaan vatsalle hyväksi.
Koko paketti