Lihoitko vai laihduitko kesän aikana?
Kysymys otsikossa.
Kielipoliisi saa korjata jos lihomista koskeva sana on kirjoitettu väärään muotoon 😉
Kommentit (50)
73 —> 78,9 😡
Masentavaa tässä on se, että tuo 73 oli jo sellainen ”ohhoh nyt täytyy ottaa itseään niskasta kiinni”. Enkä ole edes juurikaan mässäillyt ja ryypännyt... syöty on kasvis ja kala/kana painotteisesti...
Liikkuminen (urheilu) on toki jäänyt vähiin kun +30 helteillä ei vaan oo jaksanut - hyvä kun on pihan viitsinyt pitää siistinä ja saanut marjat poimittua, mutta muuten liikkuminen on ollut vaik leppoistelua.
Vaikuttaneeko tuokin painoon myös ikä, eli se, että kuukautiset oli viimeksi toukokuussa?
Joka tapauksessa, toivon että ainakin osa on turvotusta, joka jo nyt heti katoaa... ja olen nyt muutenkin ottanut itseäni niskasta kiinni... ensi kesäloman alkaessa painan max 70kg
N50
22 jatkaa
Näin kirjoitettuna tuo painon nousi kuulostaa muuten vielä katastrofaalisemmalta ☹️
Kesälomakauden lasken lasten pitkän kesäloman eli ei tuo onneksi sentään 4ssä viikossa tullut
Huoh, olenpa Mä repsahtanut 😞
Tuli lisäkiloja. Oli niin kuuma, ettei jaksanut itse tehdä ruokaa, niinpä aika usein tuli haettua ruuat ulkoa, kebabpaikasta tai Mäkkäristä.
Eli lihoin. 😔
Otsikossa lihoa-verbi taivutettu ihan oikein.
Minä lihon, sinä lihot jne...
Minä lihoin, sinä lihoit jne..
perusmuoto: lihoa
En omista vaakaa, mutta vaatteiden ja yleisen olemuksen perusteella olen ihan samassa kunnossa kuin ennen kesääkin. Itse asiassa painoni on niin vakaa, ettei ole muuttunut viimeiseen 25 vuoteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihosin kaksi kiloa. 😭
Sori, alapeukutin koska se on ” lihoin”, ei ” lihosin”.
Se on lihosin jos sää olet Turust. Kaik muut tava o hienosteluu.
En kumpaakaan ja Yle:n AamuTV:ssä puhellut psykologi on oikeassa: jos haluaa laihduttaa, pitää lopettaa laihduttaminen ja kohdata tunteet.
Laihduin n. 2 kg, mutta se oli tarkoituksellista eikä johtunut helteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihosin kaksi kiloa. 😭
Sori, alapeukutin koska se on ” lihoin”, ei ” lihosin”.
Alapeukutin, koska murresanat poikkeavat virallisesta kirjakielestä. On ihan ok, jopa suotavaa, käyttää omaa murrettaan rohkeasti!
Ohis
Mulle tuli n. 3 kiloa :(
Nukun yleensäkin huonosti ja helteet vievät vähätkin unet -> ei juuri voimia tehdä mitään ylimääräistä.
Normaalisti liikun joka arkipäivä tunnin verran ja paljon hyötyliikuntaa. Töissä tulee rampattua paljon, ja sen lisäksi mitään hikiliikuntaa ei ole pystynyt harrastamaan. Helteellä ruoka ei ole maistunut ja iltaisin tuli mässättyä jäätelöä vajeeseen.
Oon kiitollinen kun on viileää ja pikkuhiljaa saan liikkua normaalisti luonnossa, toivottavasti kilot lähtee.
Lihoin 2-3 kg. Lihominen jatkuu vaan. Parissa vuodessa tullut nyt +21 kiloa. En vaan pysty lopettamaan syömistä :(
Laihduin ehkä 1kg maksimissaan.
Parhaimmillaan treenasin 8 päivää putkeen joka päivä jotain.
Mun paino sahaa 2 kiloa ylös alas vuodenajasta riippumatta.
Puntarilla en ole käynyt, muttei ainakaan näkyvää muutosta painon suhteen ole tapahtunut suuntaan tai toiseen. Maha on ollut järkyttävän turvoksissa, varmaan syy helteissä ja kivennäisvedessä, jota kului paljon. Toivottavasti alkaa tästä asettua, tai minulta tiedustellaan kohta laskettua aikaa...
Joka vuosi menee niin, että talvella lihon ja kesällä laihdun tekemättä tietoisia muutoksia. Paino siis liikkuu noin kolmen kilon väliä.
Paino on pysynyt ennallaan. Yleensä aina laihdun kesäisin ja nytkin olen liikkunut älyttömästi.
Laihduin kilon, vaikka helteiden takia liikunta jäi kokonaan pois.
Pysyin samassa kunnossa kuin ennenkin mutta tyttöystävä lihosi ainakin +10kg kun siideriä lutkutti viikonloppuisin!
M33 183/78
Oon lihonut vähän kesällä, en paljon mutta pari kiloa. Yleensä laihdun kesällä, mutta tämä kesä on ollut niin pirun kuuma etten ole jaksanut harrastaa liikuntaa ja muutenkin ollut ihan tööt. Lomalla vedin vähän ylimääräistä ruokaa ja juomaa. Nyt aloitan taas lenkkeilyn ja kuntosalin, joten tilanne varmasti korjautuu.
Kuulostaa ihan minulta. Aina aloitan huomenna.