Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
1841/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gran Canarian Las Palmas ja Lanzaroten Arrecife (olivat osa risteilyä). Kulahtanutta ja kolkkoa sekä KOIRANPASKAA!

Mahtavaa. Pitää lentää Lantsarootelle ja Kanariaan ainoastaan päästäkseen astumaan koiranpaskaan ja näkemään kolkkoutta ja kulahtanutta. Ikään kuin nuo eivät kotikulmillakin onnistuisi. Saman elämyksen saa, eikä tartte maksella lennoista, majoituksista ym., mitä matkustelu vaatii. ☺

Vierailija
1842/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokko. Saastaisin, pahanhajuisin ja tympein paikka missä ikinä olen käynyt. 3 kaupungin reissulla olin. Hiostavan kuumaa ja ainoastaan huonoa ruokaa. Olin erityisesti pettynyt aterioihin. ABC-asemalla tuoreempaa ja maistuvampaa. Ja se kitkerä minttutee, vieläkin puistattaa kun muistelen. 

Ei myöskään mitään nähtävää kulttuuri mielessä. Varokaa henna tatuointeja, tekevät toreilla väkisin ja tiedä mitä aine on, mutta ihooni paloi arvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rantakohteet, missä all inclusive-hotelleja. Kreikka. Espanja, Italia, Thaimaa. Kaikki sitä samaa massaa. Ihmiset lojuvat uima-altailla ja syödään ja juodaan kaksin käsin. Ruoat sitä lihapulla/pizza-tasoa, ei mitään halua tutustua maan ruokakulttuuriin. Tai ylipäänsä mihinkään muuhun kulttuuriin. Ei ikinä enää!

Vierailija
1844/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rantakohteet, missä all inclusive-hotelleja. Kreikka. Espanja, Italia, Thaimaa. Kaikki sitä samaa massaa. Ihmiset lojuvat uima-altailla ja syödään ja juodaan kaksin käsin. Ruoat sitä lihapulla/pizza-tasoa, ei mitään halua tutustua maan ruokakulttuuriin. Tai ylipäänsä mihinkään muuhun kulttuuriin. Ei ikinä enää!

Amen!

Vierailija
1845/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokko. Saastaisin, pahanhajuisin ja tympein paikka missä ikinä olen käynyt. 3 kaupungin reissulla olin. Hiostavan kuumaa ja ainoastaan huonoa ruokaa. Olin erityisesti pettynyt aterioihin. ABC-asemalla tuoreempaa ja maistuvampaa. Ja se kitkerä minttutee, vieläkin puistattaa kun muistelen. 

Ei myöskään mitään nähtävää kulttuuri mielessä. Varokaa henna tatuointeja, tekevät toreilla väkisin ja tiedä mitä aine on, mutta ihooni paloi arvet.

Missähän kävit syömässä? Pelkästään hotellilla? Olen saanut yhden parhaan makuelämyksen marokkolaisessa keittiössä. Falafelit minttujugurtilla...Kyllä ABC mikroruoat kalpenee tuon elämyksen rinnalla. Mutta näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
1846/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.

Täällä kun lukee näitä matkakertomuksia ja raportteja, niin moni on saanut matkusteluista paljon huonoja kokemuksia. Jokaikisestä lomakohteesta on jotain valittamisen aihetta. Missä ihan vallan ryöstetään ja kusetetaan härskisti, missä saa tympeää kohtelua, palvelua ja hotellit heikkoa tasoa. Missä mitäkin huonoa puolta. Juu, pitäiskö tässä varata lento jonnekin ja maksella vähintään monta satasta vain että pääsee kotiin tultua jupisemaan lomakohteen huonoista puolista. Vattu. Matkustelkoon he, joille se on elämäntapa ja henkireikä, jota ilman ei voi elää ja olla. Meikäläistä ei tämän ketjun läpikahlattua matkustelu nappaa, vaikka tulisi eurojaskasta, jota en muuten edes pelaa, se 90 miljoonaa tilille.

Et tainnut ymmärtää ketjun ideaa. Ehkä onkin parempi, että matkailet korkeintaan Esson baarissa.

Vierailija
1847/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän kävit syömässä? Pelkästään hotellilla? Olen saanut yhden parhaan makuelämyksen marokkolaisessa keittiössä. Falafelit minttujugurtilla...Kyllä ABC mikroruoat kalpenee tuon elämyksen rinnalla. Mutta näin me ollaan erilaisia.

Minä maistoin parasta lammasta, mitä ikinä olen syönyt, juurikin Marokossa. Ja muutenkin ruoka oli taivaallista. Mutta jos on tottunut ABC-lihapulliin, voi olla shokki alusta loppuun tehty ruoka.

Vierailija
1848/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riika, Latvia.

Paljon olen matkaillut, enkä koskaan ole tavannut niin inhottavia ihmisiä kuin siellä. Ravintolat, hotelli, kaupat, ihan suoraa v*ttu*lua ja avointa vihamielisyyttä, lisäksi ovat huijareita ja varkaita. (Virossa olivat tuollaisia ysärillä, mut lievemmässä mittakaavassa.)

PS: Israeliin en matkustaisi ikinä.

Ootkoha ollu oikeesti Riiassa? Tavattoman ystävällisiä ihmisiä,loistava palvelu hotellissa ja kaupoissa. Edullista. Enkä kymmenenä kertana ole kertaakaan tullut ryöstetyksi. Oma käytös peilautuu. Kokeilepa,minne matkustatkin.

Kuten lukea osaavat huomasivatkin, sanoin että paljon olen matkustanut ja Riika ainoa p*sk* paikka. Ei se ole mitään henkilökohtaista, ne vaan ei osaa. Ihan kaikki matkaseurueestamme huutonaurettiin sille latvialaisten avoimelle törkeydelle. Kantsii matkustaa muuallekin kuin Latviaan, niin näät millaista on oikeasti kivoissa maissa ja paikoissa.

Muistattehan ihmiset myös, että tää on mielipideketju.

No, täällä toinen joka ei tunnista Riikaa kuvauksestasi. Esim. asiakaspalvelijat olivat usein aika totisia, mutta aivan asiallisia ja kohteliaita.

Eikä ole siitä kiinni, ettenkö olisi muissakin maissa matkustellut. Joskin olen myös sitä mieltä, että jos käytös todella on avoimen vihamielistä, niin sen tajuaisi sellainenkin, joka ei olisi missään muualla koskaan käynyt. Normaalit sosiaaliset valmiudet riittävät sellaisen huomaamiseen.

Varmaan jossain voi saada huonoa kohtelua ilman että oma asenne on syyllinen, mutta vaikea uskoa että käytännössä kaikkialla kaupungissa.

Vierailija
1849/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan mihinkään. Lomapaikat ovat oikeastaan aina vähän pettymyksiä.

Sama. Kun lähtee tällaisesta maasta missä kaikki toimii, ei voi kuin pettyä muiden maiden ihme sekoiluun.

Esim Svaitsissä hommat toimivat vähintään yhtä hyvin kuin Suomessa, eikä kyllä ole jäänyt Saksasta tai Itävallastakaan valittamisen aihetta mieleen.

Vierailija
1850/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin.. Kauheaa fyrkka vedätystä kaikilta.

Vierailija
1851/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riika, Latvia.

Paljon olen matkaillut, enkä koskaan ole tavannut niin inhottavia ihmisiä kuin siellä. Ravintolat, hotelli, kaupat, ihan suoraa v*ttu*lua ja avointa vihamielisyyttä, lisäksi ovat huijareita ja varkaita. (Virossa olivat tuollaisia ysärillä, mut lievemmässä mittakaavassa.)

PS: Israeliin en matkustaisi ikinä.

Ootkoha ollu oikeesti Riiassa? Tavattoman ystävällisiä ihmisiä,loistava palvelu hotellissa ja kaupoissa. Edullista. Enkä kymmenenä kertana ole kertaakaan tullut ryöstetyksi. Oma käytös peilautuu. Kokeilepa,minne matkustatkin.

Kuten lukea osaavat huomasivatkin, sanoin että paljon olen matkustanut ja Riika ainoa p*sk* paikka. Ei se ole mitään henkilökohtaista, ne vaan ei osaa. Ihan kaikki matkaseurueestamme huutonaurettiin sille latvialaisten avoimelle törkeydelle. Kantsii matkustaa muuallekin kuin Latviaan, niin näät millaista on oikeasti kivoissa maissa ja paikoissa.

Muistattehan ihmiset myös, että tää on mielipideketju.

No, täällä toinen joka ei tunnista Riikaa kuvauksestasi. Esim. asiakaspalvelijat olivat usein aika totisia, mutta aivan asiallisia ja kohteliaita.

Eikä ole siitä kiinni, ettenkö olisi muissakin maissa matkustellut. Joskin olen myös sitä mieltä, että jos käytös todella on avoimen vihamielistä, niin sen tajuaisi sellainenkin, joka ei olisi missään muualla koskaan käynyt. Normaalit sosiaaliset valmiudet riittävät sellaisen huomaamiseen.

Varmaan jossain voi saada huonoa kohtelua ilman että oma asenne on syyllinen, mutta vaikea uskoa että käytännössä kaikkialla kaupungissa.

Oma kokemukseni on se, että ex-itäblokin maissa palvelu voi usein olla hymytöntä mutta se ei tarkoita vihamielisyyttä, vaan paikalliseen kulttuuriin ei vain kuulu jenkkityylinen mielin kielin oleminen ja feikki-innostuminen, joka on alkanut jossain määrin rantautua Suomeenkin (ne pakolliset hyvän pä'ivänjatkon toivotukset kaupan kassoilla jne.). Sitähän se oli aiemmin täälläkin oletusarvoisesti. Kerrankin mietin viitsinkö kysyä yrmyn näköiseltä tarjoilijalta tarkemmin listan tuotteesta, mutta olemuksesta huolimatta sain sitten hyvin kattavan ja paneutumista osoittavan selostuksen, en vain jotain tympääntynyttä ynähdystä.

Vierailija
1852/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään turistirysään en lähtis enää ikinä. Kanariansaaret, Thaimaa, ym. Mikä järki on maksaa uudestaan samasta lomasta. Mieluummin käytän sen johonkin, missä en ole käynyt koskaan ennen.

Vierailija
1853/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.

Täällä kun lukee näitä matkakertomuksia ja raportteja, niin moni on saanut matkusteluista paljon huonoja kokemuksia. Jokaikisestä lomakohteesta on jotain valittamisen aihetta. Missä ihan vallan ryöstetään ja kusetetaan härskisti, missä saa tympeää kohtelua, palvelua ja hotellit heikkoa tasoa. Missä mitäkin huonoa puolta. Juu, pitäiskö tässä varata lento jonnekin ja maksella vähintään monta satasta vain että pääsee kotiin tultua jupisemaan lomakohteen huonoista puolista. Vattu. Matkustelkoon he, joille se on elämäntapa ja henkireikä, jota ilman ei voi elää ja olla. Meikäläistä ei tämän ketjun läpikahlattua matkustelu nappaa, vaikka tulisi eurojaskasta, jota en muuten edes pelaa, se 90 miljoonaa tilille.

Et tainnut ymmärtää ketjun ideaa. Ehkä onkin parempi, että matkailet korkeintaan Esson baarissa.

Ymmärsin kuule helvetin hyvin. Otin nyt vain asiaan kantaa.

Vierailija
1854/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo ja muutenkin Brtit: etenkin hotellien taso/hinta ihan luokattoman huono. Pubit ja historia kyllä ihan jees.

Vierailija
1855/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien, Panama City, Kaunas, Playa del Carmen, Fuengirola.

Vierailija
1856/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, Kreikka ja Haapasaaren lomakylä

Vierailija
1857/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on kyllä kallista majoittuminenkin, kun ottaa huomioon hotellihuoneiden heikohkon tason. Puhun nyt normihuoneista, en mistään viiden tähden todella kalliista vaihtoehdoista. Siitä huolimatta tulen menemään sinne uudestaan, koska sitä ei koskaan voi ottaa haltuun...

Vierailija
1858/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin kuule helvetin hyvin. Otin nyt vain asiaan kantaa.

Ihan ok tuoda oma mielipide julki. Oon itse samaa mieltä, vaikka olenkin jonkin verran päässyt matkustelemaan. Tosiasiassa mm. kaikki Euroopan suositut kaupunkikohteet ovat paljolti toistensa kaltaisia: saman fiiliksen saa matkustamalla Tallinnaan. Rantakohteet ovat poikkeuksetta olleet pettymyksiä juuri 'asiakaspalvelijoiden' nurjan asenteen vuoksi. Olen tuntenut syyllisyyttä rahankäytöstäni. Hymyt ovat väkinäisiä ja todellisuudessa turisteja halveksitaan, vaikka turismi on monen maan pääelinkeino. En odota pokkurointia, ihan vain avointa kanssakäymistä ja normaaleja käytöstapoja. Irlanti on ainoa matkakohde, jota voin aidosti suositella. Koronavirus ja ilmastokysymykset pitävät minut jatkossa kotimaassa. Enkä koe menettäväni mitään.

Vierailija
1859/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkiin ei ikinä!

Täysin samaa mieltä, yksi kerta riitti

Vierailija
1860/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria Sunny beach