Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Ateenaan en enää ikinä.
Saanko kysyä miksi? Kävitkö turistikatujen ulkopuolella ollenkaan?
Amsterdam. Kaunis paikka, mutta ahdisti se turistimäärä. Ymmärrän täysin että paikallisia ärsyttää jatkuvat turistivirrat. Samasta syystä olen vältellyt mm. Pariisia ja Venetsiaa.
Dubain kaltaiset orjatyöfeikkipaikat olen onneksi ymmärtänyt jättää käymättä jo ensimmäiselläkin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateenaan en enää ikinä.
Saanko kysyä miksi? Kävitkö turistikatujen ulkopuolella ollenkaan?
En ole tuo joka kirjoitti kommentin, mutta kerron oman kokemuksen. Eka kerta Ateenassa oli järkytys. Yövyn Omonialla, likainen paikka ja narkkareita joka paikassa. Kävin Akropolilla ja joissain museoissa. En tykännyt yhtään. Nähtävyydet täynnä turisteja.
Toisella kertaa luvuin Ateenan rannikolla. Ihana rantakohde pienine kahviloineen ja tavernoineen. Bussilla ja metrolla pääsi vajaassa tunnissa katsomaan keskustan nähtävyydet. Erittäin positiivinen kokemus jäi tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurghada oli ihan karsea paikka. Huonoa ruokaa ja koko ajan oli joku ruskeahampainen äijä ahdistelemassa. Missään ei ole ollut yhtä paljon ahdistelua. Ei enää ikinä Egyptiin, ellei kulttuuri muutu siellä radikaalisti naisia kunnioittavampaan suuntaan.
Moni on täällä haukkunut Turkkia, mutta minusta Istanbul oli ihana ja ihmiset siellä ystävällisiä ja mukavia. Bodrumissa ja Gökovanlahden ympärillä oli myös mukavaa.
Intiassa olen ollut paljon, mutta sinnekään ei nappaa matkustaa ennen kuin ahdistelu vähenee.
Egyptiin en suosittele muutoin mutta esim. El Gounasta jos valitsee hyvän hotellin niin ei valittamista. Siis jos viihtyy hotellilla. Sieltä tietty all incl. El gouna suljettu alue.
En lähtisi mihinkään paikkaan, jossa jäpitetään suljetulla alueella, ihan vankilafiilis ja mitä siellä tekee tai kokee?
Ihmiset tykkää tehdä erilaisia asioita. Itse olen nuorempana reppureissannut hostelleissa ja pethamajoituksissa pikkukohteissa jne. Mutta nykyisin lomat on 5 tähden hotellissa all inclusive ja aktiviteetiksi riittää snorklaaminen ja laitesukellus. Vuodessa on niin vähän lomaa, työni on sen verta stressaavaa ja töitä tulee tehtyä viikossa 56-112 tuntia, että kun olen lomalla käytän sen mieluusti nukkuen, syöden hyvin ja kirjoja lueskellen.
mitä työtä teet?
Sinne lähteminen ei ole vain vaikeaa, vaan mahdotonta, kunnes aikamatkat ovat mahdollisia. Mutta en minä lähtisi silloin sinne kuitenkaan, mutta Venäjällä on nykyisin mielenkiintoisia paikkoja. Kotimaassa en lähtise ainakaan Kemiin, Ouluun enkä Vaasaan. Vaasassa esim sähkön saatavuus kuluttajilla on sattumanvaraista, katkot ovat tiheitä. Mieluiten lähtisin Suomesta johonkin sivistyneeseen maahan. Sellaisissa on yleensä korkeampi elintaso, myös hyvä turvallisuustilanne.
Etelään en enää lähde, tappavan kuuma, meri tahmaisen suolainen ja toiselta ryhmäläiseltä varastettiin lompakko jo tullessa hotellissa.
Bulgarian Sunny Beach. Kamalin paikka, missä olen käynyt. Turkin Marmaris oli luksusta verrattuna tuohon SB:hen.
"Zakynthos on kaunis saari, mutta tuo Laganas aivan kauhea."
Laganas on etenkin brittinuorten suosima paikka. Rajua menoa, olen seurannut sitä muutaman päivän ajan siellä...
En mene enää sinne ikinä.
Gran Canarian Las Palmas ja Lanzaroten Arrecife (olivat osa risteilyä). Kulahtanutta ja kolkkoa sekä KOIRANPASKAA!
Roomassa sai olla koko ajan varuillaan ja joka tilanteessa yritettiin kusettaa ja hyötyä tietämättömästä turistista. Meni maku koko Italiaan vaikka en käynytkään kuin Roomassa. Egyptiin ja muihin arabimaihin en myöskään enää lähtisi. Järkyttävää tyrkyttämistä eikä saa missään olla rennosti ja rauhassa paitsi oman hotellin alueella. Hotellilomalle voin mennä kanariallekin. Kadullakaan voinut kävellä egyptissä ilman että kaupan pitäjät repivät kädestä sisälle ja joka ikinen taksikuski pysähtyi kohdalle tööttäilemään ja huutamaan kyytiin. Aivan sairaan rasittavaa.
En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.
Tuuriin. Tylyn näköinen paikka kaiken ankeuden keskellä. Kerran oon käynyt, neljä vuotta sitten, eikä oo tullut mieleen toista kertaa käydä. En tykännyt.
Kauppoja löytyy läheltä kotiakin, ettei tartte turhaan lähteä johonkin Tuuriin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsiaan, törkeän yliarvostettu mesta, ulosteiden ja kalan hajuinen turistirysä joka ei todellakaan normi turistille vastannut mainetta. Toisaalta Italiassa esim San Marino tai garda-järvi ovat todella upeita paikkoja
¨Mikä Gardassa kiehtoo? Suomestakin löytyy yhtä isoja ja isompia järviä, yleensä vähemmän ruuhkaisiakin.
Mykistävän kaunis paikka. En erityisemmin tykkää italialaisista, aina pikku vilppi mielessä ja saksalaiset ovat pohjois-Italiassa kuninkaita. Itsellä Gardalla ikäviä kokemuksia varsinkin hotellivirkailijoista.
Ok, itse olen nähnyt sen vain etäältä ohi ajaessa moottoritieltä, ei jaksettu lähteä poikkemaan tutkimaan lähemmin, etenkin kun vaikutti ruuhkien perusteella siltä, että "kaikki" ovat menossa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Bulgarian Sunny Beach. Kamalin paikka, missä olen käynyt. Turkin Marmaris oli luksusta verrattuna tuohon SB:hen.
Sunny beach on kyllä aivan hirveä.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.
Täällä kun lukee näitä matkakertomuksia ja raportteja, niin moni on saanut matkusteluista paljon huonoja kokemuksia. Jokaikisestä lomakohteesta on jotain valittamisen aihetta. Missä ihan vallan ryöstetään ja kusetetaan härskisti, missä saa tympeää kohtelua, palvelua ja hotellit heikkoa tasoa. Missä mitäkin huonoa puolta. Juu, pitäiskö tässä varata lento jonnekin ja maksella vähintään monta satasta vain että pääsee kotiin tultua jupisemaan lomakohteen huonoista puolista. Vattu. Matkustelkoon he, joille se on elämäntapa ja henkireikä, jota ilman ei voi elää ja olla. Meikäläistä ei tämän ketjun läpikahlattua matkustelu nappaa, vaikka tulisi eurojaskasta, jota en muuten edes pelaa, se 90 miljoonaa tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurghada oli ihan karsea paikka. Huonoa ruokaa ja koko ajan oli joku ruskeahampainen äijä ahdistelemassa. Missään ei ole ollut yhtä paljon ahdistelua. Ei enää ikinä Egyptiin, ellei kulttuuri muutu siellä radikaalisti naisia kunnioittavampaan suuntaan.
Moni on täällä haukkunut Turkkia, mutta minusta Istanbul oli ihana ja ihmiset siellä ystävällisiä ja mukavia. Bodrumissa ja Gökovanlahden ympärillä oli myös mukavaa.
Intiassa olen ollut paljon, mutta sinnekään ei nappaa matkustaa ennen kuin ahdistelu vähenee.
Egyptiin en suosittele muutoin mutta esim. El Gounasta jos valitsee hyvän hotellin niin ei valittamista. Siis jos viihtyy hotellilla. Sieltä tietty all incl. El gouna suljettu alue.
En lähtisi mihinkään paikkaan, jossa jäpitetään suljetulla alueella, ihan vankilafiilis ja mitä siellä tekee tai kokee?
Ihmiset tykkää tehdä erilaisia asioita. Itse olen nuorempana reppureissannut hostelleissa ja pethamajoituksissa pikkukohteissa jne. Mutta nykyisin lomat on 5 tähden hotellissa all inclusive ja aktiviteetiksi riittää snorklaaminen ja laitesukellus. Vuodessa on niin vähän lomaa, työni on sen verta stressaavaa ja töitä tulee tehtyä viikossa 56-112 tuntia, että kun olen lomalla käytän sen mieluusti nukkuen, syöden hyvin ja kirjoja lueskellen.
mitä työtä teet?
Olen eläinlääkäri. Keskimäärin reilut 300 tuntia kuussa, mutta tuo ei tarkoita tietenkään aktiivista työntekoa vaan päivystysvelvoitetta. Olen kuitenkin koko tuon ajan puhelimen päässä eli mitään vapaata se ei potilaiden välissäkään ole. Ennen kun olin vastavalmistunut kävin tekemässä vapaaehtoistyötä ulkomailla, Intiassa, Afrikassa ja Kaakkois-Aasiassa oli kiva yhdistää loma ja työt kun kastroitiin/steriloitiin kulkukissoja ja -koiria ja tehtiin rokotuskampanjoita.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mihinkään. Lomapaikat ovat oikeastaan aina vähän pettymyksiä.
Sama. Kun lähtee tällaisesta maasta missä kaikki toimii, ei voi kuin pettyä muiden maiden ihme sekoiluun.
Joo tuo Zakynthosin Laganas on aivan järkyttävä. Yhden yön siellä yövyn ja sen jälkeen vaihdoin rauhalliseen pieneen kohteeseen, jossa ei ollut kuin yksi drinkkibaari. Zakynthos on kaunis saari, mutta tuo Laganas aivan kauhea.