Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
1881/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiaan en lähtisi uudelleen. Se likaisuus, paskan lemu, köyhyys ja kamala ruoka. Jos lähden lomalle niin en halua potea maailman tuskaa ja katsella raajattomia ihmisiä. 

Sama inhokki täällä. Intia, etenkin Delhin seutu, ei koskaan enää sinne. 

Vierailija
1882/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.

Täällä kun lukee näitä matkakertomuksia ja raportteja, niin moni on saanut matkusteluista paljon huonoja kokemuksia. Jokaikisestä lomakohteesta on jotain valittamisen aihetta. Missä ihan vallan ryöstetään ja kusetetaan härskisti, missä saa tympeää kohtelua, palvelua ja hotellit heikkoa tasoa. Missä mitäkin huonoa puolta. Juu, pitäiskö tässä varata lento jonnekin ja maksella vähintään monta satasta vain että pääsee kotiin tultua jupisemaan lomakohteen huonoista puolista. Vattu. Matkustelkoon he, joille se on elämäntapa ja henkireikä, jota ilman ei voi elää ja olla. Meikäläistä ei tämän ketjun läpikahlattua matkustelu nappaa, vaikka tulisi eurojaskasta, jota en muuten edes pelaa, se 90 miljoonaa tilille.

Moni paikka mikä on täällä haukuttu en olisi itse tunnistanut kuvauksesta vaikka olen niissä käynyt. Nämä on ehkä vähän huumorijuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä jotka ilmoittavat etteivät koskaan enää mene johonkin maahan, vaikka ovat käyneet yhdessä paikassa kerran. Sama kun sanoisi ettei tule enää Suomeen koskaan, koska kerran äkäslompolossa käydessään törmäsivät inhottavaan lappalaiseen ja mämmi oli pahaa!

Vierailija
1884/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agia Napa / Kypros. Jessus että oli karmee paikka!

Vierailija
1885/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Covid-aika opetti miten turhaa koko matkustuskouhotus on. Siitä ei saa oikeasti mitään ja kuluttaa vain rahat joilla on paljon parempiakin käyttökohteita.

Täällä kun lukee näitä matkakertomuksia ja raportteja, niin moni on saanut matkusteluista paljon huonoja kokemuksia. Jokaikisestä lomakohteesta on jotain valittamisen aihetta. Missä ihan vallan ryöstetään ja kusetetaan härskisti, missä saa tympeää kohtelua, palvelua ja hotellit heikkoa tasoa. Missä mitäkin huonoa puolta. Juu, pitäiskö tässä varata lento jonnekin ja maksella vähintään monta satasta vain että pääsee kotiin tultua jupisemaan lomakohteen huonoista puolista. Vattu. Matkustelkoon he, joille se on elämäntapa ja henkireikä, jota ilman ei voi elää ja olla. Meikäläistä ei tämän ketjun läpikahlattua matkustelu nappaa, vaikka tulisi eurojaskasta, jota en muuten edes pelaa, se 90 miljoonaa tilille.

Moni paikka mikä on täällä haukuttu en olisi itse tunnistanut kuvauksesta vaikka olen niissä käynyt. Nämä on ehkä vähän huumorijuttuja.

Joo, kokemukset on subjektiivisia, mitäpä niihin vastaan sanomaan. Itse olen tykännyt Kyproksesta, jossa oli tosi hauskaa, kuljettiin pitkin saarta, bailattiin Agia Napassa ja shoppailtiin Nikosiassa - ja Kreetasta, ollut Agios Nikolaoksessa ja Rhetymnonissa hyvissä hotelleissa, joissa ollut tosi hyvää ruokaa, mutta jollain toisella voi olla toisenlainen kokemus. Myös yksi suosikeistani Laos on näköjään jonkun inhokki. Minusta aivan ihanan rentouttava paikka, käynyt useita kertoja, eri puolilla. Ihmiset yleistää yhden tai kahden paikan ja jonkin hotellikokemuksen perusteella koko maan huonoksi. 

Itse olen välillä aivan samanlainen. Intiassa ensikosketus oli Delhissä, en tykästynyt, vaikka ilmasto oli miellyttävän kuuma ja osa ihmisistä tosi ystävällisiä, mutta osa kohteli naisihmistä niin huonosti, että ei missään muualla ole sellaista ollut, oli turvatonta, niin en sinne koko maahan enää ole halunnut. Toki se on iso maa, voisihan siellä olla jossain vuoristossa tai rannikolla aivan erilaista.

Vierailija
1886/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Agia Napa / Kypros. Jessus että oli karmee paikka!

Mikäs siellä niin karmeeta oli? Sehän on bilemesta, oon ollu siellä elämäni ensimmäisissä vaahtobileissä, hauska muisto. 

Vierailija
1887/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenranta, odotin jotain vai-elämystä kun sinne jopa lennetään ulkomailta reittejä, mutta keskusta oli noin 1 katu ja rannan se osa, jossa jotain elämää tosi pieni.

Siis täh? Onks Lappeenrannassa joku ranta? Mä oon aina ajatellu, että se on kämänen pikku paikka sisämaassa itärajalla. 

Vierailija
1888/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykänny Kuala Lumpurista. Kyllä siellä päivä menee kun shoppailee niissä torneissa, mutta china town tosi pieni, eikä mitään kunnon iltaelämää. Seuraavana päivänä muualle ... 

Vierailija
1889/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaralliset maat eivät houkuta. Myöskin liian suuret ilmansaasteet estävät matkailun. Puhdas luonto ja turvallisuus viehättävät. Sekä mukavat ihmiset.

Vierailija
1890/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen näitä huonoja kokemuksia, moni täälläkin mainittu on mulle aivan outoa vaikka olen noissa kylissä ja kaupungeissa käynyt 1-5×. Olisikohan osasyy liian suuret ja väärät odotukset, tietämättömyys, se ettei asioista oteta selvää etukäteen, ollaan kokemattomia ja kaikki uusi ja outo pelottaa? Ei ymmärretä kulttuuria eikä sitä että 3* Suomessa on täysin eri kuin Intian maaseudulla. Eikä sitä ettei aina jakseta hymyillä sille miljoonannelle turistille vaikka kuinka bisneksen takia pitäisi.

Ei materiaalisia menetyksiä eikä taskuvarkauksia ikinä. Yhdet aurinkolasit olen itse hukannut. Kerran oli passi vanhenemassa mutta selvisin selityksellä.

yli 40 maata ja yli 80 matkaa

Vierailija
1891/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiaan via Delhi, Mumbai

Eli Intiaan et menisi Delhin tai Mumbain kautta? Jotain muuta reittiä ehkä? Onko ne jotenkin huonoja vaihtopaikkoja?

On. Junareitti delhistä mumbaihin on aivan kamala ja kesällä delhissä helevatan kuuma ja kuiva ilma, mumbaissa vaihtelun vuoksi kuuma ja kostea ilma ja koko kaupunki aivan homeessa.

Vierailija
1892/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dominikaaniseen tasavaltaan. Koko ajan joku iholla kiinni yrittäen saada jotenkin hyödyttyä rahallisesti, ei hetkenkään rauhaa.

Kuulostaa Intialta.

2 kertaa ollut enkä tunnista ollenkaan?? Tosin me asuimme pohjoisessa missä meillä on perhettä ja ystäviä, emme olleet turistiresortissa

Vierailija
1893/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää: Alanya (se ahdistelun määrä ja kaupittelu + epämieluisa ruoka jätti traumat pikkulapsena), Sunny Beach (käynyt jo pari kertaa, mafia katukuvassa, ei juuri kulttuuria), Bali (hyviäkin kokemuksia, mutta ne huutelut, varkaudet ja huijaukset ahdistaa ja luo turvattoman olon, köyhyys), Moskova (rähjäisyys, ihmiset, sää), Kanariansaaret (perustylsää, nähty jo useaan kertaan, mutta hintatason puolesta voisi vaikka mennäkin hotelliin nukkumaan, jos ilmaseksi pääsee), Kypros ja Kreeta (liian kuuma eikä mitenkään ihmiset tai ilmapiiri jäänyt mieleen), Bratislava (nähty jo), Torino (nähty jo), Fuge (nähty), Nizza ja San Marino (nähty jo), Goa (kerta riitti), Uusi-Seelanti (nähty)... Lähinnä Ausseihin ja Jenkkeihin voisin mennä takaisin. Keski-Euroopasta lähinnä Budapestin. Ja siis kaikissa vieraillessani kohteissa olen ollut väh. 2 viikkoa kerrallaan, ja vaihdellut majoitusta tiiviisti, joten kokemukset eivät perustu yhteen naapurustoon ja lähirantaan. Ps. Ruotsi ja Viro myös kivoja.

Vierailija
1894/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin Alanyaan.

Vierailija
1895/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumimmi lisää, että Hongkongiin ei myöskään ikinä enää matkaisi (ja Macau jo nähty). Thaimaan turistikohteisiin en jaksaisi enää vaivautua (paikat kierretty, ja siellä vuosia vietetty. Mutta en toki sano ei koskaan). Ensiksi haluan kuitenkin asua hetken Meksikossa ja Hollannissa, koska niissä en jostain syystä ole vielä vieraillut.

Vierailija
1896/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Las Vegas

En Jenkeistä muutenkaan kauheasti tykkää, mutta Vegasissa kyllä oli kaikki jenkki bulls***t potenssiin tuhat.

Kaksi paivaa on yleensa sietoraja Vegasissa. Minulle riitti valilasku kentalle, maksustakaan en sinne menisi.

t. usalainen

Mielestäni Vegas on mainettaan parempi. Jos merta ei kaipaa, niin siellä on oikeastaan kaikki mitä tarvitaan: rento tunnelma, iloisia puheliaita ihmisiä, mielettömästi tekemistä, urbaania sykettä ja luontokohteita, varma aurinko, aivan upeita hotelleja, edullista, ei ukottamista, ei taskuvarkaita jne.

Vierailija
1897/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumimmi kirjoitti:

Reissumimmi lisää, että Hongkongiin ei myöskään ikinä enää matkaisi (ja Macau jo nähty). Thaimaan turistikohteisiin en jaksaisi enää vaivautua (paikat kierretty, ja siellä vuosia vietetty. Mutta en toki sano ei koskaan). Ensiksi haluan kuitenkin asua hetken Meksikossa ja Hollannissa, koska niissä en jostain syystä ole vielä vieraillut.

Ihan mielenkiinnosta: miksi juuri Meksiko?  Ei ne huumesodan jutut ja sen lieveilmiöt ole tuulesta temmattuja.  Miksei esim. Costa Rica tai jos meksikolaista haluaa, niin vaikka sitten San Diego tai joku muu amerikan-meksikolainen paikka, jossa meininki ei ole ihan niin hurjaa kuin Mehikossa?

Vierailija
1898/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää Intiaan. Jos siis yksi piti valita. On niin likaista ja suorastaan vihamielisen epäystävällistä, että ei missään. 54 maata nähty, joitakin useaan kertaan. (Reissumimmille: En tykkää erityisesti Honkkareistakaan, mutta sieltä saa niiiin hyviä dimsumeja, niitten takia voisin matkustaa.)

Vierailija
1899/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lahti mainittu?

Vierailija
1900/3249 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya, karsea paikka. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun siellä kävin joskus 2000-luvun alkupuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme