Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Peking. Epäkohteliaita, räkiviä ihmisiä kaupunki täynnä. Ruoka oli hyvää.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Valamon luostari !
Järkyn kylmät huoneet.
Kamalaa vetistä ruokaa.
Munkit vierivät kännissä mäkeä ales keljoilleen
Ihailijattarensa ovat tyrkyllä ja ylenkatsovat & tylyttävät muita hotellissa asuvia naisia.
Supermarkettinsa on järkyn kaupallinen. Kiinalaisia muovikitsch pyhimyksiä ja Valamon omaa viiniä. Ei ollenkaan uskovaisten paikka.
Kissat ja Lintulan lampaat olivat ainoita valopilkkuja ja kivoja.
Oho, monta kertaa Valamossa käyneenä nämä olivat mulle ihan outoja juttuja lukuunottamatta myymälän kaupallisia juttuja..munkit kännissä ja ihailijattaria :) ?? Valamon oma luostariviini on muuten tosi hyvää marjaviiniä. Juu, ja Valamon kissa mahtava..lampaita en Lintulassa nähnyt.
Turkki/Alanya. Olin 16-vuotias (tyttö) ja myyjät huorittelivat perään, jos ei jäänyt ostoksille. Täysin pöyristyttävää.
Dubai, Ateena, Nizza, Puerto Rico (Kanaria), Thaimaan kaikki kohteet, Malediivit ja Aasia ylipäänsä.Ei tarvi edes käydä tietääkseen ettei omaan makuun: Turkki, Egypti, Bulgaria jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte että Barcelona, koska paljon taskuvarkaita:
Joo siellä on niitä todella paljon ja ovat ammattilaisia, mutta omalla käyttäytymisellään voi tehdä paljon.
Esim. Ikinä ei mitää lompakkoja sun muita taskussa, ei etu eikä taka. Olkalaukku olisi hyvä pitää edessä koko ajan ja vielä väkijoukossa pitää kiinni siitä.
Ei lasketa omia tavaroita minnekään, ravintolassakin laukku aina sylissä, ei tuolin selkänojalla tai lattialla.Kävin myös Barcelonassa 2 kesää sitten. Sitä kehutaan aina niin kauheasti, mutta kyllä mulle riitti yksi kerta. Klo 19 jälkeen Rambla on todella pelottava. Prostituoituja kadunkulmissa, mustat tunkee iholle ja yrittää myydä huumeita, laukkua täytyy kantaa koko ajan kehoa vasten puristaen.
Kävin Barcelonassa pari vuotta sitten loppusyksystä, Ramblaakin kuljin kohtuutuiterissa yöllä kaupunkia ja baareja kierrellessä. Ei ollut mitään ongelmia. Ehkä nuo jutut korostuvat kovimman turistisesongin aikana, se vetää "yrittäjiä" muualtakin kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta ja Itä-Helsinki ovat kamalia paikkoja, joihin ei mielellään meni. Molemmissa on likaista, levotonta, liikaa ihmisiä, kaikenlaista epämääräistä tyyppiä ja koko ajan saa pelätä, että joku tulee ahdistelemaan, ryöstämään tai jotain muuta ikävää tapahtuu. Eipä noissa mitään nähtävääkään ole, eikä mitään uskallakaan tehdä.
Tää on niin totta! Jos ei ole ihan pakko niin Helsinkiin en vapaaehtoisesti mene.
Pysykää tosiaan siellä Takahikiällä.
Vierailija kirjoitti:
Dubai, Ateena, Nizza, Puerto Rico (Kanaria), Thaimaan kaikki kohteet, Malediivit ja Aasia ylipäänsä.Ei tarvi edes käydä tietääkseen ettei omaan makuun: Turkki, Egypti, Bulgaria jne.
*listaltani unohtui Barcelona. Ei ja vielä kerran ei.
En oikeastaan mihinkään. Lomapaikat ovat oikeastaan aina vähän pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt aika monessa paikassa ja mihinkään en mene uudestaan, se on periaatteeni. Kaikissa paikoissa on jotain hyvää ja huonoa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Ainoa poikkeus on Lontoo, sinne olen tehnyt lähemmäs 100 reissua. Suurin osa kyllä duunin takia mutta rakastan sitä kaupunkia ja sinne haluan palata aina uudelleen.
Jännä juttu, mutta minuun juuri Lontoo ei tehnyt kovin innostavaa vaikutusta. Kaupunki on liian yksivärinen ja ahdas, keskieurooppalainen puistobulevardiarkkitehtuuri miellyttää itseäni enemmän. Tuubi on ruuhka-aikana pelottavan täysi ja liikennöinti sulkeutuu aikaisin, ja kaupunki on niin laaja, että sen käyttöön on aika lailla sidottu. Myös selkeä keskipiste, jonka ympärille kovin pöhinä keskittyy, on jotenkin hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurghada oli ihan karsea paikka. Huonoa ruokaa ja koko ajan oli joku ruskeahampainen äijä ahdistelemassa. Missään ei ole ollut yhtä paljon ahdistelua. Ei enää ikinä Egyptiin, ellei kulttuuri muutu siellä radikaalisti naisia kunnioittavampaan suuntaan.
Moni on täällä haukkunut Turkkia, mutta minusta Istanbul oli ihana ja ihmiset siellä ystävällisiä ja mukavia. Bodrumissa ja Gökovanlahden ympärillä oli myös mukavaa.
Intiassa olen ollut paljon, mutta sinnekään ei nappaa matkustaa ennen kuin ahdistelu vähenee.
Egyptiin en suosittele muutoin mutta esim. El Gounasta jos valitsee hyvän hotellin niin ei valittamista. Siis jos viihtyy hotellilla. Sieltä tietty all incl. El gouna suljettu alue.
En lähtisi mihinkään paikkaan, jossa jäpitetään suljetulla alueella, ihan vankilafiilis ja mitä siellä tekee tai kokee?
Romaniassa ei kannata mennä missään nimessä Bukarestiin vaan jatkaa matkaa muihin kohteisiin. Tästä ovat samaa mieltä sekä paikalliset että ulkomaiset matkailijat. Hyviä kohteita ovat mm Brasov, Sinaia, Sighisoara, Sibiu, Timisoara, Cluj, Baile Herculane jne.. Romaniasta löytyy myös mahtavia luontokohteita, kannattaa katsoa Netflixistä 'Romania untamed' dokkari. Rantalomalle Romaniaan ei kannata mennä, vaikka Mustanmeren rannalta muutamia kohteita löytyykin.
Toki Romania kuten moni muukaan maa ei ole mikään pohjoisen lintukoto. Siellä infrastruktuuri on huonoa ja pitää olla vähän skarppina, mitä ja ketä uskoo. Olen itse kohdannut sekä näitä huijausyrityksiä, että ylenpalttista vieraanvaraisuutta ja avuliaisuutta. Asiakaspalvelu on usein vähän huonoa, ainakin Bukarestissa.
Vierailija kirjoitti:
Romania
Romaniassa ei kannata mennä missään nimessä Bukarestiin vaan jatkaa matkaa muihin kohteisiin. Tästä ovat samaa mieltä sekä paikalliset että ulkomaiset matkailijat. Hyviä kohteita ovat mm Brasov, Sinaia, Sighisoara, Sibiu, Timisoara, Cluj, Baile Herculane jne.. Romaniasta löytyy myös mahtavia luontokohteita, kannattaa katsoa Netflixistä 'Romania untamed' dokkari. Rantalomalle Romaniaan ei kannata mennä, vaikka Mustanmeren rannalta muutamia kohteita löytyykin.
Toki Romania kuten moni muukaan maa ei ole mikään pohjoisen lintukoto. Siellä infrastruktuuri on huonoa ja pitää olla vähän skarppina, mitä ja ketä uskoo. Olen itse kohdannut sekä näitä huijausyrityksiä, että ylenpalttista vieraanvaraisuutta ja avuliaisuutta. Asiakaspalvelu on usein vähän huonoa, ainakin Bukarestissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurghada oli ihan karsea paikka. Huonoa ruokaa ja koko ajan oli joku ruskeahampainen äijä ahdistelemassa. Missään ei ole ollut yhtä paljon ahdistelua. Ei enää ikinä Egyptiin, ellei kulttuuri muutu siellä radikaalisti naisia kunnioittavampaan suuntaan.
Moni on täällä haukkunut Turkkia, mutta minusta Istanbul oli ihana ja ihmiset siellä ystävällisiä ja mukavia. Bodrumissa ja Gökovanlahden ympärillä oli myös mukavaa.
Intiassa olen ollut paljon, mutta sinnekään ei nappaa matkustaa ennen kuin ahdistelu vähenee.
Egyptiin en suosittele muutoin mutta esim. El Gounasta jos valitsee hyvän hotellin niin ei valittamista. Siis jos viihtyy hotellilla. Sieltä tietty all incl. El gouna suljettu alue.
En lähtisi mihinkään paikkaan, jossa jäpitetään suljetulla alueella, ihan vankilafiilis ja mitä siellä tekee tai kokee?
Nositä juuri sanoinkin et jos hotellilla viihtyy niin el gounasta hyvä hotelli ok. Lapsille vesipuistoja. Hyvää ruokaa, hyvää ohjelmaa, uimista, aurinkoa drinkkejä pitkin päivää. Saatiin 2 viikkoa kulumaan. Lapset rakasti vesiliukumäkiä ja nuorin oppi uimaankin reissussa. Kun on oikeesti loman tarpeessa niin nuo riittää. Jos jaksaa jotain tehdä niin on ratsastusta, pyöräilyä jne. Vuokrattiin vene kuskin kera ja käytiin uimassa delfiinien kanssa. Sukelleltiin koralleilla jne. Tulivat hakemaan oman hotellin laiturilta. Tietty jos ei tollasesta tykkääni sit ei tietty. Oli kyl upea vneily/uinti/sukelluspäivä. Korallit upeita ja hienoja kaloja. Delfiinit söpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Venetsiaan, törkeän yliarvostettu mesta, ulosteiden ja kalan hajuinen turistirysä joka ei todellakaan normi turistille vastannut mainetta. Toisaalta Italiassa esim San Marino tai garda-järvi ovat todella upeita paikkoja
¨Mikä Gardassa kiehtoo? Suomestakin löytyy yhtä isoja ja isompia järviä, yleensä vähemmän ruuhkaisiakin.
Dominikaaniseen Tasavaltaan. Huijausyritykset (jotka osin onnistuivatkin!) alkoivat heti kun päästiin ulos lentoaseman terminaalista.
Käytännössä lähes kaikkialla ainakin yritettiin kikkailla kun huomattiin että ollaan turisteja, oli todella epämiellyttävää ja kaukana rentouttavasta kahden viikon matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romania
Kuulostaa aika samalta kuin Tsekki toistakymmentä vuotta sitten. Itselläni tökkii varastelevien Romanian romanien näkeminen niin paljon jo Helsingissä, että into lähteä maahan jossa samaa sakkia on moninkertaisesti ei ole riittänyt. Siellä olisi kyllä ilmeisesti komeita vuoristopaikkojakin, jos jaksaisi lähteä maata koluamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riika, Latvia.
Paljon olen matkaillut, enkä koskaan ole tavannut niin inhottavia ihmisiä kuin siellä. Ravintolat, hotelli, kaupat, ihan suoraa v*ttu*lua ja avointa vihamielisyyttä, lisäksi ovat huijareita ja varkaita. (Virossa olivat tuollaisia ysärillä, mut lievemmässä mittakaavassa.)PS: Israeliin en matkustaisi ikinä.
Ootkoha ollu oikeesti Riiassa? Tavattoman ystävällisiä ihmisiä,loistava palvelu hotellissa ja kaupoissa. Edullista. Enkä kymmenenä kertana ole kertaakaan tullut ryöstetyksi. Oma käytös peilautuu. Kokeilepa,minne matkustatkin.
Kuten lukea osaavat huomasivatkin, sanoin että paljon olen matkustanut ja Riika ainoa p*sk* paikka. Ei se ole mitään henkilökohtaista, ne vaan ei osaa. Ihan kaikki matkaseurueestamme huutonaurettiin sille latvialaisten avoimelle törkeydelle. Kantsii matkustaa muuallekin kuin Latviaan, niin näät millaista on oikeasti kivoissa maissa ja paikoissa.
Muistattehan ihmiset myös, että tää on mielipideketju.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Valamon luostari !
Järkyn kylmät huoneet.
Kamalaa vetistä ruokaa.
Munkit vierivät kännissä mäkeä ales keljoilleen
Ihailijattarensa ovat tyrkyllä ja ylenkatsovat & tylyttävät muita hotellissa asuvia naisia.
Supermarkettinsa on järkyn kaupallinen. Kiinalaisia muovikitsch pyhimyksiä ja Valamon omaa viiniä. Ei ollenkaan uskovaisten paikka.
Kissat ja Lintulan lampaat olivat ainoita valopilkkuja ja kivoja.
"Munkit vierivät kännissä mäkeä ales"
Kiitos tästä päivän pelastuksesta :DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Bratislava. Haiseva, luokattoman ruma, lihavia ja isokokoisia naisia, köyhää
Mikään noista ei erityisesti kiinnittänyt huomiota käydessä. Tietty ex-itäblokille ominaista paikkojen rempallaan oloa etenkin sivummalla esiintyy. Jos tulee Wienistä tai Budapestista ja vertaa niihin, niin kaupungissa on vähän kohokohtia, heikko julkinen liikenne ja vähemmän suurkaupunkimainen tunnelma. Vähän sellainen alueensa Tallinna, mutta paljon halvempi. Kuppiloista löytyi livemusiikkia etsimättä.
Olen käynyt aika monessa paikassa ja mihinkään en mene uudestaan, se on periaatteeni. Kaikissa paikoissa on jotain hyvää ja huonoa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Ainoa poikkeus on Lontoo, sinne olen tehnyt lähemmäs 100 reissua. Suurin osa kyllä duunin takia mutta rakastan sitä kaupunkia ja sinne haluan palata aina uudelleen.