Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Equadoriin tai minnekään niistä E-Amerikan maista. Pelkkää köyhyyttä, korruptiota, huumeita, rikollisuutta, saastaa, ruuhkia ja kurjuutta. Kun käveli valkoisena turistina ihan turvallisen alueen kadulla keskellä päivää, meinattiin ryöstää aseella uhaten. Joissakin paikoissa näytettiin uhkaavia eleitä (kaulan katkaisu). Vitutti ne ahneet huijarit. Mihinkään ei voinut luottaa, edes poliisiin tai hotellihenkilökuntaan.
Parasta koko reissussa oli päästä lentokoneeseen ja pois.
Pahalta tuntuu, että nämä köyhimykset saavat netin kautta tietää, että on parempiakin asuinpaikkoja ja matkustavat tänne tuomaan ankeutensa mukanaan.
Thaimaa. Todella elähtänyt ja aneeminen, rannat ei lähellekään niin upeita kuin kuvittelin, ruoka ei kovin kummosta. Kävin bangkokissa, hua hinissä, ao nangissa, phi phillä, koh lantalla sekä prachuap kiri khanissa. Phiphin Island hopping oli ainoa missä näki kauniita paikkoja!
Israel. Tylyt ihmiset, hiekkaa hiekkaa hiekkaa. Meri on kyllä hieno.
Nizza. Taskuvarkaita, melkein onnistuivat varastamaan siskoni kameran. Häntä kohdeltiin epäkohteliaasti, kun ei osannut ranskaa kuin päivää ja kiitos, ja kun oli nuori kaunis aito blondiini? Ja siihen vielä sateinen sää ja helteessä raskas ruoka. Ei ollut minusta miellyttävä lomakohde, vaikka Ranskassa olen lomaillut todella viehättävillä paikkakunnilla ja alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyly sä olet itse ollut Israelissa? Mä olen saanut tuolla aina ystävällistä palvelua ihan kaikkialla, (Tel Aviv, Jerusalem, Eilat...) jopa sotilaskentällä (Ovda). Palvelu on ollut ystävällistä, olin sitten juutalaisten tai arabien kanssa tekemisissä.
Varmaan Kemin lumilinna. Siellä ei ole se linnan lisäksi mitään. Ja siis ei yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel. Aivan hirveä persereikä, ihmiset rasisteja ja hihhuleita. En menisi enää vaikka maksettaisiin.
Aha ja mitenköhän se sun matkan aikana näkyi, että ihmiset olis ”rasisteja”? Puoliksi israelinaisena ja maassa matkustaneena on vaikea kuvitella, että turisti tekisi tällaisia havaintoja, joten eiköhän kyse ole omista poliittisista mielipiteistäsi, ja maassa olet tuskin koskaan käynytkään!
Olen eri henkilö, mutta itse koin Israelissa olevani toisenluokan kansalainen. Keski-ikäiset juutalaismiehet käyttäytyivät törkeästi. Arvostuksen puute näkyi ja tuntui ihan konkreettisesti. Itse ajattelin sen johtuvan, koska olin nuori nainen. En sius tiedä mistä se oikeasti johtui.
Onpa erikoista. Mä teen töitä näiden keski-ikäisten(kin) paikallisten kanssa ja ei mitään ongelmia. Ortodoksijuutalaiset ovat oma porukkansa, eivätkä juuri työskentele. Paikalliset "tavis-juutalaiset" eivät kauheasti näitä ortodoksijuutalaisia kehu. Tulevat paremmin arabien kanssa toimeen. Tai ainakin ne, jotka itse tunnen.
Egypti. Aivan älytöntä ja vihamielistä tyrkytystä
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubaihin ei taida saada kentältä viisumia, näin olen kuullut.
Pidätykseen taitaa lukemani perusteella olla monta syytä. Kiroilua esim. eivät siedä eikä muutakaan rettelöintiä.Todellakin saa sen viisumin (Entry Visit Visa) lentokentältä maahan tullessa. Viisumimääräykset ovat maakohtaisia mutta pääsääntöisesti länsimaista matkustaessa tämä käytäntö.
Eikö kyseinen nainen asunut Dubaissa? Silloin useimmat maat vaativat vähän eri tyyppisen viisumin kuin sen turistiviisumin kuin mitä kentiltä saa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005787577.html
Syntyjään ruotsalainen, asuu Lontoon lähistöllä. Käynyt usein Dubaissa ja tällä kertaa oli tarkoitus olla siellä viisi päivää. Siltikin oli ihan kujalla viisumiasiansa kanssa.
Hawaji. Ihan sikakallis. Juu kiva, mutta kun 1/5 rahasta saa saman.
Turkki. En tykkää ruoasta, en tykkää tinkimiskulttuurista, kaupustelijat liian päällekäyviä, miehet flirttaa ahdistavasti.
Kap Verde. Siellä ei viitsinyt juuri liikkua hotellialueen ulkopuolelle, ei ollut mitään nähtävää, köyhää ja levotonta.
Tunisia. Kamalin paikka missä olen yksinäisenä naismatkustajana käynyt. miehet käyttäytyi minua kohtaan ihan totaalisen järkyttävästi. Siinä missä turkkilaiset imelästi flirttailee ja tunkee seuraan, nämä kourivat suoraan ja sanoivat huoraksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on maininnut Turkin. Miksi ette sinne menisi? Kysyn siellä käymättömänä.
Koska Erdogan.
Ja kaikki turistikohteet saman tyyppisiä samoilla vanhoilla vitseillä ja tempuilla. Rannat ei kovin hääppöisiä.
Miksi vitussa ketään kiinnostaisi yleensäkään mennä turistikohteisiin missään maassa? Miksi Marmaris/Alanya/Antalya muka ainoat kohteet Turkissa? Kuka nyt jaksaa vapaaehtoisesti viettää aikaa feikissä turistirysässä, jossa kurdikaupustelijat myyvät ylihintaan heikkotasoisia tai feikkituotteita? Kohteessa jossa läskit wt -brittituristit kittavaat kaljaa yläosattomissa aamuyhdeksästä...Ei jumalauta. Ja sitten kun joku wt -rodun edustaja eksyy aidompaan kohteeseen, kuten Istanbuliin, niin siellä pyöritään Sultan Ahmet - alueella muiden turistien kanssa kurdikauppiaiden kupattavana. Eikö kukaan teistä ole käynyt 5 miljoonan ihmisen Izmirissä, joka on Turkin "maallisin" kaupunki ja jonka alueella loistavia uimarantoja?
Ihme vuodatus - viestissähän haukuttiin vain turistikohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muumimaailmaan.
Äläs nyt, käytiin siellä toissakesänä ja mietin, että aika hyvin toteutettu paikka. Hyvä Suomi!
Kaikki fasiliteetit toimi: oli eri makuihin ruokapaikkoja, siistit vessat, lastenhoitopisteitä, tilaa kulkea rattailla jne. Ympäristö oli tehty kivasti luonnon helmaan, pitkospuiset reitit kallioilla, meren rannassa ja metsässä. Lapsille oli erilaista kehittävää tekemistä: käsitöitä, toimintaa sekä jänniäkin juttuja. Ja niitä muumihahmoja sekä tarinoista tuttuja rakennuksia tietysti.
Minusta siellä oli sellainen Muumi-tarinoista tuttu hetkeen tarttumisen henki ilman stressaavaa vilinää, välkettä ja melua, jotka yleensä ovat tyypillisiä lastenkohteille.
Muumimaa oli kiinnostava ja erilainen. Varmasti ulkomaalaistenkin mielestä.
Kun ei tykätä muumeista eikä amppareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on maininnut Turkin. Miksi ette sinne menisi? Kysyn siellä käymättömänä.
Koska Erdogan.
Ja kaikki turistikohteet saman tyyppisiä samoilla vanhoilla vitseillä ja tempuilla. Rannat ei kovin hääppöisiä.
Miksi vitussa ketään kiinnostaisi yleensäkään mennä turistikohteisiin missään maassa? Miksi Marmaris/Alanya/Antalya muka ainoat kohteet Turkissa? Kuka nyt jaksaa vapaaehtoisesti viettää aikaa feikissä turistirysässä, jossa kurdikaupustelijat myyvät ylihintaan heikkotasoisia tai feikkituotteita? Kohteessa jossa läskit wt -brittituristit kittavaat kaljaa yläosattomissa aamuyhdeksästä...Ei jumalauta. Ja sitten kun joku wt -rodun edustaja eksyy aidompaan kohteeseen, kuten Istanbuliin, niin siellä pyöritään Sultan Ahmet - alueella muiden turistien kanssa kurdikauppiaiden kupattavana. Eikö kukaan teistä ole käynyt 5 miljoonan ihmisen Izmirissä, joka on Turkin "maallisin" kaupunki ja jonka alueella loistavia uimarantoja?
Ihme vuodatus - viestissähän haukuttiin vain turistikohteet.
Turistit käy turistikohteissa, eikö? Kato kartasta, jos et löydä useampaa kohdetta Turkista. Oletko kännissä?
Ingles,Fuerteventura ja Tunisian Sousse sekä Bulgarian Sunny beach. Käytiin ysärillä kun ei ollut rahaa matkustaa. Kaksi ensimmäistä on kulahtaneita,tuulisia,vailla mitään nähtävää. Jos tykkää dokaa ja ottaa aurinkoa niin silloinhan noi paikat riittää. Tunisiassa miehet ahdisteli. Sunny beach oli täynnä neukkuja,epäsiisti,ei mitään muuta kuin rantsu.
Vierailija kirjoitti:
Vai on hiekkaa Israelissa paljon :D
Ja mikä meri on hieno? The Red, the Med vai the Dead?
(vai oletko siellä käynytkään..)
Turkkiin. Kauhean päällekäyviä miehiä. Missään muualla ei ole samalla tavalla ahdisteltu. Markkinakojuissa taas yritetään saada väkisin myytyä tavaraa. Jos et osta, haukutaan ja huudellaan törkeyksiä. Ravintoloissa oli epäsiistiä. Kahdesti kävin 90-luvulla ja kerran 2000-luvulla, olisiko ollut 2005.
Votsalakia Samos: äkkisyvä ranta, tylsä pieni kylä, saarella riehuu usein tulipaloja. Ei enää ikinä.
Vesipuisto Serena, järkyttävä 80-luvulle juuttunut ränsistynyt paikka josta tuli tänä kesänä mahatauti kaupanpäälle :(