Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Playa del Ingles. Ihan hirveä mesta!
Alanya. Hirveä suomalaismökä joka puolella humalaisina ja ravintoloihin heittäjät olivat karseita. Tuli kosintapyyntöjä tarjoilijoilta suoraan pöytiin, kun niin rakasta minä heti sinua sinut kun näin - tyyppejä. Yök. Never again. Plus vatsa puolet matkasta sekaisin.
Sunny Beach. Meluavia kännisiä Brittejä, turistialueille "livahtaneita" kerjäläisiä roikkumassa lahkeessa, kaupustelijoita, helvetisti kovaäänistä musiikkia soittavia baareja ja prostituoituja iltaisin kadunkulmilla.
Miami. Mua alkoi ahdistaa kun tuli joka päivä Amber-alert puhelimeen (ennen kuin tajusin mistä ne ilmoitukset saa pois.)
Kap Verde minullakin. Oli kylmää ja tuulista. Hotellialue oli kuin pieni autiokaupunki, ketään ei näkynyt missään. Tulipahan neulottua yhdet villasukat ilta-aikaan, kun ei ollut mitään tekemistä.
Sen sijaan rakastan monien moittimaa Egyptiä <3
Praha. Vähän nähtävää, mutta ennen kaikkea töykeää asiakaspalvelua.
Kreeta. Järkyttävän likaista. Rannat ja meri täynnä muoviroskaa.
Turkki, Egypti. Järkyttävät mahataudit sain noissa maissa ja muutenkin epämiellyttäviä maita. Olen käynyt 53 eri maassa.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
Hienoja historiallisia paikkoja, mutta en mene Turkkiin enää Erdoganin vuoksi. Ihmisoikeudet eivät toteudu, hallinto menee islamistiseen suuntaan. Thaimaa samoin nounou naisten aseman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Goa. Ihan hirveän likaista. Massaturismin ongelmat yhdistettynä köyhyyteen. Outoja miesporukoita pyöri iltaisin ja aina tuli mieleen ne Intian raiskausjutut. Kerala sama meininki mut ei niin massaturismimenoa. Ihmettelen, miten niin moni haluaa lähteä Intiaan etsimään itseään tai mietiskelemään.
Riippuu siitäkin missä päin Goaa olet ollut ja oliko sesonkiaika. Itse sesongin ulkopuolisena aikana etelä-Goalla sain nauttia tyhjistä rannoista :) ja Pohjois-intia, heaven on Earth as they say ;)
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa on ihan persiistä. Jouduin perheen kanssa lapsena käymään khao lakissa ja nuorena jossain pienemmällä saarella, kun piti olla parempi paikka.
Kamalaa oli koko ajan, niitten ihmisten häly, likaisuus, tyrkyttäminen ja kirkas merivesi oli venematkan päässä. Kaatopaikalle en enää lähde!
Huutonaurua. Vai että Thaimaassa hälyä, likaista ja tyrkyttämistä :D Juu, onhan se länsimaihin verrattuna edelleen "kehitysmaa" eikä kaikki ole viimeisen päälle hienoa, mutta paikalliset ovat yleisesti ottaen erittäin siistejä ja hygieenisiä. Tyrkyttämistä olen nähnyt ainoastaan pahimmissa turistirysäkohteissa räätälien toimesta. Hälyä myöskin näissä pahimmissa rysissä, mutta 99% Thaimaasta on hyvin rauhallista. Vesikin on useimmissa paikoissa vielä kirkasta, mutta jälleen, ei välttämättä niissä pahimmissa rysissä.
No, minkäs sille mahtaa, että Thaimaa on useimmille yhtä kuin Phuket tai Pattaya, ja kaikki sinne matkaavat menevät kuulemma vain panemaan alaikäisiä...
Nimimerkillä 8 kertaa Thaimaassa, ei kertaakaan Pattayalla...
Vierailija kirjoitti:
Tunisia. Valkoinen nainen yksin kävelemässä = panoa etsimässä heidän mielestä. Silmiin ei kannata katsoa, seuraa vain lisää hankaluuksia. Muutenkin ahdistava paikka.
Tuttava (nainen) oli aikoinaan YK-töissä Marokossa ja Algeriassa, ja mieleen on jäänyt hänen keinonsa (yleisesti hyväksytty käsittääkseni) karkottaa häiritsijät: tyly sylkäisy maahan ja kiireesti eteenpäin. Sylkäisyä kuulemma uskoivat.
Vierailija kirjoitti:
Tallinkin Pirita spa -hotelliin. Järkyttävä Neuvostomeininki! Myös Turkkia riitti yksi kerta.
Mekin on oltu siellä kerran Pirita pesumaja todellakin. Kaikki Suomen kylpylähotellit on moninverroin parempia kuin Pirita spa.
Vierailija kirjoitti:
Praha. Vähän nähtävää, mutta ennen kaikkea töykeää asiakaspalvelua.
Kreeta. Järkyttävän likaista. Rannat ja meri täynnä muoviroskaa.
Itse olen käynyt Kreetalla ja oli siisti paikka, merivesi kirkasta, ei roskaa. Mutta olisiko sinun käynnin roskat olleet pakolaisvyöryn aikoihin, jos merenkäynti on kaatanut jonkun veneistä ja rojut mereen??
Kreeta, tylsin paikka missä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Egypti oli aivan hirveä, yks kerta oli jo liikaa
Egypti. Nuorempana tuli käytyä, nykyään meno varmaan kahta kauheampaa. En ymmärrä miksi otettiin matkatoimistojen listoille uudestaan, maassahan teloitetaan ihmisiä jotka jollain tavalla koetaan nykyiselle johdolle uhaksi, muutenkin ihmisoikeuksista ei ole tietoakaan. en uskaltaisi lähteä.
Tanskan Skagen. Voi jopa olla että lähtisin koska se ei ole niin kaukana ja sieltä pääse helposti pois. ensinnäkin Hanko on vierasvenesatamana tuhatkertaa kauniimpi ja makeempi näin esteettisesti, mutta Skagenissa vieläpä haisee. Kala ja kertoman mukaan ranoille kasautuneet levät joissa kuolleita mereneläviä makaa auringossa. En nähnyt niitä kasoja, mutta haju oli paikoittain sietämätön. Se nokka oli täynnä turisteja, periaattessa uiminen kielletty ja vain yksi ylihintainen ravintola. Heinäkuussa en suosittele.
Kypros, ihana paikka, maailman aurinkoisin🙂
Höh, miksi edes menisin samaan lomapaikkaan uudelleen? En ole vielä joka kolkkaa matkannut eli aina uutta kohti.
Kap Verde. Kamala turistitehdas. Eikä siellä ole edes lämmin, suorastaan koleaa jos sattuu olemaan pilvessä.
Jatkossa rantalomalle tropiikkiin.