Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Tällä hetkellä en mihinkään. Antaa j unttien mennä ja maksaa ylihintaa "nytonjopakkopäästä" matkoista rysiin..
Vierailija kirjoitti:
Intia, järkyttävä paikka.
Ainakin kaupungeissa järkyttävän likaista, se haju leijuu vieläkin nenässäni kun muistelen.
Kamala meteli joka paikassa, paikalliset yrittää viedä sun rahat joko suosiolla tai varastamalla.
Älkää pistäkö rahojanne hukkaan.
Keralassa oli viehättäviä paikkoja eikä kukaan kusettanut. Kannattaa selvittää etukäteen mihin menee etenkin jos noin herkillä.
Vierailija kirjoitti:
New York... Ihan hirveä paikka olisi asua tuolla. Miehet ahdistelee kadulla. Joka ikisessä kadunkulmassa on roskakasoja ja kodittomia. Ihan siellä Manhattanillakin. Wall Streetin viereisellä korttelilla todistin mm. kun kaksi koditonta tappeli ja poliisi kävi siinä selvittämässä niiden välejä.
Vapaudenpatsas ja nykytaiteen museo oli kyllä hienoja.
Minä tykkäsin Nykistä, viihdyin oikein hyvin. Kadut tuntuivat turvallisilta kävellä ihan yölläkin. Tosin omat kokemukseni rajoittuvat vain Manhattaniin, kun muihin osiin en ekalla reissulla ehtinyt. Toivottavasti seuraavalla kerralla.
Kalkkunaan en mene enkä rüssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään kreikan all inclusive perhehotelliin. Silkkaa horroria, sekasortoa ja meteliä. Liikaa lapsia ja brittejä. Olen siis lapseton itse.
Mikä sai sinut edes kokeilemaan moista?
Muutama vuosi sitten oli todella sateinen ja viileä kesä ja otettiin paniikkiratkaisuna pikalähtö lämpimään lomalla, valinnanvaraa ei ihan mielettömästi ollut. Ei koskaan enää. :D
Vierailija kirjoitti:
Bulgarian Sunny beach
+Charterit mitkä näihin vie. Jengi oli menossa All inclusive hotelleihin (ryyppäämään) ja silti jo koneessa tilattiin ylihintaista viinaa pöydät notkuen. Paluulennolla levotonta krapulaisten huutelua ja riitelyä seurueiden kesken, kelle oli käynyt reissussa mitäkin. Uskomatonta menoa, voin vain kuvitella örvellyksen määrää kohteessa.
Itsellä oli pelkät lennot ja kiertelin muutaman Bulgarian helmen, ihanaa ruokaa + shoppailua eikä kusetusyrityksistä tietoakaan.
Suurkaupungit, kuten Rooma ja Pariisi. Suttuista. Töykeitä ihmisiä. Ruoka huonoa ja ylihintaista, helppo tarjota sontaa kun tietävät että uusia kusetettavia aina riittää.
Onneksi on tullut aikanaan reissattua, yhä useampi paikka tuntuu olevan jo piloilla.
Kanaria ja Phuket. joskus erehtynyt menemään.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
En ole Turkin vihaaja, enkä missään nimessä mysökään Turkkilaisten. Turkki jopa kiinnosti kun koulussa pakotettiin lukemaan Yashar Kemalia, olikohan se Haukkani Memed, mutta luin loput Kemalit sitten itse.
Kiinnosti myös se, miten Turkki onnistui olemaan euroopan ja lähi-idän välissä, EU:n ainoa Islaminuskoinen maa, demokraattinen ja moderni. Erdoganin aikana maa on sulkeutunut ja kääntynyt sisäänpäin ja Erdogan, mokoma kaupparatsu, kiristää vuoronperään suurvaltoja, islamilaisia valtiota ja eurooppaa. Erdoganin ainoa poliittinen linja tuntuu olevan että myy itseään eninten tarjoavalle. .
Korkeintaan ärsyttää Erdoganin nato-iltalypsy, ja sen takia en missään nimessä tue maan matkailutasetta. Itse asiassa, turkissa olisi paljon nähtävää ja jos asiat olisivat toisin, haluaisin tutustua maahan.
OIkeastaan samat sanat Venäjästä.
Ei enää Turkkiin, vaikka olisi kuinka halpaa ja lämmintä.
Ei tarvitse kuin vähän raaputtaa pintaa, niin sieltä se muslimimaan asenne alkaa paistaa meitä "vaaleita ja rikkaita" kohtaan.
Ehkä sitten, kun tajuavat vaihtaa johtajaa.
Turkki -piraattituotteita, töykeyttä ja tyrkytystä. NATO-kiristys toki viimeinen sinetti.
Venäjä -ei tarvinne sanoa, miksi.
Kypros -sekoitus em. asioita.
Gardajärvelle enkä Comojärvelle tai muuallekaan pohjoiseen Italiaan, hirveät maanjäristykset, vesi kylmää niin hotellin altaalla kuin järvessä ja suikussa. Likaista ja ränsistynyttä, saa varoa mihin astuu ja että mitä putoaa niskaan rakennuksista ja rinteistä. Ylihinnoiteltua pahaa turistiruokaa.
Olen pitänyt enemmän Sisiliasta ja Firenzen seudusta. Venetsiakin oli muuten mätäisen haiseva turistien riistoläävä.
Valitsen toki nykyään mieluummin Kreikan ja Kroatian, kuin Espanjan, Ranskan tai Italian.
Miamiin en menisi. Aina sai liikennevaloissa pysähtyessä pelätä että joku ryntää aseineen autoon ja ryöstää. Sitä nimittäin tapahtunut paljon tutuille siellä olleille ihan viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Suurkaupungit, kuten Rooma ja Pariisi. Suttuista. Töykeitä ihmisiä. Ruoka huonoa ja ylihintaista, helppo tarjota sontaa kun tietävät että uusia kusetettavia aina riittää.
Pääosin samaa mieltä, pidän sekä Pariisista ja erityisesti Roomasta kaupunkina. Molemmista saa yhä hyvää ruokaa, kun välttelee turistipaikkoja. Mutta etenkin Rooma on "pilalla" sillä, että sallivat intialaisten/pakistanilaisten katukaupustelun.
Vierailija kirjoitti:
Tallinkin Pirita spa -hotelliin. Järkyttävä Neuvostomeininki! Myös Turkkia riitti yksi kerta.
Olin kerran Piritan Spassa. En keksi moitittavaa. Todella hyvä ruoka
Tanska ja Turkki
harvinaisen paskoja maita
Turkin Analya.