Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Roomaa olin tulossa kirjottamaan ja huomasinkin, että joku muukin kirjoittanut siitä. Ei sinänsä mitään vikaa, mutta ei sykähdyttänytkään niin paljon, että menisin uudestaan. Olin silloin teini ja voihan se olla, että onnistuttiin välttämään jotkut hienot paikat, mutta Vatikaanissa käytiin, colosseum nähtiin jne. Hienointa oli varmaan kiertoajelu bussilla pimeän tultua, jolloin mm. colosseum oli valaistu.
Kööpenhamina oli suurin pettymys
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina oli suurin pettymys
Miksi? Kävin juuri siellä ja katsoin, että se olisi hyvä paikka reissata lasten kanssa.
Pariisi: tuntuu, että riitti se päivän vierailu. Sotkuista, mikään ei oikein toimi/huonosti suunniteltu, varkaita ym. mukavaa.
Pariisi. Ylimielistäporukaa plus kaikki muut mölisijät joita sinne on haalittu,
Helsinki. Narkkeja plus muut ihanuudet päivystää nurkilla avoimesti huumekauppaa tehden.
Puistotkin täynnä valkomiälintusenyt oli sen ulosteita nurmikot täys.
Vierailija kirjoitti:
Mai Pen Rai kirjoitti:
Matkakokemukset ovat niin henkilökohtaisia ja monivivahteisia asioita, että ja vaikka, mielelläni kuuntelen niitä kyllä, mutta en tee omia matkasuunnitelmia sen mukaan mitä joku toinen on mistäkin maasta mieltä, niin hyvässä kuin pahassa.
Toisen matka menee ripulista pilalle ja hän soimaa koko ikänsä jotain lomakohdetta siitä kun taas toinen ei ole pienestä paskahädästä moksiskaan, joku ei pidä paikallisesta ruuasta ja lyttää sen jälkeen koko kansakunnan, joku taas ihastuu yhteen pikkuruiseen rannanpoukamaan näkemättä muuta maata sen enempää ja sen jälkeen hehkuttaa lomakohdetta ylenpalttisesti, näin se menee.
Avoimin mielin ilman ennakkoluuloja matkalle, huumori mukaan se auttaa kun alkaa vituttamaan ja iskee se kuuluisa kulttuurišhokki, mikään ei maita, tekee mieli lähteä kotiin, paska maa, täältä ei saa edes hernekeittoa, kieltä ei ymmärrä, oudot ovat tuoksutkin jne., siitä selviää huumorilla ja olemalla kiinnostunut siitä mitä ympärillä tapahtuu - HAISTA JA MAISTA ELÄMÄN KAIKKIA MAKUJA.
Matkustaminen on mukavaa puuhaa, saa hieman etäisyyttä kotimaahansa ja ymmärtää kuinka hyvin meillä täällä kaikki asiat ovat ja miten pienestä sitä joskus valitan minäkin, enkä aina ymmärrä millainen onni minulla on käynyt kun olen näiden onnelisten tähtien alle saanut syntyä.
Älkää arvostelko muita maita, ainakaan haukkuko, yrittäkää löytää ja keskittyä niihin hyviin asioihin, se on parhaaksi meille kaikille luulen minä.
Voikaa hyvin ja nauttikaa matkailusta, myös kauniin kotimaamme.
Vähän menee aiheen ohi, mutta kerron silti.
Mieheni on herkkävatsainen ja on saanut jonkin sortin vatsataudin joka ikisessä maassa jossa olemme lomailleet, Kreikkaa ja Kanariaa myöten, paitsi Intiassa.
Siellä olimme kaksi viikkoa ja koko matkan mies terve kuin pukki. Kuten myös minä ja kaksi teiniäkin.
Aika hyvin:)
Itse en ole saanut n 90 matkallani ruokamyrkytystä kertaakaan. Espoosta ja Helsingistä kylläkin!
Vierailija kirjoitti:
Berliiniin en menisi enää uudelleen. Tosi vihaisia ja ilkeitä ihmisiä ja ankea kaupunki. Ahdistava ilmapiiri jotenkin, sellainen iloinen kepeys loistaa poissaolollaan.
Kävin Berliinissä ensimmäisen kerran vuonna 71, toisen kerran v 78 ( eli lapsena) eli molemmat vielä Itä-Saksan aikaan. Muistikuva oli harmaasta ja ankeasta raunioisesta kaupungista. Ei yhtään tehnyt mieli mennä sinne uudelleen.
Nyt olen käynyt 7v sisällä 2x ja täysin rakastunut tuohon boheemiin moderniin kaupunkiin missä on todella paljon nähtävää ja koettavaa! Ihanat brunssit ja ravintolat, musiikkiklubit, puutarhat jne.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto - Sotshi
Bulgaria - Sunny Beach
Turkki - AntalayaKiitos ei toista kertaa.
Kävin Sotshissa ja Roza Khutorin laskettelukeskuksissa 4 vuotta sitten. Oli todellinen yllätys miten hienoa siellä oli. Toki tutustuimme ja majoituimme (työn puolesta) 5* hotelleissa ja meitä kuskattiin huippuravintoloista toiseen mutta olin mykistynyt tuon vuoristoseudun kauneudesta kesällä. Siellä oli hienoja aktiviteettipuistoja huimissa maisemissa kuten Skypark AJ Hackett. Eikä rantakaan ollut huono tai Formula-rata missä kävimme sisällä ihan palkintopallilla saakka:)
Vierailija kirjoitti:
Pariisi: tuntuu, että riitti se päivän vierailu. Sotkuista, mikään ei oikein toimi/huonosti suunniteltu, varkaita ym. mukavaa.
Ei tuollaisesta suurkaupungista saa millään oikeaa kuvaa yhdessä päivässä. Tuon jälkeen ei voi sanoa oikeastaan mitään kaupungista, muuta kuin että on käynyt siellä. Koskaan en ole nähnyt sotkua tai yhtään varasta Pariisissa, ja vieraillut lukemattomia kertoja. Varmasti sisältää siis paljon erilaisia ympäristöjä, riippuen missä päin liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mai Pen Rai kirjoitti:
Matkakokemukset ovat niin henkilökohtaisia ja monivivahteisia asioita, että ja vaikka, mielelläni kuuntelen niitä kyllä, mutta en tee omia matkasuunnitelmia sen mukaan mitä joku toinen on mistäkin maasta mieltä, niin hyvässä kuin pahassa.
Toisen matka menee ripulista pilalle ja hän soimaa koko ikänsä jotain lomakohdetta siitä kun taas toinen ei ole pienestä paskahädästä moksiskaan, joku ei pidä paikallisesta ruuasta ja lyttää sen jälkeen koko kansakunnan, joku taas ihastuu yhteen pikkuruiseen rannanpoukamaan näkemättä muuta maata sen enempää ja sen jälkeen hehkuttaa lomakohdetta ylenpalttisesti, näin se menee.
Avoimin mielin ilman ennakkoluuloja matkalle, huumori mukaan se auttaa kun alkaa vituttamaan ja iskee se kuuluisa kulttuurišhokki, mikään ei maita, tekee mieli lähteä kotiin, paska maa, täältä ei saa edes hernekeittoa, kieltä ei ymmärrä, oudot ovat tuoksutkin jne., siitä selviää huumorilla ja olemalla kiinnostunut siitä mitä ympärillä tapahtuu - HAISTA JA MAISTA ELÄMÄN KAIKKIA MAKUJA.
Matkustaminen on mukavaa puuhaa, saa hieman etäisyyttä kotimaahansa ja ymmärtää kuinka hyvin meillä täällä kaikki asiat ovat ja miten pienestä sitä joskus valitan minäkin, enkä aina ymmärrä millainen onni minulla on käynyt kun olen näiden onnelisten tähtien alle saanut syntyä.
Älkää arvostelko muita maita, ainakaan haukkuko, yrittäkää löytää ja keskittyä niihin hyviin asioihin, se on parhaaksi meille kaikille luulen minä.
Voikaa hyvin ja nauttikaa matkailusta, myös kauniin kotimaamme.
Vähän menee aiheen ohi, mutta kerron silti.
Mieheni on herkkävatsainen ja on saanut jonkin sortin vatsataudin joka ikisessä maassa jossa olemme lomailleet, Kreikkaa ja Kanariaa myöten, paitsi Intiassa.
Siellä olimme kaksi viikkoa ja koko matkan mies terve kuin pukki. Kuten myös minä ja kaksi teiniäkin.Aika hyvin:)
Itse en ole saanut n 90 matkallani ruokamyrkytystä kertaakaan. Espoosta ja Helsingistä kylläkin!
Ihanaa, kun joka ketjuun tunkee aina näitä matkoillaan kehuskelijoita. Voi voi, aivan kun muut ihmiset eivät olisi koskaan matkustaneet.
Sama kuin aloittajalla eli Kypros ja siellä erityisesti Larnaka. Oli ruma kaupunki ja vielä rumempi ranta.
Pariisi. Likaista, taskuvarkaita, asiakaspalvelu töykeää jos et puhunut sujuvaa ranskaa. Asuin kaverin luona metrolinjan varrella ja matkustajista n. 95% oli etnisiä vähemmistöjä edustavia. Yhtä hyvin olisi voinut matkustaa Algeriaan.
Thaimaa. Hymyjen maa on rahojen maa. Kaikki on kaupan ja moraalia ei ole.
Intia, Thaikut, Mallorca, Kos
Nyt ajankohtaisesti turkki. Joku paikallinen heitti meitä viinapullolla, se hajosi selkämme takana noin puolen metrin päähän. Aivan ylihinnoiteltuja matkamuistoja. Hotelln allas oli kiva.
Se on jännä kun sanotaan, että Espanja, Mallorca, Thaimaa jne. Ollaan käyty maiden/saarien turistirysissä ja sit kaikki siellä on hirveetä.
Mallorcalla on ehkä Euroopan hienoimmat uimavedet. Espanjassa upeita kaupunkeja ja kyliä ja Thaimaan saarissa ja sisämaassa mistä valita.
Millä tavalla ahdistavaa?