Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
AatunKrokotiili kirjoitti:
Kamalin paikka missä olen käynyt on Marokko. Toisena tulee Egypti. Tuntui että joka ikinen mies siellä yrittää viedä sun rahat tai ainakin hengen. Paikallisia naisia ei juuri näkynyt. Hygieniatasoa ei ole ja ripuli tulee viimeistään toisena päivänä. Ruoka on pahaa ja rukouskutsut vastenmielisiä ja niitä tulee jatkuvasti. Myyjät repii vaatteista.
Mun mielestä Marokossa on sekä hyvät ja huonot puolet. Itse en ainakaan näin vaaleana naisena joutunut kertaakaan häirityksi Marrakechissa. Tosin mulla oli kyllä mies matkassa, joka saattoi vaikuttaa asiaan. Ruoka oli mielestäni todella herkullista ja hygieniataso on laadukkaissa ravintoloissa ihan Euroopan tasoa. Ihmiset olivat kaikin puolin ystävällisiä, mutta vilkkailla kujilla kannattaa kyllä pitää visusti käsilaukusta kiinni. Kannattaa ottaa myös korvatulpat rukouskutsujen varalle, itsekään en huomannut ajatella, että ne tulevat sitten tosiaan myös yöaikaan. Arkkitehtuuri on aivan uskomattoman upeata ja löytyy myös kivoja kylpylöitä. Eläinten huono kohtelu suretti eniten, paljon kulkukissoja, apinoita lyhyessä narussa, lintuja pyydystetty myyntiin torille...
Marrakech oli yksi kiehtovimmista paikoista, joissa olen käynyt. Sinne haluaisin uudestaan toisin kuin Agadiriin.
Sotši jää nyt kyllä väliin, en edes kuse V:lle päin, enkä V-V:lle
Turkkiin en enää ikinä lähtisi. Rottia koko kansa. 1995 viikon matka minkä keskeytin kolmen päivän jälkeen, ja lensin Kyprokselle.
Playa Del Carmen - Meksiko, pari päivää riitti.
Pariisi, oi jonotus oi - lomasta kaukana.
Mostar - Bosnia, silta on nopeasti nähty.
Ei ole mitään tiettyä paikkaa vastaan mitään, mutta en ehkä majoittuisi enää samassa paikassa, missä joskus aiemmin. On tullut kyllä nähtyä kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Kreeta ja Korfu.
Miksi? Korfu on mun ehdoton lempipaikka.
Vierailija kirjoitti:
Turkkiin en enää ikinä lähtisi. Rottia koko kansa. 1995 viikon matka minkä keskeytin kolmen päivän jälkeen, ja lensin Kyprokselle.
Lienee Turkki olla hieman erilainen jo nykypäivänä.
Kypros. Kuivaa ja karua. Parikymppisten brittien biletyspaikka.
Fuengirola. Täynnä suomalaisia, sellainen Itäisen Helsingin jatke. Tietyillä terasseilla istuu aamusta iltaan suomalaiset deekut.
Valitsen mieluummin Espanjassa esim. Valencian tai Granadan jos haluan nähdä ja kokea paikallisten elämää
En lähtisi enää mihinkään maahan, jossa on kuolemantuomiot voimassa. Nuorempana ei ollut niin väliä, mutta nykyisin on. Myös diktatuurivaltiot eivät houkuta.
Matkailija kirjoitti:
Oletteko Turkin vihaajat käyneet Istanbulissa, Kappadokiassa tai vaikka Pamukkalessa?
En kutsuisi itseäni Turkin vihaajaksi. Lähinnä tuo Erdogan tekee sen, että ei tee mieli matkustaa
Joo kyllä nuo paikat on tuttuja.
Niin, välillä ihmetyttää ihmisten matkusteluinto. Kun näitä lukee, en haluaisi euroakaan maksaa tylystä palvelusta, hihasta kiskojista, likaisuudesta, huonosta ja kalliista ruuasta, tympeistä asukkaista, olemattomista nähtävyyksistä, ryöstelijöistä jne. loputtomiin.
Intiaan. Aivan sairaasti ihmisiä kaikkialla ja todella saastaista ja likaista. Enkä ollut edes lähelläkään niitä kaikkein tiuhaan asutuimpia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Niin, välillä ihmetyttää ihmisten matkusteluinto. Kun näitä lukee, en haluaisi euroakaan maksaa tylystä palvelusta, hihasta kiskojista, likaisuudesta, huonosta ja kalliista ruuasta, tympeistä asukkaista, olemattomista nähtävyyksistä, ryöstelijöistä jne. loputtomiin.
Kotisohvalta ei silti näe tätä maailmaa. Jos yksi kohde on ikävä, vastapainona voi olla kymmenen aivan huikeaa mieltä avartavaa kohdetta. Matkailu on mielestäni yksi parhaista tavoista rikastuttaa omaa elämää ja ymmärtää mitä muissa kulttuureissa tapahtuu.
Ja kyllä, toisinaan tulee vastaan paikka jossa ei itse viihdy. Näin se on kyllä ollut kotimaassakin.
Minä rakastan Kreikkaa ja kaikkia erilaisia Kreikan saaria, ruokaa, kulttuuria ja merta. Tykkään käydä myös Kanarialla. Rentoa ja lämmintä. Kun vuokraa auton viikoksi näkee muutakin, kun hotellialueen kaupustelijoineen.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän turkkilaisia luotettavina ja maata suht turvallisena. En ole mikään Turkki fani yleensäkään. Siltikin Minulla on hyvä käsitys kansasta.
Hämmästyttävää että Berliini on koettu ikäväksi paikaksi?! on totta että monessa paikassa Berliiniä nuoretkaan ihmiset eivät osaa englantia, heti jos poistuu turistialueelta englanninpuhuminen tyssää. Edes poliisit eivät osaa englantia kuin auttavasti.
Mutta minun mielestäni kaupunki on aivan ihana: täynnä mielenkiintoisia puistoja, museoita, ravintoloita, toreja, rantoja, puutarhoja... Berliini toimii parhaiten omatoimiselle matkailijalle joka ymmärtää saksaa edes auttavasti (ja pitkälle pärjää jos osaa tulkita ravintolan menua vaikka Google translaten avulla ja muistaa sanoa tilatessa Bitte ja Danke Schön). Kannattaa ostaa joukkoliikennekortti ja lähteä museosaaren, Alexander Platzin tai Charlottenburgin turistirysistä vähän pidemmälle vaikka metrolla. Etenkin keskustan lähellä entisen itä-Saksan alueilla on tosi viihtyisiä ja boheemeja ravintola- ja shoppailukatuja (Mitten ja Pankow'n alueet esimerkiksi olivat DDR:ää ja nykyisin hyvin suosittuja ja trendikkäitä asuinaluieta). Kannattaa unohtaa "perinteiset" olutravintolat Eisbein -annoksineen ja mennä rohkeasti kokeilemaan jotain muuta ravintolaa. Puistot ovat upeita, ja kannattaakin vuokrata polkupyörä päiväksi; kaupunki on helppo ja turvallinen pyöräillä. Talvella lukuisat joulutorit ovat nähtävyys. Ihan se turistikeskusta muuri- ja DDR museoineen on tylsä kokemus ja moni nähtävyys aika pettymys, sen myönnän.
Minä viihdyn aina lomamatkoilla! Valitsen hotellit ja kohteet tarkkaan.
Ihania kaupunkilomia: Pariisi, Lontoo, Bryssel, Praha, Budapest, Rooma, Barcelona, Berliini, Tukholma, Pietari, Viipuri, Moskova.
Lomaviikkoja, joista jäi aurinkoiset muistot: Turkki, Egypti, Kreikka, Kypros, Italia, Espanja, Kap Verde, Kanarian saaret, Thaimaa, Meksiko, Panama, Kuuba, Dominikaaninen tasavalta, Usa.
En edes suunnittele matkaa: Dubai ja yleensä vanhoilliset arabimaat, Kiina, Intia, lumi tai jää eli Lappi.
Lomailu on ihanaa, mutta joka paikasta voi löytää puutteita, jos oikein etsii tai käy huono tuuri.
Minulle eivät lihapullat, pihvi tai maito ole tärkeitä. Joka maasta löytää aina syötäväksi vaikka mitä herkkuja.