Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö joku Helsingin wilmaan?

Vierailija
12.08.2018 |

Monta tuntia yrittänyt päästä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ilmoitus että sivua ei voida avata, koska se ei voinut muodostaa suojattua yhteyttä palvelimeen.

Mitäköhän tuo tarkoittaa?

tuo tarkoittaa sitä että sivu ei ole https-alkuinen vaan http, eli menet selaimen asetuksiin ja sallit turvattomat sivut niin silä pitäis hoitua.

Siis voiko noin tapahtua yhtäkkiä kun tuo linkki vai mikä lie on suosikeissa? Olen oikeasti tietämätön näissä.

Oletko tänä syksynä vielä kirjautunut sinne kertaakaan? Olisiko teilläkin kirjautumissivu vaihtunut? Meillä ei toimi enää se hel.edu.wilma vai-miten-se-nyt-menikään...

Vierailija
22/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisten palvelimet olivat alhaalla ja syyttävät 'palvelunestohyökkäystä'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hyökkäys kohdistui Valtorin hallinnoimiin sivuihin. Ellei teillä Wilma toimi, syy on joku muu. Itse kyllä pääsen Wilmaan.

Minulla tuli selkeä ilmoitus, että wilman sivut on joutuneet hyökkäyksen kohteeksi. En tiedä kertoiko sen minun f-secure, vai oliko se yleinen ilmoitus.

Vierailija
24/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin.

Vierailija
25/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ilmoitus, että "sivulle wilma.edu.hel.fi hyökännyt taho voi yrittää varastaa tietojasi."

Vierailija
26/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelimen wilma.edu.hel.fi varmenne on vanhentunut. Chrome-selain ei anna avata sivua, koska sivun asetuksissä erityisesti kielletään turvattomat yhteydet. Kokeile jotain muuta selainta, esim. Edge antaa avata, kun klikkaat virhilmoitussivun linkkejä.

Törkeää huolimattomuutta jättä varmenne uusimatta  koulunaloitusviikolla. 

Vierailija
27/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hyökkäys kohdistui Valtorin hallinnoimiin sivuihin. Ellei teillä Wilma toimi, syy on joku muu. Itse kyllä pääsen Wilmaan.

Minulla tuli selkeä ilmoitus, että wilman sivut on joutuneet hyökkäyksen kohteeksi. En tiedä kertoiko sen minun f-secure, vai oliko se yleinen ilmoitus.

No ehkä kaupungin koulujen wilma nyt on sitten kokonaan erotettu valtion koulujen ja yksityiskoulujen wilmasta. Se nimittäin toimii ihan normaalisti - vaikka eka kirjautuminen edellyttikin pientä kikkailua.

Vierailija
28/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmenne uusittaneen, kun sekä Wilman ylläpito, Helsingin kaupungin virkamiehet että Telian tekninen tuki ovat töissä samaan aikaan, eli ei varmasti viikonloppuna. Palvelimen nimi wilma.edu.hel.fi kuuluu Helsingin kaupungille ja varmentaja on Telia. Niinpä yksittäinen päivystävä Wilman ylläpitäjä ei pystyisi vikaa korjaamaan, vaikka sattuisi työssä olemaan.

Vierailija
29/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisten palvelimet olivat alhaalla ja syyttävät 'palvelunestohyökkäystä'.

Wilman toimimattomuus ei onneksi johdu kyberhyökkäyksestä vaan rehellisestä osaamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä. 

Vierailija
30/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion koulut? Mitäs ne on? Yliopistojen harjoittelukouluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme