Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika ei saa koulusta kirjoja!!!!

Vierailija
12.08.2018 |

Tehtäväkirja johon EI saa tehdä merkintöjä kyllä tulee, mutta tekstikirjaa ei säästösyistä anneta ollenkaan, tunneilla opettaja näyttää kirjaa ja teksti luetaan. Monisteita saavat. Ei kyllä monisteet meidän 14 vuotiaalla tallessa ja hyvä kuntoisena pysy. Toki voi itse ostaa kirjat, mutta eikös peruskoulun kuulu olla maksuton? Muutenkin koko ajan menee rahaa kaikenmaailman retkiin.
Lain mukaanhan peruskoulusta pitäisi sitä paitsi saada oppikirjat. Mihin voin valittaa, muuta kuin koulun rehtorille joka ei varmasti saa mitään aikaiseksi.

Kommentit (342)

Vierailija
181/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu toimittaja!

Tee tästä etusivun lööppi.

Vierailija
182/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Minun 8. ja 3. luokkalaiset ei ole koskaan saaneet tekstikirjoja. Joissakin aineissa korkeintaan joku teht.kirja/vihkonen ja muuten sitten kirjoitetaan itse kaikki itse ostettuun vihkoon. Ja monisteita iso pino. Kannattaa hankkia kansio! 8.luokkalaisella on paljon juttuja jo netinkin kautta, joten kotona on oltava kone... 

Ei kai kukaan koululainen nykyisin saa tekstikirjoja kotiinsa? Tosi vaikea uskoa jos jossakin koulussa on niin... 

Meidän lapsen helsinkiläisessä ala-asteen koulussa saavat tekstikirjat ihan omaan käyttöön koko lukuvuodeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ai siitä, että ainakin Helsingissä kaupunki antaa kouluille määrärahat oppikirjoihin, mutta jotkin koulut päättävät köyttää rahat muihin tarkoituksiin? Ehkä siitä olisikkn hyvä kirjoittaa ja saada rehtorit vastaamaan, miksi niin. Nythän ihmiset syyttävät virheellisesti päättäjiä, vaikka he ovat kirjoihin rahat myöntäneet joka oppilaalle.

Vierailija
184/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ai siitä, että ainakin Helsingissä kaupunki antaa kouluille määrärahat oppikirjoihin, mutta jotkin koulut päättävät köyttää rahat muihin tarkoituksiin? Ehkä siitä olisikkn hyvä kirjoittaa ja saada rehtorit vastaamaan, miksi niin. Nythän ihmiset syyttävät virheellisesti päättäjiä, vaikka he ovat kirjoihin rahat myöntäneet joka oppilaalle.

No kyllä se kirjoissa pihtaaminen tehdään ihan päättäjien luvalla.

Säästövaatimukset on niin kovat, ettei siellä ole enää mitään muutakaan mistä pihistää.

Vierailija
185/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt viestiä suoraan politiikoille. Sauli Niinistö ja Juha Sipilä.

Paavo Väyrynen voisi olla paras, joka voisi ärähtää.

Koulujen määrärahat tulevat kunnalta. Paabo Väyrynen on helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu ja voi kysyttäessä kertoa, että Helsinki antaa joka koululle määrärahan oppikirjoihin joka koululaiselle. Jotkut koulut päättävät itse käyttää rahansa näköjään muuhun tarkoitukseen. Eli poliitikot ovat rahat antaneet. Miksi joku koulu ei laita niitä kirjoihin, sitä sinun täytyy kysyä kyseisestä koulusta.

Vierailija
186/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Säästövaatimukset on niin kovat, ettei siellä ole enää mitään muutakaan mistä pihistää.

Ei ole totta.

Helsingin kaupunki antaa joka koululle määrärahat joka oppilaan oppikirjoihin. Olen tämän ihan uteliaisuudesta tänään tarkistanutkin kaupungin hallinnosta. Se on koulu, sen rehtori ja aineenopettaja ja johtokunta, jotka ovat päättäneet käyttää rahat toiseen tarkoitukseen.

T. Äiti joka osti oppikirjan lapselleen

Vierailija
187/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ei ole totta.

Helsingin kaupunki antaa joka koululle määrärahat joka oppilaan oppikirjoihin. Olen tämän ihan uteliaisuudesta tänään tarkistanutkin kaupungin hallinnosta. Se on koulu, sen rehtori ja aineenopettaja ja johtokunta, jotka ovat päättäneet käyttää rahat toiseen tarkoitukseen.

Olen oman kouluni johtokunnassa ja ne oppikirjat saatiin siihen asti kun virastolta tuli vaatimus alkaa jatkossa säästää joka vuosi tietty summa.

Meillä ne tehtäväkirjat lähti tasan niistä aineista, joissa oli nuorin ja arin ope, joka ei saanut pidettyä puoliaan. Esim enkusta meni, ruotsista ei.

Vierailija
188/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä rahaa koululta kummasti löytyy kun soittaa kaikki virkamiehet läpi ja vaatii ne oikeudet mitä Suomen laissa on taattu.

Ei löydy. Soitin ihan koko ketjun läpi ja ainoa keino olisi tehdä kantelu. Ja kirjattomuutta perusteltaisiin kuitenkin uudella opsilla. Vaikkei se liity oikeasti asiaan mitenkään.

T. Äiti ja ope

Jos mun lapsi ei saisi laissa lapsen oikeudeksi määriteltyjä kirjoja, niin sitten tehtäisiin kantelu

Ihanko laissa lukee, että äikän kirja, enkun kirja + tehtäväkirja, bilsan kirja (uudempi painos)...??

Vierailija
189/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt viestiä suoraan politiikoille. Sauli Niinistö ja Juha Sipilä.

Paavo Väyrynen voisi olla paras, joka voisi ärähtää.

Koulujen määrärahat tulevat kunnalta. Paabo Väyrynen on helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu ja voi kysyttäessä kertoa, että Helsinki antaa joka koululle määrärahan oppikirjoihin joka koululaiselle. Jotkut koulut päättävät itse käyttää rahansa näköjään muuhun tarkoitukseen. Eli poliitikot ovat rahat antaneet. Miksi joku koulu ei laita niitä kirjoihin, sitä sinun täytyy kysyä kyseisestä koulusta.

Uutta tietoa, että Väyrynen on Helsinkiläinen. Eikö hän lapista ole, vaikka sukunsa 1600-luvulla on Pohjanmaalta lähtenyt?

Paavo ja Vuokko tekevät hyväntekeväisyyttä nuorten hyväksi.

Vierailija
190/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä rahaa koululta kummasti löytyy kun soittaa kaikki virkamiehet läpi ja vaatii ne oikeudet mitä Suomen laissa on taattu.

Ei löydy. Soitin ihan koko ketjun läpi ja ainoa keino olisi tehdä kantelu. Ja kirjattomuutta perusteltaisiin kuitenkin uudella opsilla. Vaikkei se liity oikeasti asiaan mitenkään.

T. Äiti ja ope

Jos mun lapsi ei saisi laissa lapsen oikeudeksi määriteltyjä kirjoja, niin sitten tehtäisiin kantelu

Ihanko laissa lukee, että äikän kirja, enkun kirja + tehtäväkirja, bilsan kirja (uudempi painos)...??

Ei tod ole uusia painokdia, viime vuosituhannelta.

Vierailija
191/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oppilaitoksia, missä rahoja ja varoja on käytetty väärin. Haamuoppilaita.

Vierailija
192/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruokailunkin varat menee jossakin kaikkeen muuhun, kuin ruokaan. Oppilaat syövät puuroa ja keittoa ilman sattumia.

Vierailija
193/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ops kannattaa kaiketi luokitella jo kirosanaksi.

Systeemi kaataa koko koulu- ja opiskelumenestyksen, tasa-arvosta puhumattakaan.

Vierailija
194/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs erityislapsi kävi koulua paikassa x. Heillä ei ollut paperi kirjoja ollenkaan vaan eKirjat. eKirjat luettiin sitten koulun läppäreiltä, jotka sai viedä kotiin.. MUTTA, koneelle oli laitettu 1300€ korvausvaade, mikäli se hajoaa koulun ulkopuolella xD Jäi tietsikka kouluun ja siinäpä sitten vähävarainen äiti repi vähistänsä pari sataa, että lapsi voi tehdä läksynsä ja opiskella kotona.. se on tätä nykyaikaa. Tableteilla tai tietsikoilla kaikki, kirjoihin ei oo varaa.

Vierailija
195/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei 14v saa monisteita pysymään tallessa ja siistinä? Nyt vähän kasvatusta kehiin, kiitos.

Sulla ei ilmeisesti ole lasta? Vaikka kuinka ois kasvattanut, niin välillä sitä hormonihuuruista teiniä vituttaa ihan kaikki ja silloin ei monisteiden taittelu kansioon taida olla ensimmäisenä hällä mielessä

Mutta kirjat ilmeisesti pysyisi hyväkuntoisina hormonihuuruista huolimatta?

En tiiä susta, mutta mun mielestä yhden monisteen rypistäminen on helpompaa kuin paksun koulukirjan

No eiköhän sitä ryppystä monistetta voi ihan hyvin lukea. Sä voit vaikka laminoida ne kaikki sille muksullesi ni pysyy suorina.

Aattelit istua siellä koulussa lapsesi vieressä laminoitikoneen kanssa?😂

Eikun himassa voi aina koulupäivän jälkeen käydä prinsessan/prinssin koulutavarat läpi ja laminoida uuden monisteet sitten.

Mutta älä sä turhaan huoli, noin idiootin lapset tuskin osaavat edes lukea eli turhaan huolehdit niistä monisteista.

Et selvästi opeta yläkoulussa? About 30% luokasta hukkaa sen lapun yön aikana. Että joko meillä on kasapäin idiootteja jotka ovat todiste siitä, ettei koulutuksesta ehkä kannattaisi leikata tai sit sä kuvittelet teinit jo aikuisiksi.

Terveisin enkun ope

Oot söpön sinisilmäinen. :D Kyllähän ne monisteet "häviää", kun ne tahallaan "hävittää".

Kertoisko se jotain siitä kuinka paljon teinit vihaa niitä monisteita?

Vierailija
196/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äiti ja ope

Ilmeisesti sinä et halua lapsellesi välineitä oppia ja selvitä tulevaisuudessa? Yks kirja, diginä tai paperina, per aine. Kiitos.

Vierailija
197/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluruokailunkin varat menee jossakin kaikkeen muuhun, kuin ruokaan. Oppilaat syövät puuroa ja keittoa ilman sattumia.

Aah, kahden kalan keitto = kaksi kalanpalaa.... muistoja...😂 tosin aika p*skoja. Ei oo kyllä suomalainen peruskoulu ylpeyden aihe enää..... lukio sit oli ainakin mulla ihan toista luokkaa:)

Vierailija
198/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ei ole totta.

Kouluilla on kokonaisbudjetti, ei ole mitään ”tämä raha on kirjoihin”-systeemiä. Ja sen budjetin käyttämisestä linjaa rehtori, ei opettajat tai johtokunta. Mitä höpinää tuo on, että tänään tarkistit, miksi tuollaista valehtelet?

Vierailija
199/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ei ole totta.

Olen oman kouluni johtokunnassa ja ne oppikirjat saatiin siihen asti kun virastolta tuli vaatimus alkaa jatkossa säästää joka vuosi tietty summa.

Meillä ne tehtäväkirjat lähti tasan niistä aineista, joissa oli nuorin ja arin ope, joka ei saanut pidettyä puoliaan. Esim enkusta meni, ruotsista ei.

Onko kyseessä helsinkiläinen koulu? Voitko kertoa mikä? En oikein usko pelkkään keskustelupalstan nettikirjoitukseen.

Olen kaupumginvaltuutettu ja haluan selvittää tämän, voiko tuo pitää paikkaansa, että oppikirjojen menetys olisi tullut kaupungilta. Minulle on nimittäin vakuutettu virastosta, että niin ei ole asianlaita. Olisiko mahdollista, että johtokunnalle on esitetty asia noin ja olette tosiaan luulleet, että se on päättäjiltä peröisin, vaikka oikeasti kyseessä on ollutkin koulun sisäinen päätös käyttää rahaa muihin tarkoituksiin.

Vierailija
200/342 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu toimittaja!

Ei ole totta.

Onko kyseessä helsinkiläinen koulu? Voitko kertoa mikä? En oikein usko pelkkään keskustelupalstan nettikirjoitukseen.

Olen kaupumginvaltuutettu ja haluan selvittää tämän, voiko tuo pitää paikkaansa, että oppikirjojen menetys olisi tullut kaupungilta. Minulle on nimittäin vakuutettu virastosta, että niin ei ole asianlaita. Olisiko mahdollista, että johtokunnalle on esitetty asia noin ja olette tosiaan luulleet, että se on päättäjiltä peröisin, vaikka oikeasti kyseessä on ollutkin koulun sisäinen päätös käyttää rahaa muihin tarkoituksiin.

Kyllä on helsinkiläinen koulu.

Olen itse kielten ope ja tapellut tästä asiasta siellä kolme vuotta. Nyt luin tästä ketjuta, että ilmeisesti myös tulevassa yläkoulussa sama saakelin touhu.

Ja ei ole mitään minkään valtakunnan väärinkäsitystä vaan juuri näin se tapahtui. Kouluun vielä vaihdettion virastolle myötämielisempi uusi rehtori, joka ei välitä oppilasta yhtään.

Nyt me valveutuneet vanhemmat sitten ostetaan itse ne kirjat lapsillemme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä