Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi luoja miten epäsiisti lapsipuoleni onkaan :o

Vierailija
12.08.2018 |

Tuli meille perjantaina. Illalla selvisi ettei tällä ollut kalsareita ollenkaan housujen alla. Eilen oli isänsä kanssa saunomassa ja ei ollut viikkoon pessyt itseään ettei hiusväri vaan lähde päästä. Ihan kun ne nyt lähtisi mihinkään hetkessä.
No. Annoin sitten sillä ehdolla tehdä valmispussista itselleen juustopastaa, että siivoaa jälkensä. Se jälkien "siivoaminen" oli sitä, että kattila vain altaaseen ja vettä vaan perään, jätti siihen niineen hyvineen. Olen kuullut äitinsä "siivoavan" tällä tavalla mieheltäni, mikä on yksi syy heidän eroonsa.
Todella epäsiisti ja epähygieninen kaikin puolin.

Kommentit (213)

Vierailija
61/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis valinnut miehen, joka ei ole opettanut lapselleen edes perushygieniaa ja ap on siitä nyt tälle lapsiparalle ärsyyntynyt?

Vierailija
62/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lasta pompotetaan kodista toiseen periaatteella "no en mä halua tätä, opeta sä sille perusjutut". Tervettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko kertoa lapselle että silloin kun on teillä, hänestä pidetään huolta. Tehän voitte ostaa hänelle vaihtovaatteet. Toiset voitte laittaa pesukoneessa. Jos se hiusväri lähtee, kertokaa, että otatte uuden ja laitatte sen, kun vanha on kulunut. Kertokaa, miten paljon maailmassa on mahdollisuuksia, kun hoidetaan asiat oikealla tavalla.

Ei ehkä ihan sama kun ap:n tarina, mutta olisi ihan kiva tietää miten ne asiat nyt ihan oikeasti on? Onko siis oikeasti lapsi useinkin ilman alkkareita? Eikö lapsi oikeasti ikinä pese käsiä tai käy suihkussa aina harvemmin kun kerta viikossa? Esim. meidänkin tyttö taisi pestä hiuksiaan aluksi harvemmin vaikka kestoväri oli ja tietää että saa kyllä uuden heti kun edellinen lähtee. Sinänsä en itse tykkää hiusväreistä (mahdolliset allergiset haittavaikutukset) lapsille ja oikeasti ne on kai kielletty alle 16-vuotiailta, mutta annoin luvan pitkän kinuamisen jälkeen kun ”muillakin on”. Että sinänsä on varmaan aika iso juttu monelle lapselle. Yleensä pesee hiukset 3 x viikossa, joka onkin omasta mielestäni riittävän usein.

Vierailija
64/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perushygienia kuten käsien peseminen vessassa käynnin jälkeen on kuin uusi asia.

Huomaan kyllä kommenteista, että epäsiistit ja epähygieniset ihmiset ovat tänne löytäneet kommentoimaan.

Hienoa, että normaalit tavat ovat katoamassa aikuisiltakin eikä niitä enää lapsillekaan opeteta (!!!).

En ihmettele näitä päiväkotien täiden lisääntymistä, norovirusepidemioita ja kihomatoja jotka ovat joka vuotinen ongelma ja melkoisen iso sellainen. Joka syksy samat ongelmat myös kouluissa.

Onko tosiaan niin, että ihan perushygienian osaaminenkin on katoamassa maailmasta?

-ap

Sä olet tuollainen pöpökammoinen nipottaja. Koko ajan pitää pyyhkiä käsiä savetilla. Kauhean ahdistunutta. Miten uskallat edes elää kun bakteereja on joka paikassa?

Vierailija
65/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhöm piti lukea oikein uudelleen tuota ap:n tarinaa. Itseasiassa siinä ei oikeastaan sanottu mitään ihmeellistä. Siis poika kun kalsareista kysymys, mutta siis eikö tuo viikko sitten suihkussa liittynyt jotenkin siihen hiusväriin ka pelko kulumiseen joka menee kyllä helposti nuoren omiin pöhköihin kuvitelmiin. En näkisi asiaa niin että häntä on oikein kirjoitettu olla menemättä useammin tai en edes näe välttämättä että tuo olisi jotenkin vakiotilanne vai onko? Ja mäkin haluaisin tietää tuon kalsarittomuuden syyn? Eikö niitä ole yleensä tarpeeksi vai mitä? Kyllä meilläkin on joskus (siis ehkä kerran vuodessa) käynyt niin että alkkarit on kaikki pesussa ja sillon on pitänyt soveltaa esim. pelkät legginsit mut kukaan ei onneks tiedä 😁

Tuossahan ei kai ollut kyse teinistä mutta voin sanoa että kaikenlaista älytöntä vaateongelmaa voi esiintyä eli se tarkoita sitä että ei olisi vaatteita tai niitä ei pestä. Meidän neidillä on vaatteita pilvin pimein mutta kun kuuntelee hänen juttujaan niin.voinluilla että ei ole mitään päälle pantavaa ja hänelle ei ikinä osteta mitään. Siellä kaapissa niitä on mutta kun tätä ei voi pitää tämän kanssa ja tuota ei voi pitää tuon kanssa. Vaatteita pestään todella usein meillä ja sinne vaatekotiim voi vapaasti tuoda vaatteita pesuun mutta eipä niitä sinne tuoda ja kun kysyn miksi niin siksi kuulemma kun jos just vaikka huomenna tarvikkin (päättääkin) laittaa juuri sen mikä on pesussa niin ei halua tuoda pesuun. Todellakin, en yhtään ihmettelisi vaikka joku voisi luulla etkä vaatteita ei ole, ei osteta, ei pestä mutta totuus on aivan toisenlainen. Vaatteita olen saanut napattua pesuun väkisin lupaamalla että pesen ne heti illalla ja ovat käytettävissä sitten heti aamulla jos jotain niistä vaatekappaleesta tarvitaan. Että tällaistakin voi olla. Ja oma lukunsa on sitten se että vaatteita saatetaan vaihtaa kolmekin kertaa ennen kouluun tai uloslähtöä. ”Ei ole mitään päällepantavaa...”

Vierailija
66/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on vaatteita kyllä, osa jo pieniä (???) ja osa ylisuuria. Kalsareita on, mutta on tainnut hukkailla niitä milloin minnekin. Ei huolehdi vaatteitaan pesuun vaikka niin tekee muutkin laitoksen nuoret, näin olen ymmärtänyt. Saa 80€ kk-rahaa; ei osta vaatteita vaan herkkuja, pelejä ja leluja. Ei mitään järkevää. Käyvät ymmärtääkseni laitoksen porukan kanssa ostoksilla ja tämä ei tajua mennä vaatekauppaan kuten muut ilmeisesti, vaan lelukauppaan. Nytkin kävi katsomassa jotain autorataa Prismasta, vaikka vinkkasin että menee ostamaan niitä kalsareita.

Kysyin, että mitenkäs kun on koulussa tai siellä laitoksessa kalaa ruokana - on kuulemma sitten syömättä.

Jos ruuassa on kasviksia yksikin, sitäkään ei voi syödä.

-ap

Vierailija
67/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helkkari. Kukaan täyspäinen ei ole viikkoa peseytymättä. Hyi.

Vierailija
68/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutterit tallella lapsella

Vierailija
69/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi taitaa olla heitteillä, tee lasu

Teen lasun laitoksesta jossa asuu? Olen monesti ihmetellyt sen paikan toimintaa muutenkin. Mitään perusasioita ei ole lapsella vieläkään hallinnassa vaikka jo pari vuotta siellä ollut.

-ap

Ei laitoksesta vaan lapsesta.

Vierailija
70/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi jo laitoksesta jonkun huomauttaneen hajusta ettei joku peseydy viikkoon 🤔

Vierailija
71/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on vaatteita kyllä, osa jo pieniä (???) ja osa ylisuuria. Kalsareita on, mutta on tainnut hukkailla niitä milloin minnekin. Ei huolehdi vaatteitaan pesuun vaikka niin tekee muutkin laitoksen nuoret, näin olen ymmärtänyt. Saa 80€ kk-rahaa; ei osta vaatteita vaan herkkuja, pelejä ja leluja. Ei mitään järkevää. Käyvät ymmärtääkseni laitoksen porukan kanssa ostoksilla ja tämä ei tajua mennä vaatekauppaan kuten muut ilmeisesti, vaan lelukauppaan. Nytkin kävi katsomassa jotain autorataa Prismasta, vaikka vinkkasin että menee ostamaan niitä kalsareita.

Kysyin, että mitenkäs kun on koulussa tai siellä laitoksessa kalaa ruokana - on kuulemma sitten syömättä.

-ap

Siis minkä ikäisestä nuoresta on kysymys kun itsenäisesti pitäisi vaatehuolto toteuttaa ja sitten ostelee leluja eli ikä? Yleensä jos autoradat kiinnostaa niin tuskin on sen ikäinen että vaatteet ja kalsarit ostellaan yksin itse.

Siis hetkinen kun tulee teidän luokse niin tuleeko laitoksesta vai äidin luota vai mistä ja miksi ei sitten ole niitä vaihtovaatteita mukana. Kyllä varmaan on lasun asia jos säännöllisesti teillä majailee ja ei ole vaihtovaatteita mukana.

Vierailija
72/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Provohan tämäkin taas ja mainittakoon vaan nyt selkeänä muotovirheenä se että jos laitoksessa asuu, niin siellä kyllä katsotaan että niillä rahoilla ostetaan vaatteita eikä leluja, varsinkin kun yhdessä näitä ostoksia yleensä tehdään. Siis minkäikäinen lapsi kyseessä? Rahat vaan kouraan ja lähde vaatteita ostamaan. Ehei, älkää nyt kaikkea ostako...

Vierailija
73/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tämä juttu ei ole totta. Lapsella ei tunnu olevan ketään rakastavaa, täysjärkistä ihmistä ympärillään.

Tämäkin ”äitipuoli” ryntää lapsen haukkumaan aihe vapaalle sen sijaan, että olisi lähtenyt ostamaan puhtaita kalsareita.

Lapselle toivotan kaikkea hyvää, vaikka taitaa olla aika vaikea tilanne. Äiti, jolla elämäntaidot hukassa, isä, joka ei kauheasti välitä, ”äitipuoli”, joka kritisoi ja nirppanokkailee, laitos, joka ei huolehdi. Ei ihme, että nuorilla on paha olla.

Vierailija
74/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis minkä ikäisestä nuoresta on kysymys kun itsenäisesti pitäisi vaatehuolto toteuttaa ja sitten ostelee leluja eli ikä? Yleensä jos autoradat kiinnostaa niin tuskin on sen ikäinen että vaatteet ja kalsarit ostellaan yksin itse.

Siis hetkinen kun tulee teidän luokse niin tuleeko laitoksesta vai äidin luota vai mistä ja miksi ei sitten ole niitä vaihtovaatteita mukana. Kyllä varmaan on lasun asia jos säännöllisesti teillä majailee ja ei ole vaihtovaatteita mukana.

Tulee laitoksesta. Siellä on tietyt asiat joita vaaditaan hoitaa itse jo 14-18 v.

On 14v nyt.

-ap

Vierailija
75/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että tämä juttu ei ole totta. Lapsella ei tunnu olevan ketään rakastavaa, täysjärkistä ihmistä ympärillään.

Tämäkin ”äitipuoli” ryntää lapsen haukkumaan aihe vapaalle sen sijaan, että olisi lähtenyt ostamaan puhtaita kalsareita.

Lapselle toivotan kaikkea hyvää, vaikka taitaa olla aika vaikea tilanne. Äiti, jolla elämäntaidot hukassa, isä, joka ei kauheasti välitä, ”äitipuoli”, joka kritisoi ja nirppanokkailee, laitos, joka ei huolehdi. Ei ihme, että nuorilla on paha olla.

Ostin kalsareita.

-ap

Vierailija
76/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oikeasti kun ap on se äitipuoli, niin enpä oikein luottaisi että tietäisimme miten asiat on kun on tässä hänen kertomuksensa. Tuntuu että jokin tässä nyt kuitenkin mättää pahasti. Emme siis edes tiedä onko oikeasti kyseessä lapsiraukka jolla ei ole tarpeeksi kalsareita, jolle ei osteta vaatteita ja jonka vaatteita ei pestä ja joka ei käy paljon koskaan suihkussa. Jos oikein tarkkaan lukee tämänkin ap:n sepostuksen ei ole kovin uskottava tämä koko keissi. Voisi luulla että on kyseessä joku äitipuolen mustamaalaus kampanja tai muu paskanjauhaminen. Tuo kattila likoamassa oli suosikkini ja suhtautuminen siihen. Jos se on merkki siivottomasta ihmisestä niin herre guden, minä aikuinen ihminen en todellakaan pese kattilaa aina kokkauksen jälkeen heti enkä sina edes laita astioita heti käytön jälkeen koneeseen. Silti keittiö on tip top sen pari kertaa päivässä kun astiat ja työtasot siivotaan . Ei sitä joka minuutti pidä niin tip top ollakaan.

Vierailija
77/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä minkäikäinen lapsi kyseessä? Miksette laittaneet yhdessä juustopastaa ja siivonneet yhdessä jäljet? Meinaan jos aika nuori niin aika inhottavaa pistää tekemään yksin.

Vierailija
78/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten tosi ärsyttävää jos joku tulee vinkumaan että se kattila tai pannu pitäisi tiskata HETI. Niin että ruoka jäähtyy sillä aikaa?? Ei, minä kyllä syön ensin, sitten pieni Ruokalepo ja vasta sitten siivoan. Siihen asti saavat liota altaassa.

Vierailija
79/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten tosi ärsyttävää jos joku tulee vinkumaan että se kattila tai pannu pitäisi tiskata HETI. Niin että ruoka jäähtyy sillä aikaa?? Ei, minä kyllä syön ensin, sitten pieni Ruokalepo ja vasta sitten siivoan. Siihen asti saavat liota altaassa.

Lukutaito??

Sillä ehdolla sai itse kokata ruokansa ja syönnin jälkeen oli ehtona siivota jälkensä.

Jos sen ruuan tekee ja syö, hoitaa myös sotkunsa itse. Kyllä 14 vuotiaan kädessä luulisi tiskiharjan pysyvän kun pysyy älylaitekin?

Monikohan kommentoija itse jättää keittiön siivoamatta kokkauksen ja syönnin jälkeen?

Kyseessä ei ole 4 vuotias lapsi vaan 14 vuotias teini.

Ai niin. Ei lapsilta ja nuorilta enää saa vaatia mitään tekemään itse. Kaikki pitää tehdä hautaan saakka valmiiksi.

Uusavutyomuus on kasvussa ja syy on nyt tiedossa.

Vierailija
80/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen kommentoijan altaassa taitaa lojua vieläkin kuukauden takaiset perunan kuoret koska äiti ei ole käynyt siivoamassa 😂