Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja miten epäsiisti lapsipuoleni onkaan :o

Vierailija
12.08.2018 |

Tuli meille perjantaina. Illalla selvisi ettei tällä ollut kalsareita ollenkaan housujen alla. Eilen oli isänsä kanssa saunomassa ja ei ollut viikkoon pessyt itseään ettei hiusväri vaan lähde päästä. Ihan kun ne nyt lähtisi mihinkään hetkessä.
No. Annoin sitten sillä ehdolla tehdä valmispussista itselleen juustopastaa, että siivoaa jälkensä. Se jälkien "siivoaminen" oli sitä, että kattila vain altaaseen ja vettä vaan perään, jätti siihen niineen hyvineen. Olen kuullut äitinsä "siivoavan" tällä tavalla mieheltäni, mikä on yksi syy heidän eroonsa.
Todella epäsiisti ja epähygieninen kaikin puolin.

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jotenkin ystävällisesti ja rohkaisemalla koittaa opettaa niitä asioita? Tai puhua isälleen, että tällaista kaivattaisiin. Ilmeisesti hän on epäsiistin äidin kasvattama ja asuu laitoksessa nykyisin. Hän on siis hyvinkin laiminlyöty ja ehkä kaltoinkohdeltu lapsi. Se on kovaa elämää. Varmaan sen hiusvärin hankkiminen on vaatinut häneltä paljon, eikä halua menettää sellaista asiaa.

Onko hänellä tarpeeksi kalsareita? Osaako pestä vaatteita? Itselläni ei lapsena ollut tarpeeksi vaatteita, etenkään alusvaatteita, enkä saanut pestä niitä itse, ja mulle raivottiin jatkuvasti tuosta epäsiisteydestä kotona.

Kaikkea on tarpeeksi. Ei osaa pestä vaatteitaan eikä itseäänkään. Äitinsä oli sen hiukset värjännyt ja oli vain minuutin huuhtonut väriä. Eilen oli kuulemma väriä lähtenyt kuin olisi vasta päähän laitettu.

Olemme ohjeistaneet monta kertaa eikä mene jakeluun. Äitinsä "opit" ovat parempia kuin meidän.

-ap

Joko lapsella ei ole kaikki ok tai perusjuttujen opettaminen on retuperällä. Onko tälle opastettu ihan käytännössä miten vaatteet pestään ja kuinka usein?

Sitä en tiedä. Täällä olen koittanut asioita opettaa koska onhan tämän osattava huolehtia itse asioistaan neljän vuoden päästä kuitenkin. Huonolta näyttää. Taitaa olla menetetty tapaus jo. Taaskin meinasi jättää kädet pesemättä vessassa käydessään *huoh*

Pitäisikö vain luovuttaa kokonaan?

-ap

Miten sinä tuollaisiin vajaamielisiin sekaannut? Etkö saanut muita?

Vierailija
42/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap on kamala, kun aivan perusasioista on kysymys?

Ihan normaaleja asioita, joita vanhempien tulisi lapsille opettaa.

Kädet pestään vessassa käynnin jälkeen

-normaalia.

Astiat tiskataan/laitetaan tiskikoneeseen syönnin ja ruuanlaiton jälkeen -normaalia.

Itsensä peseminen ja peseytyminen muutenkin -normaalia.

Pyykin pesu ja alusvaatteiden käyttäminen

-normaalia.

Siivoaminen -normaalia.

Jos tämä ketju ei ole provo, niin tuolle lapselle ei ole opetettu noita 'normaaleja' asioita. Niitä pitää sitten vain lähteä työstämään pikkuhiljaa, eivät muutokset totuttuihin käytöstapoihin yleensä toteudu yhdellä sanomisella. Veikkaan myös, että suuri osa 14-vuotiaista ei huolehdi itse omasta pyykistään ja tiskeistään, vaan vanhemmat hoivat nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta, joten sellaisen voit aivan hyvin tehdä laitoksessa asuvasta lapsesta.

Vierailija
44/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perushygienia kuten käsien peseminen vessassa käynnin jälkeen on kuin uusi asia.

Huomaan kyllä kommenteista, että epäsiistit ja epähygieniset ihmiset ovat tänne löytäneet kommentoimaan.

Hienoa, että normaalit tavat ovat katoamassa aikuisiltakin eikä niitä enää lapsillekaan opeteta (!!!).

En ihmettele näitä päiväkotien täiden lisääntymistä, norovirusepidemioita ja kihomatoja jotka ovat joka vuotinen ongelma ja melkoisen iso sellainen. Joka syksy samat ongelmat myös kouluissa.

Onko tosiaan niin, että ihan perushygienian osaaminenkin on katoamassa maailmasta?

-ap

Mitä sinä huomaat kommenteista, on että ihmiset eivät arvosta tapaasi haukkua lasta. Jos kerran lapsi on epähygieeninen, voit sinä uutena äitipuolena opettaa hänelle kuinka normaalisti toimitaan. Ei se hygieenisyyskään ole synnynnäistä, vaan jonkun täytyy kertoa miksi näin tehdään.

Luulen että tuolle lapselle on kerrottu jo monia ja monia kertoja, miksi näin toimitaan. Ja missä kohtaa tämä äitipuoli on tehnyt väärin, kun kakkaa sataa taas niskaan? Ei ole helppoa olla äitipuoli ihan "normaalillekaan" lapselle, saatikka erityis-sellaiselle. Itselläni kokemusta vain ensin mainitusta, ja tie ei ole todellakaan ollut helppo kuljettavaksi. Tällä palstalla kyllä teilataan aina kaikki (pahat, ilkeät, kelvottomat, lapsen ansaitsemattomat jne.) äitipuolet, vaikka itsellä ei olisi mitään kokemusta ko. roolissa toimimisesta.

Ja ohis, mutta näissä keskusteluissa erinäiset provojen huutelut on ihan turhia (tyyliin: "terveisiä Porvoosta" jne. ). Eikö se ole pääasia että keskustelua syntyy? Keskustelupalstahan tämä tietääkseni on, eikä kukaan voi tietää mitkä kommenteista ovat totta ja mitkä täyttä potaskaa.

Vierailija
45/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukutaidottomuus loistaa jälleen.

Juustopastaa oli saanut itse tehdä sillä EHDOLLA, että siivoaa itse jälkensä.

Kuinka monen aikuisen äiti käy vielä jollain siivoamassa lapsensa puolesta, koska on ollut kykenemätön opettamaan omien sotkujensa siivoamista lapsen ollessa sen ikäinen, että kotitöihin voisi osallistua?

Ei luoja mitä kommentteja *facepalm*

Vierailija
46/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perushygienia kuten käsien peseminen vessassa käynnin jälkeen on kuin uusi asia.

Huomaan kyllä kommenteista, että epäsiistit ja epähygieniset ihmiset ovat tänne löytäneet kommentoimaan.

Hienoa, että normaalit tavat ovat katoamassa aikuisiltakin eikä niitä enää lapsillekaan opeteta (!!!).

En ihmettele näitä päiväkotien täiden lisääntymistä, norovirusepidemioita ja kihomatoja jotka ovat joka vuotinen ongelma ja melkoisen iso sellainen. Joka syksy samat ongelmat myös kouluissa.

Onko tosiaan niin, että ihan perushygienian osaaminenkin on katoamassa maailmasta?

-ap

Mulla neljä lasta ikäkategorialla 8-24v. Ikinä ei ole ollut täitä tai kihomatoja. T: 3 sekä 5

Vierailija
47/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaidottomuus loistaa jälleen.

Juustopastaa oli saanut itse tehdä sillä EHDOLLA, että siivoaa itse jälkensä.

Kuinka monen aikuisen äiti käy vielä jollain siivoamassa lapsensa puolesta, koska on ollut kykenemätön opettamaan omien sotkujensa siivoamista lapsen ollessa sen ikäinen, että kotitöihin voisi osallistua?

Ei luoja mitä kommentteja *facepalm*

En tiedä mutta itsekin liotan ensin kattilan ennenkuin siivoan koneeseen.

Vierailija
48/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan monista kommenteista käsityksen ettei enää saa opettaa peruselämäntaitojakaan lapsille ja nuorille. Se selittääkin miksi niin moni kämppä on kuin tornadon jäljiltä ja vuokrat nousee sikojen tuhojen vuoksi.

Lasten ja nuorten tavat ovat kotona opittuja.

Vierailija
49/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jotenkin ystävällisesti ja rohkaisemalla koittaa opettaa niitä asioita? Tai puhua isälleen, että tällaista kaivattaisiin. Ilmeisesti hän on epäsiistin äidin kasvattama ja asuu laitoksessa nykyisin. Hän on siis hyvinkin laiminlyöty ja ehkä kaltoinkohdeltu lapsi. Se on kovaa elämää. Varmaan sen hiusvärin hankkiminen on vaatinut häneltä paljon, eikä halua menettää sellaista asiaa.

Onko hänellä tarpeeksi kalsareita? Osaako pestä vaatteita? Itselläni ei lapsena ollut tarpeeksi vaatteita, etenkään alusvaatteita, enkä saanut pestä niitä itse, ja mulle raivottiin jatkuvasti tuosta epäsiisteydestä kotona.

Epäsiistin äidin kasvattama?? Eikö isä ole missään kasvatusvelvollisuudessa??? Tämä epäsiisti äiti ja isä ovat ilmeisesti olleet pariskuntakin jossain vaiheessa??

Vierailija
50/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lapsessa on jotain vikaa kun on huostaanotettu vaikka on sekä äiti että isä.

Vierailija
51/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sinä olet nyt äitipuoli. Opasta ja ohjaa häntä. Ole sinä aikuinen lapsen elämässä, jos muista aikuisista ei siihen ole, ei edes lapsen isästä. Millainen mies? En katsoisi tuollaista miestä, jota ei oma lapsi kiinnosta.  Älä tule vinkumaan tänne vaan toimi omassa elämässäsi.

Vierailija
52/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko kertoa lapselle että silloin kun on teillä, hänestä pidetään huolta. Tehän voitte ostaa hänelle vaihtovaatteet. Toiset voitte laittaa pesukoneessa. Jos se hiusväri lähtee, kertokaa, että otatte uuden ja laitatte sen, kun vanha on kulunut. Kertokaa, miten paljon maailmassa on mahdollisuuksia, kun hoidetaan asiat oikealla tavalla.

Vierailija
53/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta sitä lasta!

Vierailija
54/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Minun kissapuoleni, 1v. on oppinut jo sisäsiistiksi.

Vierailija
55/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole kasvatuksesta kiinni... Mä olen itse todella tarkka siisteydestä ja hygieniasta ja opettanut näitä lapsille ihan pienestä asti, mutta kuopus on kuin se raparipa Tenavista. Joka ilta kauhea taistelu että sen saa suihkuun, jälkiä ei korjata sen enempää keittiöstä kuin omasta huoneestakaan. Ja ikää 15 ja tyttö kyseessä.

Vierailija
56/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap on kamala, kun aivan perusasioista on kysymys?

Ihan normaaleja asioita, joita vanhempien tulisi lapsille opettaa.

Kädet pestään vessassa käynnin jälkeen

-normaalia.

Astiat tiskataan/laitetaan tiskikoneeseen syönnin ja ruuanlaiton jälkeen -normaalia.

Itsensä peseminen ja peseytyminen muutenkin -normaalia.

Pyykin pesu ja alusvaatteiden käyttäminen

-normaalia.

Siivoaminen -normaalia.

Eihän tässä ole mitään normaalia. On lapsi, joka on laitoksessa, jolla äiti, joka ei ole pystynyt huolehtimaan lapsesta. Ja isä, joka ei ole huolehtinut lapsesta, ei ole pystynyt opettamaan mitään, vaan perustanut uuden perheen, johon tämä lapsi tulee äitipuolen arvosteltavaksi. Ja sitten yhtäkkiä tämän lapsen pitäisi vain olla ihan normaali ja osata huolehtia kaikesta niin pirun normaalisti. 

Voisiko nyt joku siellä perheessä olla vain ystävällinen tälle lapselle, jättää arvosteleminen ja kestää hänen virheitään sen ajan, kun hän siellä käy ja opastaa häntä ystävällisesti, ihan vain normaalisti?

Vierailija
57/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syyttää lasta ja lapsen äitiä, vaikka oma miehensä on kyvytön hoitamaan omaa lastaan niin, että lapsi joutuu asumaan laitoksessa. Well.

Vierailija
58/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täit eivät tule liasta, vanha ja sitkeä väärinkäsitys. Täit tarttuvat. 

Vierailija
59/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea on tarpeeksi. Ei osaa pestä vaatteitaan eikä itseäänkään. Äitinsä oli sen hiukset värjännyt ja oli vain minuutin huuhtonut väriä. Eilen oli kuulemma väriä lähtenyt kuin olisi vasta päähän laitettu.

Olemme ohjeistaneet monta kertaa eikä mene jakeluun. Äitinsä "opit" ovat parempia kuin meidän.

-ap

Ihan tavislapsellekin saa toistaa asioita moneen kertaan, saati erityislapselle. Ellei lapsi osaa pestä edes itseään niin miksi ihmeessä hänen tulisi osata huolehtia omista pyykeistään? Teillä tuntuu olevan hurjan heikot eväät toimia lapsen kanssa, eikö etävanhemman ole mahdollista saada mitään tukea/ohjausta jos oma tietotaito ei riitä? 

Laitoksessa kuulemma pitäisi itse huolehtia pyykkinsä. Tämä on paapottu ja kaikki tehty valmiiksi tapaus eikä ole mitään halua tehdä itse. Odottaa että kaikki tehdään valmiiksi.

Itsellä on teini-ikäiset lapset joilla on perusasiat hallussa. Myös huoneiden siisteys hallinnassa. Tällä pojalla ei ole mikään hallinnassa.

-ap

Ota SINÄ vastuu lapsesta ja OPETA!!!!

Vierailija
60/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lapsessa on jotain vikaa kun on huostaanotettu vaikka on sekä äiti että isä.

Ennemmin se vika löytyy vanhemmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi