Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja miten epäsiisti lapsipuoleni onkaan :o

Vierailija
12.08.2018 |

Tuli meille perjantaina. Illalla selvisi ettei tällä ollut kalsareita ollenkaan housujen alla. Eilen oli isänsä kanssa saunomassa ja ei ollut viikkoon pessyt itseään ettei hiusväri vaan lähde päästä. Ihan kun ne nyt lähtisi mihinkään hetkessä.
No. Annoin sitten sillä ehdolla tehdä valmispussista itselleen juustopastaa, että siivoaa jälkensä. Se jälkien "siivoaminen" oli sitä, että kattila vain altaaseen ja vettä vaan perään, jätti siihen niineen hyvineen. Olen kuullut äitinsä "siivoavan" tällä tavalla mieheltäni, mikä on yksi syy heidän eroonsa.
Todella epäsiisti ja epähygieninen kaikin puolin.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kai se lapsi osaa jos ei oo opetettu

Eikä opi, kun ei halua oppia siisteyttä ja hygienia on todella hukassa. Pian jo teini-ikäinen kuitenkin.

-ap

Ellei edes teini-ikäinen, joten minkä takia värjää hiuksiaan??

Vierailija
22/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli meille perjantaina. Illalla selvisi ettei tällä ollut kalsareita ollenkaan housujen alla. Eilen oli isänsä kanssa saunomassa ja ei ollut viikkoon pessyt itseään ettei hiusväri vaan lähde päästä. Ihan kun ne nyt lähtisi mihinkään hetkessä.

No. Annoin sitten sillä ehdolla tehdä valmispussista itselleen juustopastaa, että siivoaa jälkensä. Se jälkien "siivoaminen" oli sitä, että kattila vain altaaseen ja vettä vaan perään, jätti siihen niineen hyvineen. Olen kuullut äitinsä "siivoavan" tällä tavalla mieheltäni, mikä on yksi syy heidän eroonsa.

Tuo kattilajuttu oli mielenkiintoinen. Ehkä lapsi ei ajatellut että hänen pitää jynssätä se kattila perinpohjin vaan kiltti äitipuoli voisi sen tehdä kuitenkin varsinkin jos kyseessä oli vierailu vai asuuko tuo tyttö teillä? Itse laitan aina kattilat likoamaan ja pesen sitten kun on aikaa ja fiilistä, (heh, yleensä saman päivän aikana) mutta joillekin saattaa tuollainen likoamassa oleva kattila olla sellainen mörkö että se pitää hoitaa heti. Kukin tyylillään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jotenkin ystävällisesti ja rohkaisemalla koittaa opettaa niitä asioita? Tai puhua isälleen, että tällaista kaivattaisiin. Ilmeisesti hän on epäsiistin äidin kasvattama ja asuu laitoksessa nykyisin. Hän on siis hyvinkin laiminlyöty ja ehkä kaltoinkohdeltu lapsi. Se on kovaa elämää. Varmaan sen hiusvärin hankkiminen on vaatinut häneltä paljon, eikä halua menettää sellaista asiaa.

Onko hänellä tarpeeksi kalsareita? Osaako pestä vaatteita? Itselläni ei lapsena ollut tarpeeksi vaatteita, etenkään alusvaatteita, enkä saanut pestä niitä itse, ja mulle raivottiin jatkuvasti tuosta epäsiisteydestä kotona.

Kaikkea on tarpeeksi. Ei osaa pestä vaatteitaan eikä itseäänkään. Äitinsä oli sen hiukset värjännyt ja oli vain minuutin huuhtonut väriä. Eilen oli kuulemma väriä lähtenyt kuin olisi vasta päähän laitettu.

Olemme ohjeistaneet monta kertaa eikä mene jakeluun. Äitinsä "opit" ovat parempia kuin meidän.

-ap

Ihan tavislapsellekin saa toistaa asioita moneen kertaan, saati erityislapselle. Ellei lapsi osaa pestä edes itseään niin miksi ihmeessä hänen tulisi osata huolehtia omista pyykeistään? Teillä tuntuu olevan hurjan heikot eväät toimia lapsen kanssa, eikö etävanhemman ole mahdollista saada mitään tukea/ohjausta jos oma tietotaito ei riitä? 

Vierailija
24/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi luoja kuulostat ihan hirveältä. Lapsiparka. Ei mitään toivoa. Joko laitosympäristössä tai sitten sinun paheksuvan ja tuomitsevan katseen alla.

Tuli todella paha mieli tästä.

Vierailija
25/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko jotenkin ystävällisesti ja rohkaisemalla koittaa opettaa niitä asioita? Tai puhua isälleen, että tällaista kaivattaisiin. Ilmeisesti hän on epäsiistin äidin kasvattama ja asuu laitoksessa nykyisin. Hän on siis hyvinkin laiminlyöty ja ehkä kaltoinkohdeltu lapsi. Se on kovaa elämää. Varmaan sen hiusvärin hankkiminen on vaatinut häneltä paljon, eikä halua menettää sellaista asiaa.

Onko hänellä tarpeeksi kalsareita? Osaako pestä vaatteita? Itselläni ei lapsena ollut tarpeeksi vaatteita, etenkään alusvaatteita, enkä saanut pestä niitä itse, ja mulle raivottiin jatkuvasti tuosta epäsiisteydestä kotona.

Kaikkea on tarpeeksi. Ei osaa pestä vaatteitaan eikä itseäänkään. Äitinsä oli sen hiukset värjännyt ja oli vain minuutin huuhtonut väriä. Eilen oli kuulemma väriä lähtenyt kuin olisi vasta päähän laitettu.

Olemme ohjeistaneet monta kertaa eikä mene jakeluun. Äitinsä "opit" ovat parempia kuin meidän.

-ap

Ihan tavislapsellekin saa toistaa asioita moneen kertaan, saati erityislapselle. Ellei lapsi osaa pestä edes itseään niin miksi ihmeessä hänen tulisi osata huolehtia omista pyykeistään? Teillä tuntuu olevan hurjan heikot eväät toimia lapsen kanssa, eikö etävanhemman ole mahdollista saada mitään tukea/ohjausta jos oma tietotaito ei riitä? 

Laitoksessa kuulemma pitäisi itse huolehtia pyykkinsä. Tämä on paapottu ja kaikki tehty valmiiksi tapaus eikä ole mitään halua tehdä itse. Odottaa että kaikki tehdään valmiiksi.

Itsellä on teini-ikäiset lapset joilla on perusasiat hallussa. Myös huoneiden siisteys hallinnassa. Tällä pojalla ei ole mikään hallinnassa.

-ap

Vierailija
26/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo.

Itku tuli lapsen puolesta, joka ei taida saada rakkautta ja hyväksyntää mistään.

Vierailija
27/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kamala, kamala ihminen!

Vierailija
28/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja miten epäsiisti lapsipuoleni onkaan :o

Sori luin eka että "Voi luoja miten epäsiisti takapuoleni onkaan :o

Vierailija
29/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi luoja kuulostat ihan hirveältä. Lapsiparka. Ei mitään toivoa. Joko laitosympäristössä tai sitten sinun paheksuvan ja tuomitsevan katseen alla.

Tuli todella paha mieli tästä.

Onhan se hirveää, kun nuorelle yritetään opettaa perusasioita, kuten siisteyttä ja henk.koht. hygieniaa. Voi elämä. Eläköön tuleva uusavuton sukupolvi.

Vierailija
30/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, ap muistuttaa ainoan kaverini äitiä joka vain vittuili ja pyöritteli silmiään omalle tilanteelleni ja kotioloilleni. Aikuistu ja hanki lapselle apua, tiedän että hän ei saata vaikuttaa siltä mutta tuossa tilanteessa oleva, tuon ikäinen lapsi ei välttämättä vielä hahmota miten huonosti meneekään. Erilaisuuden tavoittelu on yleensä puolustusreaktio tuossa tilanteessa, (erityis)lapsi huomaa ettei voi eikä osaa olla normaali, joten hän menee siihen toiseen ääripäähän. Ap, mikä diagnoosi lapsella on?

Vierailija
31/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut äitipuoliprovo, helpompaa aihetta kun ei löydy. Häpeä ap, olet mielikuvitukseton ja turha.

Vierailija
32/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ansaitse lapsia tai lapsipuolia. Rakastavia, kannustavia ihmisiä täs maailmassa, joilla vaikeuksia saada lapsi ja sitten tuollainen tunnekylmä saa niitä. Ei reilua.

Kun sais annettua halauksen sille pojalle. Teen paljon vapaaehtoistyötä lastensuojelun kautta tulleiden lapsien kanssa. Jatkuvasti siinä sydän särkyy, mut joittenkin täytyy olla vastapainona näille ihmisille, joilla ei ole yhtään empatiakykyä.

Vierailija
33/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt, miten lapsipuoleni oikein pärjää äidillään, kun äiti nukkuu kouluaamut ja lapsi itse pukee päälleen ja laittaa aamupalaa. Meillä on täysin ohjattavissa, ei söisi mitään koko päivänä jos ei muistuttaisi ja pukisi talvisaappaat kesäkelillä jos ei kerrottaisi mitä tulisi pukea. Myös ruokailut on kolmivuotiaan tasolla sotkun puolesta ja kyse on kuitenkin alakoululaisesta...

Ihmekään kun on niin laiha. Mutta, sossujen mielestä äidin luona on kaikki ok, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
34/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kamala, kamala ihminen!

Kyllä, terve ihminen ei kirjoita tällaisia provoja. Sadistisia taipumuksia?

Vierailija
35/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi taitaa olla heitteillä, tee lasu

Teen lasun laitoksesta jossa asuu? Olen monesti ihmetellyt sen paikan toimintaa muutenkin. Mitään perusasioita ei ole lapsella vieläkään hallinnassa vaikka jo pari vuotta siellä ollut.

-ap

Siis miksi lapsi asuu laitoksessa eikä isällään? Äidillä vierailee myös, onko siellä jotain häikkää, päihteitä tms vai?

Vierailija
36/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ihan muusta lapsen kohdalta kyse kuin vain hygienian puutteesta. Mitkä seikat johtivat siihen, että lapsi on otettu huostaan? Lapsella on puolet miehesi geeneistä ja jokin tässä lapsen äidissä on miehessäsi aikoinaan viehättänyt, kun hän on exän kanssa lapsen saanut.

Minua todella riipii se, että tällä palstalla kirjoitetaan näitä 14v. käytös ja muita paska lapsi-ketjuja, jotka on annettu huostaan ja ihmeellään, että miksi se on niin mahdoton. En minä sitä jaksa, enkä osaa sen kanssa olla, vääränlainen lapsi tuli, annetaan pois ja vaihdan vaimon uuteen, joka ei myöskään voi sietää sitä lasta. Onko teistä kukaan miettinyt, miltä tuntuisi olla tuollainen heittopussi, jota kaikki inhoavat?

Kun kukaan niistä lapsista ei todellakaan ole valinnut tätä karmeaa lapsuuttaan itse, vaan vanhemmillakin on siihen joku osuus.  Varmasti on perheitä, joissa ei ole mielenterveys- tai päihdeongelmia tai muuta ymmärtämättömyyttä ja silti lapsen kanssa tulee ongelmia.  Tällä palstalla näyttäytytvät vain nämä "huonot" lapset. Ja eikö nällä isillä ole mitään vastuuta näistä lapsistaan? Vai mikä johtanut siihen, että lapsi ei ole saanut luotua suhdetta isäänsä? Vai on tämä nyt niitä vässyköitä, joita naiset määrää? Ja ainoa oikea on se naisen oikea.

Voisiko löytyä sellainen EMPAATTINEN äitipuoli, joka näkisi tämän kaiken taakse sen lapsen sieluun ja kun lapsi tulee ensimmäistä kertaa vierailulle, lopettaisi kyttäämisen ja arvostelun ja  olisi vain yksinkertaisesti ystävällinen. Sanoo vaikka, että mennäänkö ostamaan sulle jotain kalsareita, kun minusta ainakin olisi ikävä kulkea. Kertoo, että niin kuin huomaat, olen aika tarkka puhtaudesta, niin voisitko pestä kädet vessassa käynnin jälkeen jne. Eikä ladata niitä kaikki puutteita, mitä lapsella on, ensimmäiseen lauseeseen, sillä ei ole varmaan yhtään negatiivista sanaa ja asiaa, mitä ei tuo lapsi olisi jo tähän mennessä kuullut. 

Että voi tällaiset aikuiset ärsyttää. Ja kyllä, on omia lapsia ja vaikeuksia on ollut, olen työskennellyt lasten ja murrosikäisten kanssa ja kyllä olen akateeminen eli siitä nyt uutta solvausketjua puuhaamaan. 

Vierailija
37/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kai se lapsi osaa jos ei oo opetettu

Eikä opi, kun ei halua oppia siisteyttä ja hygienia on todella hukassa. Pian jo teini-ikäinen kuitenkin.

-ap

Muistuttaisin että kasvattaminen kuuluu MOLEMMILLE vanhemmille, eli  myös lapsen isälle eli miehellesi.Sen sijaan että soimaat lapsen äitiä ja lasta, näemmä myös lapsen isä on laiminlyönyt kasvatusvelvollisuutensa.Keskustelun paikka.

Vierailija
38/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap on kamala, kun aivan perusasioista on kysymys?

Ihan normaaleja asioita, joita vanhempien tulisi lapsille opettaa.

Kädet pestään vessassa käynnin jälkeen

-normaalia.

Astiat tiskataan/laitetaan tiskikoneeseen syönnin ja ruuanlaiton jälkeen -normaalia.

Itsensä peseminen ja peseytyminen muutenkin -normaalia.

Pyykin pesu ja alusvaatteiden käyttäminen

-normaalia.

Siivoaminen -normaalia.

Vierailija
39/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perushygienia kuten käsien peseminen vessassa käynnin jälkeen on kuin uusi asia.

Huomaan kyllä kommenteista, että epäsiistit ja epähygieniset ihmiset ovat tänne löytäneet kommentoimaan.

Hienoa, että normaalit tavat ovat katoamassa aikuisiltakin eikä niitä enää lapsillekaan opeteta (!!!).

En ihmettele näitä päiväkotien täiden lisääntymistä, norovirusepidemioita ja kihomatoja jotka ovat joka vuotinen ongelma ja melkoisen iso sellainen. Joka syksy samat ongelmat myös kouluissa.

Onko tosiaan niin, että ihan perushygienian osaaminenkin on katoamassa maailmasta?

-ap

Mitä sinä huomaat kommenteista, on että ihmiset eivät arvosta tapaasi haukkua lasta. Jos kerran lapsi on epähygieeninen, voit sinä uutena äitipuolena opettaa hänelle kuinka normaalisti toimitaan. Ei se hygieenisyyskään ole synnynnäistä, vaan jonkun täytyy kertoa miksi näin tehdään.

Vierailija
40/213 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis poika on ilmeisesti teini-ikäinen. Mistä tiedät ettei ollut kalsareita? Näitkö hänet ilman housuja?

Olin jo nukkumassa kun kuulin isänsä kysyvän eikö tämä ole kalsareita laittanut ollenkaan. Ei kuulemma ollut puhtaina yksiäkään.

-ap

Teitlä ei sitten vissiin löydy lapselle puhtaita vaatteita, vai mitä tämä tarkoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan