Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husqvarnan moottorisaha, kesti juurikin takuuajan ja hajosi sitten. Säädöt tosi hankalia ei-ammattilaiselle. Siinä nyt jököttää stihlin vieressä.
Ja sinä et vienyt takaisin tuotevastuuseen vedoten?
Turhaa sitä on takaisin viedä, kun takuuaika on mennyt umpeen. Ei siitä kukaan vastuuta ota. Meillä mies on valittanut ihan samaa. Moni laite(myös moottorisaha) on mennyt rikki heti, kun takuuaika on mennyt umpeen. Sen jälkeen kukaan ei korvaa mitään.
Unikulman mittojen mukaan tehty sänky. Juu alkuun oli hyvä, viiden vuoden jälkeen olikin patjat kuopallansa. Tuli turhan paljon hintaa käyttöikään nähden.
Eniten ihmisiä ärsyttää merkkilaukut :D Menee oikein tunteisiin.
Freddy-housut. Ei nyt niin kalliit kun noi pesukoneet ja sohvat, mutta kyllä se ärsyttää kun satasen housuista on yhden käytön jälkeen haaroista sauma rikki.
E-sarjan farkkumersu ja 3-sarjan bemari. Siirryttiin takaisin karvalakkiautoihin, sen jälkeen mm. Ford Focus, Kia Sorento, tuloksena huolettomia kilsoja marmoritiskin ohi ajellen.
Vierailija kirjoitti:
Halti merkkiset lenkkeilykengät. Ostin viime kesänä ja nyt jo alkaneet rikkoontumaan. Kantapään kohdalta sisäpuolelta rispaantuneet niin että hankaa kantapäätä verille. 100e maksoivat. Muutenkin ovat alkaneet hajoamaan niin ulko kuin sisäpuolelta. Edelliset Adidakset kestivät monta vuotta.
Mullakin meni Haltin kengät rikki, tosin jo parissa viikossa. Ensimmäisen kastumisen jälkeen eivät enää pitäneetkään yhtään vettä, vaikka ymmärsin Drymaxxin olevan käytännössä saman kuin goretexin. No, sitten alkoi pohjat irrota, kyllä muuten olisivat kuivalla kelillä vielä menneet käytössä mutta pohjattomana eivät. Saumatkin aukeilleet. Hyvänen aika, satasen kengät ja käyttöaika pari viikkoa muiden kenkien ohella! Meille ei osteta enää yhtäkään Haltin tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
HP Spectre läppäri. Maksoi 1500€. Vuoden vanha kone. Akun kesto huono, läppäri kuumenee. Aina kun alan käyttää google mapsia niin läppäri alkaa tuulettaan itseään ja samalla sitten tilttailee, ei tuu google mapsin käytöstä mitään. En tiiä johtuuko sitten koneesta edes vai mistä.
Täydellä latauksella akku kestää 4h, sitten taas lataukseen. Aikaisemmissa, halvemmissa läppäreissäni on kestäny akku paljon kauemmin vaikka olisivat olleet enemmänkin kuin vuoden vanhoja koneita.
En voi ymmärtää, mikä tästä tekee yli tonnin arvoisen. Paremmin mun edellinen, 300€:n läppärini toimi kuin tämä.
Olen kyllä kuullut muutenkin aika paljon huonoa HP:n koneista.
Hei, samoja huonoja kokemuksia HP:n läppäristä, tosin on luottamustoimen puolesta lainassa (kaupunki) ,mutta toimii aika surkeasti ollakseen 1500€ läppäri. Vuoden vanha nyt.
Yli kymppitonnia maksanut tutkinto yksityisessä yliopistossa ulkomailla. Lainaa tuli otettua rutkasti ja makselin sitä takaisin vuositolkulla. Onhan niitä toki tätäkin kalliimpiakin tutkintoja, mutta aika hukkaan hankkimani tutkinto on mennyt. Halvemmalla tai ilmaiseksikin olisi saanut saman tai paremmankin koulutuksen, mutta silloin ei kiinnostanut lukea pääsykokeisiin. Kyseinen yliopisto kun ei edes ollut laadukas, joten hinta-laatusuhde oli surkea. Tyhmyyksissäni ja nuoruuden innolla menin kun helposti pääsin ja nostin kaikki opintolainat ja niiden takia on kyllä kyrsinyt kyseinen tempaus.
Kesärenkaat autooni. Ostin toukokuussa ja nyt niistä on vain yksi alla. Ensimmäisen repi sepeli kappaleiksi, tämän vielä minäkin ymmärrän, mutta nyt meni molemmista eturenkaista rungot, niistä tuli pattiset lellukat. Onneksi ei ole tarvinnut jarruttaa sutiin asti, siinä olisi voinut käydä huonosti. Nyt ei tiedä, korvataanko niitä lainkaan, että kalleimmat renkaat, mitä olen koskaan ostanut on nyt alla. Yksi kappale 200 euroa..
Samsungin kodinkoneet. Ei kestä edes takuu aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Näillä Elisan puhelinmyyjillä on tapana myydä vanhentuneita tabletteja ja älypuhelimia kalliiseen hintaan. Ostin noin 5.5 vuotta sitten Samsung tab 2:n, joka maksoi yli 400 € Elisalta, ja sehän vanheni ennätysnopeasti käsiin. Taisi olla jo vuoden vanha tuote myyntihetkellä. Tässä tänä vuonna Elisan puhelinmyyjä yritti taas kaupitella kalliiseen hintaan tabletin, mutta väistin, ja ostin muualta saman useita kymppejä halvemmalla. Kun tarkistin viikon kuluttua Elisan hintoja, niin eikös niidenkin hinta tippunut saman verran taas. Varsinaisia huijareita. Kostoksi päätin vaihtaa liittymäni DNA:lle, jota ei ole tarvinnut katua ainakaan vielä.
T. Lidl-mies
Nää on niin ärsyttäviä kun tulee puheluita melkein useamman kerran viikossa samoista tableteista. Nykyään kun tulee puhelu Elisalta sanon suoraan "Jos tää koskee tablettia niin en osta" ja toivottelen hyvät päivänjatkot. Jos tulee joskus parempi tarjous liittymästä toiselta operaattorilta, niin vaihtoon lähtee heti.
Äitiyshame. Maksoin 100€ Zalandolta laatumerkistä ja siinä oli jo postissa tullessa sauma revennyt. Kangas tuntui myös halvalta verhokankaalta. Ompelin sauman tse kiinni kun olin liian laiska palauttamaan. Pari viikkoa myöhemmin hame repesi pahemmin toiselta puolelta koko matkalta. Ei mitään kiristysnyöriä ja vaikka oli S koko, niin valahti pois päältä vaikka oli ison raskausmasun päällä. Synnytyksen jälkeen lojunut vaatekaapin pohjalla kun ei pysy päällä.
Sitten oli vielä yksi kenkäliike, jonka loppuunmyynnistä ostin 50€:lla 3 paria perus kävelykenkiä ja luulin tehneeni hyvän diilin... Kengät oli kauheita jalassa: maaperän epämuodostumat tuntuivat joka askeleella, kengät hiersivät nilkasta, kenkien materiaalia oli kovaa ja karheaa, nauhat yms. niin jäykät ettei kenkiä voinut kiristää. Taisi mennä konkurssiin syystä. Nykyään ostan kengät Citymarketista. :D
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Vierailija kirjoitti:
Silkkinen juhlapukuni.
Tahrat ei lähtenyt pesulassa pois.
Kolmen käyttökerran jälkeen roskiin meni.
Mitä tekemistä tahralla on vaatteen laadun kanssa?
Kaikki Diselin vaatteet. On menaan peruskauraa.
PT:n tekemä kuntosaliohjelma, ehkä sen takia että koin tulleeni huijatuksi. Eli kuntosalin tiskillä oli lista johon sai laitaa nimensä ilmaista kuntosaliohjelaa varten, joten laitoin siihen nimeni ja puhelinnumeroni. Pian minulle soittikin PT ja varasimmi ajan. Ajalle PT kyseli pitkään kaikkea liikuntatottumuksistani ja mitkä ovat tavoitteeni jne. Vastailin ja sitten PT alkoi kertomaan, että tällainen viiden käyntkerran paketti maksaa 350e jne. Eli tuolla kerralla ei ollut tarkoituskaan tehdä mitään ohjelmaa. Menin ihan hämilleni ja ajattelin olenko käsittänyt väärin ja tavallaan koin että pakko ostaa tuollainen paketti tai olen kuluttanut turhaan PT:n työaikaa.. Jälkikäteen tajusin, että kyseessä kikka jolla saadaan painostettua asiakkaita ostaan tuo paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husqvarnan moottorisaha, kesti juurikin takuuajan ja hajosi sitten. Säädöt tosi hankalia ei-ammattilaiselle. Siinä nyt jököttää stihlin vieressä.
Ja sinä et vienyt takaisin tuotevastuuseen vedoten?
Miksi miinusta kun sanotaan että olisit vedonnut tuotevastuuseen?
Vierailija kirjoitti:
Kesärenkaat autooni. Ostin toukokuussa ja nyt niistä on vain yksi alla. Ensimmäisen repi sepeli kappaleiksi, tämän vielä minäkin ymmärrän, mutta nyt meni molemmista eturenkaista rungot, niistä tuli pattiset lellukat. Onneksi ei ole tarvinnut jarruttaa sutiin asti, siinä olisi voinut käydä huonosti. Nyt ei tiedä, korvataanko niitä lainkaan, että kalleimmat renkaat, mitä olen koskaan ostanut on nyt alla. Yksi kappale 200 euroa..
Tyhmyydestä sakotetaan. Ne oli varmaan "pinnoitetut". LOL
Hyvät valittajat. Takuun loppuminen tai puuttuminen ei vaikuta mitenkään tuotevastuuseen. Myyjä on vastuussa jos ennen aikojaan hajoaa. Kuuklatkaa!
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Jaa. Itse olen tosi tyytyväinen Macbook pro:honi. Ei se ole sinänsä varmaan "parempi" kuin vastaava pc, mutta minusta on hienoa etta läppäri synkkaa puhelimen kanssa ja molemmat on airportin kautta yhdistettynä hifikaiuttimiin. Toimii upeasti.
En ole hankkinut mitään erityisen kallista joka olisi ollut pettymys laadultaan. Olen varmaan ollut onnekas.
Merkkikäsilaukku, ei kestänyt vuottakaan käytössä. Lisäksi materiaali jotain keinoainettsa ja laukku jäykistyi pakkasessa.