Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?

Vierailija
12.08.2018 |

Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...

Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.

Minkälaisia juttuja teille on käynyt?

Kommentit (597)

Vierailija
361/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen dildo. 

Vierailija
362/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigualin vaatteet ja kengät. Mekot nyppyyntyvät ja saumat hajoavat. Ostamani sandaalit hajosivat niin, että pohja lähti irti. Se "pohja" oli siis liimattu itse pääpohjaan kiinni. Menin Aleksi 13:sta hakemaan rahojani takaisin, mutta en saanut vaan he liimasivat tämän pohjan uudelleen. Kyllä 80e kenkien pitäisi kestää vähän pidempään kuin pari käyttökertaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.

Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!

Minulla ihan sama kokemus. Nykyisin tarvitsen tietokonetta lähinnä opiskelussa ja töissä, en siis pelaamiseen. Tärkeintä on siis helppo käytettävyys, pitkä akunkesto ja pitkä käyttöikä. Aiemmin oli niin peliläppäriä kuin 600–800 € muka ihan hyviä perusläppäreitä. Akku kesti noissa perusläppäreissä lopulta puolisen tuntia, olivat todella hitaita ja jouduin huoltamaan jatkuvasti. Lopulta toimivat vain niin, että koko ajan virtalähteessä kiinni, käyttö ainoastaan kovalla, viileällä alustalla ylikuumenemisen vuoksi ja mahdollisimman kevyt Linux asennettuna. Mitään tiedostoja ei voinut pitää koneella, koska jumittui heti. Kaikki huolto tehty aina oikein. Käyttöikä max 3 vuotta. Nyt on ollut MacBook Air viisi vuotta käytössä ja toimii edelleen kuin unelma. Akku kestää ikuisuuden ja lataan vain joka toinen päivä, on edelleen nopea ja mitään ongelmia ei ole ollut. En ole katunut vaihtoa.

Vierailija
364/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tesla, huono laatu (takuukorjauksia paljon)

- Puustellin kalusteovet, ovet naarmuntuivat todella nopeasti (huonoin keittiö mikä minulla on ollut)

- Roeckl (ratsastus)käsineet, kuluvat tosi nopeasti

Vierailija
365/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MV-lehden VIP-jäsenyys. 

Vierailija
366/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilukamoissa ei hinta/merkki todellakaan aina heijasta laatua. Esim. yhdet 4v sitten henkkamaukasta ostetut ja paljon käytössä olleet salitrikoot ovat edelleen uudenveroiset, kun taas kalliimmat Casallit nyppääntyivät heti takamuksista ja purkautuivat saumoista.

Toinen suuri pettymys olivat Guessin tuotteet laukuista vaatteisiin (OK, ei ole mikään superkallis merkki kyseessä, mutta anyway). Jenkeistä Guessin outlet-myymälästä ostin pari paitaa ja laukun, laatu oli surkeaakin surkeampi.

Vierailija
367/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen tehnyt saman mokan ja ostanut HP:n kannettavan, ensimmäinen maksoi aikoinaan yli tonnin ja toinen 700 e. Aivan surkea laite, ylikuumenemis- ym. ongelmia. Nyt se makaa käyttökelvottomana vaatekomerossa ja käytän vain tablettia.

Joo, HP:n kannettava mullakin ja tuli heti mieleen tämä hankinta, kun luin otsikon. Surkea vehje. Vein takuuhuoltoon ja palasi huollosta yhtä huonona. 

Vierailija
368/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MacBook Pro. Koti WLANissa netti pätkii tällä vaikka kaikilla muilla laitteilla toimii hyvin. Lisäksi konetta täytyy vähän väliä boottailla tai resetoida tiettyjä muisteja, koska esim. näppäimistön taustavalot ei enää syty, touch bariin ei saa enää funktionäppäimiä esiin shiftiä panamalla tms. 2 kertaa olen lisäksi joutunut asentamaan koko homman käyttöjärjestelmästä alkaen nollasta kun kone on mennyt totaalijumiin. Tyylikäs on joo, kevyt ja nopea, mutta liikaa tuollaisia satunnaisia ongelmia.

Vierailija
369/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puustellin keittiö. En voi suositella mitenkään varsinkaan siksi, että heille reklamoiminen ei auttanut mitään. Kuulemma se vaan on niin, että kaapinovien (ns. peilimalli) ominaisuus on se, että liimat pursuilee näkyville, ja niihin tarttuu kaikki lika ja pöly. Asennuksen laatu oli surkea, ja eivät auttaneet yhtään siinä, että heidän kivitasotoimittajansa ei vastannut puhelimeen eikä toimittanut aikataulun mukaisesti tasoja. Mitään hyvitystä ei saanut mistään. 

Toinen pettymys on ollut Röhnisch-merkkinen huppari, ja saman merkin treenikassi. Huppari nyppyyntyi parissa pesussa, vaikka aivan varmasti pesin oikein ja vielä uudehkolla pesukoneella. Suututti, oli niin nätti malli minulle joka en yleensä huppareita pidä. Treenikassi taas alkoi hajota sisäpuolelta. Ulkoa se edelleen näyttää hyvältä, mutta sisältä se on halkeillut ja muovissa on sellaista valkoista kulumaa mitä joskus tulee kun muovia vääntää kaksin kerroin. 

Vierailija
370/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärcher höyrypesuri, vaikka vika ei ehkä niinkään ole laadussa- hyvin on ainakin kestänyt, kun kömpelön käytettävyyden vuoksi käyttö on jäänyt pariin kertaan.

Varsinaiseksi pettymykseksi se kuitenkin nousi vasta silloin kun huomasin, että halppispesuri oli huomattavasti kevyempi, näppärämpi ja ajoi saman asian lemmikkitaloudessamme.

Kodin elektroniikassa olen huomannut usein "laadun alenemisen" markettien hintojen keskiluokan yläpäässä. Esim. Veden-ja kahvinkeittimet, leivänpaahtimet yms. hintaluokassa alle 25€ ovat olleet ihan asiansa ajavia, kun taas hintaluokassa 38€-100€ on tullut sysipaskoja vastaan. Sama imureissa jne. Voi olla, että on käynyt vain huonotuuri, mutta nykyään ostan aina halvemmasta hintaluokasta, jos ei ole syytä että haluaisin panostaa kunnolla.

Vierailija
371/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloisen treffipalstan avulla saatu varattu mies.

Vierailija
372/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan paska Nilfisk pölynimuri vuodelta 1973.Saatu perintökaluna olen yrittänyt saada sen hajoamaan mutta ei se paska hajoa millään. Koko laite on ympiterästä ei sitä saa rikki edes vasaralla.

Onneksi 28 vuotta vanha Rosenlew pesukone alkoi tiputtamaan vähän vettä lattialle ja sain sen heivattua.

Varmaan joku tiiviste vuosi?

Vierailija
373/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, mikä suunnaton erehdys. On maksanut maltaita viimeiset 20 vuotta ja yhä hinta nousee vaan.

Vierailija
374/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bugaboo-rattaat

Olivat kalliit ja sitkeästi käytin niitä sen vuoksi yhdellä lapsella. Ovat vaan käytettävyydeltään jotenkin hankalat. Seuraaville en jaksanut säilyttää ja ostettiin toisen merkkiset vaunut.

Vierailija
375/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkkinen juhlapukuni.

Tahrat ei lähtenyt pesulassa pois.

Kolmen käyttökerran jälkeen roskiin meni.

Tässähän ei kyse luultavasti ole tuotteen laadusta vaan siitä että se tuli likaiseksi...

Oli pakko :D:D

Vaatteet likaantuvat, joten jos vaatteessa on puhdistusohje, sen pitäisi saada puhtaaksi, liekö vika sitten kulloinkin puhdistajassa, pesulassa vai onko sittenkin kangas tai pesuohje virheellinen.

376/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan lasituotteet.

Ostimme Kartio-laseja kuuden lasin pakkauksen, parissa kuukaudessa oli kolme mennyt rikki. Eivät kestä konepesua vaan halkeavat, ja reunoihin tulee säröjä. Muiltakin olen kuullut, että Iittala on ihan roskaa nykyään. 

Seuraavat lasit ostan Ikeasta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
377/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota Auris. Hetkeäkään ei mene suoraan, vaan sitä pitää ohjata koko ajan. Huollon mukaan on ominaisuus. Surkein omistamani auto. Onneksi on menossa vaihtoon.

Ikävä kyllä tuo, että joutuu ohjaamaan kokoajan on Toyotalle tyypillistä mutta ominaisuus tulee esiin muutamissa muissakin merkeissä, erityisesti japanilaisissa.

Nämä ovat keränneet alapeukkuja mutta olen samaa mieltä: Yhdenkään ajamani Toyotan ohjaus ei ole keskittänyt kunnolla. Ohjaus on puisevan tuntuinen ja joissain malleissa teennäisen raskas. Avensiksessakin kaikki sujui hyvin kunnes tiessä oli uria, kallistusta tai iski sivutuuli. Ja siis muuten olen ollut omistamiini Toyotiin varsin tyytyväinen.  Ehkä ihan tuoreimmissa vuosimalleissa on parannettu asioita, pitäisikin käydä koeajamassa piruuttaan.

Vierailija
378/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä hankitut 1600 euron silmälasit, joilla ei näe lukea eikä tehdä päätetyötä. Monitehot siis ja lukualueen piti oleman riittävän laaja. Nyt käytän lukiessa toistaiseksi "tiimareita".[/quote

Specsavers? Laittavat väärät tehot laseihin.

Olen kahtena vuonna ostanut kahdet lasit specsaversilta ja kolmet näistä laseista täysin käyttökelvottomat. Optikot ovat luokattoman huonoja ja jos ei arvot linsseissä ole päin mäntyä, niin sangat on joko kierot, valuvat tai puristavat päätä. Sain vielä näiden neljien lasien lisäksi kolmet vioittuneet lasit jotka palautin suoraan liikkeeseen.

Siirryin instruun ja sain kerralla hyvät lasit ja vielä edullisemmin kun ei joutunut ottamaan pakettitarjousta.

Vierailija
379/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Iittalan lasituotteet.

Ostimme Kartio-laseja kuuden lasin pakkauksen, parissa kuukaudessa oli kolme mennyt rikki. Eivät kestä konepesua vaan halkeavat, ja reunoihin tulee säröjä. Muiltakin olen kuullut, että Iittala on ihan roskaa nykyään. 

Mä ostin Kartio-laseja sen takia, että ne ovat paksua lasia ja näin siis oletetusti kestävämpiä. No väärässä olin! Konepesu todellakin tekee reunoihin säröjä, olen tosi pettynyt.

Vierailija
380/597 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Iittalan lasituotteet.

Iittalan kartio lasit on surkeita. Ihan sama peseekö käsin vain koneella. Iittalan ote lasit ovat kestäneet hyvin käytössä. Kartoista on 0/12 jäljellä ja ote laseista 11/12. Ja ihan yhtä paljon olleet käytössä. Äidillä on 30 vuotta vanhoja kartio-laseja ja ne on pysyneet ehjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi