Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa olen tehnyt saman mokan ja ostanut HP:n kannettavan, ensimmäinen maksoi aikoinaan yli tonnin ja toinen 700 e. Aivan surkea laite, ylikuumenemis- ym. ongelmia. Nyt se makaa käyttökelvottomana vaatekomerossa ja käytän vain tablettia.
Mulle riitti yksi HP kun uskoin että täyttä paskaa ovat. Mun HP lähti puolen vuoden käytön jälkeen huoltoon, emolevy ja akku oli menny. Sit kesti kaksi vuotta lisää ja hajos lopullisesti. Luojan kiitos Sonera kauppa oli antanut 3 v takuun. HP konetta ei enää yritetty korjata vaan lähettivät takuuseen Fujitsun koneen joka on nyt kestänyt jo 6 vuotta ilman mitään ongelmaa.
Mullakin 8-vuotias Fujitsun läppäri. Hyvin on kestänyt.
-eri vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sony Vaio -läppäri. Ihan upouusi silloin, maksoi kai jotain vähän tonnin päälle.
Täyttä sutta ja p**kaa. Vissiin tässä mun koneessa oli jo joku tehdasvika alusta alkane, hiiri ei aina toiminut (siis tämä läppärin oma), tilttaili, käynnisteli uudestaan, hidastelee, ja Windows 10:n asennettuani webkamera ikään kuin katosi kokonaan. Siellähän oli sit Sonyn sivuilla oikein varoiteltu, että ei kannata tehdä tätä Windowsin päivitystä Vaioon, mutta en tietty tajunnut käydä sieltä katsomassa. Edelleen tätä romua pakko käyttää, jotenkuten kuitenkin toimii eikä tällä hetkellä varaa ostaa uuttakaan... :/ Voi sitä päivää kun pääsen tästä eroon!
Aiempia kommentteja lukiessa on herännyt kysymys (vähän ohiksena), että mikä sit olisi paras ihan normi kotikäyttöön? Onko Asus sellanen perushyvä?
Asus on ihan hyvä. Myös japanilaisia merkkejä väitetään pitkäikäisiksi (Fujitsu, Toshiba).
Asuskset on ollu aina hyviä kaikki 4 konetta yhä käytössä vanhin jo yli 10 vuotta. Oli yksi sonyn miniläppäri välillä täyttä sekundaa koko kone jo 8kk käytönj älkeen roskiin.
Hurtan koiran tekninen talvitakki 69 €. Sai pestä 30 asteessa hienopesuohjelmassa, ja silti heijastimet irtosivat. Kurajäljet mahan alta eivät lähteneet pois tuolla pesulla. Kuminauha helmasta katkesi nopeasti.
Hurtan fleecehaalari, ekalla kerralla irtosi neppari ja tuli reikä pukuun.
Hurtan sadehaalari 60 €. Ei pitänyt vettä edes ensimmäisellä käyttökerralla, vaan vesipisarat oikein imeytyivät kankaaseen. Ja sama homma, heijastimet alkoivat repsottaa reunoista ja vain 30 asteen hienopesu sallittu. Tosi huonoa laatua.
Viime talvena hajosi kaksi uutta talvitakkia. Eka maksoi noin 140 euroa, toisen lähtöhinta ois ollut jopa 180 euroa. Eka kesti muutaman kuukauden, toinen melkein yhden kuukauden. Hinta ei tosiaan takaa laatua. Onneksi kauppa korvasi molemmat. Tai siis toisen sain ekan tilalle, toisesta sain lahjakortin, kun ei ollut enää mieluisia takkeja sen hajottua. Muistakaa reklamoida!
Vierailija kirjoitti:
Michael Korsin laukku.
En käsitä miksi ne on niin suosittuja kun oikeasti ne eivät ole kovinkään laadukkaita.
Mä en tajua miksi ihmiset kuvittelee että nämä laukut on käyttöön tehty. Nehän on esittelyä varten. niitä esitellään kerran tai kaksi joissain kökkäreissä ja blogeissa ja sitten ne nakataan kaapin perälle pölyyntymään tai nettihuutokauppaan. Hinta on keräilystä ja esittelystä maksettavaa arvoa ei merkki tuotteen laadusta tai kestävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Asicsen lenkkarit pari kk sitten (hinta yli 100e) ja ihan tavallisessa käytössä ovat olleet. Nyt näyttää jo siltä, että kengän kärjet hajoavat?!? Mun kengistä ei ikinä hajoa kärjet.
Pakko kommentoida kun Asicset olleet minulla parhaat ja kestävimmät lenkkarit :) Ovat jo noin 15 vuotta vanhoja mutta edelleen suosikki lenkkeilykenkäni. Muita on kokeiltu mutta ei yhtä hyvää tuntumaa juoksussa ollut. Ja nämä ei olleet edes kalliita, oliskohan max 50€ luokaa uutena. Pientä kulumista on mutta eivät läheskään niin pahasti etteikö voisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.
Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?
Toki, jos se mäkkiuskollinen tietäis, että mikä se Hackintosh on. Se on se sama sinun kehumasi käyttöjärjestelmä jonka voi asentaa sille gigantin alesta ostetulle 250€ läppärillekin ja jos todellakaan käytä mitään vaativaa on aivan saakelin tyhmää maksaa yli tonni koneesta, jossa on joku tehdasasennettu mahtava käyttöjärjestelmä ja vanhat osat, kun taas muissa saman hintasissa on tuoreemmat hilut sisässä.
Ja taas jäi PC-uskovaiselta lukemiset kesken ennen kuin piti lähteä mouhottamaan. Mites se gigantin alesta ostettu 250€ puucee vertautuu siihen designiin mistä puhuin? Voihan sitä ihminen pukeutua vaikka jätesäkkiin näin kesäaikaan, minä en halua mutta sinä ehkä ilmeisesti kun tärkein on se että on halpa. Sori nyt vaan mutta mulla on rahaa sen verran että pystyn ihan mukisematta maksamaan 1200€ tietokoneesta jonka ulkonäöstä pidän. Applen koneissa on lisäksi muitakin ominaisuuksia joita et tosissaan siitä paskasta 250€ läppäristä löydä. Vai oletko koskaan vertaillut esimerkiksi MacBookin ja halvan puuceen näppäimistöä ja touchpadia toiminnallisesti?
Tämäkin on näissä appletyypeissä hauskaa ”mulla onkin varaa ostaa” kun joku sanoo, että saman paskan ois saanut puolet halvemmalla. Voi kyynel, jos tolle linjalle lähdetään, niin mun näyttö maksaa jo 1200€ ja koneessa on muiden hilujen mm. 2TB SSD lisäksi i7-7700k ja 1080TI, ni laskeppa huvikses kummalla tässä on ollut ”varaa” kalliiseen koneeseen? Mikähän se ominaisuus muuten on siinä mäkissä mitä ei ole 250e läppärissä, kun aikaisemmin mainitsit ettet käytä sitä kovinkaan vaativaan? Se itunes joka toimii samoin kuin google drive?
beatsin kuulokkeet, ihan tarjoustalolaatua. Jatkossa vain arvostettujen hifi merkkien tuotteita ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sony Vaio -läppäri. Ihan upouusi silloin, maksoi kai jotain vähän tonnin päälle.
Täyttä sutta ja p**kaa. Vissiin tässä mun koneessa oli jo joku tehdasvika alusta alkane, hiiri ei aina toiminut (siis tämä läppärin oma), tilttaili, käynnisteli uudestaan, hidastelee, ja Windows 10:n asennettuani webkamera ikään kuin katosi kokonaan. Siellähän oli sit Sonyn sivuilla oikein varoiteltu, että ei kannata tehdä tätä Windowsin päivitystä Vaioon, mutta en tietty tajunnut käydä sieltä katsomassa. Edelleen tätä romua pakko käyttää, jotenkuten kuitenkin toimii eikä tällä hetkellä varaa ostaa uuttakaan... :/ Voi sitä päivää kun pääsen tästä eroon!
Aiempia kommentteja lukiessa on herännyt kysymys (vähän ohiksena), että mikä sit olisi paras ihan normi kotikäyttöön? Onko Asus sellanen perushyvä?
Asus on ihan hyvä. Myös japanilaisia merkkejä väitetään pitkäikäisiksi (Fujitsu, Toshiba).
Asuskset on ollu aina hyviä kaikki 4 konetta yhä käytössä vanhin jo yli 10 vuotta. Oli yksi sonyn miniläppäri välillä täyttä sekundaa koko kone jo 8kk käytönj älkeen roskiin.
Nykypäivänä läppärit ei mene enää samalla tavalla kaupaksi kuin ennen mikä vaikuttaa varmasti kaikkien merkkien laatuun, kun läppäreiden valmistus ei ole enää kovin kannattavaa. Tehdään halvalla ja yritetään repiä jonkinlaista voittoa. Kännyköissä ja tableteissa paremmat markkinat nykyään. Ainakin Sony on lopettanut tästä syystä läppäreiden valmistuksen muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo. Hemmetti rahaa on kulunutihan hulluna ja seksi ei sitä mitä seurustellessa. No onphan tullut sijoitukseen korkoja kun muij apainaa ainakin 20kiloo enemmän kuin tavatessa.
Annan ilmaisen neuvon. Laita hänet kävelemään. Minä tein saman virheen miehen kanssa, osoittautui huonoksi ja kustannukset korkeiksi. Siirsin kalsarinsa ja muut vermeet tien poskeen ja sanoin, että jatkamme lasten kanssa tästä eteenpäin ilman häntä. Hyvin on nyt hyötysuhde pysynyt kohdillaan. Suosittelen.
Ei ollut ilmeisesti kyseessä avioliitto ilman avioehtoa?
Eron ottanut vaimoni tienasi erossa verottomana yli 700 euroa per avioliittomme kuukausi - onko tyhmällä oikeuttakaan pitää rahojaan?
Marimekon "pirput parput" -olkalaukku (messengger-tyylinen, painettua muovipintaista kangasta) joskus muinoin. En tiedä, oliko maanantaikappale vai mitä, mutta sisävuorikankaan pinta lähti hileinä pois parin kuukauden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Dysonin hiustenkuivaaja. Maksoi paljon ja ammatikäyttöön ostin. Siinä samperin rimpulassa ei ole pyörivää johtopäätä (kuten muissa, jopa ihan halpiksissakin on) vaan johto menee jatkuvasti kippuraan. Hyvin hankalaa tehdä sen kanssa töitä.
Mullakin on sama kuivaaja. Siis paras ostos ikinä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin joitakin vuosia sitten Stockmannilta jonkun vähemmän tunnetun suomalaisen suunnittelijan - en muista enää nimeä - housut. Tosi kauniit ja kivat päällä, mutta pehmeä kangas nyppääntyi parissa viikossa ja 3-4 käyttökerran jälkeen niin kamalan näköiseksi, etten oli enää kehdannut käyttää niitä. Hintaa oli sen verran, että en todellakaan jättänyt asiaa sikseen vaan vein housut takaisin kauppaan. Onneksi Stockan asiakaspalvelu oli ainakin vielä silloin erinomainen ja sain rahat takaisin. Ostin kyllä samalla reissulla sieltä toiset housut, mutta palautus siis onnistui eikä vaihtoa olisi vaadittu. Silti ihmettelen, miksi tuollaiset on edes otettu myyntiin. Kiinnostaisi tietää, millainen palautusprosentti tuolla vaatteella oli.
Stokkaan oon saanut monesti pettyä. Niillä näyttää olevan strategiana kuluttajan kusettaminen. Eli ne myy halpaa paskaa kalliilla sen sijaan että möisivät laatua kalliilla.
Maksaisin kyllä ilomielin stockmann hintoja jos löytyisi liike joka möisi oikeasti laadukkaita tuotteita. Nyt joutuu itse kahlaamaan läpi kuluttuja tms lehdet, kuunnella lähipiirin kokemukset, lukea netistä arvosteluita jne.
Stockmann on kohta konkassa, ei sieltä kukaan täyspäinen enää mitään osta. Keskustaan tulee hotelli pian Stockkan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MacBook Pro parhailla spekseillä. Olin kuullut ystäviltä joita pidin järkevinä ihmisinä, että "osta mäkki, niin se on varmasti paras kone mitä sulla on ikinä ollut". P**kan marjat, ihan susisurkea vehje kun ottaa huomioon, että maksoi neljättä tonnia. Näyttö ja näppäimistö on hyvä, mutta muuten käyttöjärjestelmästä alkaen aivan surkea.
Minusta ihan paras!! Edellinen macki kesti 6v ennen kuin laitoin sen eläkkeelle (vaikka silloinkin toimi vielä) ja nykyinen on 4v vanha ja porskuttaa täysillä. Mulle ei enää ikinä windowseja jotka kupsahtaa alle 3 vuodessa!
Se mikä näissä mäkkityypeissä on hauskaa, että ne valmiita maksamaan vanhasta paskasta enemmän sen takia, että ne saa sen macintoshin. Samaan hintaan sais paljon paremman PC.n johon sitten se nörtti kaveri voisi sen hackintoshin asentaa. Jollain tapaan ne luulee, että mäkissä on jotkut huippuhyvät kestävät osat jotka apple on luonut sinne, vaikka sama seagaten paska kovalevy sisässä, intelin 2-3v vanha prossu ja nvidian näyttis loistaa poissaolollaan, mutta kun vähän maksat lisää niin saat atin paska näyttiksen mikä ole lähelläkään nvidian halvintakaan.
Se mikä teissä pc-tyypeissä on hauskaa on se että te ette ymmärrä että ihmiset arvostaa eri asioita koneessa. Mä käytän mäkkiä nimenomaan sen käyttöjärjestelmän vuoksi ja koska design miellyttää, en tee koneellani mitään kovinkaan vaativaa vaan lähinnä pyöritän työohjelmaa, käytän nettiä, kalenteria, käsittelen kuvia ym. En minä tarvitse mitään huipputehokasta pelikonetta. Mun eka Macbook kesti 7 vuotta täysin käyttökelpoisena mutta ostin Macbook pron ja annoin pikkuveljelle vanhan koneen. Se pro sitten oli käytössä 8 vuotta ja osista hajalle meni vain trackpad ja sekin takuuseen. Kone oli vieläkin ok, mitä nyt akku alkoi tyhjentyä 5-6 tunnissa joten ostin Airin koska työkäytössä keveys on tärkeää. Vanha pro on kotona edelleen privaattikoneena. Joten kerrotko lisää kiitos Macin paskalaadusta?
On munkin 300e läppäri ollut jo 7v käytössä. Ainoastaan kovalevyn vaihdoin 100 euron ssd levyyn aikoinaan.
Tyhmää se on maksaa tonneja jostakin mäkistä jos selailee nettiä ja käyttää wordia. Ihan roskiin heitettyä rahaa.
Et vaan ymmärrä sitä, että kahvilassa cortadoa nautiskellessa olisi tosi noloa nostaa pöydälle jokin muu kone, kuin sellainen jossa loistaa puraistu omena näytön takana. Katu-uskottavuutta ei voi hinnalla määritellä
Vierailija kirjoitti:
beatsin kuulokkeet, ihan tarjoustalolaatua. Jatkossa vain arvostettujen hifi merkkien tuotteita ostan.
Joo samalla hinnalla saa Marshallit tai AKG.t. Kalliimpien beatsejen hinnalla rupee jo Audio techincat olemaan saman hintaset. Koss porta prot on oikeesti loistava valinta(30-40€), jos lyö vähän lisää niin AKG y50(60-120€ langalliset/bluetooth), taas vähän lisää niin Focal one spirit 200€ ja sen jälkeen rupeekin olee kovien poikien merkit saatavilla kuten nuo Audio techincat. Ja kaikki nämä edellä mainitut ovat parempia kuin beatsin 250€ luurit.
Ostin veneen keväällä 280 000€ ja nyt se on uponnut. Kaikielle oo puhunut 350 000€ arvosta, katotaan mitä vakuutusyhtiö tarjoaa.
Kaikkein kallein hankintani oli exvaimoni. Todella pettymys ja todella kallis.
Vierailija kirjoitti:
Mies osti melkein tonnin Asuksen kannettavan. Kuulemma ihan kakka kone. Jumittaa ja kaikki tökkii. Näyttökin meni rikki eikä kosketusnäyttö toimi siinä enää ollenkaan.
Harmittavaa miten kallis laite tuli hankittua mutta huomatakin käytössä että miten huono laite se todellisuudessa olikaan.
ootko varma että oli asus eikä acer? meillä juuri acerit täyttä kuraa mutta asukset erittäin hyviä.
Feelmaxi 160e kengät eivät kestäneen käytössä luvattua aikaa vaan hajosivat jo kahdenkuukauden jälkeen.