Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
5000€ kehikko futonille oli ihan susi, narisi enemmän kuin feministi nyt liitteessä
Burberryn takki. Oli kevätkauden maltillisessa käytössä ja ihan täynnä nukkaa. Maksoi lähemmäs 600 euroa alessa. Näyttää jo vanhalta ryysyltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan paska Nilfisk pölynimuri vuodelta 1973.Saatu perintökaluna olen yrittänyt saada sen hajoamaan mutta ei se paska hajoa millään. Koko laite on ympiterästä ei sitä saa rikki edes vasaralla.
Onneksi 28 vuotta vanha Rosenlew pesukone alkoi tiputtamaan vähän vettä lattialle ja sain sen heivattua.
Varmaan joku tiiviste vuosi?
Mun Upo pesukarhulla sama vika, kerran vuosien saatossa korjattu. Kehtas ruveta vuotaa 26 vuoden iässä ja eikun vaihtoon, vaikka moottori toimi moitteettomasti. Nyt jännittää, päästäänkö takuuaikana korjauttaa uutta vempulaa.
Upo muuten maksoi markka-aikaan reilusti yli 4000 mk eli euroina 700, joten halpa ei ollut, Suomessa tehty.
Eilinen manikyyri. Ajattelin kerrankin panostaa ja käydä ammattilaisella, kun on sisaren häät huomenna. Kynsien viilausjälki epätasaista ja kuten myös lakkaus. Edes kynsien reunoja ei putsattu yli menneestä kynsilakasta. Harmittaa niin pirusti, olisin itse levittänyt sen käsirasvan ja lakannut kynnet huomattavasti huolellisemmin ja vielä ihan ilmaiseksi. En enää ikinä astu kyseiseen kynsisalonkiin.
Kampaajalla käynti tällä viikolla. Halusin tummat hiukset - sain vaaleat. Enkö minä koskaan opi, ettei nykyään saa kampaamoissa sitä mitä tilaa. En nöyryytä itseäni vielä lisää, että menisin valittamaan. Aina vika on kuitenkin asiakkaassa. Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä hankitut 1600 euron silmälasit, joilla ei näe lukea eikä tehdä päätetyötä. Monitehot siis ja lukualueen piti oleman riittävän laaja. Nyt käytän lukiessa toistaiseksi "tiimareita".
Ihan sama täällä! Ostitko sinäkin Silmäasemalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan paska Nilfisk pölynimuri vuodelta 1973.Saatu perintökaluna olen yrittänyt saada sen hajoamaan mutta ei se paska hajoa millään. Koko laite on ympiterästä ei sitä saa rikki edes vasaralla.
Onneksi 28 vuotta vanha Rosenlew pesukone alkoi tiputtamaan vähän vettä lattialle ja sain sen heivattua.
Mun Upo pesukarhulla sama vika, kerran vuosien saatossa korjattu. Kehtas ruveta vuotaa 26 vuoden iässä ja eikun vaihtoon, vaikka moottori toimi moitteettomasti. Nyt jännittää, päästäänkö takuuaikana korjauttaa uutta vempulaa.
Upo muuten maksoi markka-aikaan reilusti yli 4000 mk eli euroina 700, joten halpa ei ollut, Suomessa tehty.
Minullakin on tuollainen Pesukarhu-vanhus. Perin sen isovanhemmilta opiskelijakämppään, ja nykyisin se majailee kesämökillä.
Koskaan ei ole mitään vikaa ollut. Ainut hankaluus levottomuus, on linkouksen jälkeen aina kylppärin ovella odottamassa tyhjennystä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upo muuten maksoi markka-aikaan reilusti yli 4000 mk eli euroina 700, joten halpa ei ollut, Suomessa tehty.Minullakin on tuollainen Pesukarhu-vanhus. Perin sen isovanhemmilta opiskelijakämppään, ja nykyisin se majailee kesämökillä.
Koskaan ei ole mitään vikaa ollut. Ainut hankaluus levottomuus, on linkouksen jälkeen aina kylppärin ovella odottamassa tyhjennystä:)
Iskarit/jouset kuoleentuneet. Ei olisi edes kallista uusia.
K-raudasta ostettii kartiotuijia 24kpl, 180cm korkeita.
Myymälässä ei ollut tarpeeksi joten ilmoittivat että tulevat rekalla kotiin seuraavalla viikolla. Hintaa kaikkiaan 850€.
No tulivat kotiin ja voi helvata, puolikuolleita, 110-140cm korkeita raaskuja. Tällä hetkellä hengissä on 4 🤬. Reklamoitiin K-rautaa heti ja sieltä tuli joku tyyppi toteamaan tilanteen, hinnan alennusta tuli 150€ koska olivat alimittaisia. Sanoi vaan että kasvit vähän kuivahtaneet joten vettä vaan runsaasti niin elpyvät. Juu, eivät elpyneet. Uuteen reklamaatioon eivät enää vastanneet ja kysyttäessä taimitakuusta, vasta oli että ei ole takuuta.
Tuollaisia taimia en olisi ensimmäistäkään ostanut kaupasta mukaani.
K-raura on perseestä kirjoitti:
K-raudasta ostettii kartiotuijia 24kpl, 180cm korkeita.
Myymälässä ei ollut tarpeeksi joten ilmoittivat että tulevat rekalla kotiin seuraavalla viikolla. Hintaa kaikkiaan 850€.No tulivat kotiin ja voi helvata, puolikuolleita, 110-140cm korkeita raaskuja. Tällä hetkellä hengissä on 4 🤬. Reklamoitiin K-rautaa heti ja sieltä tuli joku tyyppi toteamaan tilanteen, hinnan alennusta tuli 150€ koska olivat alimittaisia. Sanoi vaan että kasvit vähän kuivahtaneet joten vettä vaan runsaasti niin elpyvät. Juu, eivät elpyneet. Uuteen reklamaatioon eivät enää vastanneet ja kysyttäessä taimitakuusta, vasta oli että ei ole takuuta.
Tuollaisia taimia en olisi ensimmäistäkään ostanut kaupasta mukaani.
2 virhettä tässä:
1) K-Rauta ei ole taimisto/puutarhaliike
2) Valitse kaikki taimet itse.
Ei sillä, kyllä tilattavan tavaran pitää olla sitä mitä tilataan ja kuivahtaneita ei yleensä saa elvytettyä.
Nokialaisen puhelimen erehdyin ostamaan viime vuonna. Se kesti peräti kaksi kuukautta, jonka jälkeen mm. herätys huusi eikä mistään napista tapahtunut mitään, siitä pirusta saanut edes akkua irti niin piti aina kääriä jonkun peiton sisään ettei naapurit häiriinny... Kaikki ohjelmat kaatuili, sammuili itsekseen, ja näyttökin otti itseensä pienestä kolauksesta. Tuolla se nyt pölyttyy kaapissa, halvempaan vaihtamalla parani.
Vierailija kirjoitti:
HP Spectre läppäri. Maksoi 1500€. Vuoden vanha kone. Akun kesto huono, läppäri kuumenee. Aina kun alan käyttää google mapsia niin läppäri alkaa tuulettaan itseään ja samalla sitten tilttailee, ei tuu google mapsin käytöstä mitään. En tiiä johtuuko sitten koneesta edes vai mistä.
Täydellä latauksella akku kestää 4h, sitten taas lataukseen. Aikaisemmissa, halvemmissa läppäreissäni on kestäny akku paljon kauemmin vaikka olisivat olleet enemmänkin kuin vuoden vanhoja koneita.
En voi ymmärtää, mikä tästä tekee yli tonnin arvoisen. Paremmin mun edellinen, 300€:n läppärini toimi kuin tämä.
Olen kyllä kuullut muutenkin aika paljon huonoa HP:n koneista.
Tämä!!! Munkin HP maksoi yli 1 500 € ja ollut ensimmäisen vuoden aikana huollossa 16 kertaa, mutta huolto ei koskaan löytänyt mitään vikaa. Onneksi otin kaikista ongelmatilanteista videotallenteet - muutenhan olisi "turha" huolto langettu itselleni maksettavaksi. Jo pelkästään huoltoon lähettämiseen on mennyt tuhottomasti aikaa, kun kone pitää kääriä asianmukaisesti "pumpuliin" ennen kuin voi jättää Postille. Mun edellinen HP maksoi vajaa 200 € 10 vuotta sitten, mutta toimii edelleenkin hyvin - tosin vaan ultra hitaasti, mikä oli pääsyy koneen vaihtoon. Seuraavaksi kokeilen jotakin muuta merkkiä, mutta ei HP:tä enää koskaan.
Kummallista kyllä, eipä juuri mikään. Johtuu varmaan siitä, että katson netistä muiden kokemuksia ennen kuin ostan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Auris. Hetkeäkään ei mene suoraan, vaan sitä pitää ohjata koko ajan. Huollon mukaan on ominaisuus. Surkein omistamani auto. Onneksi on menossa vaihtoon.
Ikävä kyllä tuo, että joutuu ohjaamaan kokoajan on Toyotalle tyypillistä mutta ominaisuus tulee esiin muutamissa muissakin merkeissä, erityisesti japanilaisissa.
On se silti parempi kuin BMW.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto. Kyselin kaikilta mikä auto kestää kun en autoista tiennyt ja työmatka piteni. Ja ostin sjositusten mukaisen auton, dieselin.
Ensin moottori, jokuruuvi antoi periksi ja ainoa korjaus oli vaihtaa moottori. Sillä kertaa meni juuri ja juuri takuuseen.
Seuraavana talvena kojelaudan valot vilkkui kuin joulukuusi, koska jokin oli jäässä.
100t km/n kohdalla oli jo ruosteet alustassa. Möin. Oli kyllä helppo myydä.
Sain vaihdossa uudemman "äläainakaan sitäosta"-merkin auton joka osoittautuikin sitten hyväksi ja kestänyt näihin päiviin pienin kustsnnuksin. Nyttemmin työpaikkakin on lähellä, joten auto saa viettää leppoisia eläkepäiviä tallissa.
Oliko se Lada?
Murheenkryyni oli hyvämaineinen Toyota ja seuraava Peugeot.
Sama kokemus - parisataatuhatta ajettu 308 alkaa kyllä vähän "pehmetä" mm. istuimesta mutta kone toimii, tekniikka pelaa ja kori on ruosteeton, luulisin näin. Ihana auto!
Vallilan pussilakanat. Ekassa pesussa nukkaantuivat ihan älyttömästi ja imivät kaikki hiukset ja lemmikin karvat sinne nukkasotkun sekaan.
BMW 220i
Kone hajosi noin 20 000 kilometrin jälkeen. Monilla tutuilla samanlaisia ongelmia Bemarin kanssa. Kiva ajaa mutta tekniikka ei kestä, olipa kyse 5-, 3-, tai 200 sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Iittalan lasituotteet.
Ostimme Kartio-laseja kuuden lasin pakkauksen, parissa kuukaudessa oli kolme mennyt rikki. Eivät kestä konepesua vaan halkeavat, ja reunoihin tulee säröjä. Muiltakin olen kuullut, että Iittala on ihan roskaa nykyään.
Seuraavat lasit ostan Ikeasta.
Tämä on niin totta! Ostin vuosi sitten ison erän Kastehelmi- ja Kartio-laseja, ajattelin että uusin nyt lasit kerralla kuntoon niin kestää sitten pitkän aikaa...Ja paskat. Valehtelematta kolmannes meni vuodessa pilalle, säröjä ja teräviä pieniä halkeamia. Sen sijaan 5v vanhat Ikean lasit ovat yhä kuin uusia!
No tämä! Ostin joku vuosi sitten 12kpl isoja kartioita. Meni varmaan pari vuotta, ja kaikki oli käytännössä itsestään pasahdelleet rikki. Olisi varmaan pitänyt reklamoida, mutta jäi tekemättä. Prismasta ostetut halpislasit on pysyneet hienosti ehjinä.
Yli 4000 € maksanut Interface Tatum-sohva, jonka nurkka painui hetkessä montulle ja kangas nyppääntyi parissa vuodessa.
Pakko tulla puolustamaan Bamixia. Mulla on ollut useita eri sauvasekoittimia, ja tämä Bamix on kyllä vuodesta toiseen mulle se ainoa oikea. Tehoa löytyy, ja mikä tärkeintä: ei roiskuta. Kuuman sosekeitonkin voi surauttaa huoletta, kun tietää, ettei se roisku silmille.
🇺🇦🇮🇱