Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero kait tulossa. Kysymys tietäville.

Vierailija
11.08.2018 |

Eli tähän on vissiin nyt sitten tultu. Lähinnä mietin, että miten tää talo. On virallisesti molempien omistuksessa, mutta koko tässä asutun ajan puoliso on pääasiassa huolehtinut siihen liittyvistä kuluista, koska itse olen ollut vuoron perään opiskelija ja minimivanhempainpäivärahalla/kotihoidontuella = köyhä. Puoliso myös sijoitti tähän edellisen oman asuntonsa myynnistä tulleet rahat. Nyt hän onkin sitä mieltä, ettei mulle kuulu tästä pennin jeesusta kun en ole mitään siitä maksanut. Paitsi oman osani kiinteistöverosta ja joitakin vesi/jäte/ym juoksevia kuluja. Ollaan jo monta vuotta asuttu tässä (avoliitto) ja olen hoitanut taloa sekä yhteisiä lapsiamme, ja puolisoni nimenomaan halusi taloa ostaessa että myös minun nimeni tulee omistajariville.
Mitä sanoo asiantunteva av-raati? Mitenkähän menee lain mukaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki maksanut kaikki lasten kulut, omani ja lukuunottamatta miehen kaljoja kaikki päivittäistavarat.

Ap.

MIKSI olet maksanut YKSIN kaikki yhteisten ladten kulut? Summat paperille ja sen kanssa sinne lakimiehen/oikeusavun juttusille!

En ole Ap mutta luulisin että mies on maksanut kaikki asumiskulut, vedet, sähköt, lämmitykset yms.

Lain puolesta sinun osuutesi on 50% mutta itse tekisin niin että antaisin miehen sijoittaman rhan kokonaisuudessaan hänelle ja loppu puoliksi.

Vierailija
22/22 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki maksanut kaikki lasten kulut, omani ja lukuunottamatta miehen kaljoja kaikki päivittäistavarat.

Ap.

MIKSI olet maksanut YKSIN kaikki yhteisten ladten kulut? Summat paperille ja sen kanssa sinne lakimiehen/oikeusavun juttusille!

En ole Ap mutta luulisin että mies on maksanut kaikki asumiskulut, vedet, sähköt, lämmitykset yms.

Lain puolesta sinun osuutesi on 50% mutta itse tekisin niin että antaisin miehen sijoittaman rhan kokonaisuudessaan hänelle ja loppu puoliksi.

Juuri näin olemme kulut jakaneet, ikäänkuin tulojemme mukaan suhteutetusti. Otan heti huomenna yhteyttä paikalliseen oikeusaputoimeen, katsotaan miten asia etenee. Kiitos kaikille kommenteista. Tuo monesti mainittu ns. reilu jako tuntuu parhaalta ratkaisulta.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla