Kasvisruoka on pahaa
Kommentit (25)
Raaka-aineista riippumatta ruuasta voi tehdä hyvää tai pahaa. Jos poltan pihvin, niin ei se ole hyvää. Kana voi olla kuivaa ja sitkeää, jos väärin kypsennetty. Onko siis liharuoka pahaa vai onko paha ruoka pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan syönyt kasvisruokaa jossa olisi maitoa, juuatoa tai voita.
Oon maidolle allerginen.
Ja vege.
Vegaani ei syökään ruokia, minkä valmistuksessa käytetty maitoa, juustoa tai voita. Kasvissyöjä voi kyseisiä aineksia syödä tai olla syömättä. Kasvisruualle ei ole yksiselitteistä määritelmää ja jokainen kasvissyöjäkin on oma yksilönsä sen suhteen syökä maitotuotteita, munia tai kalaa. Joku voi asettaa myös kalalle rajoituksia esim. syö vain itsepyydystettyä kalaa tai kotimaista ns. hukkakalaa kuten lahnaa tai särkeä.
Aika outoa. Minun mielestäni pahoja ruokia löytyy kaikista kategorioista. Kun teen ruokaa oman maun mukaan, se on hyvää raaka-aineista riippumatta. Tämä tosin on vaatinut sen, etten enää syö makuaistia pilaavaa einesmoskaa.
Kokeile vaikka marinoituja sieniä ja kukkakaalia, tai hedelmäistä vihersmoothieta. Näihin ovat meillä vierailleet lihansyöjätkin ihastuneet.
Mitä kasvisruokia se AP oikein on kokeillut? Meillä on ainakin ollut todella herkullisia kasvisruokia. Viimeaikoina ollut esimerkiksi, halloumihampurilaisia ja periperiranskalaisia, sienirisottoa, chilikurpitsakeittoa, avokadopastaa, fetasalaattia, pad thaita, täytettyjä bataatteja...
Mä en ole koskaan syönyt kasvisruokaa jossa olisi maitoa, juuatoa tai voita.
Oon maidolle allerginen.
Ja vege.