Miksi Jeesus ilmestyy niin harvoille?
Tai Jumala puhuu. Luen Veikko Hurstin kirjaa "sillä minun oli nälkä" ja se on täynnä vaikuttavia kokemuksia
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vain on siinä, että näitä jumalia on niin paljon, mitä niistä pitäisi uskoa: Jeesusta, Buddhaa, Allahia, Vishnaa vai mitä? Eiköhän tuo ole aika selvä, että jos on uskontoon taipuvainen, niin länsimaissa hurahtaa Jeesukseen; jos olisi syntynyt Iranissa, niin Allahiin, ja Intiassa Vishnaan. Jos kerran valittu jumala on niin kiinni sattumasta (missä on sattunut syntymään), niin aika looginen johtopäätös on: miksi minun uskontoni sattumalta olisi oikea? Ja kun tajuaa tuon, niin seuraava johtopäätös on: miksi mikään uskonto on oikea?
Raamattu on totuus, on vain sattumaa, että kaikki mitä siinä on kirjoitettu osuu hyvin pienelle alueelle tällä pallolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kannattaisi ihmetellä miksi Jeesus ilmestyy kenellekään? Kuollut mies?
Tuollainen kummittelu on niin 0-lukulaista.
Siksi että on ylösnoussut ja elää. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vain on siinä, että näitä jumalia on niin paljon, mitä niistä pitäisi uskoa: Jeesusta, Buddhaa, Allahia, Vishnaa vai mitä? Eiköhän tuo ole aika selvä, että jos on uskontoon taipuvainen, niin länsimaissa hurahtaa Jeesukseen; jos olisi syntynyt Iranissa, niin Allahiin, ja Intiassa Vishnaan. Jos kerran valittu jumala on niin kiinni sattumasta (missä on sattunut syntymään), niin aika looginen johtopäätös on: miksi minun uskontoni sattumalta olisi oikea? Ja kun tajuaa tuon, niin seuraava johtopäätös on: miksi mikään uskonto on oikea?
Raamattu on totuus, on vain sattumaa, että kaikki mitä siinä on kirjoitettu osuu hyvin pienelle alueelle tällä pallolla.
Jeesus syntyi silloisen löydetyn maailman kolmen mantereen keskikohdalle. Kristillisen lähetystyön painopiste on ajat sitten siirtynyt tänne meille. Me olemme taustastamme huolimatta pakanallisempi maailman kolkka kuin moni Afrikan, Aasian jne maa.
Surullista, kuinka moni ivaa ja pilkkaa uskoa:( ihminen ei ole niin kaikkivoipainen, kuin voimansa tunnossa luulee.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka pilkkaatte Jeesusta, rukoilkaa. Jeesus auttaa. Hylätkää saatana ja ottakaa Jeesus vastaan. Ette halua mennä kadotukseen. Kuoleman jälkeen on myöhäistä katua. Ottakaa Jeesus vastaan nyt, kun vielä voitte.
No missä vtussa se Jeesus on? Olen rukoillut ja vähäksi aikaa uskon saanut, ja aina se usko katoaa, vaikka nimenomaisesti rukoilen, että se pysyisi. Onneksi se rakastava jumala heittää mut sitten sinne kadotukseen. Itse se sinne minut lähettää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää olla noin pilkallinen. Olen lähtöisin väkivaltaisesta alkoholistiperheestä ja turvauduin jo lapsena rukoukseen. Koen rukoksiini vastatun, olen väitellyt ja hyväpalkkaisessa työssä, minulla on ihana mies ja ihanat lapset. Olen noussut ojasta hyvään, onnelliseen elämään ja voin sanoa, että minulle Jeesus on ilmestynyt. Ei näkynä vaan läsnäolona.
Miksi luulet, että Jeesus on sinut valinnut samalla kuin tuhannet muut eivät saa apua?
Koko tämä höpötys Jeesuksesta on niin tragi-koomista. Jeesuksen rooli jumalana päätettiin riitelyn jälkeen kompromissina jossain kirkolliskokouksessa ( https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi ). Yhtä hyvin olisivat voineet päättää, että on vain yksi jumala, ja Jeesus nyt oli vain jokin erityisen hyvä profeetta, alempiarvoinen jumala tms. Ja nyt 1700 vuotta tuon riitelyn ja kompromissin jälkeen joku höpöttää, että "Jeesus pelastaa". Jos se oikea Jeesus, joka käveli 2000 vuotta sitten Nasaret-järven rannalla, nyt kuulisi nämä jutut hänestä, niin kaveri varmasti sanoisi, että "eihän tämä nyt ollenkaan pitänyt mennä näin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus syntyi silloisen löydetyn maailman kolmen mantereen keskikohdalle. Kristillisen lähetystyön painopiste on ajat sitten siirtynyt tänne meille. Me olemme taustastamme huolimatta pakanallisempi maailman kolkka kuin moni Afrikan, Aasian jne maa.
Onneksi nuo mantereet olivat ne löydetyt. Olisi outoa jos Jeesus olisi esimerkiksi Inka.
Eikö Jumalakaan muuten tiennyt muista mantereista? Melkoista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka pilkkaatte Jeesusta, rukoilkaa. Jeesus auttaa. Hylätkää saatana ja ottakaa Jeesus vastaan. Ette halua mennä kadotukseen. Kuoleman jälkeen on myöhäistä katua. Ottakaa Jeesus vastaan nyt, kun vielä voitte.
No missä vtussa se Jeesus on? Olen rukoillut ja vähäksi aikaa uskon saanut, ja aina se usko katoaa, vaikka nimenomaisesti rukoilen, että se pysyisi. Onneksi se rakastava jumala heittää mut sitten sinne kadotukseen. Itse se sinne minut lähettää.
Älä luovuta vaikka uskoa koetaltaisiin. Päätä että uskot kaikesta huolimatta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähetä. "Sitä joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Jeesus). Älä katso itseesi, katso Häneen. Hän on uskon alku ja täyttymys.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämä höpötys Jeesuksesta on niin tragi-koomista. Jeesuksen rooli jumalana päätettiin riitelyn jälkeen kompromissina jossain kirkolliskokouksessa ( https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi ). Yhtä hyvin olisivat voineet päättää, että on vain yksi jumala, ja Jeesus nyt oli vain jokin erityisen hyvä profeetta, alempiarvoinen jumala tms. Ja nyt 1700 vuotta tuon riitelyn ja kompromissin jälkeen joku höpöttää, että "Jeesus pelastaa". Jos se oikea Jeesus, joka käveli 2000 vuotta sitten Nasaret-järven rannalla, nyt kuulisi nämä jutut hänestä, niin kaveri varmasti sanoisi, että "eihän tämä nyt ollenkaan pitänyt mennä näin".
Hänen äitinsä saattaisi muuttaa tarinaansa jos tietäisi kuinka pieleen se meni. Kyseessä kuitenkin klassinen, olen neitsyt, lapsi on... öööh Jumalan. Ne kolme miestä jotka toivat lahjoja olivat muukalaisia, ei mitään tekemistä lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole onnistunut viimeisellä kymmenellä kerralla. Saattaa olla enemmänkin yrityksiä takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että usko on vakio. Lue raamattua, mene eteenpäin. Luota Jumalaan ja tulee hetkiä jolloin näet että asioilla on on ollut joku tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää olla noin pilkallinen. Olen lähtöisin väkivaltaisesta alkoholistiperheestä ja turvauduin jo lapsena rukoukseen. Koen rukoksiini vastatun, olen väitellyt ja hyväpalkkaisessa työssä, minulla on ihana mies ja ihanat lapset. Olen noussut ojasta hyvään, onnelliseen elämään ja voin sanoa, että minulle Jeesus on ilmestynyt. Ei näkynä vaan läsnäolona.
Höpö höpö. Jos rakastava jumala olisi olemassa, niin kenellekään ei syntyisi vammaista lasta. Mitä pahaa se syntynyt lapsi on ehtinyt tehdä? Joko jumala on häiriintynyt sadisti tai mitään jumalaa ei ole olemassa. Eiköhän jälkimmäinen vaihtoehto ole aika looginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole onnistunut viimeisellä kymmenellä kerralla. Saattaa olla enemmänkin yrityksiä takana.
Mene jonnekin hengelliseen kristilliseen tilaisuuteen käymään
Missä jesse luuraa? "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksen.i" Miksi homma annettiin ihmisille, kun maailman helpointa olisi kaikkipystyvän jumalan vain ilmestyillä ympäri maailmaa?
Joku tässä mättää.
Vierailija kirjoitti:
No jumala on mulkero muutenkin. Ilman uskoa joutuu helvettiin, mutta uskon saa vain jumalalta.
No ei ole. Helvettiin joutuu, mutta se ei ole mikään ikuinen kidutuslaitos, vaan sana Raamatun ikuinen pitäisi kääntää ennemminkin lopullinen. Elämä voi olla ikuista, mutta kuolema on lopullinen. Eli siis jos ei ole pyytänyt että Jeesuksen sovitustyö koskee itseä, niin saa kärsiä rangaistuksen omista synneistään, mutta sen jälkeen se on sitten siinä, lakkaa olemasta.
Tämä on esim. adventistien käsitys, mutta samalla tavalla ajatellaan kuulemma esim. Helsingin yliopistolla teologisessa tiedekunnassa.
Koko ikuinen helvetin tuli on väärinkäsitys.
* sana Raamatun = Raamatun sana :D
terv. edellinen
Vierailija kirjoitti:
Ja uskovaiset vielä ihmettelee ateisteja. On se per kele hankala uskoa kun ei ole 2000 vuoteen tullut elonmerkkiä sieltä suunnasta.
Elonmerkkejä paljonkin. Ota selvää mitä kristillisyydessä tapahtuu. Lue kristillisten kustantajien kirjoja ja seuraa kristillistä mediaa. Mene seurakuntaan.