Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Visa Debit vai Electron

Vierailija
11.08.2018 |

Minulla on ollut nyt visa electron kortti ja se on alkanut temppuilla, pitäisi hakea uusi. nyt katsoin pankin sivuilta ja siellä on mahdollista hakea myös debit ja credit kortteja. credit lienee luottokortti ja siihen tuskin on opiskelijalla mahdollisuutta muutenkaan joten turha edes yrittää. mutta mitä eroa on debit ja elctron kortilla, kumpi kannattaa ottaaa.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: debit toimii, electron ei. Lapset ja epäluotettavat ei saa debitiä. Kassat nauravat electron-reppanoille.

Vierailija
2/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet nyt vaan sitä luottokorttia. Mitä voit menettää? Ikävä kyllä, mutta vieläkin luottokorttia tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron vaatii aina varmistuksen käyttötilanteessa eli tilttaa aina, ei käy ollenkaan monissa paikoissa. Käyttäjä saa hävetä, takanajonottajat suuttuu/nauraa. Teinikortti

Vierailija
4/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti: debit toimii, electron ei. Lapset ja epäluotettavat ei saa debitiä. Kassat nauravat electron-reppanoille.

Ei mun elctronissa ole kyllä ikinä mitään vikaa ollut ja ei paljon kiinosta Kassaneidin naurun kohteet:)

Vierailija
5/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö joku oikeesti sitä mitä kassahenkilö ajattelee kun maksat ostoksesi. Ei helv..

Voin ihan suoraan sanoa että se kassa ei ajattele yhtään mitään millä maksat kunhan maksat.

Vierailija
6/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettiikö joku oikeesti sitä mitä kassahenkilö ajattelee kun maksat ostoksesi. Ei helv..

Voin ihan suoraan sanoa että se kassa ei ajattele yhtään mitään millä maksat kunhan maksat.

Samaa mietin ja sitä onko kassan palkalla varaa naureskella yhtään mitään.

Vierailija
7/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kassaa ja takanajonottavia vituttaa kun electron tilttaa.  Electronpelleä vituttaa ja hävettää.

Vierailija
8/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pressettä sulle ie mithbäähg vthitun kortthejeja

Vierailija
9/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin ja sitä onko kassan palkalla varaa naureskella yhtään mitään.

Kassa myhäilee credit lompakossaan ;-)

Vierailija
10/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kassat edes näe millä kortilla maksat.

Itse tykkään electronista, koska rahat lähtevät heti tililtä. Ei ole koskaan ollut maksun kanssa mitään ongelmia ja nykyään electron toimii lähes kaikkialla, jopa junassa.

T: 40v "teini"

Vierailija
11/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kassaa ja takanajonottavia vituttaa kun electron tilttaa.  Electronpelleä vituttaa ja hävettää.

Electronpelle?? Selvä keskustelu on tätä tasoa niin ei tarvinne jatkaa.

Itse työskentelen kassalla ja minua ei vituta yhtään, yhtälailla ne pankkikortit ja maksupäätteet tilttailee.. Ei mun ole tarve haukkua ketään maksukortin takia, enkä oikein ymmärrä sellaisia jotka niin tekee.

Vierailija
12/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet nyt vaan sitä luottokorttia. Mitä voit menettää? Ikävä kyllä, mutta vieläkin luottokorttia tarvitaan.

No luottotiedot nyt kärkeen ja saada elämän vuosiksi, jopa kymmeniksi sekaisin kun on kerännyt kymppitonneja kaikenlaisia luottokortti, pikavippi ym. lainoja joissa korot pyörii.

Luottokortti on se ensimmäinen askel tuohon kierteeseen kun sillä voi ylittää maksukykynsä, sitten kun tulee se luottokorttilasku niin ollaankin ihmeissään millä se maksetaan ja jos alkaa epätoivoisena ottamaan vippejä ym niin kierre on valmis.

Vierailija
13/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pankit myöntää opiskelijoillekin luottokortin. Pitää olla 20-vuotias, ja muistaakseni plakkarissa pitää olla 180 op. Sit saat 1000 € luottorajan.

Eli kannattaa googlettaa vauvvaamisen sijaan.

Vierailija
14/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron voi olla ainut vaihtoehtosi. Debit korttia ei ole myönnetty tuosta vaan ainakaan 10 vuoteen. Jos ei ole vakituisia työtuloja, niin saa tyytyä Electroniin. Ja itse ainakin kassalla näen, mikä kortti asiakkaalla on, koska pyydän sen asiakkaalta ja laitan koneeseen. Aika monissa pienemmissä liikkeissä on se pöytämalli, mitä asiakas ei saa itse käyttää. Täytyy sanoa, että kyllä Electron maksajat saavat lievää kummastusta aina osakseen, jos ovat Yli 25v. Sehän kielii maksuvaikeuksista... koska henkilön rahankäyttöä pyritään rajoittamaan niin, ettei tiliylityksiä missään tapauksessa voi tulla.

Vierailija
15/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electron voi olla ainut vaihtoehtosi. Debit korttia ei ole myönnetty tuosta vaan ainakaan 10 vuoteen. Jos ei ole vakituisia työtuloja, niin saa tyytyä Electroniin. Ja itse ainakin kassalla näen, mikä kortti asiakkaalla on, koska pyydän sen asiakkaalta ja laitan koneeseen. Aika monissa pienemmissä liikkeissä on se pöytämalli, mitä asiakas ei saa itse käyttää. Täytyy sanoa, että kyllä Electron maksajat saavat lievää kummastusta aina osakseen, jos ovat Yli 25v. Sehän kielii maksuvaikeuksista... koska henkilön rahankäyttöä pyritään rajoittamaan niin, ettei tiliylityksiä missään tapauksessa voi tulla.

Mä en ohan periaatteessakaan tulisi tuollaiseen puljuun asiakkaaksi jossa ihmisiä kummaksutaan maksutavan vuoksi. Varo ettet näytä kummaksuntaasi liian kärkkäästi ettet saa potkuja, harvalla yrittäjällä on tänäpäivänä varaa valita asiakkaansa.

Vierailija
16/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä ajatusmaailma jos electron kertoo maksuvaikeuksista. Mulla on molemmat, elctron siksi koska se on toiseen tiliin toisessa pankissa ja se on minulle ilmainen.

Mitään rahavaikeuksia ei kyllä ole, mutta kerro ihmeessä liike missä työskentelet niin en tule asioimaan sinne niin ei tarvitse kummaksua ja halveksua.

Vierailija
17/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electron ei kieli yhtään mistään vaikeuksista. Se on hyvä vaihtoehto muiden korttieni joukossa.

Terv. Akateeminen eikä ihan pienipalkkainen

Vierailija
18/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin onneton sain luottokortin, kun muutimme yhteen ja piti ostaa huonekaluja ja kaikenlaista.

Luottoraja oli onneksi pieni.

Onneksi ja onneksi. Pian hain toisen kortin, jonka luottoraja oli kaksinkertainen.

Sekin jäi "pieneksi", joten korotutin luottorajan tappiin.

Jossain vaiheessa ryhdyin myös toisen pankin asiakkaaksi ja heidän kauttaan oli mahdollista saada vuosimaksuton luottokortti, jossa oli vielä pienempi korko kuin niissä kahdessa aiemmassa.

Eikun semmonen hommaamaan korvaamaan ne kaksi aiempaa.

Valitettavasti älysin luopua heti vain siitä ensimmäisestä kortista ja kortti numero 2 jäi käyttöön.

17 vuoden ja muutaman luottorajan noston jälkeen mulla on nyt kaksi luottokorttia, joista yhteensä velkaa 14000€.

Korko ja muina kuluina menee yli tonni vuodessa.

Käytännössä olen hassannut varmaan ainakin 10000€ pelkkinä kuluina.

Että sen verran olen menettänyt.

Vierailija
19/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron on köyhien kortti.

T. business visa

Vierailija
20/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electron on köyhien kortti.

T. business visa

Samalla logiikalla myös visa koska ei ole varaa:)

Terv. Debit- kortti