Ratkaisu jos et pidä liikunnasta!
Hanki sähköpyörä! Se muuttaa liikunnan nautinnoksi.
Ja länkytys on turhaa, todettu tieteellisesti aina reipasta kävelyä tehokkaammaksi liikuntamuodoksi.
Mutta suurin hyöty on että ei tarvitse pohtia, jaksaisiko lähteä, hauskanpitoon tekee aina mieli.
Itse huvittelen 20 km kauppareissulla päivittäin, vaikka pörrisman vieressä asun ;-)
Harjoituksen tehon olen mitannut sportstackerin sykevyöllä ja garminin kellolla. Esim. energiaa palaa tunnin reissulla 2000 kJ.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tai jos vaan ajelee jopolla, niin saa paljon parempaa kuntoilua ja nopeammin.
Et sitten hiffannut ;-( Jopoilu vituttaa sen verran että jää sohvalle ja menee autolla.
Vertaisin Jopoa toimimattomiin suksiin ja sähkistä toimiviin ;-)
Miten voi mennä noin paljon energiaa? Itselläni meni perus mummomankelilla puolen tunnin matkalla 980 kJ. Meneekö siinä siis energiaa saman verran kuin normaalipyörällä? Missä tuossa sitten on se "jos et pidä liikunnasta" -osuus?
Vierailija kirjoitti:
Miten voi mennä noin paljon energiaa? Itselläni meni perus mummomankelilla puolen tunnin matkalla 980 kJ. Meneekö siinä siis energiaa saman verran kuin normaalipyörällä? Missä tuossa sitten on se "jos et pidä liikunnasta" -osuus?
Ehkä se osuus on se, että sähköpyörällä on paljon kevyempi polkea, esim. ylämäet tunnu missään. Kevyttä kivaa rullailua.
Vierailija kirjoitti:
Kulutukset ovat hyvin henkilökohtaisia (massa, maasto, nopeus...) . Ja juuri siinä sähköpyöräilyn hienous, se on niin hauskaa että "treenaat" huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja länkytys on turhaa, todettu tieteellisesti aina reipasta kävelyä tehokkaammaksi liikuntamuodoksi.
Mutta suurin hyöty on että ei tarvitse pohtia, jaksaisiko lähteä, hauskanpitoon tekee aina mieli.
Itse huvittelen 20 km kauppareissulla päivittäin, vaikka pörrisman vieressä asun ;-)
Harjoituksen tehon olen mitannut sportstackerin sykevyöllä ja garminin kellolla. Esim. energiaa palaa tunnin reissulla 2000 kJ.
Eikö sen energiankulutuksen näe kuitenkin huomattavasti kätevämmin siitä akun varauksesta?
Ei tätä voi jankkaaja käsittää. Meitä on varmaan muutama miljoona jotka ei sohvalta nouse kun "liikunta" vituttaa. Sähkis muuttaa elämän ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoituksen tehon olen mitannut sportstackerin sykevyöllä ja garminin kellolla. Esim. energiaa palaa tunnin reissulla 2000 kJ.Eikö sen energiankulutuksen näe kuitenkin huomattavasti kätevämmin siitä akun varauksesta?
Höpötilöpöti. Akun varauksesta saa käsitystä käytetyn avustuksen määrästä, mutta se ei liity mitenkään kuntoilun tehon arviointiin.
Se on helvetin kallis. Tietysti mihin vertaa, onhan se paljon halvempi kuin huono auto.
Eli toistaiseksi sotken tavallisella. Mutta olet täysin oikeassa, se on varmasti hyvä hankinta. Menee pidemmätkin matkat ilman kärvistelyä.
Naapuri vetää sähkiksellä työmatkan 40 kilsaa suuntaansa. Ei onnistuisi mun fillarilla, joka sekään ei ole sinänsä huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se osuus on se, että sähköpyörällä on paljon kevyempi polkea, esim. ylämäet tunnu missään. Kevyttä kivaa rullailua.
No miten se sitten kuluttaa kuitenkin saman verran kuin tavispyörä? En tajua tätä yhtälöä?
Vierailija kirjoitti:
Se on helvetin kallis. Tietysti mihin vertaa, onhan se paljon halvempi kuin huono auto.
Eli toistaiseksi sotken tavallisella. Mutta olet täysin oikeassa, se on varmasti hyvä hankinta. Menee pidemmätkin matkat ilman kärvistelyä.
Naapuri vetää sähkiksellä työmatkan 40 kilsaa suuntaansa. Ei onnistuisi mun fillarilla, joka sekään ei ole sinänsä huono.
Tonnilla saa tarjouksesta käypäisen tai käytetyn. Ylläpito ja käyttö on ilmaista autoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Hienoja 12 tunnin päiviä. En kyllä viitsisi.
Hmm vois harkita.. en kyllä tykkää tavallisista pyöristä joten karsastan vähän kaikkea niihin liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se sitten kuluttaa kuitenkin saman verran kuin tavispyörä? En tajua tätä yhtälöä?
Sähkiksellä kuluu paljon enemmän. Siis kun se käy helteelläkin huvikseen heittämässä 20 km lenkin. Verrattuna Jopon omistajaan jota vain sohvallaan vituttaa ajatus liikunnasta .
Hanki ennemmin nojakki eli nojapolkupyörä. Et ole sidottu 25 kmh nopeusrajoituksiin.
Ei liikunnasta tarvitse tykätä.
Minä en tykkää siivoamisesta, tiskaamisesta tai monesta muustakaan asiasta. Siivoan kodin koska haluan asua siistissa kodissa, tiskaan astiat koska haluan syödä puhtaista astioista, harrastan liikuntaa koska haluan elää terveenä ja elinvoimaisena.
Eipä toiminut. Onhan sillä kymmenen kertaa kevyempi polkea, mutta ei se poista muita pyöräilyn huonoja puolia: silmiin käyvä tuuli, vaakatasossa lentävä räntäsade, verille hiertynyt alapää, tuskanhiki, vitutus, muut liikenteessä olijat, kylmä, kuuma, polvien ja kaatuessa kypärästä huolimatta potentiaalisesti pään hajoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Hanki ennemmin nojakki eli nojapolkupyörä. Et ole sidottu 25 kmh nopeusrajoituksiin.
Fakiirihommaa. Millään polkupyörällä ei ole ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta. Sähköpyörällä saa polkea vaikka sataa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakiirihommaa. Millään polkupyörällä ei ole ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta. Sähköpyörällä saa polkea vaikka sataa ;-)
Tiedät mitä tarkoitan. Yli 25 kmh nopeuksilla sähköpyötä on tavallinen pyörä ylimääräisellä rasitteella.
mulla on pakko liikkua, muuten juon kuin sieni
viinoja siis
eypä sillä, tässä nykytilanteessa vetelen sattuneesta syystä muuta päähän menevää kuin viinaksia
en varmastikkaan osaa elää kutakuinkaan evlutelämää, olen aina ja jatkuvasti riippuvuudessa johonkin. Se vituttaa. Ja se että omia törttöilyjä on tullut tehtyä ja reilusti.
Sekin vituttaa että muut muistavat melkein itseä paremmin omat törttöilyt. Eivät puhu niistä tieten suoraan - keskenään.
Jahaans, lähtis liikkumaan taas.
Tai jos vaan ajelee jopolla, niin saa paljon parempaa kuntoilua ja nopeammin.