Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko toisen painoon puuttua?

Vierailija
10.08.2018 |

Sukulaiseni on hieman alle 30 nainen ja painaa kohta valehtelematta 160kg. Nainen on mukava ja ihana, mutta paino selvästi haittaa arkisia asioita. Nainen itse ei koskaan painosta puhuttaessa näe, että hänellä on ylipainoa, vaan pitää itseään ihan terveenä ja hyvässä kunnossa olevana. Juhlissa ja kahvitellessa hän syö häpeilemättä valtavia määriä. Kävely on hankalaa, istua voi vaan korkeille tuoleille, muuten ei pääse ylös yms. Miten on, voinko sanoa suoraan naiselle, että:" Olen todella huolissani painostasi. Voinko auttaa sinua jotenkin?" Naisen perhe pelkää naisen terveyden puolesta ja murehtivat,mutteivat uskalla sanoa asiasta naiselle yhtään mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi puuttua. 

Vierailija
2/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa taitava arvioimaan toisen painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten painoi 146kg ja siitä naureskellen kertoi ja nyt on painoa tullut paljon lisää...

Vierailija
4/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asian voi ottaa puheeksi, mutta se olisi kyllä perheen tehtävä. 🤔

Vierailija
5/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että hän ei itse tiedä olevansa sairaalloisen ylipainoinen.Jos on käynyt /käy lääkärillä/terveydenhoitsjalka tms., niin varmasti asiasta puhuttu, ovat velvollisia ottamaan asian esille.

Kysymys kuuluukin, että mitä v*ttua se asia sulle kuuluu?Kun ihan on rivienvälistä luettavissa, että et sä sitä mitään hyvää hyvyyttä halua tehdä, ihan vaan vihaat läskejä ja haluat omaa itsetuntoa kohottaa sillä että pääset sanomaan asiasta.Tunnet itsesi kauniimmaksi ja hoikemmaksi kun muistuttaa toista siitä, että tämä on läski.Sitten et kuitenkaan oikeasti olisi tätä ihmistä auttamassa ja tukemassa, kyn aloittaisi laihdutukseen, jos vaikka sattuisi oikeasti laihtumaan.Hui ksuheeta, saattaisi vaikka tulla hoikemmaksi tai kauniimmaksi kuin sinä....

Vierailija
6/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asian voi ottaa puheeksi, mutta se olisi kyllä perheen tehtävä. 🤔

Lääkärin tehtävä.

Vierailija
7/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietää kokonsa, mutta jos ei halua laihduttaa ette voi mitään. Katkaisee välit teihin jos painostatte.

Vierailija
8/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas...

Vierailija
9/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa mainita asiasta, ei se auta. Mulle olis ainakin ollut ihan turha sanoa mitään, kun painoindeksi oli 52, olis tullut vaan pa*ka fiilis, mutta ei se olisi innostanut laihduttamaan.

Vierailija
10/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ollut terveysvaikeuksia, mutta lääkäri on hoitanut vaan esim. polvivammaa, eikä ole ottanut painoa mitenkään puheeksi tai siihen mitään kantaa. Ja tiedän tämän, koska naisen vanhemmat ovat tästä minulle (sukulaiselle) murheissaan kertoneet. Olemme kaikki läheisiä ja minuun tukeudutaan, koska olen terveydenhoitaja. Ja en todellakaan ilkeily mielessä tähän olisi puuttumassa!

Vierailija
11/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on ollut terveysvaikeuksia, mutta lääkäri on hoitanut vaan esim. polvivammaa, eikä ole ottanut painoa mitenkään puheeksi tai siihen mitään kantaa. Ja tiedän tämän, koska naisen vanhemmat ovat tästä minulle (sukulaiselle) murheissaan kertoneet. Olemme kaikki läheisiä ja minuun tukeudutaan, koska olen terveydenhoitaja. Ja en todellakaan ilkeily mielessä tähän olisi puuttumassa!

Oliko vanhemmat lääkärin vastaanotolla mukana, vai mistä tietävät mitä lääkäri on sanonut?

Vierailija
12/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko vanhemmat lääkärin vastaanotolla mukana, vai mistä tietävät mitä lääkäri on sanonut?

Polvileikkauksen jälkeen olivat sairaalassa, kun lääkäri tapasi naisen ennen kotiinlähtöä osastolla ja siinä lääkäri ei ollut puhunut mitään painon pudottamisesta. Tosin, silloin kun hoitoon hakeutui polvestaan, on voinut lääkäri asiasta mainita.

Vierailija
13/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava ja olen kyllä aina ollut varsin tietoinen painostani ja koostani. Minulle on siitä huomauteltu, mutta ei se ole koskaan saanut minua laihduttamaan, päinvastoin. Tullut vain paha mieli joka kerta ja usein olen sitten syönyt siihen pahaan oloon, vaikka ei ole olut nälkä. Olen pudottanut painoa muutaman kerran, mutta silloin olen voinut muuten todella hyvin ja elämä on ollut muutenkin todella hyvällä kantilla. Olen sitten sairastunut tai tapahtunut jotain muuta raskasta, olen lihonut takaisin ja lisääkin. Eli en suosittele toisen asioihin puuttumista.

Vierailija
14/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lihava ja olen kyllä aina ollut varsin tietoinen painostani ja koostani. Minulle on siitä huomauteltu, mutta ei se ole koskaan saanut minua laihduttamaan, päinvastoin. Tullut vain paha mieli joka kerta ja usein olen sitten syönyt siihen pahaan oloon, vaikka ei ole olut nälkä. Olen pudottanut painoa muutaman kerran, mutta silloin olen voinut muuten todella hyvin ja elämä on ollut muutenkin todella hyvällä kantilla. Olen sitten sairastunut tai tapahtunut jotain muuta raskasta, olen lihonut takaisin ja lisääkin. Eli en suosittele toisen asioihin puuttumista.

Olen pahoillani, toivottavasti sinulla menee nyt hyvin. En todellakaan halua naista loukata, haluaisin, että hän tietäisi, että olen valmis häntä tukemaan ja auttamaan. Mutta, en taida sitä sitten tehdä, koska tosiaan, en halua todellakaan häntä satuttaa tai aiheuttaa pahempaa oloa.

Vierailija
15/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvileikkauksen jälkeen olivat sairaalassa, kun lääkäri tapasi naisen ennen kotiinlähtöä osastolla ja siinä lääkäri ei ollut puhunut mitään painon pudottamisesta. Tosin, silloin kun hoitoon hakeutui polvestaan, on voinut lääkäri asiasta mainita.

Varmasti lääkäri on jossain vaiheessa asiasta maininnut, mutta sukulaisesi ei ole asiasta vain kertonut. En olisi itsekään tuossa kokoluokassa maininnut muille, että lääkäri valitti ylipainosta, jos mulla ei mitään innostusta laihduttamiseen olisi ollut.

Vierailija
16/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sä mitään haluat auttaa....olisit jo auttanut etkä täällä jauhaisi potaskaa.Jos sä kerta tunnet ihmisen noin hyvin, kuin mitä väität, niin kyllä olisit voinut asian jo hoitaa.Lisäksi sanot olevasi terkkari.Teilke varmaan koulussa opetettu, miten terveys neuvontaa annetaan niin, että asiakas sen ottaa vastaan.Kyllä läski tietää olevansa läski, jos ei elä harhoissaan.

Vierailija
17/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colette kirjoitti:

Todellakin on kohtuullista ottaa puheeksi!! Jokainen, joka kieltää tämän, ei näe ylipainossa todellista ongelmaa ja se on h*lvetin vaarallista.

Et todellakaan voi ottaa puheeksi tulevien asiakkaittesi painoa. Ne eivät kuulu sinulle. Sinulle kuuluvat vain heidän oikeudelliset ongelmansa ja ne eivät johdu painosta.

Vierailija
18/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat sä mitään haluat auttaa....olisit jo auttanut etkä täällä jauhaisi potaskaa.Jos sä kerta tunnet ihmisen noin hyvin, kuin mitä väität, niin kyllä olisit voinut asian jo hoitaa.Lisäksi sanot olevasi terkkari.Teilke varmaan koulussa opetettu, miten terveys neuvontaa annetaan niin, että asiakas sen ottaa vastaan.Kyllä läski tietää olevansa läski, jos ei elä harhoissaan.

Miksi olet noin vihainen? Ja on ihan eri asia puhua ihmiselle terveystarkastuksen aikana painosta, kuin ottaa tutun ihmisen kanssa yllättäen puheeksi.

Vierailija
19/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ja puututaankin. Ei kuitenkaan saa. Ok, ei saisi.

Vierailija
20/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen yksityisasiat eivät kuulu muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi