Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bussin pysäyttäminen

Eivoiymmärtää
10.08.2018 |

Joka kerta, kun viiton bussia pysähtymään, lähes kaikki muutkin samalla pysäkillä olijat tekee sen myös, vaikka olisivat nähneet minun jo pysäyttävän saman bussin. Mikä järki siinä on, eikö ihmiset luota, että bussi pysähtyy jos eivät itsekin heilauta kättään? Jos näen jonkun muun ehtivän ensin pysäyttää bussini, en silloin jaksa itse vaivautua.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa joka aamu, mitä ihmisten päässä oikein liikkuu? Eikö heidän mielestään ole oikeutta nousta bussiin, ellei ole ITSE viittonut bussia pysähtymään :D

Tämä on yleinen väärinkäsitys. 

Tosiaankaan ei ole oikeutta nousta bussiin, ellei henkilökohtaisesti ole antanut asianmukaista pysähtymismerkkiä. 

Monet kuljettajat kyllä joustavat tässä ja siitä ehkä harhakäsitys, että kukan tahansa pysäkillä oleskelija olisi oikeutettu astumaan linja-autoon. 

Vierailija
22/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla on niin kiukkuisia kuljettajia, että hyvä kun yleensä uskaltaa heilauttaa kättä busseille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipysäkiltä kulkee vain yksi linja eli luulisi kuskin tajuavan pysähtyä kun näkee porukkaa odottamassa ja tietää ettei siitä muita busseja mene. Eipä pysähdy jos ei hulluna huidota:D

Vierailija
24/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että moni sipsuttaa siihen pysäkin reunalle hieman heilauttamaan lapastaan. Kuskille näytetään selkeä merkki siitä että hinkuu kyytiin, ja kun sen tekee itse niin siitä on ainakin varmuus. Ja aina parempi jos useampi osoittaa halukkuutensa nousta kyytiin.

Vierailija
25/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaan kuitenkin.

En juurikaan vahdi muiden ihmisten tekemisiä pysäkeillä vaan kun mun bussi tulee, nostan käden sivulleni viittomaan että haluan kyytiin ja pidän tuota kättä pystyssä niin kauan että kuski laitta vilkun päälle jolloin tiedän hänen huomanneen minut.

Yleensä pönötän pysäkin ihan siinä tien sivussa kiinni enkä todellakaan pälyile ympärilleni heiluttaako joku toinen vai ei, taakseni varsinkaan nyt vielä vähemmän.

Vierailija
26/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihan samaa joka aamu, mitä ihmisten päässä oikein liikkuu? Eikö heidän mielestään ole oikeutta nousta bussiin, ellei ole ITSE viittonut bussia pysähtymään :D

Entä jos bussikuski ei huomaa sitä yhtä viittojaa. Kyllä se on hyvä varalta kaikkien kyytiin haluavien viittoa.

Vierailija
27/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni asia on niin, että kaikki bussiin haluavat voivat viittilöidä bussikuskille. Ei se ole keneltäkään pois. Näin kaikilla on hyvä mieli. Niin bussikuskilla kuin matkustajillakin. Päätän raporttini tähän.

Vierailija
28/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo asia minua häiritse. Harvoin käytän pussia. Kävelen mielummin metro asemalle,Kun odottaisin pussia, 3 pysäkin väliä ja siinä on ,sitten Metroasema.

Vierailija
29/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäkillä on yleensä useampi linja. Ei se bussi minua odota jos joku reippailija näyttää merkin, ja itse raahustan ujona perässä

Vierailija
30/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heiluttajat luulevat että se bussi pysähtyy juuri hänen kohdalleen ja pääsee ekana bussiin.

Usein tämä pitääkin paikkansa. Jos pysäkillä on paljon porukkaa, joista kuski ei voi tietää, ketkä ovat tulossa juuri kyseiseen bussiin, pysähtyy hän ja avaa oven todennäköisemmin juuri sen heiluttajan kohdalla.

Vierailija
31/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä stadissa on tarkastajia, jotka valvovat käsimerkin antamista. 

Eli jos tällainen sattuu pysäkillä olemaan (ovat siviiliasuissa), niin bussiin ei ole menemistä, ellet ole antanut selkeää pysähtymismerkkiä. 

Kuntarajojen yli mennessä on myös nostettava jalka samanaikaisesti ylös. Liikuntarjoitteisille sallitaan myös esim. rollaattorin kanssa pyörähdys ympäri. 

Tarkemmat ohjeet ovat HSL:n sivuilla. 

Ai on? Tuleeko mitään sanktioita tuosta??

Vierailija
32/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus pentuna kun asuin vielä pääkaupunkiseudulla tuon saman. Mutta näin sen ihan normaalina + ainakin se bussikuski VARMASTI pysähtyy, kun koko pysäkki viuhtoo :'D

Vierailija
33/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomilla on vaikeaa.

Vierailija
34/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomilla on vaikeaa.

Se on köyhän ja tyhmän osa.

Vierailija
35/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kerran ihminen pysäytti bussia ja sit huitoo sille, että mene mene, koska huomasi sen olevan väärä bussi. Bussi ei pysähtynyt. Nainen sanoi, ettei tiennyt minun olevan menossa siihen bussiin. Ja ilmeisesti bussikuski katsoi, että vuotoja oli ainoa joka halusi bussiin.

Kun bussinintulee en jätä sitä yhden huidonnan varaan. Jos on monta huitojaa, niin sit en itse huido.

Vierailija
36/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kritisoivat kokevat ettei heidän toimintaan luoteta. Miksi se muuten häiritsisi?

Vierailija
37/40 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se viestien kulku aivoista käteen vaan menee niin. Itellä useamman kerran käynyt niin, että aivoista lähtee viesti "pysäytä bussi", samalla hetkellä joku toinen näyttää merkin, mutta sitä omaa viestiä ei enää ehdi pysäyttää, mutta lähettää heti perään uuden viestin "lopeta" ja sitä merkkiä näyttää lyhyemmän aikaa mitä muuten olisi näyttänyt.

Vierailija
38/40 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin et oon 31 enkä oo koskaan pysäyttänyt bussia?! (ei oo tarvinnut) 😀 Kerran yritin, yksin yöllä Hesassa, mut ei se mennyt kuin Strömsössä ja ei se pysähtynyt. Piti sitten kävellä.

Vierailija
39/40 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pimeää ja se yksi huitoja on mustissa vaatteissa ilman heijastinta ja bussi ajaa ohi, pitääkö rääkyä sille huitojalle vai hakata omaa päätä seinään, kun ei viitsinyt itsekkin nostaa kättä huitoakseen kun omassa kädessä on heijastin.?

Vierailija
40/40 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut heiluttajat luulevat että se bussi pysähtyy juuri hänen kohdalleen ja pääsee ekana bussiin.

Usein tämä pitääkin paikkansa. Jos pysäkillä on paljon porukkaa, joista kuski ei voi tietää, ketkä ovat tulossa juuri kyseiseen bussiin, pysähtyy hän ja avaa oven todennäköisemmin juuri sen heiluttajan kohdalla.

Joo, plus ekaks tassunsa nostanut myös pääsee ekaks sisään.

Eli perässähiihtäjät älkää etuilko!