Bussin pysäyttäminen
Joka kerta, kun viiton bussia pysähtymään, lähes kaikki muutkin samalla pysäkillä olijat tekee sen myös, vaikka olisivat nähneet minun jo pysäyttävän saman bussin. Mikä järki siinä on, eikö ihmiset luota, että bussi pysähtyy jos eivät itsekin heilauta kättään? Jos näen jonkun muun ehtivän ensin pysäyttää bussini, en silloin jaksa itse vaivautua.
Kommentit (40)
Mä olisin voinut tehdä tismalleen saman aloituksen. :D En vaan tajua! Kyllä se bussi pysähtyy ja kyytiin pääsee jokainen, vaikka vain yksi olisi heilutellut. Tsiisus. Mä en tiedä, miksi tää ärsyttää mua niin paljon, mutta kyllä ärsyttää. Tekee mieli aina todeta näille ylimääräisille heiluttelijoille, että en mäkään näkymätön ole, kyllä se pysähtyy, jos on pysähtyäkseen.
Aina edulliset kyytiin pääse kuin heiluttajat. Vilkkaalla pysäkillä kuski näkee keitä on tulossa ja odottaa. Muuten tekee nopean pysähdyksen.
Niin samaa mieltä ap:n kanssa!! Ilmiö saa raivon partaalle joka ikinen kerta! Grrrr.....
Hyvä, että joku muukin ärsyyntyy tästä. Ymmärrän, jos on vilkas liikenne ja busseja menee ohi paljon, mutta eilenkin olin hiljaisen tien varressa eikä muita busseja ollut näköpiirissä. Heilautin kättäni ja samaan aikaan pysäkillä ollut nainen käntyi vielä karsomaan minua, että pysäytänkö mutta silti teki vielä itse samoin! Aaargghh!
Ja mitä haittaa tästä on? Muu kuin että jotain lähiömammaa ärsyttää?
Miksi se teitä ärsyttää, jos joku heiluttaa kättänsä?
On teillä ongelmat. Mitenhän kestätte kun teille vielä joskus tulee niitä oikeita ongelmia?
Useimpia ei kiinnosta, mitä muut tekevät.
Unohda turha stressaaminen täysin mitättömästä aiheesta.
Minä pysäytän bussin aina kertasingolla, muuten tuppaavat ajamaan ohi. Vähän hidadta, kun joutuu aina sitten odottamaan korvaavaa bussia paikalle.
Eiköhän kuskista vaan ole hauskaa, kun moni viittoo pysähtymään.
Itsekin olen huomannut saman ilmiön, mutta minusta se on vaan hauska tapa. Itse en viilto, jos joku muu viittoo.
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat. Mitenhän kestätte kun teille vielä joskus tulee niitä oikeita ongelmia?
En ole ikinä paljon pysäkeillä heiluttelijoihin kiinnittänyt huomiota, mutta tälläisten viestien lähettäjät ovat huvittavia. Valittavat palstalla siitä että joku valittaa jostain tyhjänpäiväisestä, mikä on siis aivan täysin yhtä tyhjänpäiväinen valitusaihe. He tulevat itse tänne asti, lukevat viestiketjuja aiheista ja näpyttelevät viestejä siitä, kuinka typerää on asiasta itkeä :D
Onhan tuo outoa mutta ei tarvitse kuin yhden kerran kun olet yksin pysäkillä ja bussi ajaa ohi vaikka viittelöit, niin ihan sa,a vaikka koko pataljoona heiluttaa käsiään. Olisi muuten pitänyt pyytää presidentiltä fillari tässä yksi päivä kun ei pysähdytty ottamaan kyytiin.
Olen jäänyt useita kertoja bussista Hakaniemen torilla ruuhka-aikana. Ei auttanut yhtään, vaikka meitä oli useampi huitoja. Bussi on ajanut ohi myös kodin lähellä.
Uskomukseni: mitä enemmän huitojia, sitä parempi bussi. :D
Kuski on myös rähissyt minulle siitä, että lopetin huitomisen liian aikaisin. Olin jäädä 20 asteen pakkasessa pysäkille. Olisi varmaan kivaa olla bussikuski, niin saisi räyhätä työssä ihmisille.
Ihmettelen ihan samaa joka aamu, mitä ihmisten päässä oikein liikkuu? Eikö heidän mielestään ole oikeutta nousta bussiin, ellei ole ITSE viittonut bussia pysähtymään :D
Kerran jätin viittomatta kun katsoin, että vieressä ollut nainen teki niin. Olikin vaan moikannut tutulle kuskille ja bussi meni ohi 😅 Sen jälkeen olen heiluttanut vaikka pysäkillä olisi kuinka monta muutakin heiluttamassa.
En minä ainakaan seuraa, mitä muut tekevät. Enimmäkseen olen unisena siinä ajatuksissani. Toki silloin harvoin kun HUOMAAN jonkun muun viittilöivän, jätän itse heilauttamatta kättäni.
Jos jotakuta tämä oikeasti nyt ärsyttää, niin ei voi kun sääliä. Mahtaa olla rankkaa elämä, jos tällaisetkin aikaansaavat ärtymystä.
Ainakin täällä stadissa on tarkastajia, jotka valvovat käsimerkin antamista.
Eli jos tällainen sattuu pysäkillä olemaan (ovat siviiliasuissa), niin bussiin ei ole menemistä, ellet ole antanut selkeää pysähtymismerkkiä.
Kuntarajojen yli mennessä on myös nostettava jalka samanaikaisesti ylös. Liikuntarjoitteisille sallitaan myös esim. rollaattorin kanssa pyörähdys ympäri.
Tarkemmat ohjeet ovat HSL:n sivuilla.
Jotkut heiluttajat luulevat että se bussi pysähtyy juuri hänen kohdalleen ja pääsee ekana bussiin.
Se on idioottimaista. Olen miettinyt samaa. Itse lopetan huitominen, jos näen että joku hölmö ryhtyy kilpaan kanssani.
Kerran näin äidin ja tyttären (about 8-9v). Tytär oli hyvin näkyvästi pysäkin reunalla viittomassa bussia, mutta silti äiti rupesi myös viittomaan sieltä kopin sisältä. Näin sitä pilataan lapsen itsetunto pala palalta. :D