Onko kokemuksia Renault Meganesta?
Tarvitsisin pian auton ja tuollainen hieno Renault miellyttäisi silmää.
Kommentit (37)
Joitakin tyyppivikoja, mutta pääsääntöisesti toimii. Halvemmalla et yhtä hyvää autoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin ranskalaiset ovat parhaita lautasella.
Joo, lautasela melkein yhtä hyviä kuin kumipyörillä.
Vierailija kirjoitti:
Renault on murheenkryyni. Samoin pösö ja sitikka.
Ja minkä näistä olet omistanut?
Tuskin yhtäkään.
Kokemusta kahdesta Rellusta, suunnilleen ilmoituksen mallista ja uudemmasta Meganesta. Uudessa on ihan sairas määrä valmistus- ja tyyppivikoja, mutta vanhempi oli loistoauto!
Miinuksia:
- Osia tulee hajoamaan, varaudu käyttämään auto pari kertaa vuodessa korjaamolla.
- Jos haet uskottavuutta liikenteessä niin Renault ei ole sinun autosi.
Plussia:
- Ajomukavuus, jousitus
- Eivät ota ruostetta millään
- Luotettava: vioista huolimatta kumpikaan omista Relluistani ei koskaan ole jättänyt tien päälle
Vierailija kirjoitti:
Yksi Laguna riitti, muita ranskalaisia ei tule. Nykyisessä Opel-merkissä ollaan pitäydytty vuosia ja tullaan niin tekemään jatkossakin.
Opel on ranskalaisen PSA:n tekele 🤔
No en tosta nimenomaisesta tiedä mutta Renault Megane oli meillä farkkuna ja oli hyvä auto. Hinta ja laatu kohtas. Ei ruostunut,jättänyt tien päälle, hyvä ajotuntuma..
Nyt on vw golf farkkuna enkä siinä ole huomannut mitään mainittavaa eroa verrattuna tohon meganeen.
Vanhemmat Volvot myös ranskalaisia, uudemmat kiinalaisia. Vähänkö hävettäisi.
Itse etsin jokunen vuosi sitten luotettavaa, hyvännäköistä ja hyvin varusteltua autoa. Päädyin Meganeen (kolmos korimalliin). Hyvä menestys saksalaisissa katsastustilastoissa ja Suomen Vag-maailman (TM) testeissä ihan kärkikahinoissa. Koeajon jälkeen osto oli selviö.
Olisihan se tietty miehekästä omistaa joku volkkari/audi/seat/skoda -viritelmä, missä kerralla paukkuu puoli konetta tai vaihdelaatikko. Ei mitään noloja pikkuvikoja, vaan kunnon remonttia, mitkä eivät tietysti katsastustilastoissa näy, mutta estävät ajamisen viikoiksi ja köyhdyttävät omistajaa äkkiä tuhansilla euroilla.
Meganessa oli neljän vuoden takuu, mitä en kertaakaan ole tarvinnut. Nyt lähtee jo kuudes vuosi ja hyvillä mielin mennään. Mukava, hiljainen, tyylikäs ja varusteltu auto hinnalla, millä muilta malleilta irtoaa lähinnä karvalakkiversio. Hölmöjä ovat ihmiset, kun vieläkin elävät jossain 70-luvulla noiden ranskalaisfobioiden kanssa.
Ainakin noin vanhan rassin kanssa, mutta ehkä uudemmat vm 2010 tai nuoremmat renut voi olla ihan ok.
Ei ole kokemusta, mutta eräs kaverini sanoi kenellä oli tuonlainen että ranskalaisia ei saisi ostaa mistään muualta kuin mc Donald, Hesburger tai grillistä ja kyllä siinä varmaan jotain perää onkin.
Vierailija kirjoitti:
Huijarifirma, tekeytyy "keskustelijaksi" kaikkialle itseään kehumaan.
Tekaisee kehuvia "asiakkaita"
Taitaa olla joku kilpailija haukkumassa. Jos siinä liikkeessä olisi huono palvelu tai huijattaisiin, niin sillä ei varmasti siinä tapauksessa olisi yli 15 000 tykkääjää Facebookissa. Useimmilla muilla autoliikkeillä on alle tuhat tykkääjää.
Ei Relluista muuta kokemusta kuin uudesta täyssähkö ZOE:sta ja kokemukset pelkästään positiivisia. Seuraavaksi vaihdetaan kuitenkin Tesla Model 3:een jota pidetään luotettavampana ja jonka toimintasäde on riittävä, päinvastoin kuin muissa täyssähköautoissa.
Ihme facebookruikuttaja. Mitä iloa niistä tykkäyksistä on? Sykkiikö kikuli kenties?
Vierailija kirjoitti:
Itse etsin jokunen vuosi sitten luotettavaa, hyvännäköistä ja hyvin varusteltua autoa. Päädyin Meganeen (kolmos korimalliin). Hyvä menestys saksalaisissa katsastustilastoissa ja Suomen Vag-maailman (TM) testeissä ihan kärkikahinoissa. Koeajon jälkeen osto oli selviö.
Olisihan se tietty miehekästä omistaa joku volkkari/audi/seat/skoda -viritelmä, missä kerralla paukkuu puoli konetta tai vaihdelaatikko. Ei mitään noloja pikkuvikoja, vaan kunnon remonttia, mitkä eivät tietysti katsastustilastoissa näy, mutta estävät ajamisen viikoiksi ja köyhdyttävät omistajaa äkkiä tuhansilla euroilla.
Meganessa oli neljän vuoden takuu, mitä en kertaakaan ole tarvinnut. Nyt lähtee jo kuudes vuosi ja hyvillä mielin mennään. Mukava, hiljainen, tyylikäs ja varusteltu auto hinnalla, millä muilta malleilta irtoaa lähinnä karvalakkiversio. Hölmöjä ovat ihmiset, kun vieläkin elävät jossain 70-luvulla noiden ranskalaisfobioiden kanssa.
Itse myös arvostan hyvää takuuta, varustelutasoa ja hiljaisuutta. Farkussakaan ei mitään rengasmelua, mikä esim kaverin Toyotassa infernaalinen. Iso tavaratila ei-farkussakin plussaa myös. Penkin kaatamalla sisälle mahtuu käsittämättömän isoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Renault on murheenkryyni. Samoin pösö ja sitikka.
Ja minkä näistä olet omistanut?
Tuskin yhtäkään.
Kaikki noista. Ja myös mersun ja pemarin. Puhun kyllä kokemuksen rintaäänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös arvostan hyvää takuuta, varustelutasoa ja hiljaisuutta. Farkussakaan ei mitään rengasmelua, mikä esim kaverin Toyotassa infernaalinen. Iso tavaratila ei-farkussakin plussaa myös. Penkin kaatamalla sisälle mahtuu käsittämättömän isoja asioita.
Totta. Rellun farkuissa on isoimmat tavaratilat, mitä olen tavannut. Olen kuljettanut omallani mm. 210 cm korkean kirjahyllyn.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat Volvot myös ranskalaisia, uudemmat kiinalaisia. Vähänkö hävettäisi.
Volvo on ruotsalainen.
itse olen ajanut vuotta vanhemmalla meganella kohta neljä vuotta.
Paras, luotettavin ja halpahuoltoisin auto joka minulla on ikinä ollut.