Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ulkomailla lompakko varastetaan eikä lentolippua, auttaako suurlähetystö tai sosiaalitomi lento-

Vierailija
10.08.2018 |

lipun hankinnassa? Vai miten ihminen pääsee takaisin kotimaahan ko. tilanteessaa jos tilillä ei rahaa ja kukaan tutu ei voi auttaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi hittu ap. Etkö ole matkavakuutuksesta kuullut?

Mitään et ilmaiseksi saa, kaikesta maksat. Ja jos sairastut tai kuolet määränpäässä, kukaan ei sinua/ruumistasi kotiin kuskaa, ellet ole sellaisen kattavaa vakuutusta maksanut.

Vierailija
22/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on sossun asiakas, auttaako se?

Ihan varmasti. Sossuhan tarjoaa asiakkailleen etelänmatkat täysihoidolla ja lennot ykkösluokassa.

Pääasiassa kuitenkin erivärisille asiakkailleen. 

Tuo oli rasismia. Olet tyhmä, ja sarkasmihan ei tyhmälle avaudu. Häpeisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartutte epäoleellisuuksiin. Jos vaikka varastetaan laukku, jossa lompakko, lentoliput, puhelin...

Lainaa puhelin hotellin respasta, sulje kaikki kortit, puhelin ja googlaa, missä on lähin lähetystö tai konsuli, josta saat väliaikaisen passin. ä

Mene tekemään rikosilmoitus paikalliselle poliisille, koska tarvitset sen rikosilmoituksen mukaasi lentoyhtiölle, kun näytät matkalippusi, jos joudut lentämään pelkällä passin kopiolla tai väliaikaisella passilla. Eri lentoyhtiöillä on eri käytännöt, kysy ennakkoon lentoyhtiöltä.

Koska henkilötunnuksilla löytyy lentosi tiedot eli uutta lippua ei tarvitse ostaa, kun vain passi järjestyy. Tämä siis, jos olet palaamassa Suomeen.

Näillä eväillä kaveri pääsi viime kesänä pois Kataloniasta, kun kävi tuo kämmi. Hänellä oli passin kopio kotona, josta se lähetettiin minun mailiini ja minä välitin hotellin respaan, josta tulostettiin. Minulla oli tietty puhelin, niin oli helpompaa.

Lentoyhtiö suostui siihen, että oli se passin valokopio ja rikosilmoitus, niin pääsi Suomeen.

Aina reissussa pitäisi olla passin kopio mukana ja ei pidetä sitä passin välissä.

Mulla on passin kopio paitsi mukanani printtinä myös pilvipalvelussa tallessa. 

Vierailija
24/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartutte epäoleellisuuksiin. Jos vaikka varastetaan laukku, jossa lompakko, lentoliput, puhelin...

Lainaa puhelin hotellin respasta, sulje kaikki kortit, puhelin ja googlaa, missä on lähin lähetystö tai konsuli, josta saat väliaikaisen passin. ä

Mene tekemään rikosilmoitus paikalliselle poliisille, koska tarvitset sen rikosilmoituksen mukaasi lentoyhtiölle, kun näytät matkalippusi, jos joudut lentämään pelkällä passin kopiolla tai väliaikaisella passilla. Eri lentoyhtiöillä on eri käytännöt, kysy ennakkoon lentoyhtiöltä.

Koska henkilötunnuksilla löytyy lentosi tiedot eli uutta lippua ei tarvitse ostaa, kun vain passi järjestyy. Tämä siis, jos olet palaamassa Suomeen.

Näillä eväillä kaveri pääsi viime kesänä pois Kataloniasta, kun kävi tuo kämmi. Hänellä oli passin kopio kotona, josta se lähetettiin minun mailiini ja minä välitin hotellin respaan, josta tulostettiin. Minulla oli tietty puhelin, niin oli helpompaa.

Lentoyhtiö suostui siihen, että oli se passin valokopio ja rikosilmoitus, niin pääsi Suomeen.

Aina reissussa pitäisi olla passin kopio mukana ja ei pidetä sitä passin välissä.

Tässä on hyviä ohjeita! Periaatteessa kotimaahan pitäisi aina päästä myös ilman henkilöllisyystodistusta, mutta lentoyhtiöillä on omat käytäntönsä. Finnair on ilmeisesti melko joustava asian suhteen eli voisin kuvitella passikopion + rikosilmoituksen riittävän heille, kun kyseessä on paluu Suomeen.

Ja niin kuin useampi on tänne jo kirjoittanut, nykyisin lentolippuja ei enää toimiteta paperisina, vaan saat sähköisen lipun (e-ticket) ja sitten kentältä mahdollisesti tarkastuskortin paperisena (vaikka voihan sekin olla nykyään vain kännykässä).

Vierailija
25/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae turvapaikkaa. Pikakäsittely, perusteeton, ilmoita lähteväsi vapaaehtoisesti jos hinnasta sovittaan.

Kotimatka ja taskurahaa

Vierailija
26/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinkään aika harva lähtee ulkomaille ilman paluulippua (sähköinen järjestelmä on nykyään joten ei sitä ihan helposti voi kukaan varastaa) jo senkin takia että se on kalliimpaa, mutta noin muutenkaan...ja jos näin käy niin eiköhän siinä joku taho auta, vakuutus ainakin kattaa jotain 

Vierailija
27/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lipun hankinnassa? Vai miten ihminen pääsee takaisin kotimaahan ko. tilanteessaa jos tilillä ei rahaa ja kukaan tutu ei voi auttaa?

Nykyäänhän on jo pitkään ollut sähköiset lentoliput, eli ei mitään paperilippua ole ollut eikä tarvinnut. Kuvaamasi tilanne ei siis ole mahdollinen.

Vierailija
28/28 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit ostaa vain menolipun, tuhlata rahasi ja myydä lentolippusi, kyllä valtio maksaa porsaan kotiin. Kun vielä saat naamioitua menomatkasi kidnappaukseski niin et tarvitse ostaa menolippuakaan =ilmainen loma!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän