Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata näköjään laittaa opettajille positiivista palautetta

Vierailija
10.08.2018 |

Pari kolme kertaa on ollut tilanne, että lapsella on ollut mielestäni tosi hyvä opettaja ja olen halunnut keväällä kiittää ja antaa kehuja ja tuoda ilmi sen, että ollaan oltu tosi tyytyväisiää hänen toimintaansa jne.

Mutta mikä on vastaus! Joka kerta ollut tyyliin : kiitos itsellenne tai kiitos myös teille t. ope

Opettajat valittaa kun vanhemmat haukkuu wilmassa jne. Mutta sitten kun joku joskus laittaa positiivista palautetta niin minun mielestä vastaus voisi olla vähän muunlainen kuin noin "tyly". En tarkoita sitä että hänen pitäisi alkaa meitä tai meidän lasta ylistämään heti, vaan voisi ehkä jotenkin kiittää positiivisesta palautteesta.

Ei ole tapana jatkuvasti jotain viestejä laitella, mutta jos olen kokenut että oikeasti on aihetta mainita jotain erityistä ja halunnut siitä kiittää, niin sen olen tehnyt. Mutta ei tosiaankaan näköjään kannata sitä tehdä.

Jos joku minua työssäni kiittää ja kehuu kauniisti. Niin varmasti kiitän kehuista tai jotenkin tuon ilmi että oli kiva kuulla positiivinen palaute tms. Vaikka itse olisin asiakkaasta mitä mieltä tahansa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla 50 palautetta vastattavana. Minulla oli yhtenä keväänä.

Vierailija
2/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh,

Musta on ihan normitapa kiittää palautteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt on vikana? Joka kerta sait kiitokset palautteestasi.

Vierailija
4/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden ainoan kerran ihan vartavasten laittanut opettajalle viestin antaakseni hänelle positiivista palautetta. Hän ei vastannut viestiin ollenkaan. Jäi tosi outo fiilis, oliko väärin laittaa tuollainen viesti. Luuliko opettaja, että yritän kalastella lapselle parempia numeroita?

Vierailija
5/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ja 3 : Olen siis viestissäni kehunut häntä ja tuonut sen todellakin ilmi kuinka tyytyväisiä ollaan oltu. Erityisesti maininnut asioita. Sellainen sydämestä kirjoitettu kiitos. Olen halunnut kun ollaan oikeasti oltu tyytyväisiä.

Kyse on vaan siitä että voisi vaikka laittaa kiitos positiivisesta palautteesta tai jotain vastaavaa. Itse ainakin aina mainitsen asiakkaalle jotain jos hän positiivista palautetta antaa, eikä vain "kiitos myös teille kuluneesta vuodesta"

On tullut tunne että joko opettaja väheksyy minua, palautteen antajaa tai että hän ei oikeasti ansaitse niitä kehuja.

Vierailija
6/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä olleen luokanopettajia, joilla ei noin montaa oppilasta

Vierailija
7/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nyt on vikana? Joka kerta sait kiitokset palautteestasi.

No sepä se kun ei voi kiittää palautteesta. Se olikin se ihmetyksen aihe.

Vierailija
8/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä opettajalla on "hieman" muutakin tekemistä kuin kiitellä vuolaasti vanhempia. Olen itsekin ope ja ylitsevuotavat kiitokset ovat pääsääntöisesti melko kiusallisia.

Vierailija
9/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä olleen luokanopettajia, joilla ei noin montaa oppilasta

Niin minäkin. Omat 27, liikunta-, käsityö- , näytelmäryhmät ja kerholaiset. Yli 80 lasta, vanhemmista moni laittoi keväällä kiitospalautetta.

Keväällä opettaja on niin poikki, että ei jaksa enää pitkiä viestejä, hyvä kun hengissä on selvinnyt sinne asti.

Me suomalaiset olemme myös huonoja ottamaan kiitosta vastaan. On kiusallista kun kehutaan. Ei tiedä miten päin olisi. En usko hetkeäkään, että nuo lastesi opettajat ovat väheksyneet sinua ja viestiäsi. He eivät vaan enää keväällä jaksa.

Tärkeintähän oli, että lapsellasi oli hyvä opettaja. Ole kiitollinen siitä.

Vierailija
10/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kiitos, että olet kiittänyt opettajia. Monet heistä todella ansaitsevat kiitoksen opettaessaan pieni huligaaneja. 

En ole opettaja, mutta oheisena sydämellinen vastaukseni:

"Olet aarre, taivaallinen valo meille suloisten lastenne kanssa puurtajille. Olet päivänpaiste, ilmiö, ihmisistä ihanin, jolla oli lumoava, ihastuttava ja nerokas lapsi - paras lapsi, jota olen koskaan opettanut. Toivotan sinulle ja jumalaisen upealle lapsellesi käsittämättömän upeaa tulevaisuutta." 

Ole hyvä. 

Vierailija
11/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 ja 3 : Olen siis viestissäni kehunut häntä ja tuonut sen todellakin ilmi kuinka tyytyväisiä ollaan oltu. Erityisesti maininnut asioita. Sellainen sydämestä kirjoitettu kiitos. Olen halunnut kun ollaan oikeasti oltu tyytyväisiä.

Kyse on vaan siitä että voisi vaikka laittaa kiitos positiivisesta palautteesta tai jotain vastaavaa. Itse ainakin aina mainitsen asiakkaalle jotain jos hän positiivista palautetta antaa, eikä vain "kiitos myös teille kuluneesta vuodesta"

On tullut tunne että joko opettaja väheksyy minua, palautteen antajaa tai että hän ei oikeasti ansaitse niitä kehuja.

Ei väheksy.

ohis

Vierailija
12/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan nyt hieman liian itsekeskeinen? Varmasti hyvä opettaja on saanut paljon hyvää palautetta. Mutta sinun mielestäni juuri sinun kirjoittamasi, koko sydämestäsi suorastaan vuodattamasi suurkiitos ja ylistys, on toki ollut niin ainutlaatuinen, että opettajan olisi siihen pitänyt oikein erityisesti ragoida ja paljon syvällisemmin vastata, kauniisti kiitellä runollisesti ilmaisustasi, panostuksestasi, käyttämästäsi ajasta ja tuosta häneen kohdistuneesta armosta?

Vierailija
13/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? olisiko pitänyt sinulle kukkapuska lähettää kiitoksistasi vai mitä odotit?

Vierailija
14/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, kiitos, että olet kiittänyt opettajia. Monet heistä todella ansaitsevat kiitoksen opettaessaan pieni huligaaneja. 

En ole opettaja, mutta oheisena sydämellinen vastaukseni:

"Olet aarre, taivaallinen valo meille suloisten lastenne kanssa puurtajille. Olet päivänpaiste, ilmiö, ihmisistä ihanin, jolla oli lumoava, ihastuttava ja nerokas lapsi - paras lapsi, jota olen koskaan opettanut. Toivotan sinulle ja jumalaisen upealle lapsellesi käsittämättömän upeaa tulevaisuutta." 

Ole hyvä. 

Joo, tämä oli juuri se minkälaista vastausta odotin..

Hyvä tietää, että se on vaan opettajalle kiusallista jos antaa positiivista palautetta. Onneksi siis sitä en ole kuin 2 kertaa tehnytkään :D Toisella kerralla oli mielestäni (!) loistava eka luokan opettaja, tilanteessa kun opettaja vaihtui. Ja toisella kerralla opettaja joka oli opettanut lastani 4 vuotta. Yleensä olen aika neutraali, eikä palautteetkaan tuolloin olleen mitään ylitsepursuavan kiusallisen äklöjä. Kuitekin tuli ilmi se että oltiin oltu tosi tyytyväisiä ja iloisia että juuri hän oli lastamme opettanut jne jne. Tästä lähtien pitää aina siis vaan laittaa neutraali "kiitos ja hyvää jatkoa"

Vierailija
15/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nyt hieman liian itsekeskeinen? Varmasti hyvä opettaja on saanut paljon hyvää palautetta. Mutta sinun mielestäni juuri sinun kirjoittamasi, koko sydämestäsi suorastaan vuodattamasi suurkiitos ja ylistys, on toki ollut niin ainutlaatuinen, että opettajan olisi siihen pitänyt oikein erityisesti ragoida ja paljon syvällisemmin vastata, kauniisti kiitellä runollisesti ilmaisustasi, panostuksestasi, käyttämästäsi ajasta ja tuosta häneen kohdistuneesta armosta?

Varmaan sitten olen? Itse olen aina ilahtunut positiivisesta palautteesta mitä asiakkaat antaa ja vastannut lyhyesti "kiitos hyvästä palautteesta" "kiitos, oli kiva kuulla". Ei se niin paljon aikaa ole vienyt.

Vierailija
16/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että parhaiten tulee opettajien kanssa toimeen kun kysyy vaan asiasta jos jotain tärkeää.

Ei muita viestejä.

Jos jotain lapsien nahinoita niin kuittaa ok, varsinkin jos opettaja laittaa viestiin että asia käsitelty tai sovittu.

Opettajat rasittuu noista viesteistä.

Eikä puutu koulun asioihin.

Myös opettajat on erilaisia. Vaikea tietää miten kukin suhtautuu.

Vierailija
17/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos itsellenne  - niin mitä hänen olisi pitänyt sanoa? 

Vierailija
18/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ei ymmärrä tämän olevan provo?

Vierailija
19/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt opettajan pitäisi palvoa sinua toisena päivätyönään, että saat riitävästi huomiota?

Vierailija
20/22 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ei ymmärrä tämän olevan provo?

Kyllä tuollaisia huomionhakuisia on oikeasti joiden minärakenne paranee siitä että saa positiivista palautetta enkä nyt tarkoita opettajaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi