Miltä myyjästä tuntuu kun huomaa että asiakas on itse asiassa juoppo?
Siis jos vaikka pienen kaupunginosan marketissa olet myyjänä. Ja sitten on vakioasiakkaat ja huomaat että tämä henkilöhän koko ajan ostaa paljon alkoholijuomia. Tunnetko sääliä, vaivaantumista vai mitä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatatko, aloittaja, että tuossa on jotain poikkeuksellista?
Arvioni mukaan 83,4 prosenttia aikuisasiakkaista on alkoholisteja.
asiakas
Mihinkäs sinun arviosi perustuu? Asioitko pelkästään alkossa?
Väitän, etten kiinnitä huomiota muiden asiakkaiden ostoksiin.
Valehtelen.
Valtaosalla ostoksissa on mukana kaljatölkkejä tai -pulloja. Viimeksi ihailin vaunuikäisen lapsen äitiä, joka osti myös kaljaa. Ihan varmasti "isälle".
asiakas, ilkeämielinen absolutisti
Että oikein kaljatölkkejä ja pulloja. :D Etkö tiedä, miten paljon oikeat alkoholistit juovat? Ei siihen kuules pari yksittäistä tölkkiä riitä vaan nämä ostavat koko kassillisen tai sitten ison laatikon. Etkä kyllä kovin tarkasti ole seurannut, kun todellakaan 83,4 prosentilla ei ole edes sitä yksittäistä tölkkiä ostoksissa. Olen ollut kassalla töissä 10 vuotta, joten luulen tietäväni hieman paremmin kuin sinä.
EIKÄ?
Niin tosissani kuin kirjoitin.
Niin tietysti. Kännissä ja läpällähän se taas..
Ei ole Suomessa köyhyyttä ajattelen joka kerta kun ns köyhimmät eli opiskelijat, eläkeläiset ym rokut kantavat kaljaa monella kympillä jokaikinen päivä!! Ja röökit päälle tietysti. Kyllä tuet menee oikeisiin kohteisiin....
Olin vuosia eräässä lähikaupassa jossa päivän myynnistä oli alkoholin myynti aina suurempaa kuin muun. Jouluaattonakin myyntiprosentit meni 80/20%. Uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiakas
Mihinkäs sinun arviosi perustuu? Asioitko pelkästään alkossa?
Väitän, etten kiinnitä huomiota muiden asiakkaiden ostoksiin.
Valehtelen.
Valtaosalla ostoksissa on mukana kaljatölkkejä tai -pulloja. Viimeksi ihailin vaunuikäisen lapsen äitiä, joka osti myös kaljaa. Ihan varmasti "isälle".
asiakas, ilkeämielinen absolutisti
Että oikein kaljatölkkejä ja pulloja. :D Etkö tiedä, miten paljon oikeat alkoholistit juovat? Ei siihen kuules pari yksittäistä tölkkiä riitä vaan nämä ostavat koko kassillisen tai sitten ison laatikon. Etkä kyllä kovin tarkasti ole seurannut, kun todellakaan 83,4 prosentilla ei ole edes sitä yksittäistä tölkkiä ostoksissa. Olen ollut kassalla töissä 10 vuotta, joten luulen tietäväni hieman paremmin kuin sinä.
EIKÄ?
Niin tosissani kuin kirjoitin.
Niin tietysti. Kännissä ja läpällähän se taas..
Ei ja kyllä.
A b s o l u t i s t i
Kassalla huomaa ne jotka lipuvat normaalikäytön kautta suurkulutukseen ja alamäkeä pyöritään kiihtyvällä vauhdilla kohti alkoholismia.
Säälittäähän se mutta minkäs teet? Jos ihminen ei ole niin kännissä ettei voi myydä, niin silloin ei myydä muuten kyllä.
Näitä on nähty tässä vuosien aikana monta. On soiteltu poliisia kun äiti makaa sammuneena kotona ja lapset ryntää itkien kauppaan kun eivät pääse kotiin. Äiti tulee seuraavana päivänä hakemaan lisää kaljaa ja pakkojan sille on myydä vaikka tekisi nieli ravistella ja raivota. Onneksi lapset otettiin huostaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asiakas
Eli sun mielestäsi lähes 85% suomalaisista on alkoholisteja, kaikki kun kaupassa käyvät?
Just. Kiinnostaa tietää asutko Keravalla vai jossain päin Lappia?En asu ja kirjoitukseni oli tietenkin faktaan perustuva ja täysin asiallinen.
Reaktiosi kertoo asenteestasi alkoholiin. :D
Anna ihmeessä linkki lähdetietoosi. Haluan tietää mistä tämä "fakta" on lähtöisin 🤣
Ruokaa sitten sivuun että kaljaan riittää rahaa ja kuitenkin myydään vaikka kännissä?
Martti Jokinen kirjoitti:
Siis jos vaikka pienen kaupunginosan marketissa olet myyjänä. Ja sitten on vakioasiakkaat ja huomaat että tämä henkilöhän koko ajan ostaa paljon alkoholijuomia. Tunnetko sääliä, vaivaantumista vai mitä?
Ei kuule näillä palkoilla kiinnosta pätkääkään ostaako se vakioasiakas päivittäin lavan kaljaa tai kilon porkkanoita. Kunhan ei häiriötä aiheuta kaupassa ja on siinä kunnossa et sille voi myydä niin tehkööt elämällään ihan mitä lystää.
mulle ainakin myyjät on joka kaupassa ja joka maassa ja paikkakunnalla vaan aina nauraneet ja hymyilleet kun olen tullut kauppaan ja ne tietää että "kaljahyllylle se tulee ...ja pian hakee taas lisää", ja olen muistanut aina kehua kassojen kauneutta