Nyt kaikki dieettaajat kuulolle
1,5kg perunaa
100g myskikurpitsaa
2 sipulia
merisuolaa
persiljaa
laakerinlehtiä
cayennepippuria
Höysteeksi hapanleipää ilman rasvaa, keitossa kostutettuna
Ei maksa juuri mitään, voitte ostaa eilisiä leipiä kun käytätte ne herkullisen keiton kautta, niin ei tarvitse olla viimeisen päälle tuoretta
Erinomaisen herkullista ja kevyttä
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Proteiinia tuossa ei ole yhtään, joten sen kanssa täytyisi syödä laihduttajan jotain muutakin, tai on tunnin-parin päästä kova nälkä.
Ihminen pärjää muutaman päivän ilman lihottavaa proteiinia. Japanissa sumopainijat syövät paljon proteiinia, ihan lisätäkseen painoaan.
Missä proteiini? Tässä ap sinulle vinkki. On epäterveellistä laihduttaa olemattomalla proteiinin määrällä. Poltat vain lihasta ja hidastat aineenvaihduntaasi sen kautta. Älä pliis neuvo ketään ikinä missään.
Kiitos, mutta ei kiitos. Vaikuttaa sen verran köyhältä litkulta että saat syödä ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Missä proteiini? Tässä ap sinulle vinkki. On epäterveellistä laihduttaa olemattomalla proteiinin määrällä. Poltat vain lihasta ja hidastat aineenvaihduntaasi sen kautta. Älä pliis neuvo ketään ikinä missään.
Samaa mieltä.
Tuollainen keitto sopii lähinnä alkupalaksi. Kuten muutkin on sanoneet, proteiinin puutteen takia se ei ole oikea pääruoka.
Hei tosikot, eihän tuo aloittaja väittänyt, että tuo olisi päivän tai vaikka viikon ainoa ateria. Luuletteko heittävänne veivinne jos olette muutaman tunnin ilman proteiinia? Käyttäkää järkeänne.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinia tuossa ei ole yhtään, joten sen kanssa täytyisi syödä laihduttajan jotain muutakin, tai on tunnin-parin päästä kova nälkä.
Ei tarvitse, proteiinimeemi on vale.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen keitto sopii lähinnä alkupalaksi. Kuten muutkin on sanoneet, proteiinin puutteen takia se ei ole oikea pääruoka.
Ihmisen luontaiseen ruokavalioon ei kuulu proteiineja. Mutta jos syö esimerkiksi rikasta täysjyvä leipää, siinä on hieman proteiinejakin.
Proteiiniöyhöttäjär, olen usean kerran ollut takavuosina kasvismehupaastoilla jotka kestivät maksimissaan 3 -4 viikkoa. Lihaksia minulla on ihanteellisesti, samoin kuntoa. Mittauksia tehty. Ruoka-asioissa( kin) trendit tulevat ja menevät.
Vierailija kirjoitti:
Olipas ravintoköyhää.
Mutta erinomaista vartalolle. Kehon ei tarvitse olla mikään sadan kilon painoinen ravintovarasto vaan mitä kevyempi, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Proteiini ei kiihdytä aineenvaihduntaa vaan aineenvaihdunta toimii ideaalisti kun sitä ylläpidetään tärkkelyksillä ja hiilihydraateilla, jotka ovat luonnollista ihmisravintoa. Toisin kuin lihateollisuuden lobbaama proteiini, joka ei tee muuta kuin tukkii suolen ja sairastuttaa mielen.
Liiallisilla lihaksillakaan ei tee yhtään mitään, ne vain kuluttavat ja rasittavat kehoa. Ovat ylipainoa siinä missä rasvakin.
Vierailija kirjoitti:
Proteiiniöyhöttäjär, olen usean kerran ollut takavuosina kasvismehupaastoilla jotka kestivät maksimissaan 3 -4 viikkoa. Lihaksia minulla on ihanteellisesti, samoin kuntoa. Mittauksia tehty. Ruoka-asioissa( kin) trendit tulevat ja menevät.
Totta, liha- ja proteiinimeemi on vahingollinen trendi.
Vierailija kirjoitti:
Hei tosikot, eihän tuo aloittaja väittänyt, että tuo olisi päivän tai vaikka viikon ainoa ateria. Luuletteko heittävänne veivinne jos olette muutaman tunnin ilman proteiinia? Käyttäkää järkeänne.
Me käytämmekin järkeämme. Siksi jokaisella aterialla pitää olla oikeat määrät rasvaa, proteiinia ja hiukan hiilareitakin. Esimerkiksi aamulla parin munan munakas vihanneksilla, päivällä kaksi pientä ateriaa, jossa on salaattia, tai höyrytettyjä vihanneksia sekä n. 100g lihaa, kalaa, tai kanaa. Näihin höysteeksi pari teelusikallista oliiviöljyä. Illalla pieni kaurapuuro raejuustolla ja marjoilla, ja aterioiden välillä juodaan vettä. Ei ole nälkä, ei kuihdu lihakset, eikä ole makeanhimoa, mutta kilot lähtevät, kunhan annoskoot pysyvät pieninä.
Millään rasvattomalla vihannesmössöllä ei tapahdu muuta, kuin että pian on kahta kauheampi nälkä. Saa ihan vapaasti olla uskomatta, tai tykkäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen pärjää muutaman päivän ilman lihottavaa proteiinia. Japanissa sumopainijat syövät paljon proteiinia, ihan lisätäkseen painoaan.
Sumopainijat syövät joka päivä jotain 10 000 kaloria pysyäkseen siinä koossa, kuin ovat.
Proteiini ei lihota. Liiallinen kalorimäärä lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiini ei kiihdytä aineenvaihduntaa vaan aineenvaihdunta toimii ideaalisti kun sitä ylläpidetään tärkkelyksillä ja hiilihydraateilla, jotka ovat luonnollista ihmisravintoa. Toisin kuin lihateollisuuden lobbaama proteiini, joka ei tee muuta kuin tukkii suolen ja sairastuttaa mielen.
Liiallisilla lihaksillakaan ei tee yhtään mitään, ne vain kuluttavat ja rasittavat kehoa. Ovat ylipainoa siinä missä rasvakin.
Oletko vähän vajaa? Proteiinia saa myös kasvikunnan tuotteista, jos ei halua syödä lihaa.
Liiallisilla lihaksilla ei tee mitään? Lihakset kuluttavat kaikista eniten kehossa kaloreita. Sun ei tarvitsisi jatkuvasti "laihduttaa" ja tehdä jotain "laihdutussoppia", jos sulla olisi suht hyvä määrä lihaksia kehossa, koska sun kehosi kalorinkulutus olisi sen verran korkea, että voisit syödä suht. paljon ruokaa ja yhä pysyä hoikkana, koska sun keho kuluttaa sen ruuan eli kehon polttoaineen niin nopsaa.
Ylipaino ei ole niinkään vaarallista, vaan ihmisen kehon rasvaprosentti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä toki tuollaisen jonkun paaston voi vetää ilmankin proteiinia, eikä se ihmistä saa lopullisesti menettämään lihaksiaan.
Mutta mulla on kokemusta laihduttamisesta, koska eräässä vaiheessa elämääni painoin yli 100 kg ja olen lyhyt nainen. Olen myös kasvissyöjä, ja olin aina ajatellut, että ei sitä proteiinia tarvitse niin paljon kuin nykyään jotkut sanoo. Ja voinkin ihan hyvin aika vähällä proteiinilla. Mutta asia muuttui täysin kun aloin laihduttaa. Kun täytyy olla miinuskaloreilla, niin kaikkein tärkeintä on maksimoida kylläisyydentunne vähillä kaloreilla. Ja se käytännössä tarkoitti proteiinia ihan joka ainoalla aterialla. Muuten riskeerasi nälkävelan, ja repsahduksen dieetiltä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytämmekin järkeämme. Siksi jokaisella aterialla pitää olla oikeat määrät rasvaa, proteiinia ja hiukan hiilareitakin. Esimerkiksi aamulla parin munan munakas vihanneksilla, päivällä kaksi pientä ateriaa, jossa on salaattia, tai höyrytettyjä vihanneksia sekä n. 100g lihaa, kalaa, tai kanaa. Näihin höysteeksi pari teelusikallista oliiviöljyä. Illalla pieni kaurapuuro raejuustolla ja marjoilla, ja aterioiden välillä juodaan vettä. Ei ole nälkä, ei kuihdu lihakset, eikä ole makeanhimoa, mutta kilot lähtevät, kunhan annoskoot pysyvät pieninä.
Millään rasvattomalla vihannesmössöllä ei tapahdu muuta, kuin että pian on kahta kauheampi nälkä. Saa ihan vapaasti olla uskomatta, tai tykkäämättä.
Ei tarvitse, rasvat ja proteiinit eivät ole luontaista ihmisruokaa vaan teollisuuden valheita.
Kananmuna on pilalle jalostetun teollisuuskanan menkat, oksettava ruoka jo senkin vuoksi, ei vain siksi että on eläinperäinen.
Oliiviöljyn sijaan voit syödä vaikka sen pari desiä oliiveja, joista saisit luonnollisesti rasvan määrän mitä syöt nyt. Jos et halua syödä niin paljon oliiveja, auringonkukkia, rypsiä, jne. niin älä syö sitä rasvaakaan. Se ei ole hyväksi kehollesi. Pähkinöistä saat luonnollisia rasvoja riittävästi.
Rasvaton vihannesmössö on ihmisen luontaisinta ruokaa, sitä mitä ihmiselle on luonnossa tarjolla. Hedelmiä tai esimerkiksi tärkkelyspitoista perunaa. Se on energiaa, ja vesi ja suola muodostavat kehoon kentän, missä tämä energia liikkuu. Lihasmassan tai muun massan rakentamisessa ei ole mitään järkeä, se on ylipainoa ja saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä toki tuollaisen jonkun paaston voi vetää ilmankin proteiinia, eikä se ihmistä saa lopullisesti menettämään lihaksiaan.
Mutta mulla on kokemusta laihduttamisesta, koska eräässä vaiheessa elämääni painoin yli 100 kg ja olen lyhyt nainen. Olen myös kasvissyöjä, ja olin aina ajatellut, että ei sitä proteiinia tarvitse niin paljon kuin nykyään jotkut sanoo. Ja voinkin ihan hyvin aika vähällä proteiinilla. Mutta asia muuttui täysin kun aloin laihduttaa. Kun täytyy olla miinuskaloreilla, niin kaikkein tärkeintä on maksimoida kylläisyydentunne vähillä kaloreilla. Ja se käytännössä tarkoitti proteiinia ihan joka ainoalla aterialla. Muuten riskeerasi nälkävelan, ja repsahduksen dieetiltä myöhemmin.
Kuvailet omaa henkilökohtaista psyykkistä ongelmaasi (nälän tunne) joka ei ole kaikille minkäänlainen haaste. Proteiini ei myöskään ole hyvä "nälän pitäjä" sillä käytännössä se tarkoittaa vaan sitä, että laitat suoleesi jotakin sellaista mitä sen on todella vaikea käsitellä ja joka tukkii sitä, mikä estää hyvän, sulavan, oikeasti energiaksi konversoituvan ravinnon sisäänottoa.
Jos syö kasvispainotteista, erityisesti keittoja missä nestettä tulee kehoon paljon, voi syödä vaikka koko päivän. Ruohonsyöjätkin syövät lihomatta koko päivän. Vain nimenomaan ne proteiinin ja rasvan mättäjät lihovat.