Mies puuttuu kaikkiin kotitöihini
Kaikkeen! Ennemmin möllötän omissa oloissani läppärillä tai puhelimella, kuin teen yhtään mitään, koska AINA tulee valittamaan miksi teen tämän näin tai noin. Tänään tulin töistä ja tein ruokaa ja hän pamahtaa 5min päästä huutaa ekan kerran: "missä sitä paistat, oletko kuullut voista?". Menee 10min ja tulee viereen valittamaan miksen siivoa jälkiäni. Vastaan, että voisitko antaa mun ensin valmistaa vaikka tän ruuan? Siitä sitten alkoikin hirveä riita. En vaan käsitä miksi kaikkeen pitää puuttua ja kaikesta valittaa. Miksi pitää tekovaiheessa puuttua, eikö voisi odottaa valmista lopputulosta? Jos olisin tiennyt, että tätä tämä on päivästä toiseen, niin en olisi ikinä muuttanut tuon valittajan kanssa yhteen. Ihan kuin hänen toimissaan ei olisi mitään vikaa, minä vaan en näe syytä puuttua ja valittaa asioista, jotka hän tekee omalla tyylillään. Anteeksi avautuminen, täytyy päästellä höyryjä.
Kommentit (24)
Ap, rupea tästä lähin tekemään ruokaa vain itsellesi. Jos mies valittaa, sano että "Sinähän aina valitat etten osaa, joten tee itse itsellesi!"
Jos valittaa siivouksesta, anna hänelle rätti käteen, jne...
Heitä aina pallo takaisin miehelle, niin että hän joutuu ottamaan vastuuta kotitöistä sen ainaisen vinkumisen sijaan.
Ja kun mies tekee jotain, muista mennä sen selän taakse neuvomaan.
Apua. Oma mies on ihan samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, rupea tästä lähin tekemään ruokaa vain itsellesi. Jos mies valittaa, sano että "Sinähän aina valitat etten osaa, joten tee itse itsellesi!"
Jos valittaa siivouksesta, anna hänelle rätti käteen, jne...
Heitä aina pallo takaisin miehelle, niin että hän joutuu ottamaan vastuuta kotitöistä sen ainaisen vinkumisen sijaan.
Ja kun mies tekee jotain, muista mennä sen selän taakse neuvomaan.
Pakko alkaa toimimaan näin, arki tuntuu niin hemmetin raskaalta tuota kuunnellessa.
Ja kun joku kysyi, että kuvittelenko että minun pitäisi sietää tätä, niin en tosiaankaan, enkä ole koskaan kuvitellutkaan, mies ilmeisesti kuvittelee. Haluaisin vaan yrittää muuttaa tämän, ennen kuin olen valmis eroamaan miehestä nalkutuksen takia.
-Ap
Tottakai mies osaa keittää perunat ja laittaa ruokaa, mutta sillä on ärsyttävä tapa kysellä mun tekemisiä. Osin voi johtua siitä, että on yläkoulun ope, ja joutuu lapsia aina muistuttamaan ja neuvomaan. Minä en aja, koska olen saanut pari epilepsiakohtausta jokunen vuosi sitten. Syytä ei löydetty, ei lääkitystä.